ال‌جی، بازیگر قدرتمند بعدی در اکوسیستم اندروید

0

درگذشته اچ‌تی‌سی و موتورولا دو کارگزار بزرگ و قدرتمند در اکوسیستم اندروید بودند که قسمت اعظم فروش دستگاه‌ها به آن‌ها تعلق داشت. در نیمه دوم سال ۲۰۱۰، سامسونگ به آن‌ها پیوست و با تلفن‌های هوشمند و تبلت گلکسی، که اولین تبلت اندروید در بازار بود (قبل از آنکه گوگل حتی آمادگی تولید تبلت را داشته باشد)، تاثیر مهمی در بازار گذاشت.

بازیگر مهم دیگر در سال ۲۰۱۱ به چرخه داخلی اندروید پیوست؛ ال‌جی. این شرکت در واقع دستگاه اندروید خود را در سال ۲۰۱۰ به بازار عرضه کرد که ویژگی آن صفحه کلید سخت‌افزاری فوق‌العاده‌اش بود و قیمت مناسبی داشت. در سال ۲۰۱۱، ال‌جی به توسعه کار خود ادامه داد و پا را از این فراتر گذاشت. این شرکت تصمیم گرفت دستگاه‌های اندروید پیشرفته تولید کند. بعد از تحقیقات و بررسی‌های فراوان، سه محصول ال‌جی از بین سایر محصولات در سال ۲۰۱۱ به بازار عرضه شد:

۱. LG Revolution، تلفن هوشمند  Verizon 4G LTE

۲. T-Mobile G-Slate، تبلت ۱۰ اینچی دارای  Honeycomb

۳. T-Mobile G2x، تلفن هوشمند HSPA+ با سیستم‌عامل اندروید

در حالی که ال‌جی از خدمات اندرویدی به نام اپتیموس یو‌آی استفاده می‌کند که به اندازه موتوبلار موتورولا و تاچ‌ویز سامسونگ پرزرق‌وبرق نیست، این شرکت آن را برای جی‌اسلیت و G2x  قرار نداده است و فقط سیستم‌عامل اندروید را روی هردو دستگاه اجرا می‌کند. در Revolution، که یک قطعه سخت‌افزاری بی‌نظیر است، بهترین ویژگی اپتیموس یو‌آی آن است که کاربر را اذیت نمی‌کند.

تاریخ راه‌اندازی رسمی هیچ‌یک از این سه دستگاه مشخص نبود اما قرار بود در تابستان از آن‌ها رونمایی شود.جی‌اسلیت با قیمت ۵۲۹ دلار با تخفیفی ۱۰۰ دلاری و قرارداد دوساله (برای نسخه ۳۲ گیگابایتی که خدمات T-Mobile’s HSPA+ شبکه دارد) با موفقیت بیشتری روبه‌رو خواهد بود تا Motorola Xoom  که فقط به خاطر زمان‌بندی بهتر در بازار به موفقیت دست نیافت. وقتی تاریخ عرضه جی‌اسلیت به مدتی بعد موکول شد، گوگل این فرصت را داشت تا بازیابی Honeycomb را تکمیل کند و توسعه‌دهندگان می‌توانستند برنامه‌های کاربردی خود را برای تبلت بهینه‌سازی کنند. جی‌اسلیت باید با تبلت‌های جدید سامسونگ که آن هفته از آن‌ها رونمایی شده بود رقابت می‌کرد، اما طراحی جی‌اسلیت  قطعا پیشرفته‌تر از مدل‌های پلاستیکی سامسونگ است.

یکی دیگر از مزیت‌های این سه دستگاه ال‌جی آن است که آن‌ها همگی صفحه‌نمایش‌های فوق‌العاده‌ای دارند. از آنجا که کسب‌وکار اصلی شرکت ال‌جی تولید ال‌سی‌دی است، این شرکت در این زمینه تخصص زیادی دارد و درنتیجه دستگاه‌های آن دارای نمایشگرهایی است که درخشان‌ترین، ظریف‌ترین و رنگارنگ‌ترین نمایشگرها در بین تمام تلفن‌های هوشمند و تبلت‌های اندروید هستند. حتی مدل پیش از تولیدجی‌اسلیت نسبت به موتورولا زوم صفحه‌نمایش زنده‌تری دارد. نمایشگرهای G2x و Revolution با بهترین صفحه‌نمایش‌ها در تمام تلفن‌های هوشمند برابری می‌کنند.

شرکت ال‌جی تلفن هوشمند اندروید دیگری تولید کرده است که Optimus 3D نام دارد. در این محصول از فناوری سه‌بعدی بدون عینک استفاده شده است که بسیار غلط‌انداز است و چیز خاصی به محصول اضافه نمی‌کند و درنهایت می‌توان گفت با ارائه این محصول شرکت ال‌جی فقط منابع خود را هدر داده است. ال‌جی به‌علاوه برخی از ویژگی‌های سه‌بعدی را در محصول جی‌اسلیت خود نیز تعبیه کرده است. در هردو مورد، این دستگاه‌ها می‌توانند ویدئوهای سه‌بعدی ضبط و پخش کنند (و آن را در کانال سه‌بعدی یوتیوب آپلود کنند). در هردو مورد، تجربه کاربری چندان جالب‌توجه نبوده است و اکثر فروشندگان لوازم الکترونیکی بر این باورند که شرکت ال‌جی نباید این ویژگی‌های بی‌فایده را در محصولات خود بگنجاند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.