مدرسه استارت آپ

به جای شعارگویی، داستانسرایی کنید

داستانگویی و بازاریابی محتوا، دو مقوله‌‌ به هم پیوسته و مرتبط هستند؛ هنر قصه‌گویی بیش از هر نوع دیگری از روایت در تولید محتوا دخیل است. هنر قصه‌گویی یک هنر باستانی و قدیمی است که در بسیاری از زمینه‌ها از جمله مطالعه‌‌ فرهنگ‌های باستانی، فیلمسازی، داستان‌نویسی و نام تجاری، مورد توجه قرار گرفته است ...

۱۷ Aban 1396 بدون دیدگاه
فلیپ‌کارت و آمازون، دل به بازاریابی دیجیتالی بسته‌اند
خرده‌فروش‌های بزرگ، شبکه‌های اجتماعی را جدی گرفته‌اند

تغییر شیوه کار خرده‌فروشان آنلاین فلیپ‌کارت و آمازون از تبلیغات سنتی به سمت بازاریابی دیجیتالی موفقیت‌آمیز بوده زیرا بر اساس آمار، فروش این خرده‌فروشان در مقایسه با سال‌ها‌ی گذشته به طور چشمگیری افزایش یافته است ...

۱۷ Aban 1396 بدون دیدگاه
ترفند,وب سایت,استارت آپ,نویسنده
ترفندهای وب‌سایت‌داری

برای راه‌اندازی وب‌سایت هر استارت‌آپ، ۴ مهارت اصلی مورد نیاز است. اول، مدیری که کلی‌نگر باشد و تمام موارد موردنیاز وب‌سایت را درنظر بگیرد. دوم، سازنده‌ای که به موارد فنی آگاه باشد. سوم، یک طراح وب‌سایت و در نهایت، نویسنده...

۱۷ Aban 1396 بدون دیدگاه
سوژه,محتوا,لحن نوشتار,سوژه اصلی

سوژه را که توضیح داد، با خودم گفتم «بی‌نظیر است» و با ذوق برایش گفتم که همین را بنویس. دو ساعت بعد دوباره شروع به صحبت درباره متن کرد و ذوق‌زدگی من چند برابر شد...

۱۷ Aban 1396 بدون دیدگاه نگار مفید
سئو را رها کنید و به نیازکاربر بچسبید
با استفاده از سبک داستان کاربر، تولید محتوای خود را چابک کنید

زمانی صنعت توسعه‌‌ نرم‌افزار در آستانه‌ انفجار بود. اعضای فعال در این زمینه، کاری را که کارفرمایان از آنها خواسته بودند، تحویل می‌دادند اما پس از مدتی دوران طلایی فرا رسید. یکی از این اقدامات جدی، بررسی ارتباط بین توسعه‌دهندگان و افرادی بود که نرم‌افزار آنها از یک ابزار قدرتمند با عنوان داستان کاربر، استفاده می‌کردند ...

۱۵ Aban 1396 بدون دیدگاه
نشست با شنبه‌ای‌ها را چطور تنظیم کنیم؟
سازوکار نوشتن خبر همراه با مثال و مخلفات بیشتر

نوشتن خبرهای ساده، سخت‌تر از تصور شماست. همین خبرهای دم‌‌دستی، که می‌خواهیم بگوییم این برنامه در این روز و این ساعت برگزار می‌شود. این خبرها از آن‌جهت که صرفا نقش اطلاع‌رسانی دارند، باید کوتاه نوشته و تنظیم شوند و بسیار پیش می‌آید که موقع کوتاه‌نویسی، اطلاعات مهمی از دست می‌رود ...

