فهیمه خراسانی

فهیمه خراسانی
خرس قهوه‌ای در برابر شورولت
درباره شیوه‌های بازاریابی و تبلیغات یکی از شناخته‌شده‌ترین برندهای اتومبیل دنیا

برند شورولت که در سال ۱۹۱۱ در آمریکا راه‌اندازی شد، یک شرکت معروف خودروسازی است که از سال ۱۹۱۸ توسط جنرال‌موتورز خریداری شده و تا‌کنون نیز توسط همین نام تجاری تولید می‌شود. در اینجا به‌ برخی از اصول اساسی بازاریابی این شرکت که توانسته  ‌نام آن را بیش از یک قرن زنده نگه دارد، اشاره می‌کنیم ...

۱۷ اسفند ۱۳۹۵ بدون دیدگاه فهیمه خراسانی
جورجیو آرمانی و راهکارهای برندسازی‌اش

گسترش دایره مخاطبان می‌تواند یکی از موفقیت‌های اساسی یک نام تجاری در انجام فعالیت‌های بازاریابی باشد، چراکه هر چقدر آمار مخاطبان یک برند بالاتر رود، به همان میزان درجه فروش و گسترش نام تجاری مذکور نیز بالاتر خواهد رفت ...

۱۱ اسفند ۱۳۹۵ بدون دیدگاه فهیمه خراسانی
راز سالی 6 میلیارد دلار عروسک‌ فروختن!
برند ماتل و باربی‌هایش چه راهکارهای بازاریابی دارند؟

تلاش برای جهانی‌شدن، آشنایی با فرهنگ جوامع مختلف در جهت تلاش برای یافتن مخاطبان جدید، تنوع محصولات، انتخاب درست مخاطبان برنامه‌های بازاریابی و ... از جمله دلایل اصلی موفقیت برندی مانند «ماتل» به شمار می‌رود ...

۲۷ بهمن ۱۳۹۵ بدون دیدگاه فهیمه خراسانی
محبوبیت تمام‌نشدنی شلوار  لی از کجا می‌آید؟
درباره ۱۶۰ سال برند‌ماندن لیوایز

اصالت، تعهد به تولید آنچه در آغاز بوده است، استفاده از ابزارهای کارآمد تبلیغاتی، انتخاب درست و مناسب جوانان به عنوان مهم‌ترین گروه سنی مخاطبان و ... از جمله روش‌های کارآمد و تأثیرگذار برندی است که بیش از  ۱۶۰سال سابقه را در کارنامه تجاری خود دارد ...

۲۰ بهمن ۱۳۹۵ بدون دیدگاه فهیمه خراسانی
سواچ چگونه سالی  14 میلیون ساعت فروخت؟
راهکارهای فروشی که بازار ساعت جهان را تکان داد

سواچ محصول یک دوره رکود اقتصادی کمپانی‌های ساعت‌سازی سوئیس است؛ دوره‌ای که کمپانی‌های ژاپنی یکی پس از دیگری بازارهای جهانی را فتح می‌کردند و لوکس‌فروش‌های سوئیسی را در گوشه رینگ قرار داده بودند اما سواچ که متولد شد ...

۱۴ بهمن ۱۳۹۵ بدون دیدگاه فهیمه خراسانی
گربه خود را رهاکن!
جگوار در کمپین تبلیغاتی DOOH از چه روش هایی برای فروش بیشتر استفاده کرد

با گذشت چیزی نزدیک به یک قرن از تولید نخستین اتومبیل‌هایی که با برند جگوارکارز، شناخته می‌شوند، این شرکت خودروسازی بریتانیایی و چندملیتی در ردیف یکی از مهم‌ترین برندهای خودرو‌های لاکچری و سفارشی جهان قرار گرفته است، به طوری که بسیاری از شخصیت‌های مهم سیاسی جهان مانند ملکه الیزابت دوم، چارلز و شاهزاده ولز، اتومبیل‌های مورد نظر خود را به این کمپانی سفارش داده‌اند.

۰۷ بهمن ۱۳۹۵ بدون دیدگاه فهیمه خراسانی
بازاریابی به سبک ابر برندهای سیلیکون‌ولی
معرفی چهار کمپین تبلیغاتی موفق در قلب فناوری دنیا

بانک سیلیکون‌ولی (SVB‌) که در سال ۱۹۸۳ در منطقه سانتا‌کلارا واقع در کالیفرنیا تأسیس شده است را می‌توان از جمله شرکت‌های این دره محسوب کرد که خدمات مالی متنوعی را به مشتریان خود در سراسر جهان ارائه می‌دهد ...

۲۷ Dei 1395 بدون دیدگاه فهیمه خراسانی
مارس؛ مشتری را بازاریاب می‌کند!
راهکارهای بازاریابی برندی که با تغییرات جامعه، مسیرهای جدید پیدا می‌کند

مارس، برندی شناخته‌شده در میان شکلات‌های جهان به شمار می‌رود که در سال ۱۹۳۲ راه‌اندازی شد و قریب یک قرن است که به عنوان یک تولیدکننده عمده شکلات در سطح جهان معروف شده است ...

