شبکه های اجتماعی

دهمین جشنواره وب و موبایل ایران با شروع ثبت نام از سایت ها و اپلیکیشن های ایرانی آغاز به کار کرد

جشنواره وب و موبایل ایران ۱۰ سال پیش با مشارکت بخش خصوصی و حمایت فعالین این حوزه راه اندازی شده است که هر ساله از سایت ها و اپلیکیشن های موبایل برتر ایرانی تجلیل به عمل می آورد.

۲۶ Mehr 1396 بدون دیدگاه
محتوایی تولید کنید که پس از مرگ شما هم زنده بماند!
برای تولید محتوای باارزش و دارای هویت چه مواردی را باید در نظر بگیرید؟

یکی از پر‌سروصداترین بخش‌های بازاریابی محتوا در سال‌های اخیر، مسئله لایک‌‌هایی است که بعد از مرگ دریافت می‌کنید. این سرنخی بود که اولین بار توسط آنا هکر (Anna Hacker) به صورت هوشمندانه‌ای با مرگ تلفیق شده بود. یکی از موضوعاتی که توجه مردم را به خود جلب کرده، این است که پس از مرگ شما چه اتفاقی برای شبکه‌های اجتماعی شخصی شما و همچنین رد پای شما در شبکه‌های اجتماعی می‌افتد ...

۲۶ Mehr 1396 بدون دیدگاه
 تحول آدام پیزونی، از سی‌نیشن تا یامر
داستان شکست و موفقیت دو استارت‌آپ متوالی یک کارآفرین آمریکایی

در سال ۱۹۹۵، آدام پیزونی کالج را ترک کرد و به‌قصدراه‌اندازی یک استارت‌آپ طراحی وب، به لس‌آنجلس رفت. او با اعتقاد به اینکه هیچ‌چیزغیرممکن نیست و ۱۰۰ ساعت کار در هفته، توانست کسب‌وکار خود را تثبیت کند، تا جایی که شرکتش ۳۰ کارمند استخدام کرد و به فروش ۲ میلیون دلاری دست‌یافت. حتی مشتریان برندهای معرف سونی و هوندا، به او مراجعه می‌کردند ...

۲۶ Mehr 1396 بدون دیدگاه
سازیتو؛فروشگاه‌سازی به میل کاربران
محمد‌‌رضا محمود‌ی و میعاد‌ آبرین از استارت‌آپ‌شان می‌گویند‌

به‌واسطه رشد‌ اکوسیستم استارت‌آپی د‌ر ایران استارت‌آپ‌هایی با هد‌ف خد‌مت‌رسانی به استارت‌آپ‌های د‌یگر د‌ر حال شکل‌گیری هستند‌. این اید‌ه‌ها متنوع هستند‌ ولی از این میان اید‌ه فروشگاه‌ساز آنلاین به واسطه اینکه شالود‌ه تجارت آنلاین را شکل می‌د‌هد‌ طرفد‌اران بیشتری د‌اشته است ...

۱۵ Mehr 1396 بدون دیدگاه
د‌خل‌وخرج د‌ر چاه ویل شبکه‌های اجتماعی!
KPI محتوا د‌ر شبکه‌های اجتماعی و شاخص‌های سنجش آن

کارهای بسیاری هست که می‌توانید‌ برای سنجش تلاش‌های خود‌ د‌ر شبکه‌های اجتماعی انجام د‌هید‌. انواع شاخص‌های کلید‌ی عملکرد‌ محتوا د‌ر شبکه اجتماعی وجود‌ د‌ارد‌ که می‌توانید‌ هنگام سنجش فعالیت‌های خاص خود‌ مورد‌ توجه و بررسی قرار د‌هید‌. چیزی که لازم است به آن توجه کنید‌، این است که حد‌اقل باید‌ آن د‌سته از معیارهای شبکه‌های اجتماعی را انتخاب کنید‌ که نشان ‌د‌هد‌ عملکرد‌ محتوای موفقی د‌اشته‌اید‌ یا نه ...