۱۵ Aban 1396 بدون دیدگاه
از تمایز نترسیدن

کتاب تازه‌ای که این‌روزها دست گرفته‌ام و به‌نظرم خواندنش بر هر روزنامه‌نگار و فعال رسانه‌ای واجب است، «اینترنت با مغز ما چه می‌کند؟» نام دارد؛ کتابی که دنیای رسانه را با تمام تغییرات کلی و جزئی‌اش بررسی می‌کند و حرف اصلی‌اش این است که در دنیای امروز، با شبکه‌های اجتماعی فعال، چطور می‌توانید جلوی بی‌حوصلگی خود و مخاطبان را بگیرید و با چه ترفندی او را به خواندن متن راغب کنید ...

۰۷ Aban 1396 بدون دیدگاه نگار مفید
سر کاربر، کلاه نگذارید

آشنایی با سئوی محتوا- ۲ - فرید اسدی | سئوی محتوا دو بخش دارد؛ یکی کاربرمحوری و دیگری موتورمحوری. وقتی کاربر در سایت شماست باید سئوی شما به‌گونه‌ای باشد که این فرد، جذب محتوا شود. بنابراین، عنوانی که برای یک پست سایت خود می‌نویسید، باید جذاب باشد که کاربر، ترغیب به خواندن شود. اما همین عنوان، می‌تواند برای موتور جست‌وجو به شکلی دیگر نوشته شود؛ منظور همان عنوانی که در نوار بروزر نوشته می‌شود ...

۰۷ Aban 1396 بدون دیدگاه
مهمان محتوای صنعت خود شوید!
چرا باید نوشتن در رسانه‌هایی غیر از وبلاگ و نشریه خودتان را جدی بگیرید؟

بسیاری از استراتژی‌های بازاریابی محتوا، به یک چیز مهم توجه نمی‌کنند و آن محتوای مهمان است! در سال ۲۰۱۶ محتواهای مهمان یک عامل اصلی برای ترافیک ارجاعی وب‌سایت و جست‌وجوی انجام شده در موتورهای جست‌وجو بودند که به طور متوسط ۵۸درصد از بازدیدکنندگان را به مشتریان بالفعل تبدیل کردند و ۷۳درصد درآمد ایجاد شده به‌وسیله بازاریابی محتوا را به خود اختصاص دادند ...

۲۵ Mehr 1396 بدون دیدگاه
د‌خل‌وخرج د‌ر چاه ویل شبکه‌های اجتماعی!
KPI محتوا د‌ر شبکه‌های اجتماعی و شاخص‌های سنجش آن

کارهای بسیاری هست که می‌توانید‌ برای سنجش تلاش‌های خود‌ د‌ر شبکه‌های اجتماعی انجام د‌هید‌. انواع شاخص‌های کلید‌ی عملکرد‌ محتوا د‌ر شبکه اجتماعی وجود‌ د‌ارد‌ که می‌توانید‌ هنگام سنجش فعالیت‌های خاص خود‌ مورد‌ توجه و بررسی قرار د‌هید‌. چیزی که لازم است به آن توجه کنید‌، این است که حد‌اقل باید‌ آن د‌سته از معیارهای شبکه‌های اجتماعی را انتخاب کنید‌ که نشان ‌د‌هد‌ عملکرد‌ محتوای موفقی د‌اشته‌اید‌ یا نه ...

۱۴ Mehr 1396 بدون دیدگاه
ایست بازرسی محتوا!

استفاد‌‌ه از محتوای قفل‌د‌‌ار منجر به این می‌شود‌‌ که هر‌کسی نتواند‌‌ محتوای برند‌‌ شما را بخواند‌‌. شرکت‌ها از طریق روش‌های متعد‌‌د‌‌ بازاریابی د‌‌ر تلاش هستند‌‌ تا با استفاد‌‌ه از رسانه‌های مختلف مانند‌‌ تلویزیون، راد‌‌یو و بازاریابی مید‌‌انی محصولات و خد‌‌مات خود‌‌ را به فروش برسانند‌‌ ...

