در استارت‌آپ هنوز خیلی از فرضیه‌ها باید تست و اثبات شوند.‌ استارت‌آپ‌بودن و نبودن به اندازه کسب‌وکار بستگی ندارد و تا وقتی مدل درآمدی و رشد درست نشده (یا پیدا نشده) آن شرکت هنوز استارت‌آپ است. حتی اگر ارزش میلیاردی داشته باشید. 

تکراری‌بودن ایده هم قطعا موجب نمی‌شود که کسب‌وکاری استارت‌آپ نباشد. همین که یک مشکل قدیمی را بهتر حل کند، کافی است. مانند فیس‌بوک که ایده تکراری اورکات و مای اسپیس بود اما فیس‌بوک بهتر اجرایش کرد. 

در انتها هم لازم است بگویم که اصلا مهم نیست تعریف استارت‌آپ را ندانید. چرا که این ندانستن نهایتا به صدها مجهولی که در یک استارت‌آپ نمی‌دانید، اضافه می‌شود. آنچه مهم است تلاش برای بهتر‌‌شدن و تست است. استارت‌آپ پر از ندانسته‌هاست چون مدلی جدید برای حل یک مشکل موجود است.

بنیانگذار کاموا

 

لینک کوتاه : http://bit.ly/2N8YZWZ

دیدگاه شما چیست؟

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید