استارت‌آپ باید با این ایده کپی شده، ارزش افزوده بیشتری به جامعه مخاطبان خود ارائه دهد. بنابراین مشابه‌بودن یا کپی‌بودن ایده زمانی بی‌اهمیت می‌شود که خدمات یا کالایی که ارائه و تولید می‌شود، حداقل با استراتژی جدیدی تولید و به بازار عرضه شود که شباهت‌هایی با رقیبانش نداشته باشد یا شباهت‌ اندکی داشته باشد. رقابت در مورد استارت‌آپ‌ها بسیار مهم است و به همین دلیل هزینه‌های زیادی بابت بازاریابی و تبلیغات پرداخت می‌کنند. ویژگی بسیار مهم دیگری که استارت‌آپ‌ها را از سایر کسب‌وکارها‌ متمایز می‌کند، مربوط به بیزینس پلن استارت‌آپ‌هاست که داینامیک است یعنی دائما در حال بازنگری و تغییر است و حتی ممکن است بعد از گذشت یک سال از عمر یک استارت‌آپ، به طور کلی بیزینس پلن آن تغییر کند. بنابراین داینامیک‌بودن ویژگی مهم شرکت‌های استارت‌آپی است. اندازه استارت‌آپ اما مهم نیست و یک استارت‌آپ می‌تواند از یک نفر یا 40 نفر تشکیل شده باشد اما یک استارت‌آپ حتما باید دائما در حال رشد باشد. بنابراین سرعت رشدش به نسبت شرکت‌های بالغ بسیار بیشتر است و برای گرفتن سهم بیشتری از بازار باید رشد تصاعدی داشته باشد نه رشد کوچک و همیشه یکسان بلکه رشد تصاعدی. سن و سال شرکت استارت‌آپ هم مهم نیست و شرکت‌های 4 یا 5 ساله هم داریم که هنوز هم استارت‌آپ هستند. در حال حاضر در اکوسیستم کارآفرینی ایران، وضعیت بسیار بهتری حاکم و آگاهی‌های دولتی و خصوصی و حمایت‌شان بیشتر شده است.

لینک کوتاه : http://bit.ly/2BMdhs8

دیدگاه شما چیست؟

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید