از کاربران آزمون‌ آنلاین بگیرید

0

آزمون‌های آنلاین در بازاریابی محتوا یکی از انواع محتوای تعاملی است که به صورت فعال با مخاطب خود در ارتباط است. زمانی که شخصی شروع به انجام یک آزمون آنلاین می‌کند، برای پاسخ به هر سؤال نیاز دارد که مدتی فکر کند و معمولا برای دریافت نتیجه‌ آزمون بسیار مشتاق است.

آزمون‌ آنلاین در بازاریابی محتوا به بازاریابان محتوا کمک می‌کند که درک عمیق‌تری را نسبت به مخاطبان خود به دست آورند. در ادامه‌ درباره ماهیت و چگونگی کارکرد این آزمون‌ها، دلایل محبوبیت و انواع آنها و نکاتی که هنگام استفاده از این آزمون‌ها باید توجه  کنید، خواهید خواند.

آزمون‌های آنلاین در بازاریابی محتوا یکی از انواع محتوای تعاملی است که به صورت فعال با مخاطب خود در ارتباط است. زمانی که شخصی شروع به انجام یک آزمون آنلاین می‌کند، برای پاسخ به هر سؤال نیاز دارد که مدتی فکر کند و معمولا برای دریافت نتیجه‌ آزمون بسیار مشتاق است.

در فضای کنونی کسب‌وکار، محتواهای تعاملی به ابزاری بسیار محبوب بدل شده‌اند. طبق تحقیقات یک مؤسسه تولیدمحتوا، بیش از نیمی از بازاریابان از محتوای تعاملی استفاده می‌کنند. برای ساختن چنین آزمون‌های آنلاینی برای بازاریابی محتوا نیاز به انجام کار زیادی ندارید:

یک موضوع را که مربوط به برند شما‌ست، انتخاب کنید.

به مشکلی که مربوط به آن موضوع است فکر کنید. (به عنوان مثال، اگر برند شما فعال در حوزه‌ جین است، مشکل معمول، یافتن جین مناسب است.)

سؤالاتی را برای پرسش از افراد آماده کنید که باعث محدود‌کردن و حل مشکل می‌شوند.

بر اساس سؤالات برای مشکلات راه‌حل ارائه دهید، سپس افراد را به آن راه‌حل‌ها راهنمایی کنید.

 دلایل محبوبیت آزمون‌های آنلاین در بازاریابی محتوا

 آنها ایده‌ها و موضوعات پیچیده را ساده می‌کنند.‌

مصرف‌کننده‌های امروزی چیزهای بسیاری را برای انتخاب دارند. مشکلی که از آن‌ به عنوان خستگی تصمیم(Decision fatigue) یاد می‌شود، زمانی اتفاق می‌افتد که فرد در یک روز نیاز دارد بین موارد بسیاری، انتخاب انجام دهد.

آزمون‌های آنلاین نیاز به انجام این انتخاب‌های صرف را از بین خواهد برد. اینگونه از آزمون‌ها به افراد کمک می‌کنند که مناسب‌ترین پاسخ را پیدا کنند.

آنها به افراد امکان می‌دهند که بگویند:‌ «این چیزی است که من هستم.»

اگرچه بسیاری از افراد می‌دانند که آنها چه کسی هستند، اما ممکن است در اثبات خود به دنیای پیرامون خویش مشکل داشته باشند. آزمون‌های آنلاین‌ کمک می‌کنند که به مفهومی جدید از خود دست یابند. حداقل به آنها دلایلی را برای اثبات آنکه آنها واقعا عاشق سریال‌ها هستند، یا آنکه بیش از متوسط جامعه کتاب مطالعه می‌کنند، ارائه می‌دهد.

 انواع آزمون‌های آنلاین در بازاریابی محتوا

حتما بخوانید:

آزمون دانش: اینگونه از آزمون‌ها، چیزی را که آزمون‌دهنده می‌داند، اندازه‌گیری می‌کنند و او را در میان دیگر شرکت‌کننده‌ها رتبه‌بندی می‌کنند. برای مثال، آزمون تشخیص نقل‌قول‌ها نمونه‌ای از این نوع است.

