افتتاح مرکز نوآوری هوآوی در ریاض

0

این مرکز توسط مجید الکاسبی، وزیر تجارت و سرمایه‌گذاری‌ و مشاور وزیر بازرگانی و توسعه، فرماندار اداره کل شرکت‌های کوچک و متوسط، دکتر قسام السلیمان، افتتاح شد.

عبدالعزیز بن سالم الروایس‌ فرماندار کمیته فناوری اطلاعات و ارتباطات (CITC) و لی هوا شین‌ سفیر چین در عربستان سعودی نیز در این مراسم شرکت داشتند.

با بیش از ۱۲۰۰ متر مربع مساحت در ریاض، این مرکز از طریق ارائه یک اکوسیستم باز برای نوآوری موجب تسریع در تحول دیجیتالی اقتصاد عربستان خواهد شد. این مرکز به شرکای حاضر در این صنعت امکان خواهد داد تا راهکارها را تجربه کرده، آن را طراحی و تایید کنند و بسازند، مدل‌های کاری جدیدی را تایید کرده، اپلیکیشن‌ها و خدماتی را برای بخش‌هایی مانند تاسیسات، انرژی، حمل‌و‌نقل، آموزش، دولت و غیره سفارشی‌سازی کنند که از تحول در اقتصاد دیجیتالی پشتیبانی می‌کنند و مزایای اقتصادی مبتنی بر دانش فراوانی را به ارمغان می‌آورند.

با بیش از ۱۲۰۰ متر مربع مساحت در ریاض، این مرکز از طریق ارائه یک اکوسیستم باز برای نوآوری موجب تسریع در تحول دیجیتالی اقتصاد عربستان خواهد شد

السلیمان می‌گوید: «راه‌اندازی مرکز CSIC هوآوی در ریاض یک گام به سوی پشتیبانی از چشم‌انداز ۲۰۳۰ سعودی و طرح دیجیتالی‌سازی است که نقش مهمی را در ایجاد تنوع در اقتصاد این سرزمین ایفا می‌کند.»

به گفته لی هواشین، «هوآوی نه‌تنها یکی از شرکت‌های برجسته چین است، بلکه یک شرکت پیشرو در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات در دنیا به شمار می‌رود. هوآوی به توسعه اقتصادی و همکاری تجاری بین چین و عربستان سعودی کمک خواهد کرد.»

راهکارهای فناورانه و پیشرفته هوآوی در بخش‌ها و صنایع مختلف به طور گسترده مورد استفاده قرار گرفته‌اند و کمک‌های مفید و مثبتی را نه‌تنها برای توسعه بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات عربستان بلکه برای توسعه اقتصاد کشور ارائه داده‌اند.

هواشین می‌گوید: «امروز، ما شاهد آن هستیم که هوآوی به طور فعالانه مسئولیت اجتماعی خود را پیگیری می‌کند تا از چشم‌انداز نوآوری ملی عربستان پشتیبانی کند. این شرکت به علاوه استعدادها‌ی بیشتری را در این حوزه پرورش می‌دهد تا تحول اقتصاد این کشور را جلو ببرد. این یک گام بسیار حساس است. یکپارچگی چشم‌انداز ۲۰۳۰ عربستان و طرح چین فرصت‌های نامحدودی را برای کسب‌و‌کارها و همکاری بین دو کشور به ارمغان خواهد آورد. من معتقد هستم و امیدوارم که هوآوی همچنان نقش مهمی را در این منطقه ایفا خواهد کرد.»

این اقدام توجه مسئولان هوآوی را نسبت به بازار سعودی نشان می‌دهد و از چشم‌انداز ۲۰۳۰ عربستان حمایت می‌کند. این مرکز به نهادهای دولتی و شرکت‌ها در عربستان سعودی امکان دسترسی به تاسیسات و آزمایشگاه‌هایی در سطح جهانی را ارائه خواهد داد تا آنها بتوانند آخرین فناوری‌ها و نوآوری‌های هوآوی را تجربه کنند. شرکت هوآوی گفته که تجربه به دست آمده از ۱۷۰ بازار در سراسر دنیا را در این منطقه اعمال خواهد کرد.

علاوه بر مشتریان دولتی و شرکتی، این مرکز نقش فعالی را در تقویت نوآوری در بین جوانان ایفا خواهد کرد زیرا این مرکز در‌های خود را رو به دانشجویان دانشگاهی و دانش‌آموزان مدرسه گشوده است. هوآوی و دانشگاه‌ها در عربستان سعودی مهارت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات و رقابت در نوآوری را سازماندهی خواهد کرد و هدف از این اقدام ارائه یک مرحله برای تشویق جوانان عربستانی است تا ایده‌های خود را مطرح کنند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.