مریم تجلی

مریم تجلی
کارمند ناراضی یعنی مشتری عصبانی!
ارتباط رضایت کارمندان با کیفیت تجربه ‌مشتریان از خرید در آمازون

سال‌هاست که شرکت آمازون در حال بهره‌برداری از سامانه‌ خدماتی آزمایش توسط مشتری است. روزنامه نیویورک تایمز در یکی از ستون‌های نسبتا طولانی خود این موضوع را به تفصیل شرح داده است: «شرکت آمازون به مشتریان خود امکان خرید اجناس قابل پرداخت(از لحاظ قیمتی) و تحویل سریع را پیشنهاد می‌کند....

۳۰ فروردین ۱۳۹۶ بدون دیدگاه مریم تجلی
چرا آن‌ها از اپل، دل نمی‌کنند
اپل یکی از بالاترین نرخ‌های ابقای کارمندان را دارد. با شگردهای این شرکت آشنا شوید

ابقای کارمندان از عوامل اساسی برای سلامت و موفقیت یک تجارت است. حفظ کارمندان خوب رضایت مشتری، فروش محصولات و رضایت همکاران را دربردارد و برنامه‌ریزی برای جانشینی موثر و ساخت دانش سازمانی را تضمین می‌کند. پاسخ آنجلا اهرنتس، معاون ارشد رئیس اپل در فروشگاه‌های آنلاین، به این پرسش ...

۲۱ فروردین ۱۳۹۶ بدون دیدگاه مریم تجلی
پست گذاشتن زورکی کارمندان خوب است یا بد؟
راهکارهای دل، لینکدین، هیتاچی و اکرتیو سلوشنز در رسانه‌های اجتماعی

در دنیایی که قانون ویژه‌ای برای منع استفاده از رسانه‌های اجتماعی برای کارمندان وجود ندارد، کمپانی‌های بزرگ دنیا سعی كردند تا به طریقی کارمندان را مبلغان شرکت خود کنند. در این رابطه و با هدف استفاده از شبکه‌های اجتماعی به عنوان اهرمی برای توسعه برند‌ها ...

۱۶ اسفند ۱۳۹۵ بدون دیدگاه مریم تجلی
افراد با رزومه عالی را استخدام نکنید!
کسی را انتخاب کنید که سلاح مخفی‌‌اش شورواشتیاق و هدف است

رجینا هارتلی، متخصص منابع انسانی و با‌سابقه استراتژیک و تاکتیکی ‌در زمینه مدیریت منابع انسانی در چندین و چند تجارت است ...

۰۳ اسفند ۱۳۹۵ بدون دیدگاه مریم تجلی
کاندیدای دریافت بورس ریسک بزرگ!
به طور تقریبی در هر ۱۵ دقیقه، یک کارمند شرکت لینکدین به ایده‌ای تازه دست می‌یابد

کارآفرین بودن به این معنا نیست که تنها تجارت خود را در یک دفتر کاری به صورت تنها و خودکفا شروع کنید و یا اینکه تمام سعی و تلاش خود را برای به دست آوردن پول صرف کنید ...

۲۷ بهمن ۱۳۹۵ بدون دیدگاه مریم تجلی
سامسونگ چگونه کارمندانش را هایلایت کرد
غول الکترونیک کره در حال گسترش استراتژی اعطای مزایا به کارمندان است

هایلایت به سامسونگ امکان می‌دهد تا مزایای خود را از طریق یک پورتال آنلاین به کارمندان خود ارائه دهد ...

۱۹ بهمن ۱۳۹۵ بدون دیدگاه مریم تجلی
آزمایش تازه آمازون: فقط 30 ساعت کار در هفته!
انتقادات رسانه‌ای درباره شرایط سخت کاری در شرکت آمازون جواب داده است؟

آمازون مدام در حال ایجاد تغییراتی تازه بوده ‌که در این راه بارها شکست خورده اما در نهایت نوآوری را به ارمغان آورده است ...

۱۰ بهمن ۱۳۹۵ بدون دیدگاه مریم تجلی
رضایت را نمی‌توان با پول خرید!
چرا شرکت زاپوس رضایت کارمندان را در افزایش حقوق نمی‌بیند؟

«پول بیشتر...مشکلات بیشتر» عبارتی برگرفته‌ از یک آهنگ معروف! است اما آیا در زندگی امروز پول بیشتر به معنی مشکلات بیشتر است؟

۰۵ بهمن ۱۳۹۵ بدون دیدگاه مریم تجلی
دورهمی شرکتی در اینستاگرام!
تجربه مدیرعامل کمپانی هارت‌فورد برای ایجاد تعهد در میان کارکنانش

یکی از بیشترین شکایت‌هایی که اخیرا از کارفرمایان شنیده‌ام، مربوط به مشکلاتی در باب عدم تعهد کارکنان است، حتی اگر برنامه‌هایی را که کارفرمایان برای کارمندان تدارک دیده‌اند، در راستای خدمات‌رسانی به آنان باشد، باز هم با استقبال خوبی مواجه نمی‌شوند ...

۲۰ Dei 1395 بدون دیدگاه مریم تجلی
چالش سن بازنشستگی  درمایکروسافت
چرا تعیین زمان دقیق بازنشسته‌شدن افراد شرکت، مسئله مهمی است؟

در شرکت مایکروسافت محصولات به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند  که «توانمند‌سازی هر فرد و سازمانی را در روی این کره خاکی تضمین کند».  تلاش این شرکت برای بهبود سلامت مالی بلندمدت کارکنانش‌، گواهی بر این تعهد است. مایکروسافت با استفاده از استراتژی‌های خلاقانه که با برنامه‌های هنری- گرافیکی تلفیق شده است ...

۱۴ Dei 1395 بدون دیدگاه مریم تجلی
راهکار سنگاپوری برای افزایش سلامت و بهره‌وری ‌
«فبیولس»‌ پلت‌فرمی برای ایجاد انگیزه در کارکنان شرکت‌های بزرگ است

قاره آسیا اخیرا شاهد افزایش تاسیس شرکت‌های فناوری اطلاعات بوده است. این رویداد تازه، راه را برای کارفرمایان جهت مدیریت طرح‌هایی با مزایایی بیشتر جهت رفاه حال  کارمندان هموار کرده است. این در حالی است که در استرالیا  برنامه‌های رفاهی کارمندان به دلیل سیاست‌های بازنشستگی و خدمات درمانی مطلوب، بسیار محدود است.

۰۹ Dei 1395 بدون دیدگاه مریم تجلی
تعداد مزایای شغلی به 350 رسیده است!
بر اساس گزارشی از بیستمین گردهمایی سالانه انجمن جهانی مدیریت منابع انسانی، جذب و حفظ کارمندان به‌دردبخور مزیت‌های عجیب و غریب شغلی به وجود آورده است

بر‌اساس یک گزارش تازه منتشرشده، حدود ۳۵۰ امتیاز شغلی وجود دارد که شرکت‌ها برای جلب‌نظر متقاضیان کار ‌از آنها استفاده می‌کنند. حال تصمیم‌گیری با شماست که کدام یک واقعاً ارزشمند‌تر هستند؟

۲۵ آذر ۱۳۹۵ بدون دیدگاه مریم تجلی
AT&T اینطور به کارمندانش انگیزه می‌دهد
کمپانی ای‌تی‌اند‌تی برای ایجاد انگیزه در کارمندان از پنج روش استفاده می‌کند. این گزارش به توضیحی مختصر از این روش‌ها می‌پردازد

برنامه «یک گام به جلو» یک دعوتنامه برای کارمندان است و از آنان می‌خواهد تا به فعالیت‌های روزانه خود بیندیشند و یک تغییر که اثرات مثبتی برای خودشان، جامعه و یا شرکت دارد را ایجاد کنند. این برنامه کارمندان را تشویق می‌کند تا به مرور کارهای ساده اما صحیح را به چرخه زندگی‌شان اضافه کنند. 

۱۶ آذر ۱۳۹۵ بدون دیدگاه مریم تجلی
از مدیران کارمند‌پران بترسید!
در مدیریت نوین اجرایی فرم‌های ارزیابی جای خود را به جلسات ارزیابی داده‌اند

پس از چندین سال بحث و جدل بر سر مدیریت اجرایی و وظایف اصلی این شاخه از مدیریت در یک سازمان، اغلب شرکت‌ها دست به بازنگری مجدد برای حل این بحران زده‌اند. 