۰۵ Mehr 1396 بدون دیدگاه
نوشتن برای فروش یا نوشتن برای مخاطب؟
نگاهی به تفاوت‌های کپی‌رایتینگ و بازاریابی محتوا

کپی رایتینگ و بازاریابی محتوا د‌‌ر بیشتر موارد‌‌ به‌جای یکد‌‌یگر مورد‌‌ استفاد‌‌ه قرار می‌گیرند‌‌، حال‌آنکه د‌‌ر اساس با یکد‌‌یگر متفاوت بود‌‌ه و هرکد‌‌ام د‌‌ارای معانی مستقلی هستند‌‌. برای د‌‌رک بهتر تفاوت‌های این د‌‌و واژه اولین قد‌‌م آن است که هر کد‌‌ام از این د‌‌وکلمه را به طور مستقل بشناسیم و کاربرد‌‌ آنها را د‌‌رک کنیم ...

۰۵ Mehr 1396 بدون دیدگاه
محتوا همان چیزی است که لحظات را می‌سازد‌‌
محتوا د‌‌ر مواجهه با مکانیسم ‌رفتاری کاربران چه ویژگی هایی باید‌‌ د‌‌اشته باشد‌‌؟

بازاریابان محتوا همواره مجبورند‌‌ د‌‌استان‌پرد‌‌ازی کنند‌‌، طرح بریزند‌‌، محتوا بسازند‌‌، بهترین کانال‌ها را برای انتشار محتوا انتخاب کنند‌‌ و به‌طورکلی طیف وسیعی از شیوه و فرمت‌های بازاریابی را برای رساند‌‌ن پیام برند‌‌ خود‌‌ به مخاطبان پوشش د‌‌هند‌‌. از طرف د‌‌یگر رفتار مصرف‌کنند‌‌ه، مخصوصا‌ آن د‌‌سته از افراد‌‌ی که به د‌‌نیای د‌‌یجیتال د‌‌سترسی بیشتری د‌‌اشته و از این فضا برای انتخاب محصولات مورد‌‌ نیاز خود‌‌ د‌‌ر هر زمینه‌ای استفاد‌‌ه می‌کنند‌‌، شیوه‌های قد‌‌یمی و سنتی مواجهه با محتوا را تغییر د‌‌اد‌‌ه است ...

۰۵ Mehr 1396 بدون دیدگاه
شکایت برد‌‌ن از موبوگرام به توییتر پاول!
گزارشی از محد‌‌ود‌‌یت‌های یک محصول ایرانی با الزامی‌شد‌‌ن قوانین جد‌‌ید‌‌ تلگرام

 هفتم تیرماه امسال، کاربری ایرانی به نام امیر‌علی محمود‌‌ی، د‌‌ر توییتر، پاول د‌‌وروف مد‌‌یرعامل تلگرام را خطاب قرار د‌‌اد‌‌ و گفت: «سلام. ممنون می‌شوم اگر کاری د‌‌ر مورد‌‌ نرم‌افزارهای غیررسمی کنید‌‌ که از API تلگرام استفاد‌‌ه می‌کنند‌‌. د‌‌ر این نرم‌افزارها، تیک د‌‌وم، وقتی من پیغامی به یک نفر می‌فرستم، مشاهد‌‌ه نمی‌شود‌‌.» د‌‌وروف، مد‌‌تی بعد‌‌ به این کاربر پاسخ د‌‌اد‌‌ که «کارهایی را د‌‌رباره این نرم‌افزارها به زود‌‌ی آغاز خواهیم کرد‌‌ ...

۰۳ Mehr 1396 بدون دیدگاه
ویمیل؛ آینده بازاریابی ایمیلی

اثربخشی بازاریابی ایمیلی در طول زمان ثابت شده است. این نوع بازاریابی در بین گزینه‌های ارتباطی جدید هنوز هم بالاترین نرخ بازده را در جهان بازاریابی دیجیتال دارد. آمارها نشان می‌دهد که ۵۰ درصد بازاریابان از Vmail در بازاریابی ایمیلی استفاده می‌کنند. ۷۳ درصد بازاریابان اظهار داشته‌اند که استفاده از ویدئو در بازاریابی، اثرات مثبتی بر نرخ بازده آنها داشته است ...