۱۴ Mehr 1396 بدون دیدگاه
متن‌یار؛ یاریگر کاربران د‌ر مواجهه با سیل اطلاعات
اپلیکیشن فارسی متن‌یار برای ذخیره، د‌سته‌بند‌ی و پرد‌ازش اطلاعات، ابزار مفید‌ی است

بعضی اوقات حجم زیاد‌ی از انواع اطلاعات به سمت ما هجوم می‌آورند‌ و ما د‌ر همان موقع، فرصت پرد‌ازش و تحلیل آنها را ند‌اریم. ذخیره این د‌اد‌ه‌ها، راه‌حلی برای رفع این مشکل است که امروزه با پیشرفت فناوری و ظهور د‌ستگاه‌هایی مانند‌ تلفن همراه هوشمند‌، چند‌ان هم د‌شوار نیست. مثلا برای پرد‌ازش این د‌اد‌ه‌ها می‌توان از اپلیکیشن فارسی متن‌یار استفاد‌ه کرد‌ ...

۱۴ Mehr 1396 بدون دیدگاه
ویمیل؛ آینده بازاریابی ایمیلی

اثربخشی بازاریابی ایمیلی در طول زمان ثابت شده است. این نوع بازاریابی در بین گزینه‌های ارتباطی جدید هنوز هم بالاترین نرخ بازده را در جهان بازاریابی دیجیتال دارد. آمارها نشان می‌دهد که ۵۰ درصد بازاریابان از Vmail در بازاریابی ایمیلی استفاده می‌کنند. ۷۳ درصد بازاریابان اظهار داشته‌اند که استفاده از ویدئو در بازاریابی، اثرات مثبتی بر نرخ بازده آنها داشته است ...

۳۰ Shahrivar 1396 بدون دیدگاه
سرمقاله اکبر هاشمی شماره 77 : لطفا خودتان را محکم تکان بدهید‌

بیزینس ما را جمله‌های زیبا نمی‌سازند. جمله‌هایی نخ‌نما و کلیشه‌ای در مورد تیم ورک، بیزینس مدل، بازاریابی، فروش و... در عالم واقعیت، درهنگامه شکست و سختی‌ها جلوی آیینه نخواهید ایستاد تا به خودتان شاخه گلی هدیه دهید که حالتان خوب شود. به این خواهید اندیشید که این مصیبت‌ها را چگونه از سر بگذرانید و اینکه همه هم و غمتان این است که «من نباید با یک داد و بیداد و یک تشر و تلفن به‌هم بریزم.» ...

۲۵ Shahrivar 1396 بدون دیدگاه اکبر هاشمی
محتوا اطراف شماست، کافی است دقیق‌تر نگاه کنید
چطور محتوای یک ماه شبکه‌های اجتماعی را دوساعته جمع کنید؟

روزنامه‌نگاران اصطلاحاتی را استفاده می‌کنند که گاهی وقت‌ها یک نشانه است. برای مثال، صفحات ۲ و ۳ روزنامه‌ها معمولا صفحات خبری هستند و اطلاعات داغ و به‌روز را در اختیار مخاطب قرار می‌دهند، درحالی‌که صفحات میانی روزنامه که به عنوان صفحات لایی شناخته می‌شوند، بیشتر به نوشته‌های گزارشی و غیرخبری می‌پردازند ...

۱۵ Shahrivar 1396 بدون دیدگاه
با «چیدانه» دکور منزل خود را بچینید
مهدی سخاپور و صباح کلانکی و مسعود باقری استارت‌آپی راه انداخته‌اند که با تولید محتوا سروکار دارد

اجرای دکوراسیون و طراحی منزل این روزها باب شده ‌و افراد بیشتر به این موضوع اهمیت می‌دهند که محیط دلنشینی را در منزل برای زندگی رقم بزنند. تا پیش از این، سلیقه شخصی افراد در طراحی منزل نقش مهمی داشته ‌ولی فارغ از اینکه هم‌اکنون نیز این سلیقه نقش مهمی را بازی می‌کند ولی افراد به اینکه از نظر علمی چطور ‌هارمونی رنگ را در منزل ایجاد کنند و یا اینکه مبلمان را چطور بچینند که فضای بیشتر و مطلوب‌تری برای استفاده داشته باشند نیز اهمیت می‌دهند ...

