استارتاپي براي رصد سلبريتي ها

0

Next Big Sound یا NBS یک استارتاپ واقع در نیویورک است که تجزیه و تحلیل درباره موسیقی آنلاین ارائه می‌دهد. این استارتاپ محبوبیت موسیقی‌دان‌ها را در شبکه‌های اجتماعی، خدمات پخش، و رادیو بررسی و تحلیل می‌کند. این شرکت در ماه مه ۲۰۱۵ توسط پاندورا رادیو خریداری شد.

Next Big Sound به کاربران خود امکان می‌دهد تا اشارات گروه‌ها و هنرمندان حوزه موسیقی در سراسر وبسایت‌های موسیقی مانند توییتر، مای اسپیس، فیسبوک و آی لایک لست.اف‌ام را پیگیری کنند. NBS هر یک از این آمار را در طول زمان محاسبه می‌کند و روی نمودار می‌آورد و داده‌های آن را با داده‌های مربوط به سایر گروه‌های مشابه مقایسه می‌کند. این سایت از ژوئن سال ۲۰۰۹ داده‌های پیگیری کرده است و تحلیل بیش از ۴۸۶.۰۰۰ گروه موسیقی را گزارش می‌دهد.

این خدمات تجزیه و تحلیل مصرف و خرید موسیقی روزانه را اندازه‌گیری می‌کند. از طرفداران فیسبوک گرفته تا فروش، فعالیت هنری را با بافت محیط ترکیب می‌کند تا تصمیم‌گیری‌های صنعت موسیقی مدرن کمک کند.

در ابتدا، Next Big Sound مانند یک لیگ فانتزی برای صنعت موسیقی بود. کاربران برچسب موسیقی مجازی خود را می‌ساختند و با هم مسابقه می‌دادند. پس از دریافت سرمایه‌ ۲۵.۰۰۰ دلاری، سه هم‌بنیانگذار این استارتاپ، سمیر رایانی، آلکس وایت، و جیسون سوسنوسکی، تصمیم گرفتند آن را مقیاس کنند. اما پس از این پذیرش در TechStars Boulder، مدل کاری آن شکست خورد. این هم-بنیانگذاران نیز ایده خود را به سمت تجزیه و تحلیل سوق دادند. آنها از طریق ارائه داده‌های رایگان در یک روزنامه ایمیلی مشتری جذب کردند و در عرض یک سال ده‌ها هزار مشترک داشتند.

دلیل موفقیت این استارت‌اپ آن بود که در دنیایی پا به عرصه گذاشت که غرق در داده است و این استارتاپ نیز در صنعت موسیقی پیشرو بوده است. اکنون با کمک Next Big Sound هنرمندان و برندها می‌توانند تاثیر یک آهنگ را بررسی کنند.

مجله بیلبورد، Next Big Sound را به عنوان یکی از ۱۰ استارتاپ موسیقی برتر در سال ۲۰۱۰ معرفی کرد و مدیرعامل این استارتاپ، الکس وایت، جزء یکی از ۳۰ مدیر اجرایی برتر بیلبورد قرار گرفت.

در ۲۵ مه ۲۰۱۴، این شرکت اعلام کرد یک بخش دیگر به نام Next Big Book را به شرکت خود افزوده است و با Macmillan Publishers شریک شده است.

این استارتاپ نه تنها به رفع ابهامات داده‌های موسیقی کمک می‌کند بلکه می‌تواند پیش‌بینی کند که هنرمند بعدی چه کسی خواهد بود. Next Big Sound ادعا می‌کند که می‌تواند فروش رکورد ۸۵ درصد از هنرمندان را با حدود دقت ۲۰ درصدی، پیش‌بینی کند.Next Big Sound

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.