مدرسه استارت آپ

بازاریابی محتوا چگونه به کار شرکت‌های کوچک و متوسط می‌آید

هیچ کسب‌و‌کار کوچکی بدون یک استراتژی دقیق و حساب‌شده نمی‌تواند روزی به کسب‌و‌کاری بزرگ و شناخته‌شده تبدیل شود. استفاده و به‌کارگیری از استراتژی در فضای کسب‌و‌کار امروزی به‌قدری دارای اهمیت شده‌ که تدوین استراتژی در ‌همه‌‌ سطوح سازمان به امری حیاتی بدل شده‌است. 

۲۸ تیر ۱۳۹۷ بدون دیدگاه
تبلیغ شما مخاطب را کور کرده است!
کوری در برابر تبلیغات عارضه‌ای است که به دلیل استراتژی‌های غلط کسب‌وکارها رخ می‌دهد

آیا نخستین بیلبورد تبلیغات را که امروز در مسیر آمدن به سر کار دیدید، به یاد‌ می‌آورید؟ دومی ‌را چطور؟ احتمالا پاسخ خیر خواهد بود. در مورد جعبه‌های حبوبات در کابینت چطور؟ کدام حبوبات در سمت چپ و کدام در سمت راست قرار دارند؟  

۱۰ تیر ۱۳۹۷ بدون دیدگاه
چرا باید روی کاربران‌تان کمی هم تحقیق کنید؟
نقش تحقیقات کاربر در پیش‌بینی بازخورد محتوای تولیدی

متخصصان کارآفرینی می‌گویند که شما برای آنکه در کارتان موفق شوید، به یک وبلاگ یا وب‌سایت نیاز دارید. حال فرض کنید شما به عنوان صاحب یک کسب‌و‌کار اقدام به ساخت یک وب‌سایت یا وبلاگ کرده‌اید و برای تأمین محتوا نیز متخصصان حرفه‌ای تولید محتوا را به کار گرفته‌اید.

 

۰۵ تیر ۱۳۹۷ بدون دیدگاه
چگونه محتوای پرسونامحور تولید کنیم؟

مشتری ایده‌آل خود را مجسم کنید: پرسونای خریدار باید فردی باشد که شما تلاش‌های محتوایی خود را انجام می‌دهید تا بیشترین کمک را به آنها بکنید. برای اینکه تصویر کسی که هست (پرسونا) را بسازید، به فرد یک نام دهید و مهم‌ترین ویژگی‌های مهم مربوط به کسب‌وکار خود را بنویسید. این طراحی شخصیت به عنوان پایه و اساس پرسونای شما عمل می‌کند. 

۱۲ خرداد ۱۳۹۷ بدون دیدگاه
تعریف صحیح محتوا چیست؟
گام اول در یک بازاریابی محتوایی، رسیدن به یک بینش درست درباره مفهوم محتواست

محتوا بخش مهم و ضروری ایجاد ارتباط بین کسب‌و‌کار و مصرف‌کننده است. از طریق محتوا‌ست که مردم اطلاعات برند را پیدا کرده، از آن استفاده نموده و به آن عمل می‌کنند. محتوا اطلاعات و تجاربی است که به دست کاربر نهایی و یا مخاطب می‌رسد. «چیزی است که از طریق برخی ‌رسانه‌ها به صورت صوتی، متنی یا از طریق هر یک از هنرهای مختلف» بیان می‌شود.

۰۶ خرداد ۱۳۹۷ بدون دیدگاه
چگونه ابعاد برند را از طریق محتوا تقویت کنیم؟

نوشتن محتوای برنددار راهی برای تبلیغ برند خود از طریق محتو‌است. تولید محتوای برنددار برای کسب‌وکارها چیز جدیدی نیست، اما هنوز هم بسیاری از مردم و صاحبان برند از آن آگاهی ندارند. می‌توان گفت که تولید محتوای برنددار، بخش مهمی از بازاریابی محتو‌است. با استفاده از محتوا می‌توان ابعاد و جنبه‌های مختلف آن را تقویت کرد. اما چگونه؟ 

 

۰۳ خرداد ۱۳۹۷ بدون دیدگاه
آینده بازاریابی محتوا با زنجیره بلوک دگرگون خواهد شد

در آینده‌ای نه‌چندان دور، بلاکچین، جهان را به کنترل خود در‌می‌آورد. با وجود نوسانات بازار کریپتوکارنسی، فناوری بلاکچین به‌طور گسترده‌ای به عنوان راه‌حلی برای بسیاری از بزرگ‌ترین چالش‌های کسب‌وکار در حال پیاده‌سازی است ‌و خودکار‌شدن فرآیندها و کارآمدی بیشتر آنها را در پی داشته است. بلاکچین این پتانسیل را دارد که هر صنعت از بانکداری و املاک و مستغلات گرفته تا بازاریابی دیجیتال و مراقبت‌های بهداشتی را تحت تأثیر خود قرار دهد.

۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ بدون دیدگاه
3 راه اطمینان از موفقیت استراتژی بازاریابی محتوا

راه‌اندازی یک کمپین بازاریابی محتوای موفق به هماهنگی، خلاقیت و استراتژی نیاز دارد. فرض کنید برای جذب ترافیک، افزایش بازدید و تعداد مخاطبانی که از بین انواع محتوای دیگر می‌توانند یک محتوا را انتخاب کنند، در حال رقابت هستید. کارهای مختلفی می‌توانید انجام دهید تا کمپین بازاریابی منحصربه‌فرد و متمایز از دیگران داشته باشید. 

۲۴ اسفند ۱۳۹۶ بدون دیدگاه
حال وهوای محتوا در سال 97
آنچه باید برای بازاریابی محتوای خود در سال ۱۳۹۷ انجام دهید

همچنان که زمان به ‌پیش می‌رود، بازاریابی محتوا نیز به‌سرعت جای خود را در بین کسب‌وکار‌ها و مشتریان باز می‌کند. روند رو به رشد بازاریابی محتوا از حدود ۲ دهه پیش در کشورهای مختلف جهان آغاز شده و در طول چند سال اخیر دامنه آن به سمت کسب‌و‌کارهای ایرانی نیز کشیده شده است. 

۲۴ اسفند ۱۳۹۶ بدون دیدگاه
سال نوی محتوا را تحویل کنید!
ایده‌هایی برای بازاریابی محتوا پیش از سال ۹۷

به‌روزهای تعطیلات نوروز نزدیک می‌شویم. برای کسانی که کسب‌وکار آنها به ‌نوعی در فضای اینترنت نیز حضور دارد یا اساسا در بستر اینترنت و به کمک وب‌سایت و شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند، یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که باید به آن توجه کنند، بازاریابی محتواست. تعطیلات می‌تواند یک سکوی پرش یا زمان برداشتن قدم‌های بسیار محکم و رو به جلویی برای صاحبان یک وب‌سایت باشد.

۲۲ اسفند ۱۳۹۶ بدون دیدگاه
ظرافت‌های سنجش یک ایده‌ محتواساز
چگونه ایده‌های بازاریابی محتوای خود را ارزیابی و پالایش کنید؟

در مسیر بازاریابی محتوا ممکن است به ایده‌های زیادی برخورد کنید که در نگاه اول بسیار جذاب به نظر می‌رسند اما ایده‌ها باید سبک و سنگین شده و نسبت به آنها ارزیابی‌های دقیقی صورت گیرد. در ادامه با طرح پنج سؤال به شما کمک خواهیم کرد تا بتوانید به‌راحتی ایده‌هایتان را ارزیابی کنید.

 

۱۷ اسفند ۱۳۹۶ بدون دیدگاه
استفاده از ویدئوهای تعاملی در فرآیند خرید مشتری

امروز‌، ویدئوهای تعاملی تبلیغاتی بهتر از تبلیغات تلویزیونی احساسات مشتری را تحریک کرده و افراد را به انجام عملی ترغیب می‌کنند. تکنولوژی عنصر جذابیت و خلاقیت را هم به آن اضافه کرده و بهترین شیوه‌ها را در روایت و داستانسرایی اعمال می‌کند.

۱۴ اسفند ۱۳۹۶ بدون دیدگاه
چگونه برای حفظ مشتری از بازاریابی ایمیلی استفاده کنیم؟

همه ما می‌دانیم که هزینه به دست آوردن یک مشتری جدید چندین برابر حفظ مشتری است، با وجود این، همواره شاهد هستیم که بسیاری از برندها بر کسب مشتری به جای حفظ مشتری، بیشتر تمرکز می‌کنند. شما با استفاده از بازاریابی ایمیلی می‌توانید نه‌تنها برند و محصول خود را از دیگران متمایز سازید، بلکه تعاملی دائمی با مشتریان داشته باشید که باعث وفاداری و حفظ مشتری می‌شود.

