پس از فروش یاهو به شرکت ورایزون در یک مزایده، شرایط در شرکت یاهو کمی تغییر کرد. به نظر میرسد که این اقدام شروع یک روند جدید در یاهو نیز بود: یک فضای استخدام گسترده. طبق صفحه شاغلان آمریکایی یاهو، این شرکت در ۱۸ جولای ۷۶ موقعیت شغلی جدید را اعلام کرد. دو روز بعد ۱۵۱ شغل جدید ایجاد شد. در این هفته، بعد از اعلام فروش یاهو به ورایزون، یاهو ۲۳ فرصت شغلی جدید را در ۲۵ جولای، ۱۶ فرصت شغلی در ۲۶ جولای و ۱۹ فرصت شغلی دیگر را در ۲۷ جولای اعلام کرد که این میزان افزایش نسبت به دو ماه گذشته بسیار چشمگیر است. مشخص نیست که چه چیز موجب این تغییر شده اما با توجه به اینکه یاهو به سوی طرح کاهش ۱۵ درصدی نیروی کار و سازماندهی مجدد خود پیش میرود، این یک توسعه بسیار عجیب است. اکثر فرصتهای شغلی در سانیویل کالیفرنیا است؛ جایی که این شرکت بیشتر روی مهندسی تمرکز دارد. بسیاری از مشاغل به تجربه کاری در حوزه تلفن همراه و فناوری تبلیغات نیاز دارد، چراکه یاهو بیش از هر چیز روی این دو حوزه سرمایهگذاری کرده است.این افزایش ناگهانی فرصتهای شغلی جدید میتواند به شیوههای مختلف تفسیر شود. میتواند نشانه گردش مالی بالا باشد و اینکه یاهو دارد موقعیتهای شغلی خالی را پر میکند؛ یا میتواند به این دلیل باشد که یاهو مشاغل درآمدزای کمتری را با موقعیتهای جدید جایگزین میکند. همچنین ممکن است فقط نشاندهنده این باشد که یاهو دارد برخی از طرحهای گذشته خود را عملی میکند. اما نکته جالب آن است که این اتفاق درست بعد از اتمام مزایده و زمانی رخ داده است که سرمایهگذاران به دنبال کاهش هزینهها در سراسر شرکت هستند. حال این سوال مطرح میشود که یاهو در پر کردن فرصتهای شغلی در این برهه زمانی که مشخص نیست آینده شرکت چه خواهد شد، چقدر موفق خواهد بود.
مطلب قبلی