کسب و کار

آیا از واقعیت متنفریم؟

هفته گذشته اختلال در زیرساخت‌های فناوری باعث شد داد بسیاری از کسب‌وکارهایی که از این فناوری‌ها استفاده می‌کردند، در بیاید.

۱۶ Dei 1396 بدون دیدگاه
داستان هندی!
هندی به یکی از استارت‌آپ‌های محبوب حوزه خدمات منزل در آمریکای شمالی تبدیل شده است

یکی از کارهای خدماتی که متقاضی زیادی دارد، خدمات مربوط به منزل و نظافت منزل است. استارت‌آپ هندی (Handy) نیز در این راستا راه‌اندازی شده است. این استارت‌آپ یک بازار دو‌طرفه آنلاین برای نظافت خانه و سایر خدمات منزل است که در سال ۲۰۱۲ در ماساچوست و سپس در نیویورک راه‌اندازی شد و اکنون خدمات خود را به آمریکا، انگلستان و کانادا ارائه می‌دهد.

۱۶ Dei 1396 بدون دیدگاه
من‌میلاد؛برنامه‌نویس‌هستم
میلاد نوری یکی از موفق‌ترین اَپ‌نویس‌های اکوسیستم استارت‌آپی ایران از راهی که پیموده می‌گوید و از این گلایه‌ می کند که چرا نیروهای فنی و تخصصی استارت‌آپ‌ها دیده نمی‌شوند

برنامه‌نویسی برای استارت‌آپ‌ها یا بهتر بگوییم اپلیکیشن نوشتن برای کسب‌وکارهای اینترنتی، این روزها یک شغل پردرآمد اما غیرجذاب در اکوسیستم استارت‌آپی محسوب می‌شود. پردرآمد است چون آدم‌های همه‌چیزتمام این حوزه انگشت‌شمارند، غیرجذاب است، چون همه سودای راه‌اندازی استارت‌آپ دارند و کسی اپ‌نویسی را شغل جدی به حساب نمی‌‌آورد.

۱۶ Dei 1396 بدون دیدگاه اکبر هاشمی
زاکه چطور آکشنیتا را به خاک سیاه نشاند؟
درس‌های یکی از بزرگ‌ترین شکست‌های استارت‌آپی آلمان در سال ۲۰۱۷

آکشنیتا (Auctionata)، استارت‌آپ فروش آنلاین آثار هنری که طی ۵ سال، دامنه‌‌ فعالیت خود را در کشورهای مختلف اروپا و آمریکا گسترش داده بود، در سال ۲۰۱۷ نتوانست نظر سرمایه‌گذاران را جلب کند و رسما اعلام ورشکستگی کرد.

۱۳ Dei 1396 بدون دیدگاه
اسپات‌هیرو، رزور استارت‌آپی جای پارک
استارت‌آپی که روی پارکینگ روزانه و ماهانه وشراکت با گاراژ‌های خصوصی تمرکز کرده است

اسپات‌هیرو (SpotHero) ارائه دهنده خدمات رزرو پارکینگ است که رانندگانی را که به دنبال رزرو و پرداخت پیشینی هزینه پارکینگ هستند، به هم وصل می‌کند. این خدمات که اپلیکیشن همراه و وب‌سایت دارد، در ۵۰ شهر آمریکا و کانادا ارائه می‌شود. دفتر اصلی این شرکت در شیکاگو واقع شده است.

۱۱ Dei 1396 بدون دیدگاه
وقتی بانک‌های فوق‌سنگین در وزن 48کیلوگرم کشتی می‌گیرند!
آیا در حالی که بانک‌ها صنعت پرداخت را قبضه کرده‌اند می‌توان از رقابت عادلانه آنها با فین‌تک‌ها صحبت کرد؟

همه می‌دانند که استارت‌آپ‌ها ساختارشکن هستند و سریع و پویا می‌آیند، طوفان به راه می‌اندازند، شرایط را به نفع خود و جامعه تغییر می‌دهند و بازار را از دست کسب‌وکارهای سنتی می‌قاپند و به بازار مسلط می‌شوند. اما اینکه همان کسب‌وکارهای سنتی بعد از مدتی حواس‌شان جمع شود و تلاش کنند گوی سبقت را پس بگیرند، داستان دیگری است. 

