فرض کنید به طور اتفاقی در آسانسوری با یک سرمایه‌گذار هم‌سفر می‌شوید. حدودا یک دقیقه فرصت دارید تا از این شرایط استفاده کنید و خودتان و ایده‌تان را به او معرفی کنید. «ارائه آسانسوری» اصطلاحی است که در زمینه جذب سرمایه‌گذار و ارائه ایده به آن‌ها به کار می‌رود. شما در زمانی محدود، که معمولا بین یک تا سه دقیقه در نظر گرفته می‌شود، باید قادر باشید خودتان را معرفی کنید، توضیح دهید که چه مشکلی یا فرصتی را در بازار تشخیص داده‌اید، چه راه‌حلی برای آن دارید و تاکنون چه کارهایی در راستای آن انجام داده‌اید. به‌طور کلی این سبک ارائه تمرین بسیار خوب و مناسبی در راستای خلاصه‌سازی ایده و چکیده کردن آن است. این ارائه باید کوتاه، خلاصه و اثربخش باشد. جالب است بدانید که در بازدیدی که از شتاب‌دهنده‌ای در آمریکا داشتم، آسانسوری ویژه برای این کار در نظر گرفته شده بود و به‌طور واقعی موسس و سرمایه‌گذار در داخل آن هم‌سفر می‌شدند و موسس طی یک دقیقه و 20 ثانیه فرصت داشت ایده خود را ارائه و یا به‌اصطلاح Pitch کند. بعد از این مرحله، سرمایه‌گذار در صورت تمایل و علاقه به آن ایده، برای بررسی ایده درخواست جلسات با زمان بیشتر را می‌کرد. یادتان باشد که در ارائه آسانسوری فرصت زیادی برای این کار ندارید، پس باید استراتژی محتوایی درستی را در نظر بگیرید تا بتوانید تاثیر مورد نظر را در این زمان کم داشته باشید. به این فکر کنید که چه سوالات احتمالی ممکن است در ذهن سرمایه‌گذار یا فرد مورد نظر ایجاد شود و از قبل برای آن‌ها جواب‌هایی چکیده آماده کنید.  

 

لینک کوتاه : http://bit.ly/2LpHddh

دیدگاه شما چیست؟

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید