مارکتینگ

سرمقاله اکبرهاشمی شماره 106 : تنها راه ما حمله به بازار سنتی

سرنوشت ما چه خواهد شد. همه صنف‌ها در مورد وضعیت سیاسی، اقتصادی کشور و آینده صنعتشان تحلیلی دارند. تحلیل ما از آینده اکوسیستم استارت‌آپی ایران چیست و راه برون‌رفت از مشکلات کدام است. نخستین گام در این مسیر، درک محتوا و مضمون رخدادها در نقطه‌ای است که در آن ایستاده‌ایم.

۱۶ تیر ۱۳۹۷ بدون دیدگاه
خطر بیخ گوش اکوسیستم
علی کشفی و احسان داوودی دو هم‌بنیانگذار فلایتیو، علیرغم اشاره به فروش روزانه ۵ هزار بلیت در این استارت‌آپ و تاکیدشان برامید، درباره آینده سرمایه‌گذاری‌های اکوسیستم استارت‌آپی حسابی نگرانند

در بازاری با گردش مالی ۵۰هزار میلیارد تومان حضور دارند. روزانه ۵هزار بلیت هواپیما و قطار و هتل می‌فروشند وخودشان می‌گویند  ارزش کسب‌وکارشان تا ۱۰۰میلیارد تومان افزایش یافته است؛ کسب‌وکاری که تاکنون با درآمد خودش اداره شده و هیچ‌گونه جذب سرمایه‌ای نداشته. 

۱۶ تیر ۱۳۹۷ بدون دیدگاه
خطر اینفلوئنسر مارکتینگ!
نگاهی به یک تجربه تلخ و البته آموزنده درباره رعایت‌نکردن استانداردهای دیجیتال‌مارکتینگ

هفته گذشته یادداشتی نوشتم در مذمت سپردن یکجای دل و دین به دست شاخ‌وشوخ‌های اینستاگرام؛ درباره اینکه چرا نباید وقتی یک کسب‌وکار شرافتمندانه دارید، مرعوب تعداد فالوئرهای این به‌اصلاح اینفلوئنسرها شوید و آینده و آبرویتان را بگذارید روی داریه این معرکه‌بگیران فضای مجازی. در این مطلب که استخوان‌بندی اصلی آن، ترجمه یک مطلب خارجی است، گزارشی داده‌ام از یک ماجرای فضاحت‌بار که اینفلوئنسرهای اینستاگرامی در آمریکا باعث و بانی‌اش بوده‌اند.

۲۸ خرداد ۱۳۹۷ بدون دیدگاه رضا جمیلی
کمبود نیروی انسانی یعنی رشد نامتقارن!

کاری که ما انجام دادیم، این بوده که در دفتر کاری که داشتیم، تصمیم گرفتیم که برای ایفای نقش مسئولیت اجتماعی و برای آینده کاری خودمان، به افراد علاقه‌مند آموزش‌هایی ارائه کنیم. 

۰۸ بهمن ۱۳۹۶ بدون دیدگاه
ایزی‌پارک، می‌رسونمت و لایم تیم‌های برتر موپک
نخستین رویداد استارت‌آپی موپک به کار خود پایان داد‌

مراسم اختتامیه نخستین رویداد استارت‌آپی «موپک» عصر جمعه گذشته در حالی در مجتمع تفریحی تجاری کورش برگزار شد که  ۳ تیم از مجموع ۱۱ تیم باقیمانده، برگزیده نهایی شدند ...

۰۷ Aban 1396 بدون دیدگاه
همفکر یک‌ اتفا ق‌ بزرگ
هادی فرنود از چرایی اهمیت برگزاری رویدادهای استارت‌آپی می‌گوید

در هر شهری که همفکر وارد می‌شود به وضوح می‌توان دید بعد از مدتی که همفکر بزرگ‌تر می‌شود، می‌بینیم که شتاب‌دهنده‌ها به آن شهرها می‌آیند یا در آنجا شکل می‌گیرد و سرمایه‌گذاران هم به آنجا توجه می‌کنند. به همین دلیل بعد از گذشت مدتی از برگزاری همفکر در یک شهر، تعداد استارت‌آپ‌ها بیشتر می‌شود ...

۰۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ بدون دیدگاه
اگرقرار است شکست بخورید بهتر است زودتراین  اتفاق بیفتد
سهیل علوی: توهم را کنار بگذارید. اینجا سیلیکون‌ولی نیست و شما هم از دانشگاه استنفورد و یا ام‌آی‌تی فارغ‌التحصیل نشده‌اید. قابلیت‌های خود را خوب بشناسید

سایت «ریحون» سرویس سفارش آنلاین غذاست که کاربران می‌توانند با استفاده از آن رستوران‌هایی را که محل استقرار سرویس دلیوری غذا را  ارائه می‌دهند به همراه منوی غذا، قیمت و عکس‌های حرفه‌ای مشاهده و انتخاب کنند و به‌صورت آنلاین از آن خرید کند ...

۲۲ اسفند ۱۳۹۵ بدون دیدگاه
اولین رویداد استارت‌آپی فرآفرین تهران

  اولین رویداد فرآفرین تهران با هدف «توسعه ‌کسب‌و‌کارهای اینترنتی و نرم‌افزارهای موبایلی»  از سوی مرکز رشد فناوری واحدهای پیشرفته مخابرات برگزار می‌شود. این رویداد شامل ۱۰۰ شرکت‌کننده در قالب تیم‌های آزاد در بخش‌های مدیریت کسب‌و‌کار، بازاریابی و مارکتینگ، برنامه‌نویسی سایت و اپلیکیشن و گرافیک است ...

۱۸ اسفند ۱۳۹۵ بدون دیدگاه علی کاکادزفولی
با «تری‌دی‌فست» خودتان را اسکن و چاپ کنید!
گفت‌و‌گو با «مصطفی شهرمیانی»، بنیانگذار استارت‌آپ متفاوتی در دنیای چاپگر‌های سه‌بعدی

به لطف تکنولوژی و همینطور کسب‌و‌کارهای استارت‌آپی، می‌شود حتی رویایی‌ترین‌ها را هم عملی کرد‌ و چه بسا خودتان جادوگر و یا غول چراغ جادوی خودتان و یا دیگران شوید! «تری‌دی فستی‌ها» یکی از همین غول‌های چراغ جادو هستند! 

۰۷ اسفند ۱۳۹۵ بدون دیدگاه
کنترل از راه دور وسایل برقی با روژمان
مهدی حافظی و همکارش ایمان فراهانی یک استارت‌آپ صنعتی جذاب دارند که تحت حمایت برنامه تجاری سازی شریف است

ممکن است برای شما هم اتفاق افتاده باشد زمانی که از منزل خارج شدید، ‌در بین راه به یکباره متوجه شوید که یکی از وسایل برقی داخل منزل را روشن گذاشته‌اید، در این حین دچار استرس شده‌اید و آرزو می‌کردید کاش می‌شد از جایی که هستید می‌توانستید آن وسیله برقی را خاموش کنید ...

۱۹ بهمن ۱۳۹۵ بدون دیدگاه
یومی خانه؛ایده‌ای برای خانه‌های ایرانی
گفت‌وگو با نسیم کشاورز، بنیانگذار شبکه اجتماعی دکوراسیون و معماری ایران

مهم نیست دختر باشی یا پسر، اگر اراده و هدف راسخ داشته باشی با تلاش می‌توانی به خواسته‌ات برسی. نسیم کشاورز دختری است که ۱۱ سال است روی پای خودش ایستاده‌ و در حوزه معماری و دکوراسیون فعالیت می‌کند ...

۱۶ بهمن ۱۳۹۵ بدون دیدگاه
صبونه‌خوری با دهه هفتادی‌ها
گپی با «مهدی نعیم‌محبوبی» بنیانگذار بیست‌و‌یک ساله «صبونه» که با تیم دهه هفتادی‌اش رویاهای بزرگی دارند

یک دغدغه! دغدغه و یا اگر بخواهیم بهتر بگوییم «انگیزه»‌ای که یک جوان بیست‌و‌یک‌ساله را به این وا‌می‌دارد تا یک دفعه ‌تصمیم ‌ بگیرد که کسب‌و‌کاری تاسیس کند که با آن مردم را مهمان مهم‌ترین وعده ‌غذایی روزمره ما کند. این گروه نامشان «صبونه» است ...

۱۱ بهمن ۱۳۹۵ بدون دیدگاه
استارت‌آپی که می‌خواهد به رشد استارت‌آپ‌ها کمک‌کند
پژمان بابلی، بنیانگذار بیست‌و‌چهارساله‌ از داستان «فاممِت» می‌گوید

«پژمان بابلی» موسس و بنیانگذار استارت‌آپ «فاممِت» است. او ۲۴ سال بیشتر ندارد. بابلی، مدیر ارشد اطلاعاتی شرکت بلاک دایمند اسپانیا در ایران و همینطور موسس شرکت فناوری اطلاعات بوران است.

۰۱ Dei 1395 بدون دیدگاه هستی صلح جو
به دنبال معلم خصوصی درکافه ‌تدریس
گفت‌و‌گو با میلاد عزیز‌پور که یک استارت‌آپ آموزشی راه انداخته است

کافه‌ای به نام «تدریس» عنوانی است که آنها برای استارت‌آپ خود انتخاب کرده‌اند. آنها تنها چند جوان دلسوز ایرانی‌اند که مانند خیلی‌ها وقتی که از آزمون بزرگ سنگ محک کشور ما که نامش کنکور است، گذر کردند، بقیه را فراموش نکردند و ...

۲۲ آذر ۱۳۹۵ بدون دیدگاه هستی صلح جو
فقط یک درصد خرده‌فروشی ایران آنلاین است!
گفت‌وگو با مهدی جعفری، مدیرعامل شیکسون، درباره بازار فروش آنلاین لباس در ایران و مشکلات و ظرفیت‌های آن

مهدی جعفری به‌عنوان مدیرعامل شیکسون روبه‌روی خبرنگار «شنبه» که می‌نشیند تمام تلاشش را می‌کند تا کمترین آمار و ارقام را از کسب‌وکارش بدهد. این کار را هم با خوش‌خلقی ویژه‌ای انجام می‌دهد. مدیرعامل سرمه‌‌ای‌پوشی که می‌گوید همه پوشاکش را از شیکسون خریده، در گفت‌وگو با «شنبه‌» از آغاز به کار شیکسون گفته و از بازار بزرگ مد و لباس ایران ...

۰۶ آذر ۱۳۹۵ بدون دیدگاه طاهره خواجه گیری
کمپ آموزشی فرآیند طراحی تجربه کاربری

در چهارمین کمپ آموزشی اسپیرال طيف وسيعى از نظريه‌ها، قانون‌ها، روش‌ها و نمونه‌های موفق تجربه کاربرى و مستندات آن مرور می‌شود؛ از جمله تجربیات شرکت‌های موفقی مانند اپل، ميل چيمپ، هاب اسپات، گوگل، آمازون و نیز استارت‌آپ‌ها و پروژه‌های ایرانی.

۰۴ Aban 1395 بدون دیدگاه
با «پلوتو»  فروشگاه آنلاین ارزان بسازید
گفت‌و‌گو با حاجی‌زاده ۲۶ساله، بنیانگذار پلوتو که می‌گوید: «از صفر تا صد تأسیس فروشگاه آنلاین‌تان پشت‌تان هستیم.»

پلوتویی‌ها جوانند و باانگیزه و با خلاقیت خود، طرحی نو را به دنیای استارت‌آپ‌های ایرانی ارائه کرده‌اند؛ سامانه فروشگاه‌ساز آنلاینی که به شما کمک می‌کند تا خودتان هم مانند آنها صاحب یک کسب‌و کار شوید. آنها شما را رها نمی‌کنند و تازه پس از ارائه این سامانه، انگار همکاری‌شان  با شما آغاز شده است و از صفر تا صد و بهتر بگویم‌ در کل پروسه این کار پشت شما هستند و حمایت‌تان می‌کنند.

۰۳ Aban 1395 بدون دیدگاه هستی صلح جو
کمپ طراحی تجربه کاربری

 در کمپ آموزشی یک‌روزه فرآیند طراحی تجربه کاربری طیف وسیعی از نظریه‌ها، قانون‌ها، روش‌ها و نمونه‌های موفق تجربه کاربری و مستندات آن ازجمله تجربیات شرکت‌های موفقی مانند اپل، میل چیمپ، هاب اسپات، گوگل، آمازون و نیز استارتاپ‌ها و پروژه‌های ایرانی مرور و بررسی خواهد شد. 

۲۵ Mehr 1395 بدون دیدگاه علی کاکادزفولی
شنبه از دیدگاه حمید رضا احمدی بنیان گذار ایوند

نشریه «شنبه» هم در حوزه اطلاع‌رسانی اکوسیستم استارت‌آپی ایران فعالیت می‌کند و به نوعی در جبهه ایوند که رسالت اطلاع‌رسانی دارد، جلو می‌رود. 

۱۹ Mehr 1395 بدون دیدگاه طاهره خواجه گیری

  بحث‌های روز این حوزه مثل مارکتینگ و تبلیغات و فروش را باید بر اساس مولفه‌های بومی خودمان دنبال کنیم. برخی‌ها معتقدند همه این مفاهیم مدرن را نمی‌شود با مولفه‌های سنتی جمع کرد. در حالی که این تفکر غلط است و به نظر من همه آن‌ها را می‌توانیم وارد این فضا کنیم.
 

۰۹ Shahrivar 1395 بدون دیدگاه رضا جمیلی, اکبر هاشمی

صفحه‌ها

اشتراک در مارکتینگ