آزمون شخصیت: اینگونه از آزمون‌ها، جنبه‌های خاصی از شخصیت افراد را روشن می‌کنند. «چه شخصیتی دارید؟» و «چه رنگی شخصیت شما را تصویر می‌کند؟» دو مثال از اینگونه از آزمون‌ها هستند.

 نکات مهم برای استفاده از آزمون‌های آنلاین در بازاریابی محتوا

 به طراحی توجه کنید. اگر می‌خواهید که آزمون آنلاین شما بازتاب شرکت شما باشد و سبک منحصر‌به‌فردی را ارائه دهد، به لوگوی خود برای الهام‌گرفتن در حوزه‌ رنگ‌ها نگاه کنید و یک یا دو رنگ را از آن انتخاب کنید.

اگر می‌خواهید از عکس زمینه استفاده کنید، عکسی ساده و بدون تنوع رنگ انتخاب کنید. از این موضوع که آزمون آنلاین شما تمیز و سازماندهی شده به نظر می‌آید، اطمینان حاصل کنید.

 از یک فونت برای کل صفحه استفاده کنید و از همراستا‌بودن همه‌چیز اطمینان حاصل کنید. استفاده از عکس‌های متحرک، تصاویر و یا ویدئوها به آزمون شما تنوع می‌بخشند و از خشکی آزمون شما جلوگیری می‌کنند. وب‌سایت‌هایی همچون Giphy،Unsplash،Pixabay به شما کمک می‌کنند که تصاویری مجانی برای وب‌سایت خود پیدا کنید.

آزمون را برای موبایل مناسب‌سازی کنید. اکثر افراد آزمون‌های آنلاین را درون موبایل خود انجام می‌دهند. خوشبختانه، اکثر ابزار ساخت آزمون‌های آنلاین، صفحاتی انطباق‌‌پذیر با موبایل به شما ارائه می‌دهند و برای استفاده از آنها به اطلاعات فنی وسیعی نیاز ندارید. از این موضوع که آزمون شما در صفحات کوچک همچون صفحات بزرگ خوب به نظر می‌آید، اطمینان حاصل کنید.

آزمون را کوتاه و ساده نگه دارید. افراد به‌سختی می‌توانند برای مدت طولانی توجه خود را به یک موضوع جلب کنند. هرچند آزمون‌های آنلاین تعاملی، درباره‌ مخاطب شما و علاقه او‌ست اما باز هم باید آن را کوتاه و ساده نگه دارید.

طول آزمون ایده‌آل حدود ۵ تا ۱۰سؤال است. بعد از ۱۰ مورد، مخاطب شما احتمال دارد که آزمون را به پایان نرساند. ۱۰ سؤال یا کمتر زمانی را که برای اتمام آزمون نیاز است، بین یک تا ۳ دقیقه نگه می‌دارد. همچنین از این موضوع اطمینان حاصل کنید که آزمون خود را بیش از حد چالش‌برانگیز نکنید. در این صورت احتمال آنکه مخاطب آزمون را رها کند، بسیار است.

آزمون خود را مخلوط کنید. شما در حال رقابت با دیگر شیوه‌های بازاریابی محتوا در دنیا هستید. بنابراین باید هرآنچه در توان دارید را برای به دست آوردن و نگه‌داشتن مخاطبان خود انجام دهید.

شیوه‌های مختلفی را درون سؤالات با هم مخلوط کنید. این شکل از تنوع آزمون شما را تازه و جالب نگه خواهد داشت. همچنین مهم‌تر از هرچیز، این شیوه به شما اطمینان می‌دهد که مخاطب به اندازه‌‌ کافی به آزمون توجه می‌کند و به سرعت و بدون فکر به سؤالات پاسخ نمی‌دهد.

شکی نیست که رقابت در این حوزه بسیار سخت است اما اگر شما به خوبی آزمون‌ها را طراحی کرده باشید، آنها باعث می‌شوند که بازاریابی محتوای شما از دیگران پیشی گیرد.

آزمون‌های آنلاین به عنوان ابزاری تعاملی برای جذب مخاطبان و دادن شانس بیشتر در به‌دست‌آوردن خریداران احتمالی به شما کمک شایانی خواهند کرد.

همچنین به شما این امکان را می‌دهند که مخاطبان خود را بهتر شناخته و طبق شناخت به دست آمده، سیاست کلی بازاریابی محتوای خود را بهبود بخشید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.