ادغام استراتژیک در فیت‌بیت

0

دستگاه‌های پوشیدنی پیگیری فعالیت فیت‌بیت ممکن است ابزاری عادی برای برنامه‌های تندرستی شرکت‌ها به شمار رود چرا که محصولات آنها در حال حاضر در بیش از ۱۳۰۰ کشور استفاده می‌شوند اما تمام چالش‌ها و محرک‌های سبک زندگی سالم که هدف آنها کاهش هزینه‌های مراقبت‌ بهداشتی است، هنوز حدود ۱۰ درصد از درآمد شرکت را تشکیل می‌دهند. بنابراین، برای اینکه راهبرد شرکتی آنها در بهترین موقعیت باشد، فیت بیت(Fitbit‌) قصد دارد بازوهای کسب‌و‌کار بهداشت و دیجیتال خود را با هم ادغام کند.

در رویداد کپتیو (Captivate‌) در سان‌فرانسیسکو، این شرکت به طور رسمی اعلام کرد که ‌گروه سلامت فیت بیت وسلامت دیجیتال فیت بیت  به عنوان یک نهاد واحد به نام راه‌حل‌های  سلامت فیت‌بیت فعالیت خواهند کرد.

امی مک دونوگ، که در گذشته معاون بخش گروه سلامت  بود و اکنون سمت معاون ارشد راه‌حل‌های را دارد، می‌گوید: «دلیل این ادغام افزایش کشش در فضای مراقبت بهداشتی است. ماموریت ما به عنوان گروه راه‌حل‌های آن است که یک نقش مهم‌تر در کمک به نه‌تنها کارمندان بلکه طرح‌های بهداشتی داشته باشیم و سیستم‌های بهداشتی به چالش‌های مربوط به مشارکت بهداشتی، پیشگیری و مدیریت مراقبت‌ها رسیدگی کنند.»

اگر فیت‌بیت آنچه را که از هشت سال تجربه در فضای کارفرمایی آموخته است، به کار بگیرد، به جای اینکه روش‌های جدیدی را برای دسترسی به طرح بهداشتی و مشتریان سیستم بهداشتی اختراع کند، به بهترین شیوه‌های شرکتی دست خواهد یافت که با درک آنها از یکپارچگی بهداشت دیجیتال در هم تنیده است.

مک دونوگ می‌گوید: «در حال حاضر هم‌افزایی‌های زیادی وجود دارد‌ و ما می‌دانیم که اگر به عنوان یک نهاد کار کنیم، می‌توانیم کسب‌و‌کار خود را بهتر سازماندهی کنیم. ما در‌صدد تقسیم و جدایی نیستیم، بلکه می‌خواهیم روش‌هایی پیدا کنیم تا با هم بهتر شویم.»

ادم پلگرینی، که به عنوان معاون سلامت دیجیتال  این شرکت انتخاب شده بود، در حال حاضر مدیر کل گروه راه‌حل‌های  سلامت فیت‌بیت است. او می‌گوید: «وقتی ما درباره راهکارهای بهداشتی صحبت می‌کنیم، می‌بینیم که این حوزه از جهات مختلفی تغییر کرده است. اما چیزی که امروز قابل مشاهده است، این است که فضای تندرستی بسیار اهمیت دارد و دستگاه‌های پوشیدنی تاثیر مهمی روی این فضا می‌گذارند.»

پلگرینی به حضور گسترده فیت‌بیت در تحقیقات اشاره می‌کند. این شرکت در بیش از ۲۵۰ تحقیق تا به امروز شرکت داشته‌ و همین نشان می‌دهد که فیت‌بیت نقش مهمی را در مراقبت‌های بهداشتی دارد.

او می‌گوید: «احتمالات در این فضا چه هستند؟ من می‌خواهم بدانم مردم به دنبال چه هستند و ما می‌دانیم که تجربیات زیادی وجود دارند که در طول اجرای برنامه‌ها آنها را کسب خواهیم کرد.»

مک دونوگ می‌گوید: «ما به دنبال مراقبت‌های بهداشتی هستیم و فرصت‌های زیادی برای شراکت داریم و می‌خواهیم به آسانی کسب‌و‌کار خود را اداره کنیم. ما می‌خواهیم یک محتوای واحد، فرصت‌ برای طرح‌های بهداشتی، کارفرمایان و سیستم‌های بهداشتی داشته باشیم. ما می‌خواهیم تمام بازارها را یکدفعه به دست بگیریم.»

هنوز خیلی زود است که بتوانیم دقیق بگوییم چگونه گروه راه‌حل‌های  سلامت فیت بیت در ماه‌های آینده پیش خواهد رفت اما مک دونوگ می‌گوید نمونه بالقوه آن ممکن است شبیه به آنچه باشد که با UnitedHealthcare انجام داده‌ است.

این تحول دسترسی به داده را برای مشتریان و مصرف‌کنندگان و اندازه‌گیری بازده سرمایه‌گذاری را برای سازمان‌ها آسان‌تر می‌کند. برای همه چیز یک راه‌حل واحد وجود ندارد، اما می‌توان روش‌هایی را ایجاد کرد تا یک پلت‌فرم یکپارچه ارائه شود که کارمندان بتوانند از آنها استفاده کنند. اگر قرار است یک نفر با این سیستم در تعامل باشد، دیگر اینکه مشتریان توجه خود را بین دو خدمات مختلف تقسیم کنند، بی‌معنی خواهد بود.

از آنجا که فیت‌بیت مشتریان کاری فعلی خود را دارد، راهکارهای بهداشتی فیت‌بیت یک تکامل به شمار می‌روند تا یک تحول. مک دونوگ می‌گوید: «ما باید به این فکر کنیم که چگونه از چیزهایی که با شرکای بهداشتی ما مانند UnitedHealthcare کار می‌کنند، استفاده کنیم. ما می‌خواهیم دریابیم که چگونه باید همان سطح از داده و یکپارچگی را که با سیستم‌های شرکتی در داخل اکوسیستم مراقبت بهداشتی داریم، ارائه دهیم. این بازار هنوز نوپاست.»

جیمز پارک، مدیرعامل فیت‌بیت، می‌گوید: «تندرستی کارمندان‌ که نه‌تنها شامل بهداشت فیزیکی بلکه شامل اتصال اجتماعی نیز می‌شود، هر روز نقش مهم‌تری در راهبرد کلی کسب‌و‌کار پیدا می‌کند. دستگاه‌های پوشیدنی و بهداشت متصل و دستگاه‌های تناسب اندام به طور مستقیم روی این روند تاثیر دارند و کارفرمایان هر روز بیشتر از گذشته با این گزینه‌ها آشنا می‌شوند. ما معتقد هستیم که این دو گروه در جایی‌که یک شبکه نصب شده بزرگ قرار دارد، به هم متصل هستند و برند بهداشت و تناسب اندام متمرکز ما را به گزینه‌ای برای مشتریان و بازیکنان اکوسیستم بهداشت تبدیل می‌کند و به ما امکان می‌دهد تا دستگاه‌های بیشتری را به مصرف‌کنندگانی که می‌خواهند بخشی از شبکه دوستان، خانواده و همکاران خود باشند، بفروشیم.»

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.