۱۱ Dei 1396 بدون دیدگاه
هم‌نت فاضلاب؛ ایده‌هایی برای شهر پاک
۲۴ تا ۲۶ بهمن برگزار می‌شود

هم‌نت یک رویداد کارآفرینی سه‌مرحله‌ای مبتنی بر شرایط بومی اقتصادی و کارآفرینی در هر منطقه است که در این رویداد، فرصت‌ها به صورت مسئله مطرح می‌شود و افراد سعی می‌کنند برای خلق ارزش و نشان‌دادن توانمندی خود به سرمایه‌گذار و یا صاحبان مسئله، ایده‌پردازی کنند، تشکیل تیم دهند و اگر توانستند آن را به یک مدل کسب‌و‌کار تکرار‌پذیر و با ارزش افزوده تبدیل کنند.

۰۹ Dei 1396 بدون دیدگاه
برای بازاریابی محتوا چقدر باید هزینه کرد

اهمیت‌دادن به بازاریابی محتوا و چگونگی درست انجام دادن آن از نکاتی است که در پیشرفت کسب‌وکار ما بسیار تأثیرگذار است. این مسئله که برای رسیدن به اهداف خود چقدر هزینه نیاز دارید، یکی از مهم‌ترین عواملی است که در بازاریابی محتوا باید در نظر بگیرید. اولین قدم در یک بازاریابی موفق، استراتژی‌های محتواست. 

۰۴ Dei 1396 بدون دیدگاه
عملکرد درست استارت‌آپ‌ها بیشتر از توسعه اهمیت دارد
مدیر پشتیبانی شبکه اجتماعی خریدبیار گفت:

مدیر پشتیبانی شبکه اجتماعی خریدبیار گفت: «در سال گذشته آشنایی با استارت‌آپ‌ها بسیار سرعت داشته و در سراسر کشور بسیاری از مردم و صاحبان کسب‌وکار با این اکوسیستم آشنا شده یا از آن استفاده می‌کنند.»

۰۴ Dei 1396 بدون دیدگاه
وقتش رسیده با محتوا دیده شوید!

شروع و راه‌اندازی کسب‌وکار اولیه باید بر ایجاد استراتژی‌های بازاریابی محتوا برای رشد و توسعه‌ کسب‌وکار تمرکز داشته باشد. اگر به دنبال افزایش سرعت رشد استارت‌آپ خود هستید و می‌خواهید برند و خدمات خود را بر سر زبان‌ها بیندازید، باید با استفاده از استراتژی‌های بازاریابی محتوا به هدف خود برسید. 

۰۳ Dei 1396 بدون دیدگاه
چطور اسپریگ با 26 سرمایه‌گذار شکست خورد؟
نگاهی به دلایل ناکامی چند استارت‌آپی که اگرچه خوش‌آتیه به نظر می‌آمدند اما زود به تاریخ پیوستند

سود استارت‌آپ‌های موفق سرشار است، اما در مقابل شکست آنها نیز سرمایه زیادی را به باد می‌دهد. استارت‌آپ‌ها یکی از بخش‌هایی هستند که اصلاح سرمایه‌های خطرپذیر برای آنها معنی واقعی دارد. مجموعه‌ای از عوامل از سرمایه‌گذاری و تجربه گرفته تا بازاریابی و رقابت موجب شکست استارت‌آپ‌ها می‌شود.

۲۱ آذر ۱۳۹۶ بدون دیدگاه حامد رسولی
راه‌اندازی NFC و فرصت‌های استارت‌آپی

بانک پاسارگاد می‌گوید برای اولین‌بار توانسته پرداخت خرد از طریق NFC را پیاده‌سازی کند. واقعیت این است که پیش‌ازاین بارها و بارها این ایده در ایران شروع‌شده و هر بار به دلایلی به نتیجه نرسیده است. در کاری که بانک پاسارگاد شروع کرده، اپراتور ایرانسل هم یک پای کار است. همین اپراتور یک سال پیش با شرکت دیگری مشابه همین طرح را شروع کرده بود که به نتیجه نرسید.

۱۹ آذر ۱۳۹۶ بدون دیدگاه رضا قربانی
عینک‌هایی که مشتری را خوب می‌بینند!
چطور ۴ دانشجوی خوش‌فکر، صنعت عینک‌سازی آمریکا را متحول کردند؟

واربی پارکر، برند آمریکایی عینک‌های طبی و آفتابی است که در سال ۲۰۱۰ تأسیس‌شده و بیشتر فروش خود را به‌صورت آنلاین انجام می‌دهد. بااین‌حال چند نمایندگی خرده‌فروشی نیز در آمریکا و کانادا دایر کرده است. واربی پارکرتوسط ۴ دوست (نیل بلومنتال، دیو گیلبوئا، اندی هانت و جف رایدر) که همگی دانشجوی دانشکده‌  بیزنس وارتون بودند، تأسیس شد. 

