منتورینگ

آنها که منتور هستند آنها که منتور نیستند!

در سال‌های اخیر و همپای گسترش اکوسیستم استارت‌آپی در ایران، نقش منتور و منتورینگ در رشد صحیح و اصولی آن، بسیار حیاتی و تاثیرگذار شده است. منتورها با انتقال تجربه و دانش خود یکی از مهم‌ترین اضلاع قدرت‌بخشی به اکوسیستم استارت‌آپی به‌شمار می‌روند. از این‌رو‌ست که همواره  شتاب‌دهنده‌ها، مراکز رشد و انواع مراکز حمایت از کسب‌وکارهای نوپا، سعی در جذب آنها دارند.

۰۳ بهمن ۱۳۹۶ بدون دیدگاه
فضایی برای تشخیص منتور واقعی ایجاد شود
شروین مشایخ، مشاور کسب‌و‌کار در حوزه دیجیتال

همه نمی‌توانند منتور باشند. هر‌کسی را به عنوان منتور انتخاب نکنید. هر تجربه‌ای متعلق به فضایی خاص است که شاید برای افرادی در فضای دیگری و با موقعیت دیگر لزوما کارساز نباشد. باید از افراد دارای تجارب موفق و غیرموفق به عنوان منتور استفاده کرد. اگر فعالان استارت‌آپی دانش قوی داشته باشند، هر کسی نمی‌تواند خود را به عنوان منتور به آنها قالب کند.

۰۳ بهمن ۱۳۹۶ بدون دیدگاه
منتورهای امروزی تیشه به ریشه کارآفرینی می‌زنند!

در اکوسیستم ایران به هر کسی می‌توان گفت منتور. منتور در ایران معنی خاصی ندارد چون افرادی سودجو از این عنوان سوء‌استفاده می‌کنند. اما به طور علمی و دقیق منتور کسی است که تجربه‌ مفیدی دارد و می‌تواند این تجربه و دانش را در اختیار دیگران قرار دهد. 

۳۰ Dei 1396 بدون دیدگاه
اشتراک در منتورینگ