استارتاپ‌ها عاشق آمستردام هستند

0

همه ما می‌دانیم که آمستردام یکی از مراکز استارتاپی پیشرو در سطح جهان است. استارتاپ‌ها عاشق آمستردام هستند و دلیل خوبی نیز برای این علاقه‌مندی دارند: از پشتیبانی مداوم از استارتاپ‌ها گرفته تا دسترسی به استعدادها و اتصال پیشرفته. در این شهر فضای زیادی برای رشد و توسعه استارتاپ‌ها وجود دارد.

بنابراین جای تعجب نیست که در گزارش اکوسیستم استارتاپی جهانی، استارتاپ ژنوم ۲۰۱۸ عملکرد آمستردام مثبت باشد. در این تحقیق داده‌های مربوط به حدود ۱۰۰اکوسیستم، ۱۰هزار مدیر اجرایی استارتاپی و یک میلیون شرکت جمع‌آوری شده است و وضعیت برترین اکوسیستم‌های استارتاپی دنیا را نشان می‌دهد.

نه‌تنها در این گزارش آمستردام یکی از ۲۰اکوسیستم استارتاپی برتر شناخته شده است، بلکه این شهر جزء ۱۰ اکوسیستم برتر برای اتصال محلی نیز معرفی شده است. به این معنی که کارآفرینان این شهر به شبکه‌های محلی متصل هستند. نزدیکی فیزیکی این شبکه‌ها را قدرتمندتر می‌کند و موجب می‌شود که فقط ۳۰ دقیقه از منطقه کلانشهر آمستردام فاصله داشته باشند.

به گفته سارا کاسلینسکا، مدیرعامل لیمیت‌لس، تعداد زیادی بانک‌ در آمستردام وجود دارد که در مقیاس جهانی فعالیت دارند، اما چون این شهر کوچک است، میزان مشارکت با اکوسیستم استارتاپی بسیار بالا‌‌ست.

حال که صحبت از بانک شد، باید گفت که استارتاپ‌های آمستردام در خط مقدم حوزه فین‌تک قرار دارند. طبق گزارش، این شهر دارای یکی از برترین اکوسیستم‌های فین‌تک است و عملکرد آمستردام در زمینه پرداخت، هویت دیجیتال و امنیت سایبری مثبت است. اولین استارتاپ مشهور هلند، آیدن‌ و نیز شرکت بانکداری مبتنی بر فضای ابری اوهپن و استارتاپ‌ امنیت سایبری الکتریک آی‌کیو از جمله استارتاپ‌های برتر آمستردام در گزارش سال ۲۰۱۸ شناخته شده‌اند.

پیتر وان درداز، هم‌بنیانگذار شرکت آیدن، می‌گوید: «با رشد شرکت، ما بیش از پیش پی می‌بریم که آمستردام بهترین مکان برای راه‌اندازی دفتر مرکزی ما بوده است. مردم از زندگی و کار در این شهر لذت می‌برند. می‌توان گفت آمستردام به ما در جذب استعدادها کمک می‌کند.» در این گزارش آمستردام به عنوان شهری پیشرو در حوزه کشاورزی و فناوری کشاورزی نیز معرفی شده است. این صنعت به لطف نوآوری و فناوری‌های جدید در آمستردام رونق گرفته است. جان ملینگ، مدیر استارت‌لایف، می‌گوید: «در هیچ جایی از دنیا به جز هلند نمی‌توانیم این حجم از دانش، فناوری و علاقه به مواد غذایی و کشاورزی را بیابیم.»

نماینده ویژه استارتاپ دلتا می‌گوید اینکه آمستردام جزء ۲۰ اکوسیستم استارتاپی برتر دنیا‌ست، قانع‌کننده نیست. این شهر باید به اولین اکوسیستم استارتاپی برتر تبدیل شود. آینده باید اینگونه باشد تا هلند بتواند جایگاه خود را در بین ابرقدرت‌هایی مانند چین و آمریکا حفظ کند.

کاملا مشخص است که استارتاپ‌ها در هلند و آمستردام آینده روشنی پیش رو دارند. این شهر به سرعت به سوی دستیابی به اهداف آمستردام پیش می‌رود تا به بزرگ‌ترین حامی اکوسیستم برای شرکت‌ها و استارتاپ‌های در حال رشد تبدیل شود. تا‌کنون این شهر توانسته ‌شرکت‌های فناوری و سرمایه‌گذاران بسیاری را از سراسر دنیا جذب کند و این شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران به پر‌جنب‌و‌جوش‌بودن صحنه فناوری و استارتاپی هلند کمک می‌کنند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.