محیط زیست

طبیعت با هر چیزی سازگار نیست!
یک برند مشهور لباس چطور توجه مردم را به مسئله محیط زیست دریاها جلب می‌کند؟

 توجه به محیط‌زیست و نگرانی درباره آسیب‌هایی که ممکن است به آن وارد شود، یکی از دغدغه‌های مهم جوامع بشری امروز است، به طوری که بسیاری از کمپین‌ها و گروه های مختلف در راستای حفظ محیط طبیعی در سراسر جهان فعالیت‌ می‌کنند و اکثر مردم اخبار مربوط به محیط‌زیست و خطرات مرتبط با آن را دنبال می‌کنند

۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ بدون دیدگاه
نیازمند استارت‌آپ‌های سبزیم

یادداشت رضا جمیلی | یلدای امسال پر بود از گپ‌و‌گفت‌های سازنده؛ چه در پنل‌ها و چه در وقت‌های پذیرایی و صحبت‌های حاشیه‌ای. اما یکی از موضوعاتی که خود من در حاشیه بحث‌های یکی از پنل‌ها مطرح کردم و با استقبال خوبی مواجه شد، موضوع آلودگی هوای شهر تهران و درخواست از استارت‌آپ‌ها برای چاره‌جویی برای این معضل زیست‌محیطی بود. 

۰۲ Dei 1396 بدون دیدگاه رضا جمیلی
پروف؛ برندی که با عینک نوع‌دوستی به جهان می‌نگرد
درباره استارت‌آپ موفقی که با ایده خلاقانه سه نوجوان آمریکایی شروع شد

   سه برادر که استارت‌آپ عینک‌سازی خود را تنها با ۵هزار دلار تأسیس کرده بودند، حالا به یکی از موفق‌ترین داستان‌های آیداهو تبدیل‌شده‌اند. تیلور، بروک و تانر دیم، نوجوانی و جوانی‌شان را در کارگاه چوب‌بری پدربزرگشان گذرانده بودند. همین امر باعث شد که ایده‌ اولیه‌ عینک‌هایی با فریم چوبی، به ذهنشان بیاید ...

۰۲ Aban 1396 بدون دیدگاه
0 - 3  به نفع شهر
اسپاردی‌ها عید در خانه نمی‌مانند!

اگر دقیق‌تر به اطرافمان نگاه کنیم، هنوز هم صدای طبیعت را در هیاهوی شهر می‌شنویم. زمین به ما نیاز دارد یا ما به زمین؟ مسئله این است که جریان زندگی ما به هم وابسته است. «از خودمان شروع کنیم» پیامی است که در گوشه و کنار شهر با شهرتکانی دوباره می‌شنویم.

۱۵ اسفند ۱۳۹۵ بدون دیدگاه
دورهمی کسب‌و‌کارهای سبز

به نظر می‌رسد جای موضوع محیط زیست در میان کسب‌و‌کارهای نوظهور خالی است.‌ به طور كلی، منافع اقتصادی ارتباط معناداری با مسائل محیط زیستی دارند و هركجا تخریبی صورت می‌گیرد، منافع عده‌ای به آن وابسته است. 

۱۰ اسفند ۱۳۹۵ بدون دیدگاه
ايده‌هايي براي دنياي نو

موزه ملي علوم و فناوري ايران كنفرانسي را تحت عنوان «سار زمستان» با رويكرد ايده‌هايي براي دنياي نو برگزار مي‌كند. 

۲۹ بهمن ۱۳۹۵ بدون دیدگاه علی کاکادزفولی
شما کجای زمین ایستاده‌اید؟
درباره کمپین ناسا برای جلب توجه مردم به سرنوشت زمین

تمایلات دنیای امروز برای پرداختن به مسائل محیط زیستی به یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های جوامع انسانی بدل شده است، به طوری که هر روزه در سطح جهان شاهد شکل گرفتن کمپین‌های مختلفی در این حوزه هستیم و یکی از مهم‌ترین جریان‌های تبلیغاتی که در جوامع امروزی رقم می‌خورد ....