۱۰ اسفند ۱۳۹۶ بدون دیدگاه
برندتان را به محتوا، پیوست کنید
چرا مشتریان این روزها به محتوای برنددار بیشتر اقبال نشان می‌دهند؟

اگر لوگوی شرکت شما همراه با محتوایتان منتشر نشود،‌ آیا مخاطبانتان می‌توانند محتوای شما را شناسایی کنند؟ آیا کسی که محتوای شما را در کانال‌های مختلف می‌بیند، می‌فهمد که همه آنها متعلق به محتوای یک برند هستند؟ در جهان غرق در شلوغی‌های محتوای دیجیتالی، بازاریابی محتوا زمانی بسیار مؤثر است که شما دیدگاه روشن و متمایزی داشته باشید که برای مخاطبانتان سودمند باشد.

۰۸ اسفند ۱۳۹۶ بدون دیدگاه
یک جلسه حل اختلاف را چگونه مدیریت کنیم؟

جالب است ‌بدانیم امروز‌ در بسیاری از سازمان‌های بین‌المللی مانند سازمان ملل متحد با توجه به مزایای روش‌های غیر‌رسمی حل‌و‌فصل اختلافات از جمله سرعت بالا و هزینه کم، نهادهای داخلی جهت ارائه این روش‌ها در مسیر حل اختلافات میان پرسنل  این سازمان‌ها با یکدیگر ایجاد شده است.

۰۳ اسفند ۱۳۹۶ بدون دیدگاه
آغازعصر جدید محتوا
یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی تولید و توزیع محتوا را متحول خواهند کرد

شرکت SDL که در زمینه خدماتی مثل تولید، مدیریت، ترجمه و عرضه محتوا فعالیت دارد، در گزارش خود پنج حالت را برای آینده‌‌ محتوا ذکر کرده که مجموعه‌ای از روندهای محتوا برای برندها در سال ۲۰۱۸ است. 

۰۲ اسفند ۱۳۹۶ بدون دیدگاه
یک دستورالعمل ساده برای مراقبت از محتواسازان!
تکنیک‌هایی که تولید محتوای اثربخش را چابک می‌کند

تولید‌کنندگان محتوا کار بسیار‌ دشواری دارند و با درخواست‌های متنوع و متفاوتی از سازمان‌های مختلف روبه‌رو هستند. خوشبختانه یک فرآیند مدیریت کار برای محافظت از تولید‌کنندگان محتوا در جهان طراحی شده است. این فرآیند را فرآیند محتوای چابک می‌نامند.

۳۰ بهمن ۱۳۹۶ بدون دیدگاه
وقت داشتن یک سایت است!

در شماره‌های قبل ۶ مرحله راه‌اندازی سایت را معرفی و بررسی کردیم. حال به ترتیب به شما خواهیم آموخت چگونه هر کدام را بدون نیاز به تخصص و دانش تهیه و تنظیم کنید.

۲۵ بهمن ۱۳۹۶ بدون دیدگاه
هوش مصنوعی  و داستانگویی

امروز‌ در دنیایی زندگی می‌کنیم که فناوری یکی از اجزای غیر‌قابل‌تفکیک آن شده ‌و ارتباطات یکی از جنبه‌هایی است که بر اثر همین فناوری تغییرات قابل ملاحظه‌ای کرده است. یکی از این فناوری‌ها، هوش مصنوعی است؛ با وجود اینکه هنوز افراد زیادی متوجه نقش آن در زندگی نشده‌اند، اما حقیقت این است که باعث افزایش کارایی (سرعت، کیفیت و سبک زندگی) در زندگی روزمره تک‌تک ما شده است.

۲۳ بهمن ۱۳۹۶ بدون دیدگاه
کاری کنید به چشم موتورهای جست‌وجو بیایید
استراتژی محتوا برای رشد سئو چطور باید تدوین شود؟

سئو یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که در علم بازاریابی در مورد آن صحبت می‌شود. اینکه چطور وب‌سایتی که ازنظر رتبه در سطح خوبی است، می‌تواند به رشد فروش و بالارفتن تعداد مخاطبان کمک کند، بر کسی پوشیده نیست.

۱۰ بهمن ۱۳۹۶ بدون دیدگاه

صفحه‌ها

اشتراک در مدرسه استارت آپ