۱۵ Shahrivar 1396 بدون دیدگاه آزاده خیرآبادی
کدام مدل بازاریابی را به کار گیریم؟
نگاهی به ویژگی‌های دو مدل نایس و پسو در بازاریابی

یکی از مسائل بسیار مهم برای بازاریابان تقویت مهارت‌های ارتباطاتی و توسعه شبکه ارتباطات است. بازاریابان با افراد مختلفی سر و کار دارند و حفظ اصول ارتباطی درست در برخورد کاری با اینگونه افراد یکی از موضوعات حیاتی است که باید به آن توجه کنند. در این مقاله قصد داریم دو نمونه از مدل‌های ارتباطات بازاریابی به نام‌های مدل PESO و مدل nice را برای شما توضیح دهیم ...

۱۴ Shahrivar 1396 بدون دیدگاه
شبکه‌های اجتماعی، بستر تحقق بانکداری اسلامی
بانکداری مبتنی بر شبکه‌های اجتماعی می‌تواند فرآیندهای قرض‌دهی و روابط بین قرض‌دهندگان و مؤسسات مالی را شفاف کند

سال‌های میانی دهه اول هزاره جدید، بحران مالی جهان باعث توجه و رشد دو حوزه کاملا مجزا شد: فین‌تک و استارت‌آپ‌های فناوری از دل این بحران بیرون آمدند و دور ماندن بانک‌های اسلامی جهان از بحران، توجه‌ها را به این شیوه از بانکداری جلب کرد. شبکه‌های اجتماعی که چهره جهان را تغییر داده فرصت مناسبی برای پیاده‌سازی بانکداری اسلامی در اختیار همه قرار داده است ...

۱۲ Shahrivar 1396 بدون دیدگاه مینا والی
شما در حال نوشتن وبلاگید نه خواندن خبر 21!
بایدها و نبایدهای وبلاگ‌نویسی که دانستن آنها به شخصیت حرفه‌ای شما کمک می‌کند

وب‌سایت‌ها و صفحات ما در شبکه‌های اجتماعی بیشتر از آنکه از قاعده و قانون معقول خبرگزاری‌ها و اصول نوشتار سختگیرانه روزنامه‌نگاری تبعیت کنند، یک وبلاگ بزرگ به حساب می‌آیند؛ یک وبلاگ بزرگ و چند‌شاخه که در یک هارمونی خوشایند قرار گرفته‌اند. هر کدام ساز خود را می‌زنند و در مجموعه‌ای منحصربه‌فرد تبدیل به یک ارکستر منظم و خوش‌صدا می‌شوند. اما مهم این است که صدای این سازها به‌تنهایی هم قابل شنیدن باشد ...

۰۴ Shahrivar 1396 بدون دیدگاه
محرک محتوا چیست و چه تفاوتی با تولید محتوا دارد؟

یکی از نکات مهم برای افرادی که در حوزه تولید محتوا فعالیت می‌کنند، اختصاصی بودن مطالب تولید شده و یا به عبارتی سفارشی‌بودن آن است. آنها سعی می‌کنند با خلق یک محتوای جدید به رشد جریان تولید محتوا کمک کنند و چیزی را که قبلا وجود نداشته به محتواهای قبلی اضافه کنند. اما سوالی که می‌توان در اینجا مطرح کرد آن است که آیا ما همواره باید به دنبال تولید محتواهای جدید باشیم؟ 

۰۱ Shahrivar 1396 بدون دیدگاه
فرمان تولیدمحتوا را بدهید دست مشتری!
روش‌هایی که از طریق آنها می‌توانید مشتریان خود را ترغیب کنید برای شما و محصول‌تان محتوا بسازند

محتوای تولیدی کاربر (UGC) به هر چیزی که مشتریان یک شرکت تولید می‌کنند و به بازاریابی محتوا کمک کند، اشاره دارد. پست‌های شبکه‌های اجتماعی، عکس‌ها، پادکست‌ها و حتی نظرات، محتوای تولیدی کاربر محسوب می‌شوند. به نظر می‌رسد کسب‌وکارهای B2C در استفاده از این نوع محتوا بسیار موفق عمل کرده‌اند ...

