از دنیای فن‌آوری لنوو رونمایی شد

0

شرکت لنوو (Lenovo) در اولین رویداد فناوری جهانی خود به نام «دنیای فناوری لنوو» محصولات جدیدی را معرفی کرده که در نحوه تعامل انسان با فناوری تغییراتی ایجاد خواهند کرد. به علاوه این شرکت چشم‌اندازی از آینده این صنعت را به نمایش گذاشت.

دنیای فناوری لنوو نوآوری‌ها در این صنعت را با برخی از پیشروان بزرگ فناوری، شرکا، طرفداران و مشتریان جشن می‌گیرد. شرکت لنوو در حوزه خود جایگاه منحصربه‌فردی دارد زیرا می‌تواند دستگاه‌ها، اتصال هوشمند و زیرساخت مورد نیاز برای ایجاد یک تجربه کاربری فوق‌العاده را ارائه دهد و نیازهای کاربر واقعی را برآورده سازد. به‌علاوه این شرکت هرروز با طرفداران خود درباره نحوه ایجاد نوآوری صحبت می‌کند. شرکا نیز در تعریف آینده فناوری شرکت می‌کنند. اعضا نوآوری‌هایی را برای حل مشکلات و رسیدگی به شکایات مشتریان ارائه می‌دهند، و سخت‌افزار، نرم‌افزار و خدمات را با هم به کاربران عرضه می‌کنند. همه این موارد چشم‌اندازی از لنوو است.

رئیس و مدیرعامل شرکت  لنوو، یانگ یوانجینگ، در سخنرانی خود به پنج موضوع اشاره کرد که همچنان نحوه استفاده افراد از فناوری را تغییر خواهند داد:

ایجاد راه‌های طبیعی‌تر برای ارتباط مردم با دستگاه‌ها

ساخت دستگاه و اتصالات شبکه به طوری که معتبر، یکپارچه و در همه جا حاضر باشند

متصل کردن دستگاه‌ها برای تعاملات قوی

ارائه اختیار داده‌های بزرگ و فضای ابری شخصی مشتریان به آن‌ها

استفاده از اتصال هوشمند تا به مشتریان این امکان داده شود که خدمات دلخواه و تجربیات منحصربه‌فرد خود را داشته باشند

علاوه بر محصولاتی که امسال موجود بودند، لنوو به سه پروژه تحقیقاتی و فناوری آتی خود اشاره کرد. این مفاهیم نشان‌دهنده تفکر نوآورانه امروز هستند که تغییر چهره فناوری فردا را نوید می‌دهند.

ساعت‌های هوشمند به دلیل راحتی باورنکردنی‌شان بسیار مورد استقبال قرار گرفته‌اند، اما صفحه‌نمایش کوچک آن‌ها به‌سختی می‌تواند چیزی بیش از به‌روزرسانی‌های فوری را نمایش دهد. شرکت لنوو سعی دارد این چالش را از بین ببرد و ساعت هوشمندی به نام Magic View تولید کند. Magic View اولین ساعت هوشمندی است که دو صفحه‌نمایش دارد. صفحه دوم محدودیت‌های ابعاد فیزیکی صفحه اصلی را حذف می‌کند. این دستگاه از انعکاس نور برای ایجاد یک تصویر مجازی استفاده کرده و به کاربران امکان می‌دهد تا یک صفحه‌نمایش مجازی را ۲۰ برابر بزرگ‌تر از صفحه‌نمایش ساعت ببینند. برای مثال، کاربران می‌توانند نقشه و عکس‌ها را مشاهده یا حتی ویدئو تماشا کنند. برخلاف ساعت‌های هوشمند امروزی، این ساعت یک صفحه‌نمایش بزرگ را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. لنوو با شرکای فناوری اصلی خود همکاری و تراشه سیلیکونی خود را طراحی می‌کند تا اندازه قطعات را تا حد امکان کوچک کند بدون اینکه عملکرد آن‌ها تضعیف شود.

شرکت لنوو با پیشروان صنعت از قبیل Intel شراکت طولانی‌مدت و قوی ایجاد کرده است تا راهکارهای فناوری جدید را شناسایی کند و آن‌ها را توسعه دهد. حالات طبیعی انسان از قبیل حرکات بدن، گفتار، و حالت چهره به طور روزافزون به روش‌های ورودی زنده تبدیل می‌شوند، و Intel با ارائه دوربین‌ها و نرم‌افزارهای Intel RealSense  یکی از پیشروان در این زمینه است.

دوربین‌های Intel RealSense به‌عنوان یکی از قابلیت‌های اختیاری در برخی از دستگاه‌های لنوو، اعم از لپ‌تاپ و دسکتاپ‌های AIO ارائه می‌شوند، و به فعال‌سازی روش‌های جدید برای تعامل، اعم از ورود به سیستم بدون رمز ورود کمک می‌کنند. مدیرعامل شرکت Intel، برایان کرزانیچ، اعلام کرد که نسل بعد دوربین‌های Intel RealSense به طور ویژه برای تبلت‌ها و تلفن‌های همراهی که دارای قابلیت اسکن سه‌بعدی با قیمت مقرون‌به‌صرفه و نیز ویژگی‌هایی از قبیل عکس و ویدئو با افزایش عمق، واقعیت‌افزوده و بازی هستند، طراحی می‌شوند. به‌علاوه او گفت که شرکت Intel قصد دارد از فناوری Intel RealSense در دستگاه‌های در حال ظهور ازجمله روبات‌ها، هواپیماهای بدون سرنشین، دستگاه‌های پوشیدنی و اینترنت استفاده کند.

در رویداد دنیای فناوری نه‌تنها درباره محصولات، کسب‌وکار و رابطه لنوو با مشتریان در آینده گفت‌وگو شد، بلکه به نقطه اوج تحول این شرکت نیز اشاره شد. این شرکت در ابتدا فقط یک شرکت کامپیوتری بود که پس از چند سال به طور چشمگیری تغییر کرد. اولین سهامی که این شرکت خریداری کرد به کسب‌وکار IBM PCD تعلق داشت و این معامله موجب شد شرکت لنوو به یک پیشروی فناوری ۴۶ میلیارد دلاری و یکی از شرکت‌های لوازم الکترونیکی پیشرو در دنیا تبدیل شود. همین امر موجب شد این شرکت در کسب‌وکارها و دستگاه‌های جدید مانند تلفن‌های هوشمند و سرورها رشد کند و در سال ۲۰۱۴ توانست Motorola Mobility و کسب‌وکار سرور X86  متعلق به IBM را خریداری کند.

شرکت لنوو برای نمایش این تغییر راهبردی خود، از یک لوگوی جدید استفاده کرده است. این لوگوی جدید شخصی‌تر و مشتری‌محور است و شخصیت، میراث غنی و نوآوری اصیل آن را نشان می‌دهد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.