۱۱ بهمن ۱۳۹۵ بدون دیدگاه
دوستی که می‌توان آن را خورد!
درباره یک کمپین خلاقانه تبلیغاتی از یک آژانس معتبر

آژانس تبلیغاتی JWT از جمله شرکت‌های موفق تبلیغاتی در جهان محسوب می‌شود که خلاقیت و نوآوری از خصوصیات عمده فعالیت‌های آن به شمار می‌رود. در همین راستا به یکی از تبلیغات مهم و جالب توجهی که این آژانس ارائه کرده است، می‌پردازیم؛ کمپینی با عنوان‌ «دوستی که می‌توان آن را خورد!». 

۱۴ Dei 1395 بدون دیدگاه
ایده‌پردازی نوین برای توسعه کشاورزی و گردشگری

چهارمین کنفرانس بین‌المللی ایده‌های نوین در کشاورزی، محیط زیست و گردشگری در نیمه دوم آذرماه در اردبیل برگزار می‌شود. 

۰۲ Dei 1395 بدون دیدگاه
کسب‌و‌کار سبز

دومین استارت‌آپ محیط‌زیستی با عنوان «کسب‌و‌کار با ایجاد رسانه‌های محیط زیستی» آذرماه ۹۵ برگزار می‌شود. این رویداد با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست، دانشگاه آزاد اسلامی و سایر دانشگاه‌های کشور برگزار خواهد شد.

۱۶ آذر ۱۳۹۵ بدون دیدگاه علی کاکادزفولی

گیاهان مصنوعی که می‌توانند مواد منفجره را در زمان واقعی پیدا کنند، آینده نظارت بر محیط زیست و کشاورزی شهری خواهند بود.

۲۸ Aban 1395 بدون دیدگاه
 نخستین رویداد ملی کارآفرینی «هم‌نت» آب در اصفهان گشایش یافت

نخستین رویداد ملی کارآفرینی «هم‌نت» (همکاری، مشکل‌گشایی، نوآوری و توانمندسازی) در حوزه آب چهارشنبه با حضور ۱۳۰شرکت‌کننده در دانشگاه صنعتی اصفهان گشایش یافت. این رویداد با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و به همت دانشگاه صنعتی اصفهان و بنیاد نخبگان استان و با مشارکت شرکت‌های آب و فاضلاب، آب و فاضلاب روستایی، آب منطقه‌ای و شهرک‌های صنعتی استان اصفهان برگزار‌ شد.

۰۲ Aban 1395 بدون دیدگاه علی کاکادزفولی
اولین رویداد بین المللی فراایده آب با محوریت ۲۰۱۶ wet skills ایران ۲۴ مهر برگزار می‌شود

تیم فراایده که یکی از زیرمجموعه‌های برنامه تجاری‌سازی دانشگاه صنعتی شریف است در چند سال گذشته با برگزاری رویدادهای مختلفی از جمله فراایده دریاچه‌ی ارومیه، رویداد ایده‌ساز و چالش خلاقیت گام‌هایی درجهت آشنا کردن دانشجویان با مفاهیم استارت‌آپی و نوآورانه برداشته است. این تیم با به‌کارگیری متدهای نوآوری در جهان علاوه بر واردکردن این مفاهیم به محیط آموزشی دانشگاه تلاش داشته موجب ایجاد دیدگاه‌هایی جدید در بین دانشجویان علاقه‌مند به حوزه‌های کارآفرینی شود. 
 

۱۱ Mehr 1395 بدون دیدگاه علی کاکادزفولی
هر ایده با یک مداد  شروع می‌شود!
استدلر با چه روش تبلیغی حس خوبی را به مصرف‌کنندگانش منتقل می‌کند

استدلر ازجمله قدیمی‌ترین برندهای صنعتی تولید لوازم‌التحریر در جهان است که در سال ۱۸۳۵ در آلمان تاسیس شد و اکنون با داشتن بیش از ۲ هزار کارمند و فعالیت در ۱۵۰ کشور جهان، ازجمله شرکت‌های مطرح در زمینه محصولات نوشتاری جهان است. در میان برندهای نوشتاری، استدلر یکی از مشهورترین آن‌ها به شمار می‌رود  ....

۲۸ فروردین ۱۳۹۵ بدون دیدگاه فهیمه خراسانی
اشتراک در محیط زیست