مدرسه استارت آپ

درست‌نویسی درباره یک محصول
چرا در خبرهای مایکروسافت خبری از اسم مدیرعامل نیست؟!

همیشه که نباید از موفقیت آدم‌ها نوشت، موفقیت‌ها هرچند به درک ما از زندگی واقعی کمک می‌کند و راه و مسیر صحیح را به ما نشان می‌دهد، اما گاهی بهترین روش نیست. 

۰۴ بهمن ۱۳۹۵ بدون دیدگاه
اهمیت ساعت انتشار محتوا

موفق‌ترین افراد یا سازمان‌ها در دنیای مجازی، آنهایی هستند که به‌خوبی می‌دانند چه زمانی از روز برای انتشار عکس و خبر دست به کار شوند.

۰۳ بهمن ۱۳۹۵ بدون دیدگاه
چگونه محتوای 100 ثانیه‌ای تولید کنید

وقتی که اسم دنیای مجازی می‌آید، نخستین چیزی که به ذهن می‌رسد مطالب کوتاه است، بیشتر از ۲۰۰ کلمه نباشد، بیشتر از یک صفحه نشود، بیننده را مجبور نکنیم تا صفحه را بالا و پایین کند، عکس را کوچک نگذاریم و ...

۰۲ بهمن ۱۳۹۵ بدون دیدگاه
تبلیغ برای اشتباه‌ترین فرد ممکن

اصل اول تبلیغات استارت‌آپ می‌گوید برای آدم‌های درست تبلیغ کنید؛ آدم‌هایی که به خدمات یا کالایی که ارائه می‌دهید، نیاز داشته باشند؛ آدم‌هایی که از دیدن این خدمات ذوق‌زده شوند و هیجان استفاده از آن به جانشان بیفتد. اصل اول تبلیغات با شما از درست‌ترین مخاطبان‌تان صحبت می‌کند ...

۲۹ Dei 1395 بدون دیدگاه
لایک‌تان نمی‌کنند؟
راهکارهای ساده و اغلب کم‌هزینه‌ای که بهترین تبلیغ برای تازه‌کارهاست

داستان مشاغل نوپا و تازه‌تاسیس به کاهش بودجه ختم می‌شود. به شما می‌گویند تا آنجا که می‌توانید هزینه‌ها را پایین بیاورید و تا حد توان ریخت‌و‌پاش راه نیندازید. به شما می‌گویند برای رسیدن به تجربه‌ای موفق، لازم نیست از روز اول همه چیز سرجایش باشد ...

۲۸ Dei 1395 بدون دیدگاه
اول؛ درست‌نویسی

این روزها دنیای مجازی پر شده از محتوای فارسی اشتباه. جای «ه» و کسره اشتباه شده و به جای عین از الف استفاده می‌کنند و به جای الف از عین. تازه اینها غلط‌های فاحش هستند، غلط‌های املایی غیرعمدی هم در میان نوشته‌ها دیده می‌شود. برای آنکه بتوانید سری در میان سرها دربیاورید ...

۲۷ Dei 1395 بدون دیدگاه
ویدئوهای روزانه بسازید

مهم‌ترین امکانی که این‌روزها دنیای مجازی در اختیار ما می‌گذارد، ساخت ویدئوهای کوتاه است؛ ویدئوهایی دودقیقه‌ای یا حتی بسیار بسیار خلاصه‌تر.

۲۶ Dei 1395 بدون دیدگاه
دید و بازدید اینستاگرامی بروید!
تبادل محتوا در شبکه‌های اجتماعی چقدر مهم است؟

هر کدام از ما، حتی در دنیای واقعیت نیاز به آدم‌های وفادار داریم؛ کسانی که بتوانیم روی آنها حساب کنیم و به اعتمادشان ایمان داشته باشیم. به همین خاطر است که دوستانمان را از میان آدم‌های معتمد انتخاب می‌کنیم و وفاداری‌شان برای ما جای شک و شبهه ایجاد نمی‌کند.

۲۵ Dei 1395 بدون دیدگاه
راننده‌هایی که هنوز اعصاب ندارند!

یادداشتی از سمیه زمانی /     در ایران خطوط هوایی بخوبی عمل نمی‌کنند و به دلیل وجود هواپیماهای قدیمی، تاخیرهای فراوان و خدمات نامناسب، پروازهای داخلی پروازهای داخلی طرفداران چندانی ندارند. خطوط ریلی هم در ایران حرفی برای گفتن ندارند و از قطارهای تندرو، ترن‌های بین شهری و ایستگاه‌های قطار نزدیک به محل کار و زندگی مردم هم خبری نیست. همه این‌ها فرصت‌هایی طلایی محسوب می‌شوند برای شرکت‌های اتوبوس‌رانی بین شهری.

۱۹ Mehr 1395 بدون دیدگاه
هرگز روی شکست‌تان ننشینید
حرف‌های کسرا ترابی، وکیل پتنت در سیلیکون‌ولی، درباره رازهای موفقیت استارت‌آپی و چالش‌های کارآفرینی در آمریکا

مهم‌ترین چیز، این است که شما نمی‌توانید مخترع باشید و همه چیز را همین‌طوری که هست، قبول کنید. اگر ایمان دارید ایده‌ای که دارید توانایی ایجاد یک تغییر اساسی را در حوزه شما دارد و همه به شما می‌گویند که این غیرممکن و دیوانگی است، این نشانه خوبی است! تمام چیزهای مفید و جالبی که در تکنولوژی داریم، زمانی غیرممکن و دیوانگی محسوب می‌شد. پس اعتنایی به نظر دیگران نکنید و مسیر خود را بروید. البته تا وقتی که پتنت را نگرفتید، ایده خود را با هیچ‌کس مطرح نکنید.

