کسب وکار

بازاریابی با نامه‌نگاری

نوشتن یک نامه مؤثر بازاریابی و فروش تأثیر بسیار زیادی در متقاعد‌کردن مشتریان و طرف‌های مذاکرات فروش در یک کسب‌و‌کار دارد؛ اما متأسفانه بسیاری از مدیران، سرپرستان فروش و پرسنل به این مهارت مهم فردی توجه چندانی ندارند و فقدان این مهارت مهم، امروز‌ به معنای ضعف در برقراری ارتباط مؤثر با مخاطبان به شمار می‌رود.

۱۶ Dei 1396 بدون دیدگاه
کارگاه بازاریابی محتوا

 در دنیای کسب‌و‌کار امروزی، شرکت‌ها و سازمان‌ها حجم گسترده‌ای از تبلیغات را تولید و منتشر می‌کنند. هرچند در گذشته این تبلیغات برای جلب مشتریان جدید صورت می‌گرفت، اما اکنون این امر تنها برای حفظ سهم کنونی از بازار صورت می‌گیرد. 

۰۹ Dei 1396 بدون دیدگاه
چگونه شکست‌خوردم؟
مسعود طباطبایی از تجربه‌ شکستش در «بایکس» می‌گوید؛ اینکه چگونه با جذب سرمایه‌ زیاد و دادن سهام حداکثری شکست خورد

تجربه‌ای با طعم تلخ شکست؛ قرار نبود کار اینگونه پیش برود. قرار بود درختی کشت و میوه‌هایش در سال‌های آینده برداشت شود‌ اما همه چیز بر وفق مراد مسعود پیش نرفت. دیر واردشدن به بازار در برهه‌ای از زمان، جذب پول زیاد و نداشتن برنامه برای خرج‌کردنش، واگذاری بخش زیادی از سهام به سرمایه‌گذار، نداشتن برنامه‌ برای آینده و... 

۰۹ Dei 1396 بدون دیدگاه طاهره خواجه گیری
هرچه زور می‌زنید رنک نمی‌گیرید!
اشتباهاتی که سئوی شما را جوانمرگ می‌کند

یکی از مهم‌ترین اهداف هر کسب‌و‌کاری بهبود سئوی سایت است. موضوع سئو به اندازه‌ای مهم است که می‌توان گفت کسب‌و‌کارهایی که بتوانند سئوی سایت خود را به صورت چشم‌گیری بهبود ببخشند، تقریبا‌ در سرازیری موفقیت قرار گرفته‌اند. در این مقاله قصد داریم مشکلات رایج در این زمینه را بررسی کنیم و راه‌حل‌هایی را ارائه دهیم. 

۰۶ Dei 1396 بدون دیدگاه
مشکلات‌تان را در اتحادیه خودتان حل کنید!
سورنا ستاری در همایش بزرگ کارآفرینان استارت‌آپی ایران:

سورنا ستاری، معاونت علمی ریاست جمهوری در همایش بزرگ کارآفرینی استارت‌آپی کشور، با بیان اینکه همایش یلدای کارآفرینان دورهمی بخش خصوصی است و جای ما دولتی‌ها نیست، اشاره کرد که از سال گذشته تاکنون در اکوسیستم اتفاقات مثبتی افتاده است؛ «در اکوسیستمی که من دوستش دارم، ارزشش به وجود آدم‌های آن است.

۰۴ Dei 1396 بدون دیدگاه
ریسک‌پذیر باشید اما از کارهای بزرگ و دیوانه‌وار دوری‌ کنید!

مدیرعامل فیس‌بوک، در مصاحبه‌ای با سام آلتمن، رئیس شتاب‌دهنده‌‌ وای‌کامبیناتور، مهم‌ترین توصیه‌‌ مدیریتی خود را به موضوعی اختصاص داد که بسیاری از مردم را به افراط ‌و تفریط وا‌می‌دارد. آلتمن در این مصاحبه، یکی از نقل‌قول‌های مشهور زاکربرگ را یادآوری کرد و از او خواست برمبنای این نقل‌قول، بهترین مشاوره‌اش را خطاب به کارآفرینان جوان، شرح دهد.

