از فناوری‌های ابری تا محصولات موفق

0

با رشد تعداد سیستم‌عامل‌های دستگاه‌های موبایل مانندiOS، اندروید و‌… و همچنین افزایش تولید و استفاده از اپلیکیشن‌های مخصوص به این نوع سیستم‌عامل‌ها، شاخه جدیدی در دنیای کاربردهای موبایل ایجاد شده است‌ که به آن BaaS (مخفف Backend as a Service) یا MBaaS مخفف Mobile BaaS گفته می‌شود. MBaaS، در دنیای ابری تقریبا مفهوم جدیدی است و اکثر شرکت‌های فعال در این زمینه از سال ۲۰۱۱ به بعد تاسیس شده‌اند. در این شرکت‌ها علاوه بر فراهم‌کردن زیر‌ساخت‌های ذخیره‌سازی و پردازش ابری، سعی می‌شود با ارائه کیت‎های توسعه نرم‎افزار SDK  یا API و… کلیه نیازهای موجود در چرخه تولید، توسعه و مدیریت کاربردهای موبایل را برای توسعه‎دهندگان فراهم کنند.

 مزایای BaaS

BaaS، آمده است که زندگی توسعه‌دهندگان را راحت‌تر کند، به عبارت دیگر BaaS به دلیل توانایی‌های محدود توسعه‌دهندگان به‌وجود آمد. از مهم‌ترین مزایای BaaS به موارد ذیل می‌توان اشاره کرد:

بهره‌وری: کاهش سربار در همه مراحل توسعه اپلیکیشن‌های موبایل، موجب افزایش بهره‌وری خواهد شد. سرعت در ارائه: کاهش موانع در تمام مراحل توسعه اپلیکیشن از ایجاد تا تولید، باعث کاهش زمان در ارائه ایده به بازار خواهد شد.

کاهش منابع: استفاده از BaaS موجب کاهش منابع و تعداد افراد مورد نیاز در پیاده‌سازی، پشتیبانی و… خواهد شد.  بهینه‌سازی: شرکت‌های ارائه‎کننده BaaS، زمان و منابع زیادی را صرف بهینه‌سازی شبکه‌ و داده‌های موردنیاز اپلیکیشن‌های موبایل کرده‌اند، بنابراین توسعه‌دهندگان نیازی به انجام این کارها به صورت مستقل ندارند.  زیرساخت‌های امن و قابل گسترش: شرکت‌های ارائه‎کننده BaaS، با فراهم‌کردن زیرساخت‌های امن و قابل گسترش، به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهند تنها ‌روی اپلیکیشن خود تمرکز کنند و نگران ایجاد زیرساخت نباشند. به طور خلاصه می‌توان گفت که BaaS، با حذف نیازهای اساسی و زیرساختی که معمولا در توسعه کاربردها موردنیاز هستند، یک محیط توسعه را فراهم می‌کند‌ تا اجازه دهد که شرکت‌ها و توسعه‌دهندگان فقط ‌روی بهترکردن کاربردهای خود تمرکز کنند.

 کاربردهای BaaS

در حالی‌که در BaaS بیشتر‌ روی توسعه کاربردهای موبایل تمرکز شده است، اما از آن می‌توان به آسانی در محیط‌های توسعه دیگری مانند کاربردهای تحت وب، اپلیکیشن‌های موبایل، اینترنت اشیاء و هر محیطی که توسعه‌دهنده نیاز به برقراری ارتباط با سرور را دارد، استفاده شود. علاوه بر کاربردهای مرسوم فوق، کاربردهای دیگری هم ممکن است وجود داشته باشند که بسته به شرکت ارائه‌کننده خدمات می‌تواند متفاوت ‌باشند. با توجه به مطالب گفته شده برای کسب موفقیت در بازار امروز باید از روز اول با برنامه‌ریزی دقیق قدم برداریم و از قرار‌گرفتن در حلقه مسیرهای اشتباه پرهیز کنیم. در این راستا شرکت‌هایی آماده ارائه خدماتی هستند که علاوه بر خدمات BaaS از مشاوره درباره ایده تا پیاده‌سازی کامل اپلیکیشن را برای شما انجام داده و در تمام این مراحل در کنار شما خواهند بود و شما را از داشتن تیم‌های فنی که هزینه زیادی به همراه خواهد داشت، بی‌نیاز می‌کنند‌.

شرکت وصل مدیرعامل تهران‌‍ پرداخت

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.