کافه بازار

جشنواره پرحاشیه!
میزگردی درباره جشنواره وب و موبایل ایران با حضور رضا الفت‌نسب، شایان شلیله، میلاد احرام‌پوش، شهرام شریف و اکبر هاشمی

نهمین دوره جشنواره وب و موبایل ایران ۲۸بهمن ماه سال جاری برگزار می‌شود؛ جشنواره‌ای که در عمر ۹ساله‌اش هم آورده‌های زیادی داشته و هم همواره حواشی‌‌ بسیاری در موردش مطرح بوده؛ از بحث‌های مربوط به داوری‌ها گرفته تا متهم‌شدن جشنواره به اینکه دورهمی طیف خاصی است ...

۱۶ بهمن ۱۳۹۵ بدون دیدگاه طاهره خواجه گیری
اکوسیستم دیجیتال مارکتینگ در ایران / بخش سوم

سال پیش یعنی سال ۹۴، تعداد نتورک‌های CPC در ایران رشد بسیار زیادی داشت که البته بسیاری از آنها دوام نیاوردند و ورشکست شدند. در این اوضاع نیاز به سیستمی هوشمند برای تبادل تبلیغات به میزان زیادی حس ‌می‌شد ... 

۳۰ Dei 1395 بدون دیدگاه
اکوسیستم دیجیتال مارکتینگ در ایران / بخش دوم

با رشد کاربران تلفن‌های هوشمند(مخصوصا سیستم عامل اندروید) به پلت‌فرمی برای برنامه‌های کاربردی آن به زبان فارسی نیاز بود. در همان سال ۸۹‌، گروهی از دانشجویان دانشگاه شریف به همراه چند نفردیگر که به تولید تعدادی برنامه فارسی برای این سیستم عامل مشغول‌ بودند ...

۲۳ Dei 1395 بدون دیدگاه
تبی به نام استارت‌آپ!

هفته گذشته ۵ صندوق جسورانه با ۶۰میلیارد  تومان منابع ذکر شده در اساسنامه وارد فرابورس شدند و سه صندوق دیگر نیز در نوبت دریافت مجوز هستند؛ اتفاقی که برای فعالان زیست‌بوم استارت‌آپی ایران خوش‌یمن و نویدبخش  آینده‌ای امیدوارانه بود‌ ‌اما می‌خواهم شما را ارجاع بدهم ...

۱۸ Dei 1395 ۱ اکبر هاشمی
دوست داريد سخنران شويد؟

در وضعيت كنوني کشور، ما با انبوهی از تحصیلکرده‌هایی روبه‌رو هستیم که می‌خواهند با یادگیری مهارت‌های جدید، جذب بازار کار شوند و این یک موقعیت فوق‌العاده برای مدرسان حرفه‌ای است. اين موضوع فرصت‌هاي زيادي را مي‌تواند برايتان رقم بزند. 

۱۵ Dei 1395 بدون دیدگاه علی کاکادزفولی
زرین پال قهرمان لیگ فوتبال استارت‌آپی شد

 مسابقات فوتبال استارت‌آپی که با حضور هفت تیم از استارت‌آپ‌های کشور برگزار ‌‌شد با قهرمانی زرین‌پال به پایان رسید. 

۱۱ آذر ۱۳۹۵ بدون دیدگاه
دیالوگی برای رفع سوء‌تفاهم‌ها
گزارشی کوتاه از جلسه اکران و نقد و بررسی مستند شب‌نامه در دانشگاه صنعتی اصفهان

سه‌شنبه ۲۵ آبان ماه تالار شهید فتوحی دانشگاه صنعتی اصفهان، شاهد گفت‌و‌گویی سازنده بین فعالان رسانه‌ای بود؛ گفت‌و‌گویی که یک طرف آن اکبر هاشمی مدیر مسئول هفته‌نامه شنبه و طرف دیگر علیرضا مهری عضو تیم پژوهشی مستند شب‌نامه قرار داشتند و چالش‌های مطرح‌شده در مستند شب‌نامه و کانال تلگرامی شب‌نامه را مورد نقد و بررسی قرار دادند.

۲۹ Aban 1395 بدون دیدگاه اکبر هاشمی
ایران در محاصره برندهای خارجی چندملیتی

سرمقاله ۳۶ اکبر هشمی:درحالی که در ایران انگشت اتهام نفوذ به سمت کار‌آفرینان و سرمایه‌گذاران داخلی نشانه گرفته شده ‌و جامعه استارت‌آپی مشغول رفع اتهام از...درحالی که در ایران انگشت اتهام نفوذ به سمت کار‌آفرینان و سرمایه‌گذاران داخلی نشانه گرفته شده ‌و جامعه استارت‌آپی مشغول رفع اتهام از خود است.