۱۸ Mehr 1395 بدون دیدگاه
تیم اثربخش یعنی چه؟

وقتی از کار تیمی صحبت می‌کنیم، معمولا اثربخشی تیم مهم‌ترین چیزی است که باید به آن توجه شود و خوب است که با این مفهوم آشنا شوید. 

۱۴ Mehr 1395 بدون دیدگاه مهدى عليپور
کار تیمی
کار تیمی در استارت‌آپ‌ها چقدر مهم است و چرا باید موردتوجه قرار گیرد؟

تیم ‌کاری، یکی از مهم‌ترین مسائلی است که استارت‌آپ‌ها با آن دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند؛ اهمیت تیم کاری به قدری بالاست که برخی صاحب‌نظران حوزه کارآفرینی و استارت‌آپ‌ها، آن را مهم‌تر از ایده‌محوری می‌دانند، می‌دانید چرا؟ 

۱۲ Mehr 1395 بدون دیدگاه مهدى عليپور
واژه نامه استارتاپ
(efficiency)

اگر شما بتوانید با کمترین استفاده از منابع، به نتایج بهتری دست پیدا کنید، گفته می‌شود که کارایی شما بالاست.

۱۱ Mehr 1395 بدون دیدگاه مهدى عليپور

گاهی تعابیر گروه (group) و تیم (team) یکسان تلقی می‌شود، در حالی که تفاوت‌های بزرگی میان این دو وجود دارد. هدف از ایجاد یک تیم، رسیدن به اهدافی است که فراتر از توانایی هر یک از اعضا باشد. بهترین مدیران کسانی هستند که می‌توانند مجموعه‌ای از افراد را گرد هم آورده و از آن‌ها یک تیم بسازند. در ادامه ۱۰ تفاوت کلیدی که باعث می‌شود یک گروه تبدیل به یک تیم فعال و مولد شود، به‌طور خلاصه توضیح داده می‌شود.

 

۱۰ Mehr 1395 بدون دیدگاه مهدى عليپور

شما باید از خودتان سوال کنید «آیا می‌توانم این کار را در یک sprint انجام بدهم؟»؛ اگر نمی‌توانید به این سوال پاسخ دهید، معنی‌اش این است که کار مورد نظر شما واضح و مشخص تعریف نشده و قبل از ادامه کار باید زمانی صرف و محدوده کار را به‌درستی مشخص کنید. اگر جواب شما به آن سوال منفی‌ است، باید کار را به چند کار کوچک‌تر تقسیم کنید تا انجام آن‌ها در یک sprint مقدور باشد.

 

۰۸ Mehr 1395 بدون دیدگاه مهدى عليپور

سام آلتمن مدیر شتاب‌دهنده و مرکز رشد YC-mbinat-r و یکی از کارآفرینان موفق دنیا، در دوره آموزشی «چگونه یک استارت‌آپ را شروع کنیم»، به نکات جالبی درباره چگونگی ساخت یک تیم استارت‌آپی اشاره می‌کند که ما در این مطلب به تعدادی از مهم‌ترین آن‌ها اشاره کرده‌ایم.

 

۰۶ Mehr 1395 بدون دیدگاه مهدى عليپور
با اسکرام و چابک‌سازی، راهبری استارت‌آپ خود را متحول کنید

اگر شما عضوی از یک تیم بازاریابی باشید، می‌دانید که چقدر سخت است که پروژه‌هایتان را مدیریت کنید و به اهداف از قبل تعیین‌شده‌تان برسید. بخش فروش نیاز به سرنخ‌های جدید دارد، آن کمپین ویدئویی که باید آماده می‌کردید، خیلی از برنامه‌ریزی شما عقب است و صفحه‌های فرود وب‌سایت شما خیلی وقت است که باید به‌روز شود. چطور همه اینها را مدیریت می‌کنید؟

 

۰۵ Mehr 1395 بدون دیدگاه مهدى عليپور

۳۷signal  ، پدربزرگ سیستم‌های SaaS در حوزه کسب‌وکارهای خرد است.

۰۲ Mehr 1395 بدون دیدگاه مهدى عليپور
لحظه مواجهه با حقیقت

مهم‌ترین تفاوت بین طراحی تجربه کاربری و سایر انواع طراحی‌ها این است که ما می‌توانیم کارایی و موثر بودن طرح‌های خود را اندازه‌گیری کنیم و این کار معمولا با استفاده از روش‌های علمی صورت می‌گیرد.
اینکه ما ارائه محصول (launch) را نقطه پایانی یک فرآیند خلاق طراحی محصول بدانیم، کار معمولی است ولی در حقیقت این‌گونه نیست.

 

۳۱ Shahrivar 1395 بدون دیدگاه مهدى عليپور

 این استارت‌آپ در روزهای اولیه، تأکید خودش را بر روی برنامه رایگانش گذاشته است و در صفحه اصلی خود فقط برنامه رایگانش را معرفی می‌کند. 

۳۰ Shahrivar 1395 بدون دیدگاه

صفحه‌ها

اشتراک در مدرسه استارت آپ
لوگوی جشنواره وب و موبایل ایران