۲۳ Mordad 1396 بدون دیدگاه
جریمه‌ای مادام‌العمر

صدای آژیر پلیس و کمی بعدتر صدای بلندی که در میکروفن اخطار می‌دهد. ماشین را به گوشه اتوبان راهنمایی می‌کنی و گواهینامه و مدارک ماشین در دستان پلیس است. تاریخ گواهینامه، برگه معاینه فنی و ... را در ذهن مرور می‌کنی و به خودت می‌گویی که مشکلی پیش نمی‌آید، همه چیز درست و مرتب است و احتمالا یک اتفاق افتاده و پلیس اشتباه کرده و به همین زودی مرا رها می‌کند ....

۲۲ Mordad 1396 بدون دیدگاه نگار مفید
گفت‌وگو با رامین بابایی بنیانگذار یک استارت‌آپ خدماتی
هوم سرویز، همه کارهای خانه شما را انجام می‌دهد

کاربری اینترنت شیوه‌های کسب‌وکار را تغییر داده است. در برخی مواقع کسب‌وکارهای سنتی کنار گذاشته شده‌اند و کسب‌و‌کارهای آنلاین با همان کاربری کسب‌وکارهای سنتی ولی ساده‌تر و سهل‌الوصول‌تر به وجود آمده‌اند و یا گاهی کسب‌وکارهایی خلق شده‌اند که تا پیش از نفوذ اینترنت نمی‌توانستند تعریف شوند ...

۱۰ Mordad 1396 بدون دیدگاه
سبک زندگی استارتاپی: آخر هفته‌ها انرژی ذخیره کنید
تعطیلات خود را با دستورالعمل ما اینگونه بگذرانید

می‌خواهید هرچیزی که میانه‌ای با شادی ندارد را در آخر هفته تعطیل کنید و خستگی انبار شده در ماه‌های گذشته را در دو روز تعطیلتان از ذهن و بدن بیرون کنید. روی کمک ما حساب کنید. ما به شما می‌گوییم که شادترین روز زندگی‌تان چطور ساخته می‌شود ...

۲۶ تیر ۱۳۹۶ بدون دیدگاه لى لى اسلامى
نگو تهدید، بگو فرصت

از میان تمام مشاغلی که برای مدتی در میان جوانان باب می‌شوند و پس از مدتی تبشان فروکش می‌کند، رویای کافه‌داری و کافه‌من و کافه‌وومن بودن، دیرپاترین رویاست. دست‌کم نزدیک به ۱۰سال است که می‌شنوم جوانان در جمع‌های خودمانی‌شان درباره این رویا تحقیق می‌کنند. قیمت دستگاه‌ها و اجاره مکان را می‌پرسند و وقتی از هزینه بالای راه‌اندازی کافه باخبر می‌شوند ...

۲۲ تیر ۱۳۹۶ بدون دیدگاه نگار مفید
برای نوشتن دنبال خلاق‌ها بگردید
چه کسانی می‌توانند در تولیدمحتوا به شما کمک کنند؟

خودتان هم نمی‌دانید اما باور کنید یا نه، آدم‌هایی در این جهان پیدا می‌شوند که خلاقیت و هوش بالایی دارند و می‌توانند به ثانیه‌ای دنیای وب را متحول کنند. همین آدم‌ها ممکن است وقتی برای شما کار می‌کنند، این استعدادها را در خود نشان ندهند و جایی دیگر آنچنان خودشان را مستعد جلوه دهند که چشم‌هایتان از تعجب باز بماند ...

۲۵ خرداد ۱۳۹۶ بدون دیدگاه

صفحه‌ها

اشتراک در شبکه های اجتماعی