۰۷ Dei 1395 ۱ فهیمه خراسانی
خداحافظی منگو  با 22 میلیون کاتالوگ سالانه
اصول بازاریابی منگو برای جهانی‌ماندن

وفور گسترده برندهای پوشاک در سطح جهان راه را برای ایجاد یک فضای رقابتی در بین این برندها ایجاد کرده و مخاطبان جهانی آنها را با سیل عظیمی از تبلیغات متنوع روبه‌رو ساخته است. در این گزارش نیز  برآنیم که راهکارهای تبلیغاتی یکی از برندهای موفق حوزه پوشاک را برشماریم. 

۰۲ Dei 1395 بدون دیدگاه فهیمه خراسانی
اسیکس چگونه  با مشتری می‌دود
برندی که تردمیل به خیابان‌ها می‌برد تا کفش‌هایش را عملی تبلیغ کند

اسیکس(Asics) برندی ژاپنی در زمینه تولید محصولات ورزشی است که در سال ۱۹۴۹ راه‌اندازی شده و در ورزش دو شهرت خاصی پیدا کرده است، به همین منظور نیز در این گزارش به روند تبلیغات این برند در عرصه تولید محصولات ورزشی و خصوصا کفش ورزشی می‌پردازیم.

۲۴ آذر ۱۳۹۵ بدون دیدگاه فهیمه خراسانی
لنوو با اعتماد به نفس  تبلیغ می‌کند
استراتژی قدرتمند برند لنوو برای کمپین‌های تبلیغاتی در مقابل اپل ایسوس و سونی

اطمینان کاری، تیم برجسته بازاریابی، راهکارهای خلاقانه، استفاده از ابزارهای دنیای دیجیتال و ... از جمله عواملی هستند که برند لنوو را در بازارهای جهانی، به عنوان یک نام آشنای تجاری در صنعت رایانه و گوشی‌ همراه معرفی کرده‌اند ...

۱۱ آذر ۱۳۹۵ بدون دیدگاه فهیمه خراسانی
ایسوس با پرندگان کمپین راه می‌اندازد!
برند تایوانی با چه روش‌های تبلیغاتی و بازاریابی می‌خواهد بازار آمریکا را به‌دست بیاورد

حضور گسترده در دنیای دیجیتال و در عین حال ارائه محتوای نوآورانه از جمله مواردی است که به‌طور ویژه در برنامه‌های بازاریابی برند ایسوس وجود دارند. ضمن اینکه ترسیم اهداف بلند‌مدت نیز در راستای واقع‌بینی قرار داده شده و توانسته است یکی از نقاط قوت این برند در فعالیت‌های بازایابی آن محسوب شود.

۰۴ آذر ۱۳۹۵ بدون دیدگاه فهیمه خراسانی
راهکارهای بازاریابی دیجیتال؛ رمز ماندگاری یک برند 160 ساله
بربری با پینترست ادکلن می‌فروشد!

در دنیای امروز که برندهای مختلف جهان با نسل دیجیتال روبه‌رو هستند، طبعا باید با زبان دیجیتال نیز با این نسل سخن بگویند و این همان راهی است که برند ۱۶۰‌ساله بربری انتخاب کرد.

۲۵ Aban 1395 بدون دیدگاه فهیمه خراسانی
چرا رولکس  پادشاه‌ ساعت‌هاست
چرا هنوز چهره‌هایی چون رابرت دونیرو یا سیاستمداران بزرگ دنیا با این ساعت‌های مچی پز می‌دهند؟

نوآوری، خلاقیت، کیفیت بالای محصولات، همگام شدن با تکنولوژی‌های جدید جهانی، یافتن مخاطبان جدید و ... از جمله راهکارهایی هستند که برند با سابقه‌ای مانند رولکس آنها را در برنامه‌های بازاریابی خود قرار داده است تا بتواند مانند قرن گذشته، در قرن حاضر نیز پادشاه بلامنازع صنعت ساعت‌سازی در سطح جهان به شمار رود.

۲۰ Aban 1395 بدون دیدگاه فهیمه خراسانی
چرا کیت‌کت  این‌قدر محبوب است؟
راهکارهای بازاریابی و کمپین‌های کیت‌کت برای سلطه بر بازار شکلات

شکلات‌های ترد و ویفری کیت‌کت برای بسیاری از مصرف‌کنندگان جهانی شناخته شده  هستند و طعم ترد و منحصربه‌فرد آنها چیزی نیست که به راحتی از یاد مصرف‌کننده برود، جالب است بدانید که این برند معروف سال ۱۹۳۵ در انگلستان راه‌اندازی شده و در طول عمر چند ده‌ساله خود، توانسته به عنوان یکی از شکلات‌های ویفری محبوب جهان شناخته شود.