۱۶ آذر ۱۳۹۶ بدون دیدگاه
لطفا شما این اشتباه را تکرار نکنید!
کارآفرینان موفق از اشتباهات خود چه درس‌هایی آموخته‌اند؟

همه‌ ما پست‌ها و مقالات زیادی در مورد فواید شکست و یادگیری از آنها خوانده‌ایم. اهمیت تجربه‌ شکست در دنیای کسب‌وکار امروز، باعث شده مطرح‌ترین آکادمی‌های مدیریتی جهان، در سطوح آموزش عالی این بحث را به‌صورت مطالعات موردی تدریس کنند.

۱۶ آذر ۱۳۹۶ بدون دیدگاه
مارک پارکر چگونه نایک را رهبری می‌کند؟

مارک پارکر در سال ۲۰۰۶ به‌عنوان سومین مدیرعامل شرکت نایک انتخاب شد و توانست در مدتی کوتاه، فروش این برند را دوبرابر کند. او که همواره به‌عنوان مدیری فوق‌العاده خلاق شناخته می‌شود، با استراتژی‌های خاص رهبری خود رقیبان قدرتمندی مثل آدیداس را پشت سر گذاشت.

۱۶ آذر ۱۳۹۶ بدون دیدگاه
 استارت‌آپ پادپُرس

خبرها هر روز از مهم‌ترین مشکلات و دلایل شکست استارت‌آپ‌های مختلف می‌گویند و ضعف کار تیمی و مشکلات مدیریتی به عنوان یکی از دلایل همیشگی، در این لیست دیده می‌شود. استارت‌آپ پادپُرس، تلاش می‌کند با همفکری و هم‌افزایی راجع به مسئله‌های مهم، همچون مشکلات کار تیمی، سریع‌تر بتواند افراد را به راهکارهای موثر برساند. 

۱۴ آذر ۱۳۹۶ بدون دیدگاه
گام‌به‌گام با تعهدات حقوقی یک استارت‌آپ

در یادداشت قبل گفتیم که انتظارمان از حقوق آن است که روابط میان اجزای مختلف کسب‌و‌کار را به شکل تضمین‌شده‌ای، انضباط بخشد و پیرو مقدماتی که گفتیم، می‌شود کلمه جدیدی را به دایره صحبت اضافه کرد. انضباط‌بخشی و تضمین‌کردن روابط نیازمند ایجاد «تعهد» است. 

۱۳ آذر ۱۳۹۶ بدون دیدگاه
لطفا شما این اشتباه را تکرار نکنید!
کارآفرینان موفق از اشتباهات خود چه درس‌هایی آموخته‌اند؟

همه‌ ما پست‌ها و مقالات زیادی در مورد فواید شکست و یادگیری از آنها خوانده‌ایم. اهمیت تجربه‌ شکست در دنیای کسب‌وکار امروز، باعث شده مطرح‌ترین آکادمی‌های مدیریتی جهان، در سطوح آموزش عالی این بحث را به‌صورت مطالعات موردی تدریس کنند. 

۱۲ آذر ۱۳۹۶ بدون دیدگاه
برای تولید محتوا چطور خرج کنیم؟

بازاریابی محتوا روشی جایگزین برای بازاریابی سنتی محسوب می‌شود که صاحبان کسب‌وکار باید هرچه بیشتر به آن اهمیت دهند؛ چرا‌که برای بیشتر افراد، تبلیغات به روش مستقیم جذابیتی ندارد و حتی از آن گریزان هستند اما بازاریابی محتوا می‌تواند روشی مفید برای جلب توجه افراد به محصولات باشد. 

۱۲ آذر ۱۳۹۶ بدون دیدگاه
تحقیقات بازار برای استارت‌آپ‌ها

تحقیقات بازار فرایند تعریف مسئله، انتخاب روش تحقیق، جمع‌آوری اطلاعات، تحلیل و جمع‌بندی با هدف تولید راهکارهای ورود به بازار و یا توسعه بازار است.

۱۲ آذر ۱۳۹۶ بدون دیدگاه

صفحه‌ها

اشتراک در کسب و کار