شماره ۱۰۳

آخرین موضع‌گیری رسمی تاکسیرانی

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران نتایج اجرای آزمایشی طرح پرداخت الکترونیک کرایه تاکسی‌ها را مثبت ارزیابی کرد و گفت: «تلاش می‌کنیم این طرح تا پایان سال درهمه مناطق تهران اجرایی شود.»

۳۰ خرداد ۱۳۹۷ بدون دیدگاه
سیمپلی‌سیف ، یک استارت‌آپ امنیتی
آشنایی با یک استارت‌آپ سخت‌افزاری که مسیر رشد خیره‌کننده‌ای را طی کرده است

سیمپلی‌‌سیف (SimpliSafe) یک شرکت امنیت خانگی آمریکایی است که دفتر مرکزی آن در ماساچوست واقع شده است. این شرکت سیستم‌های امنیتی را تولید می‌کند و به فروش می‌رساند. این سیستم‌ها به یک مرکز نظارت مرکزی متصل هستند.

۳۰ خرداد ۱۳۹۷ بدون دیدگاه
خیرین از پروژه‌های نوآورانه حمایت می‌کنند
در شورای سیاستگذاری دومین جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان تشریح شد‏

نخستین جلسه شورای سیاستگذاری دومین جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان با حضور منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، عباس زارعی رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، ابراهیم جمیلی رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره، امیر هامونی مدیرعامل فرابورس ایران و جمعی از استادان و پژوهشگران برتر در محل وزارت علوم تشکیل شد. 

۳۰ خرداد ۱۳۹۷ بدون دیدگاه
فراخوان انتخاب و معرفی کار خوب و باکیفیت ایرانی در حوزه ICT
وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد:

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با هدف حمایت از کالای ایرانی، فراخوان انتخاب و معرفی کارخوب و باکیفیت ایرانی را در حوزه ICT اعلام کرد.

۳۰ خرداد ۱۳۹۷ بدون دیدگاه
کارگاه تبلیغات اثربخش با رویکرد انتقال تجربه
کرمانی‌ها برگزار کردند

کارگاه آموزشی تخصصی و کاربردی «استراتژی‌های تبلیغات اثربخش» از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با همکاری «واحد ارتباط با صنعت دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته» هفته گذشته در شهر کرمان برگزار شد. در این کارگاه که در روز چهارشنبه ۲۳ خردادماه در سالن اجتماعات این دانشگاه برگزار شد ...

۳۰ خرداد ۱۳۹۷ بدون دیدگاه
اگر در بازار غرق نشوید، متوجه حقیقت عریانش نخواهید شد

در پاورقی دنباله‌دار «از داخل گود» به شرح اتفاقاتی می‌پردازم که استارت‌آپ «می‌بریم» را به‌تدریج از نفس انداخت؛ اشتباهاتی که هیچ منتوری به شما نمی‌گوید.

۳۰ خرداد ۱۳۹۷ بدون دیدگاه
اسکای‌روم؛ بستری برای ارتباطات آنلاین
گزارشی از استارت‌آپ مجید خواهانی و برادرش محسن

برقراری ارتباطات آنلاین و زنده از جمله جذابیت‌هایی است که اینترنت در عصر کنونی در اختیار کاربران گذاشته است. در کنار جنبه سرگرمی و سهولت دسترسی افراد به یکدیگر از این طریق، این امکان راهکارهای جالب و جذابی را در اختیار برگزار‌کنندگان رویدادها گذاشته ‌که بتوانند با صرفه‌جویی در هزینه‌ها، افراد زیادی را به صورت آنلاین گرد هم بیاورند ...

۳۰ خرداد ۱۳۹۷ بدون دیدگاه آزاده خیرآبادی
جام جهانی  با طعم ادویه
درباره یک تبلیغ خلاقانه KFC

در آستانه شروع جام جهانی ۲۰۱۸، تب و تاب تندی جهان را فرا گرفته ‌و تقریبا در تمام نقاط دنیا، صحبت از این بازی‌ها و هیجان‌های ناشی از آن است؛ هیجانی که می‌تواند یک نقطه پرش برای برندهای مختلف و مشهور جهانی نیز باشد و بتوانند از طریق همگام‌شدن با این مناسبت بزرگ ورزشی، درخششی متمایز را در فرایند تبلیغاتی و برندسازی خود رقم بزنند.

۳۰ خرداد ۱۳۹۷ بدون دیدگاه
سیتیزن؛ یک قرن دقت
چطورنتیجه مطالعات جمعیت‌شناختی برای بازاریابی یکی از معتبرترین ساعت‌سازهای ژاپن به کار گرفته می‌شود؟

دقیقا یک قرن از پایه‌گذاری مؤسسه پژوهشی ساعت Shokosha در توکیو می‌گذرد؛ مؤسسه‌ای که در مدت زمان کوتاهی تبدیل به یکی از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین برندهای ساعت‌مچی جهان شد و بعدها نیز نام یکی از محصولات معروف خود به نام Citizen را برای عنوان اصلی خود انتخاب کرد. سیتیزن همانطور که از نام آن نیز برمی‌آید ...