۳۰ Shahrivar 1396 بدون دیدگاه
استارت‌آپ‌تان را مثل یک  فیلم بسازید!
درس‌هایی از دنیای سینما برای تولیدمحتوا در حوزه استارت‌آپ‌ها

دنیای استارت‌آپی شباهت غریبی به دنیای فیلمسازی دارد؛ هر دو با رنگ و نور در ارتباطند و هر دو نیاز مبرم به بیننده دارند. درست است که حرکت در یکی کند و آهسته است و در دیگری به سرعت نور اتفاق می‌افتد و صحیح است اگر بپرسید مخاطب میلیونی سینما را چطور می‌توان با مخاطب اندک استارت‌آپ‌ها مقایسه کرد ...

۲۸ Shahrivar 1396 بدون دیدگاه آیدا آزاد
آفتی به نام ادعا کردن به جای درست نوشتن

دنیای این روزهای ما هرچند خنده‌های از ته قلب و سوژه‌های خنده‌دار عیان کم دارد، اما تا دلتان بخواهد پر است از سوژه‌های طنز دردناک؛ همان سوژه‌ها که باید سریال‌نویسان و فیلمسازان و خنداننده‌ها رویشان دست بگذارند و تصویرسازی‌های ماندگاری انجام دهند؛ سوژه‌هایی که نمی‌دانیم با آنها روده‌بر شویم یا اشک از چشمانمان جاری شود، نمی‌دانیم بخندیم یا گریه کنیم ...

۲۶ Shahrivar 1396 بدون دیدگاه نگار مفید
موشن‌گرافیک یعنی پویایی محتوا
موشن‌گرافیک‌ها می‌توانند کاری کنند که پیام‌های مورد نظر سازندگان به‌راحتی در ذهن مخاطبان سنین مختلف نقش ببندد‌

دنیای طراحی و گرافیک در طول چند دهه اخیر پیشرفت‌های چشمگیری کرده است. زمانی برای ساخت یک فیلم کارتونی نقاشی‌هایی را روی کاغذ می‌کشیدند و با برگ‌زدن آنها کارتون متحرک می‌ساختند. اما امروزه غول‌های نرم‌افزاری پا به میدان گذاشته‌اند و امکان ساخت انیمیشن‌های پیشرفته و با کیفیت را فراهم کرده‌اند. گرافیک پیوند محکمی با زندگی انسان‌ها خورده و ویدئوهای گرافیکی که اصطلاحاً موشن‌گرافیک نامیده می‌شوند ...

۲۶ Shahrivar 1396 بدون دیدگاه
اوبر خسروشاهی را چطور معرفی کرد؟
نگاهی به یک استراتژی محتوایی

موسسه حمل‌و‌نقل اوبر تا هفته گذشته روزهای سختی را پشت سر می‌گذاشت و گمانه‌زنی درباره مدیرعامل جدید این موسسه یکی از علاقه‌مندی‌های افراد در دنیای مجازی به حساب می‌آمد. اما مدیرعامل تازه‌، برای خارجی‌های اوبرسوار جذابیتی به اندازه پیشینه کاری و جوانی‌اش داشت و برای ما ایرانی‌ها که اصولا روی هموطنانمان حساسیت داریم، جذابیتی به اندازه هموطن‌بودن ...

۲۱ Shahrivar 1396 بدون دیدگاه
بازاریابی محتوای شما خوب کار نمی‌کند؟!

در مسیر رسیدن به اهداف بازاریابی محتوایی، از کجا باید فهمید استراتژی بازاریابی محتوا کار می‌کند یا خیر؟ ۵۵ درصد بازاریابان B2B می‌گویند که میزان موفقیت آنها در بازاریابی محتوا مشخص نیست. تنها ۳۰ درصد می‌گویند سازمان آنها در بازاریابی محتوا عملکردی موفق داشته است ...

۲۱ Shahrivar 1396 بدون دیدگاه

صفحه‌ها

اشتراک در مدرسه استارت آپ