۱۱ آذر ۱۳۹۵ بدون دیدگاه مریم تجلی
مزایای پس‌از‌مرگ برای کارمندان گوگل!
توسعه امکانات رفاهی و رفع دغدغه‌های آینده منابع انسانی یک فرآیند توقف‌ناپذیر در جهان است

کمپانی گوگل پس از فراهم‌آوردن اغلب امکانات موجود در شرکت‌های دنیا برای کارمندانش، به سراغ امکاناتی تازه برای دوران پس از مرگ کارمندان رفته است. گزارش زیر از مگان کسرلی، کارمند و خبرنگار مجله فوربس، در این رابطه است. 

۰۵ آذر ۱۳۹۵ بدون دیدگاه مریم تجلی
نبرد  شرکت‌ها برای جذب استعدادها
یکی از مهم‌ترین چالش‌های مدیران در سال‌های پیش‌رو حفظ نیروهای انسانی خود و جذب نیروهای جدید است

موسسه مرسر یک شعار کلیدی دارد: «بخش منابع انسانی هر شرکت بایستی به عنوان  یک واسطه، پلی ارتباطی بین نیازهای کارمندان و کارفرمایان باشند.»

۲۳ Aban 1395 بدون دیدگاه مریم تجلی
یک‌درصد کار برای بشردوستی!
کارمندان سیلزفورس از زمان کافی برای کار، سرگرمی و فعالیت‌های داوطلبانه برخوردار هستند

پریلا پماسانی، در آن سوی میز کارش در شرکت سیلزفورس (Salesforce)‌، از یک تردمیل استفاده می‌کند. این نمونه‌ای از یک کارمند ساده این شرکت است که از مواهب خاص این کمپانی برخوردار است. کمپانی سیلزفورس ‌در سال ۲۰۱۶ در مجله قانون اساسی آتلانتا به عنوان بهترین محل کار این ایالت  برگزیده شده است.

 

۱۹ Aban 1395 بدون دیدگاه مریم تجلی
مردان تویوتا فقط "چشم" می‌گویند...
نگاهی کلی به شیوه مدیریت و فرهنگ غالب کمپانی تویوتا که منتقدان می‌گویند فردیت کارگران را از آن‌ها می‌گیرد

کارگران ملزم به رعایت قوانین خشک و سختی هستند که یادآور قوانین دوران سربازی است. قوانینی که به آنها کار در یک گروه را به‌خوبی آموزش می‌دهد اما در عوض، پاداش آنان امنیت شغلی، پیشرفت و ترقی به صورت منظم و پرداخت حق بیمه است.

۱۰ Aban 1395 بدون دیدگاه مریم تجلی
دوست داریدهمسر آینده‌تان در کدام شرکت کار کند؟!
یک نظرسنجی جالب که موقعیت و اعتبار شرکت‌های معتبر در ژاپن را به رخ ‌می‌کشد

در یک نظر‌سنجی اینترنتی از مردان و زنان ژاپنی که رده سنی آنها بین ۲۰ تا ۳۹ سال بود، پرسیده‌ شد که در صورت تصمیم به ازدواج، کارمندان کدام‌یک از شرکت‌ها، از پتانسیل بیشتری برای انتخاب‌شدن برخوردارند؟ در این نظر‌سنجی «نینتندو» مقام نخست را به خود اختصاص داد.

۰۳ Aban 1395 بدون دیدگاه مریم تجلی
چه کسانی زودتر استخدام خواهندشد؟
نتایج تحقیقات ادوبی نشان می‌دهد شاخص‌های استخدام نیرو در حال تغییر است

خلاقیت و هنر حل مسئله در بازار جهان به راه‌حلی برای دستیابی به موفقیت تبدیل‌شده است. در کمپانی ادوبی این راه‌حل نوین از اهمیتی بیش‌ازپیش برخوردار شده است. بیل دیبندتو، روزنامه‌نگار و نویسنده در عرصه فنّاوری گزارشی را از این موضوع تهیه کرده است.

 

۲۸ Mehr 1395 بدون دیدگاه مریم تجلی

صفحه‌ها

اشتراک در مریم تجلی