۳۰ خرداد ۱۳۹۷ بدون دیدگاه
دومین حریف خطرناک ایران در جام جهانی روزگار استارت‌آپی خوبی را پشت سر می‌گذارد

یکی از نکات مهمی که در سیستم بانکداری و پرداخت الکترونیک پرتغال به چشم می‌خورد، شبکه بین‌بانکی مولتی‌بنکو است که دستگاه‌های خودپرداز ۲۷ بانک را به یکدیگر متصل کرده است؛ چیزی شبیه به شبکه شتاب خودمان، ولی در نسخه‌ای محدودتر.

۲۹ خرداد ۱۳۹۷ بدون دیدگاه
همه اکوسیستم استارتاپی کشور زیر سقف اینوتکس امسال
عناوین حمایتی و تسهیلات نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری (INOTEX 2018) اعلام شد

نمایشگاه بین المللی اینوتکس با همراهی حامیان خود تسهیلات ویژه برای تمامی اجزای اکوسیستم کارآفرینی کشور در نظر گرفته است.

۲۸ خرداد ۱۳۹۷ بدون دیدگاه
مدیران تپ‌سی پای صحبت سفیران برتر نشستند

تقدیر از سفیرانی (رانندگانی) که ظرف ۲ سال گذشته، در گرما و سرما، یار و همکار تپ‌سی بودند، وظیفه‌ای بود که بر دوش شرکت سنگینی می‌کرد. این وظیفه را شرکت در هفته‌‌ گذشته، با کمال افتخار، به اجرا رساند و سعی کرد در فضایی صمیمی به گفت‌وگو با سفیران برتر خود بپردازد.  

۲۸ خرداد ۱۳۹۷ بدون دیدگاه
خطر اینفلوئنسر مارکتینگ!
نگاهی به یک تجربه تلخ و البته آموزنده درباره رعایت‌نکردن استانداردهای دیجیتال‌مارکتینگ

هفته گذشته یادداشتی نوشتم در مذمت سپردن یکجای دل و دین به دست شاخ‌وشوخ‌های اینستاگرام؛ درباره اینکه چرا نباید وقتی یک کسب‌وکار شرافتمندانه دارید، مرعوب تعداد فالوئرهای این به‌اصلاح اینفلوئنسرها شوید و آینده و آبرویتان را بگذارید روی داریه این معرکه‌بگیران فضای مجازی. در این مطلب که استخوان‌بندی اصلی آن، ترجمه یک مطلب خارجی است، گزارشی داده‌ام از یک ماجرای فضاحت‌بار که اینفلوئنسرهای اینستاگرامی در آمریکا باعث و بانی‌اش بوده‌اند.

۲۸ خرداد ۱۳۹۷ بدون دیدگاه رضا جمیلی
برای محصولت مبارزه کن!
لورا بوش یک کسب‌وکار اجتماعی دارد

مرور خاطرات نه‌چندان دور برای لورا بوش، بنیانگذار شرکت FEED یادآور تلاش‌هایی است که برای راه‌اندازی کسب‌و‌کارش کرد؛ تلاش‌هایی که به او کمک کرد کسب‌و‌کاری تازه را بر مبنای ماموریتی اجتماعی که برای خودش تعریف کرده بود، ایجاد کند.  او بسته‌هایی را حاوی برخی ملزومات تولید می‌کند که سرمایه حاصل از آن صرف تامین مواد غذایی برای کودکان نیازمند در سراسر دنیا می‌شود.

۲۸ خرداد ۱۳۹۷ بدون دیدگاه
محتوای گوش‌نواز
تا سال ۲۰۲۱ ، فقط آمریکا بیش از ۱۰۰میلیون شنونده پادکست خواهد داشت

در حال حاضر استقبال بسیار خوبی از محتوای صوتی و پادکست‌ها شده‌است و رشد سریع پذیرش محتوای صوتی در میان مخاطبان در آینده نشان می‌دهد که پادکست‌ها خیلی زود به یک کانال بازاریابی پایدار تبدیل می‌شوند. سایت Statista پیش‌بینی کرده است که تا سال ۲۰۲۱ ، فقط در آمریکا بیش از ۱۰۰ میلیون شنونده پادکست وجود خواهد داشت. 

 

۲۸ خرداد ۱۳۹۷ بدون دیدگاه
تمیزکننده آکواریوم که با اپلیکیشن کنترل می‌شود

یک تمیزکننده آکواریوم روباتیک به بازار آمده که مانند یک رومبای هوشمند (جاروبرقی‌های خودکار) عمل می‌کند و تنها تفاوت آن در محلی است که تمیز می‌کند. این روبات مخصوص تمیزکردن آکواریوم‌هاست. این روبات کوچک یک قسمت از آکواریوم شما را تمیز کرده و از ایجاد جلبک در آن جلوگیری می‌کند. 

۲۸ خرداد ۱۳۹۷ بدون دیدگاه
فین‌تک در سرزمین گاوبازها
در این شماره از شنبه، به بهانه جام‌جهانی رقبای ایران در مرحله گروهی را از منظر فین‌تک بررسی کرده‌ایم

با وجود اینکه سیستم‌های پرداخت اسپانیا طی سال‌های گذشته رشد بسیار خوبی داشته، اما استفاده از پول نقد همچنان در این کشور بسیار رواج دارد و گزینه اول پرداخت‌هاست؛ تا جایی که حتی سکه یک سنتی هم دارند و به‌طور گسترده از سکه در این کشور استفاده می‌شود.

۲۸ خرداد ۱۳۹۷ بدون دیدگاه
اشتراک در شماره 103