اعطای نشان شهریاری به هفته‌نامه شنبه

0

این برنامه که بخشی از برنامه‌های جشنواره تابستانی دهکده جوانی است،  به موضوع استارتاپ‌ها، چالش‌ها، بایدها و نباید‌ها اختصاص یافته بود. در این نشست که با حضور علاقه‌مندان استارتاپی و محمد ابویی مدیرعامل خانه شهریاران جوان برگزار شد، اکبر هاشمی سردبیر هفته‌نامه شنبه، به تبیین مولفه‌های کسب‌وکارهای استارتاپی پرداخت. 

هاشمی با بیان اینکه اگر نسل گذشته به شما جوانان می‌گویند عصر، عصر جوانی و از ما گذشته است، به این معناست که نسل گذشته قادر نیست خود را با تحولات روز همگام کند و با پیشرفت فناوری همراه شود. از این‌رو  کشورمان نیاز به جوانانی دارد که با روش نوین  استارتاپی، کسب‌وکارشان را راه بیندازند. هاشمی فرهنگ کم‌کاری و راه آسان برای به‌دست آوردن ثروت را از آسیب‌های فرهنگ ایرانی دانست و گفت: «اگر این تصور را دارید که به آسانی می‌توانید از طریق راه انداختن استارتاپ به ثروت بادآورده برسید، سخت در اشتباه هستید؛ اگرچه استارتاپ روشی برای رشد سریع و درآمدزایی قابل توجه برای یک کسب‌وکار است اما این به آن معنا نیست که راه انداختن استارتاپ، سختی و رنج ندارد.» سردبیر «شنبه» تبلیغ سی‌دی و کتاب‌ها و دوره‌های آموزشی که به مخاطبان القا می‌کند پس از چند جلسه می‌توانید کارآفرینی موفق باشید، فریب جوانان آرزومند دانست و افزود: «برای موفقیت، تنها دانش کافی نیست و باید به خرد کاری دست یابید؛ به این معنا که باید تجربه کنید تا موفق ‌شوید.زمانی این موفقیت به دست می آید که ابتدا به جای ثروت به ارزش آفرینی بیندیشید.»

در پایان این نشست، به‌خاطرتلاش برای  ترویج فرهنگ کارآفرینی در بین جوانان و تشویق آنان به کارآفرینی و اشتغالزایی و توجه ویژه به کسب‌وکار دانش‌بنیان و اتکا به تولید ایرانی، نشان شهریاری به اکبر هاشمی، مدیر مسئول و سردبیر هفته‌نامه استارتاپی شنبه، اعطا شد. 

پیش از این نشان شهریاری به علی مطهری، صادق زیباکلام، محمدرضا باهنر و فاطمه دانشور اعطا شده بود. 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.