۰۹ Aban 1395 بدون دیدگاه فهیمه خراسانی
شعارهایی که  مردم آنها را دوست دارند
راهکارها و کمپین‌هایی که ‌دیزنی‌لندها را در ردیف محبوب‌ترین سرگرمی‌ها‌ی جهان قرار ‌می‌دهد

والتر دیزنی، کاریکاتوریست، کارگردان، فیلمنامه‌نویس، پویانما، صداپیشه و کارآفرین آمریکایی محسوب می‌شود که توانسته است در ۱۰۰سال گذشته به عنوان یکی از مشهورترین چهره‌ها‌ی سینمای هالیوود شناخته شود و یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌ها‌ی سینمایی جهان، یعنی والت دیزنی را راه‌اندازی کند.

۰۲ Aban 1395 بدون دیدگاه فهیمه خراسانی
چگونه کمپین مصور هارلی‌دیویدسون در اینستاگرام جواب داد
جاده تو را کجا می‌برد؟

میراث عظیم و شناخته‌شده هارلی‌دیویدسون در سال ۱۹۰۳ توسط ویلیام‌اس‌هارلی و آرتور‌ دیویدسون در آمریکا پا به عرصه ظهور گذاشت و اکنون با گذشت بیش از یک قرن، به‌عنوان یکی از مشهورترین برندهای موتور سیلکت جهان شناخته می‌شود. 

 

۲۶ Mehr 1395 بدون دیدگاه فهیمه خراسانی
پو ستر را ببین  و روی تبلیغ کلیک کن
راهکارهای فروش و بازاریابی «گپ» یکی از معروف‌ترین تولیدکننده‌های لباس جهان

در سال ۱۹۶۹ در سان‌فرانسیسکو واقع در ایالت کالیفرنیا یکی از محبوب‌ترین برندهای پوشاک جهان، توسط دونالد فیشر تأسیس‌شد که در‌حال‌حاضر به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان پوشاک آمریکا محسوب می‌شود. گپ (Gap) برندی نام‌آشنا که تقریبا برای بسیاری از مردم جهان شناخته‌شده‌است و لوگوی آبی‌و‌سفید آن به‌چشم بسیاری از مردم جهان آشناست. با‌توجه به‌حضور برندهای مختلف پوشاک در‌جهان، گپ توانسته است جایگاه خود را حفظ‌کرده و در‌ردیف مهم‌ترین و معتبرترین برندهای پوشاک جهان قرار‌بگیرد، به‌طوری که در بسیاری از نقاط دنیا، پوشاک‌ساده و در‌عین‌حال خاص‌گپ، شناخته‌شده ‌هستند و طرفداران ‌زیادی دارند. در این گزارش به راهکارهای بازاریابی و استراتژی‌های فروش این برند پرداخته و رمز موفقیت آن را در طی نیم قرنی که از عمر آن می‌گذرد، بررسی خواهیم کرد.

۱۹ Mehr 1395 بدون دیدگاه فهیمه خراسانی
خرده‌فروش خوب یعنی این!
بازاریابی آمیخته؛ آنچه وال‌مارت را طی چندین دهه سرپا نگه‌ داشته است

بیش از ۵ دهه از تأسیس یکی از بزرگ‌ترین خرده‌فروشی‌های جهان، یعنی وال‌مارت، توسط سام والتون آمریکایی می‌گذرد؛ این شرکت که در سال ۱۹۶۲ به‌عنوان یک فروشگاه تخفیف‌دار تأسیس شده بود، هم‌اکنون یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های خرده‌فروشی جهان به‌شمار می‌رود و دارای بزرگ‌ترین فروشگاه‌های زنجیره‌ای، سوپرمارکت‌ها و هایپرمارکت‌ها در سراسر جهان است. این شرکت که در حال حاضر چندین فروشگاه داخلی و بین‌المللی را در سطح جهان پوشش می‌دهد، طیف متنوعی از مواد غذایی تا پوشاک را ارائه می‌کند. یافتن جایگاهی جهانی برای یک شرکت خرده‌فروشی، نشان‌دهنده روش‌های درست بازاریابی و نحوه فروش صحیح محصولات در طی سال‌ها است و بر همین اساس نیز در این گزارش به روند بازاریابی این شرکت و استراتژی‌های کاربردی آن برای نفوذ بر مشتریان و فروش بیشتر محصولات می‌پردازیم.

۱۱ Mehr 1395 بدون دیدگاه فهیمه خراسانی

لوگوی کوکاکولا به‌عنوان یکی از مشهورترین آرم‌های محصولات غذایی در جهان شناخته می‌شود که خصیصه بارز آن نیز این نکته است که فورا از طرف بینندگان تشخیص داده می‌شود. آنچه باعث دریافت آسان این لوگو و ماندگاری آن در ذهن مخاطبان می‌شود، بی‌ارتباط با شکل، طرح، رنگ و دیگر عناصر طراحی این آرم نخواهد بود. در ادامه به معرفی دقیق‌تر این لوگو و معانی ضمنی آن می‌پردازیم تا راز ماندگاری یک لوگوی موفق را در جهت ساختن یک نام تجاری و ترویج آن نشان دهیم.

 

۰۷ Mehr 1395 بدون دیدگاه فهیمه خراسانی

صفحه‌ها

اشتراک در فهیمه خراسانی