۰۳ Dei 1396 بدون دیدگاه
رویداد مد و فناوری در دانشگاه الزهرا برگزار می‌شود

سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان جهاد دانشگاهی با همکاری جهاد دانشگاهی الزهرا و مرکز نوآوری شکوفایی دانشگاه الزهرا دومین رویداد استارتاپی مد و فناوری را ۲۲ تا ۲۴ اذرماه امسال در دانشگاه الزهرا برگزار می‌کند.

۲۱ آذر ۱۳۹۶ بدون دیدگاه
ویلیام تانویجایا؛ از نگهبانی درکافه‌تریای دانشگاه تا مالکیت بزرگ‌ترین خرده‌فروشی اندونزی

توکوپدیا، محبوب‌ترین پلتفرم تجارت الکترونیک اندونزی و یکی ازپیشروترین استارت‌آپ‌های آسیاست. سرمایه‌گذاری ۱.۱ میلیارد دلاری علی‌بابا روی این استارت‌آپ در آگوست سال ۲۰۱۷، نشان از تأثیر و نفوذ این برند در جنوب شرق آسیا داشت. 

۱۶ آذر ۱۳۹۶ بدون دیدگاه
چرا مصرف‌کننده‌ها به کولگیت اعتماد می‌کنند؟
به مشتری‌تان اطلاعات بدردبخور بدهید

شرکت کولگیت (Colgate) یک رویکرد کاملا متفاوت را در سال‌های اخیر اتخاذ کرده و تصمیم گرفته است به مصرف‌کنندگان خود آموزش و اطلاعات ارائه دهد. این راهبرد به برند کولگیت کمک کرده ‌که تنها خمیردندان‌های خود را به فروش برساند بلکه به یکی از پیشروان و معتمدترین تولیدکنندگان خمیردندان در سراسر دنیا تبدیل شود.

۱۶ آذر ۱۳۹۶ بدون دیدگاه
استارت‌آپ‌ها واقتصاد دلالی

یادداشت رضا جمیلی | همه ما برای یک‌بار هم که شده سروکارمان به واسطه‌های کسب‌وکار در ایران افتاده و صابون آنها به تن‌مان خورده است. احتمالا یک‌بارماشینی فروخته‌ایم، خانه‌ای خریده‌ایم و یا ملکی را اجاره کرده‌ایم. و احتمالا کلمه و مفهوم بنگاه‌؛ چه املاک چه خودرو؛ و بازی‌ها و فرمول‌ها و پیچیدگی‌های آزاردهنده و مناسبات مالی آن‌ ما را به انفعال و بی‌دفاعی آزاردهنده‌ای رسانده‌ است. 

۱۱ آذر ۱۳۹۶ بدون دیدگاه رضا جمیلی
حقوق رئیس‌تان چقدر است؟!
کارمندان باید بدانند که چرا برخی‌ها حقوق و پاداش بیشتری نسبت به سایرین دریافت می‌کنند

آیا تابه‌حال از خودتان پرسیده‌اید رئیستان چقدر حقوق می‌گیرد؟ کارمندان یکی از بزرگ‌ترین سوپرمارکت‌های زنجیره‌ای آمریکا، اگر مایل باشند می‌توانند پاسخ این کنجکاوی‌شان را بیابند.

۰۴ آذر ۱۳۹۶ بدون دیدگاه
رگولا توری کراودفاندینگ‌ ها؛ چرا و چگونه؟
همزمان با زلزله کرمانشاه، بحث تامین مالی جمعی و قوانین مرتبط با آن هم داغ شده است

هفته گذشته مهم‌ترین خبر کشور، زلزله کرمانشاه بود و بسیاری از استارت‌آپ‌های تأمین مالی جمعی سعی کردند درزمینه‌ تهیه کمک‌های مالی برای مردم نقش مهمی داشته باشند. در این گزارش به این موضوع پرداخته‌ایم که آیا سامانه‌های تأمین مالی جمعی به دستورالعمل از سوی نهادهای دولتی نیاز دارند؟

۰۲ آذر ۱۳۹۶ بدون دیدگاه
گام‌های راه‌اندازی استارت‌آپ

 همیشه راه‌اندازی کسب‌و‌کار شخصی ریسک‌های بزرگی به همراه دارد؛ از ترس شکست این کسب‌و‌کار گرفته تا تامین هزینه‌های لازم و گاهی اوقات نیز با مشکل بزرگ‌تری رو‌به‌رو هستیم؛ اینکه ایده‌های خوبی در سر داریم اما نمی‌دانیم گام‌های اولیه را چگونه برداریم؟! 

۲۹ Aban 1396 بدون دیدگاه
رازهای آقای بزوس
بنیانگذار خوش‌فکر آمازون، شش استراتژی را که باعث رشد کسب‌وکارهایش شده، شرح داده است

جف بزوس، مدیرعامل آمازون، مالک ۸۰میلیون سهم (معادل ‌‌۱۷درصد) از کل سهام شرکتی است که رشد فوق‌العاده‌ خود را تا حدود زیادی مدیون بخش پردازش‌های ابری است...

۰۹ Aban 1396 بدون دیدگاه
هر برند، قصه متفاوتی دارد
مدیریت، ارتقا و توسعه برند؛ رویکرد اصلی آژانس Royal Advertising است

آژانس Royal Advertising که در سال ۲۰۰۶ در اوکراین راه‌اندازی شده و در حال حاضر به عنوان یکی از شرکت‌های مهم تبلیغاتی جهان شناخته می‌شود ...

۰۲ Aban 1396 بدون دیدگاه
استارت آپ چیست؟

محمد کرمانی | فرض کنید ۱۰۰تومان دارید و هزینه جذب مشتری یک تومان است. در کسب‌وکار عادی ۱۰۰ تومان را ریال به ریال خرج می‌کنید و ۱۰۰ مشتری به‌دست می‌آورید و تمام؛ دوباره باید پول خرج کنید تا مشتری‌های بیشتری به دست آورید. خب، شما به پول زیادی برای جذب یک بازار بزرگ نیاز دارید ...

۰۱ Aban 1396 بدون دیدگاه
کسب‌وکار ماجراجویان و ریسک‌پذیرها

تبسم لطیفی | تعاریف زیادی برای استارت‌آپ در ادبیات کارآفرینی وجود دارد که تعریف من هم برگرفته از همین تعاریف است. از نگاه من استارت‌آپ کسب‌وکاری است که:

۰۱ Aban 1396 بدون دیدگاه
استارت آپ چیست؟

محمد فرمد | استارت‌آپ برای کشف یک بیزینس‌مدل شکل می‌گیرد و حتما باید بقاپذیر و مقیاس‌پذیر باشد. بنابراین بسیاری از کسب‌وکارهای آنلاین موجود در اکوسیستم کارآفرینی ایران، استارت‌آپ محسوب نمی‌شوند؛ مثلا در حوزه حمل‌و‌نقل شهری برخی استارت‌آپ‌ها، چون براساس کشف بیزینس‌مدل شکل نگرفتند و بیزینس مدل‌شان در بازار خارج از ایران وجود داشته ...

۲۹ Mehr 1396 بدون دیدگاه
استارت آپ چیست؟

امیر حسین فصیحی | استارت‌آپ کسب‌و‌کاری است که تصمیم می‌گیرد قدم در جایی بگذارد که قبلا کسی پا به آن نگذاشته است. این حرکت در تاریکی ممکن است برای ایجاد محصول یا خدماتی باشد یا اساسا نحوه جدیدی برای انجام کار. نیروی محرکه این قدم گذاشتن عشق است و خصوصیت لازم برای موسسان استارت‌آپ شجاعت و نترسیدن از شکست، به این دلیل که حرکت در تاریکی در بسیاری از مواقع به بیراهه کشیده می‌شود ...

۲۹ Mehr 1396 بدون دیدگاه
دلربایی دوبی با جیتکس سی‌و‌هفتم
گشتی در نمایشگاه جیتکس ۲۰۱۷ و نگاهی به فناوری‌های ارائه شده در آن

یکشنبه ۱۶ مهرماه ۳۷‌امین دوره جیتکس شروع شد. این رویداد مهم‌ترین رویداد فناوری در خاورمیانه است. هر سال از کشورهای مختلف جهان بازدیدکنندگان و شرکت‌ها حاضر می‌شوند. در بین کسب‌وکارهایی که در نمایشگاه حضور داشتند، امسال برای اولین‌بار از کشورهای فنلاند، گرجستان، گواتمالا، لوکزامبورگ و سوریه کسب‌وکارهایی در این رویداد حضور داشتند ...

۲۷ Mehr 1396 بدون دیدگاه

صفحه‌ها

اشتراک در کسب وکار