اسنپ‌چت، شوخی‌های خودمانی با دوستان!

0

Snapchat

اسنپ‌چت وسط ایوان اسپیگل، رگی براون و بابی مورفی، دانشجویان دانشگاه استنفورد، راه‌اندازی شده است. این استارتاپ یک اپلیکیشن پیام‌رسانی ویدئویی است که به کاربران خود امکان می‌دهد روی عکس‌ها کلیک کنند، ویدئو ضبط کنند، متن و نقاشی اضافه کرده و آنها را به یک فهرست انتخاب شده از دریافت‌کنندگان ارسال کند. این تصاویر، ویدئوها، نقاشی‌ها و پیام‌های متنی پس از یک مدت محدود از سرور شرکت حذف می‌شوند.

هدف از راه‌اندازی اسنپ‌چت مقابله با پدیده‌ای است که در آن کاربران مجبور هستند یک هویت آنلاین ایده‌آل برای خود حفظ کنند. این استارتاپ یک گزینه به نام «داستان من» را اضافه کرده ‌که به کاربران امکان می‌دهد ویدئو وتصاویر شخصی خود را ایجاد کرده و برای یک گروه منتخب ارسال کند. این ویدئوها و تصاویر را می‌توان چندین‌بار در طول یک دوره ۲۴ ساعته تماشا کرد.

در ابتدا اسنپ‌چت کار خود را به عنوان یک پروژه دانشجویی در دانشگاه استنفورد شروع کرد. اول نام او را Picaboo گذاشته بودند اما پس از مدتی نام آن تغییر کرد. در طول چند سال، این استارتاپ از منابع مختلف بودجه دریافت کرد و به شرکت اسنپ‌چت تبدیل شد. این شرکت تعدادی اپلیکیشن را معرفی کرد که برای حل مشکلات کاربر در نظر گرفته شده بود. این شرکت پیشرفت کرد‌ و عملیات خود را تا حدی پیش‌ برد که توانست بازار خود را داشته باشد.

از جمله قابلیت‌های منحصر‌به‌فرد این استارتاپ توانایی آن در ارائه فرصت به کاربران است تا آنها بتوانند اطلاعات را با تصاویر مربوطه تبادل کنند. اسنپ‌چت این جزئیات را ایجاد کرده و آنها را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.

طبق نظرسنجی انجام‌شده توسط دانشگاه واشنگتن و دانشگاه سیاتل پسیفیک، اکثر افراد از اسنپ‌چت برای تبادل اطلاعات فکاهی خود استفاده می‌کنند. این استارتاپ در حال حاضر ۲۰ میلیارد دلار ارزش دارد و در حوزه رسانه اجتماعی فعالیت می‌کند.

با اینکه در ابتدا انتقاد‌هایی در خصوص این استارتاپ شده بود اما ایده آن به کاربران کمک می‌کرد تا تصاویر مورد نظر خود را به اشتراک‌ بگذارند. بلافاصله یک سال پس از انتشار این اپلیکیشن، شرکت اسپیگل حدود نیم میلیون دلار بودجه دریافت کرد. در طول چهار سال بعد از آن، از طریق فروش فضای تبلیغاتی، فیدهای شرکتی‌ و فیلترهای سفارشی‌سازی شده، درآمدزایی کرد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.