۲۲ Aban 1395 بدون دیدگاه اکبر هاشمی
نسل آینده کارآفرینان
پنج‌بنیانگذار و مدیرعامل استارت‌آپی جوان زیر ۲۵سال گرد هم آمدند تا از دغدغه‌ها و کسب و کارشان بگویند و ما را با ویژگی‌های کارآفرینان بزرگ آینده آشنا کنند

نسل جدید کارآفرینان؛ رده‌های سنی ۲۲ تا ۲۵سال. چهره‌های شاداب و سرزنده. می‌گویند و می‌خندند و همدیگر را اذیت می‌کنند اما این پنج جوان، کارآفرینان جوان جامعه هستند. هر کدام با تیمی کار می‌کنند و درآمدزایی و اشتغال‌زایی کرده‌اند. این جوانان در فضایی قرار گرفته‌اند که حداقل این روزها ناملایمتی‌هایی از خود نشان می‌دهند. فضا کمی غبارآلود است و آینده کار مبهم، اما آنها انگار که پیر این راه باشند، می‌گویند عادت کرده‌ایم؛ به سختی‌ها عادت کرده‌ایم. به «نه‌» شنیدن عادت کرده‌ایم اما میدان را خالی نمی‌کنیم. 

۱۵ Aban 1395 بدون دیدگاه طاهره خواجه گیری
گفتگو با حسام آرمندهی مرد شماره یک اپلیکیشن کافه بازار
پسری با کفش‌های کتانی

حسام آرمندهی، مرد شماره یک اپلیکیشن ایران، چگونه موفق شد بازار اپ را در ایران تصاحب کند؟

 

۲۳ Shahrivar 1395 بدون دیدگاه اکبر هاشمی

​​متخصصین حوزه استارت‌آپ، رشد سریع را مهم‌ترین عامل تمایز یک استارت‌آپ از سایر کسب‌وکارها می‌دانند. چند استارت‌آپی که اکنون به یک کمپانی بزرگ تبدیل شده‌اند را در ذهن خودتان تصور کنید؛ دیجی‌کالا، کافه بازار و... چرا این شرکت‌ها به نظر شما موفق هستند؟ سوالی که مطرح می‌شود این است که چطور به کشش بالا در مورد ایده استارت‌آپی خودمان دست پیدا کنیم؟

۲۴ Mordad 1395 بدون دیدگاه مهدى عليپور

در به‌کارگیری بوم ناب ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که ترتیب پر کردن اجزای این بوم به چه صورت است، از کجا باید شروع کرد و به چه ترتیبی باید پیش رفت. اگر بخواهیم یک ترتیب منطقی برای تکمیل بوم ناب در نظر بگیریم شاید ترتیب و روالی که در ادامه می‌آید، منطقی و مناسب باشد.
ابتدا به پر کردن بخش مشتریان و مسئله به‌صورت هم‌زمان بپردازید، سپس به دنبال فرضیه‌سازی برای ارزش پیشنهادی یکتا بروید و بر روی آن با توجه به دو بخش قبلی ایده‌پردازی کنید...

۲۳ خرداد ۱۳۹۵ بدون دیدگاه

آموزش بوم مدل کسب‌وکار با نگاهي به تجربه کافه‌بازار در بکارگيري اين مفهوم. شما مي‌توانيد فرضيات خود را بر روي قسمت‌هاي مختلف اين بوم بنويسيد و آن‌ها را اعتبارسنجي کنيد. اين بوم ۹ جز دارد که شامل بخش مشتريان، ارزش پيشنهادي، کانال‌ها، ارتباط با مشتريان، جريان درآمدي، منابع کليدي، فعاليت‌هاي کليدي، شرکاي کليدي و ساختار هزينه است...

۰۵ خرداد ۱۳۹۵ بدون دیدگاه مهدى عليپور
آمازون و گوگل پلي ديجي کالا و کافه بازار را خواهند بلعيد؟
سرنوشت استارت آپ هاي ايراني در پسا تحريم در ميزگردي با حضور هادي فرنود، حميدرضا احمدي و مجيد کثيري

فرصت یا تهدید؟ این خلاصه بحث و پرسش درباره حضور شرکت‌های خارجی در ایران است. شرکت‌هایی که با گشایش پسابرجام و رفع تحریم‌های بین‌المللی پایشان به یکی از بکرترین بازارهای جهان بازخواهد شد. 

۱۶ بهمن ۱۳۹۴ بدون دیدگاه رضا جمیلی
اشتراک در کافه بازار