لزوما رشد استارت‌آپ‌ها خیلی سریع‌تر از رشد کسب‌وکارهایی که در مقاطع مختلف زمانی به وجود آمده‌اند‌، نیست، بلکه نوع فعالیت آنها و فرهنگ حاکم بر محیط استارت‌آپی به دلیل استفاده از آی‌تی  و فرهنگ افراد فعال در آن باعث تمایز شده است.‌ یکی دیگر از وجوه تمایز استارت‌آپ‌ها قابلیت عمومی‌شدن و استفاده گسترده از آنها یا ارائه سرویس یا ادغام یا هضم در استارت‌‌آ‌پ‌های دیگری که واجد این شرایط هستند، است که این مسئله با تغییر فرهنگی در مخاطبان آن استارت‌آپ همراه است. عموما استارت‌آپ‌ها یا نیاز جدیدی را در مشتریان‌شان ایجاد می‌کنند یا به نیاز فعلی آنها به روش جدیدی پاسخ می‌دهند که این مسئله باعث تغییر فرهنگی در مخاطبان می‌شود.‌ برای مثال، استفاده از  شبکه‌های اجتماعی علاوه بر رفع نیاز روزمره ارتباطی بین افراد، مردم را به سمت احساس نیاز برای داشتن شبکه گسترده‌ای از ارتباطات سوق داد که کم‌کم این امکان به عنوان یکی از نیازهای اساسی تلقی می‌شود.

بر همین اساس نباید انتظار داشت پس از مدتی استارت‌آپ‌های جدیدی حول موضوع قبلی شکل نگیرند، به‌کرات دیده شده است که استارت‌آپی جدید با ایده تقریبا تکراری ظهور کرده است ولی به علت غفلت صاحب اصلی ایده و یا مسائل دیگر کسب‌وکاری مانند توان جذب به موقع سرمایه توانسته ‌از رقیب پیش بیفتد.‌ علاوه بر این موضوع تکرار ایده موفق در جامعه‌ها و بازارهای دیگر به عنوان یکی از روش‌های موثر کاهش ریسک موفقیت کسب‌وکار استارت‌آپی بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

همچنین یکی از ویژگی‌های متمایزکننده استارت‌‌آپ‌ها حضور موسسان و صاحبان اولیه آنها در تیم مدیریتی و اجرایی و تلاش فراوان و شبانه‌روزی آنها برای موفقیت استارت‌آپ خصوصا در سال‌های اولیه و زمان شکل‌گیری کسب‌و‌کارشان است.‌ استارت‌آپ‌ها بعد از رشد سال‌های اولیه کم‌کم تبدیل به یک شرکت بالغ می‌شوند و دیگر تلقی استارت‌آپی برای آنها معنادار نیست.‌

مدیر خانه نوآوری

لینک کوتاه : http://bit.ly/2LpZMhu

دیدگاه شما چیست؟

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید