شبکه‌های اجتماعی

هشتگی که داغ شد

بعد از فیلتر‌شدن استارت‌آپ‌های فین‌تکی زرین‌پال، باهمتا، پی‌پینگ و آی‌دی‌پی در روز جمعه ۱۶تیرماه ۹۶، کاربران شبکه‌های اجتماعی برای حمایت از جوانان ایرانی و جلوگیری از فیلترینگ استارت‌آپ‌های ایرانی با انتشار هشتگ کارآفرینم فیلتر نکنید ...

۲۷ تیر ۱۳۹۶ بدون دیدگاه
درس‌هایی از یک کلکسیونر برای استارت‌آپ‌شما
درباره استارت‌آپ‌هایی که راه‌اندازی‌شان ممکن است یک عمر طول بکشد!

اگر دقیق‌تر و از نزدیک به هنر نگاه کنیم، می‌توان اسمش را تولیدمحتوا گذاشت؛ تولیدمحتوایی که از ذهن خلاق یک هنرمند گذشته و روی بوم نقاشی جاخوش کرده است. یا شاید در شکل و شمایل مجسمه‌ای با چشم‌های عجیب به بیننده زل می‌زند ...

۲۰ تیر ۱۳۹۶ بدون دیدگاه آیدا آزاد
5 حقیقت دست‌نخورده از دنیای وب
برای موفق شدن در این بازار پررقیب باید درکنار تخصص، فوت کوزه‌گری هم بدانید!

در زمانه‌ای که کشورهای دیگر با استفاده از پخش زنده در شبکه‌های اجتماعی دیگر در حال قدرت‌نمایی هستند، ما مانده‌ایم و اینستاگرام. با این حال مخاطبان عاشق پخش زنده هستند؛ فرصتی تمام‌عیار که به شما کمک می‌کند تا در جمع عشاق ویدئوهای زنده خودنمایی کنید ...

۲۳ خرداد ۱۳۹۶ بدون دیدگاه آیدا آزاد
شیفت، کارهای خانه‌تان را انجام می‌دهد
سعید جمشیدی می گوید چگونه استارت‌آپ شان کمک می کند متخصصان تعمیرات منزل را انجام دهند

ایده‌های استارت‌آپی که در جهت پاسخگویی به یک نیاز شکل می‌گیرند، به دلیل اینکه در جهت برآوردن تقاضا به وجود آمده‌اند، از طرف مخاطبان مورد استقبال واقع می‌شوند. استارت‌آپ شیفت به نشانیshift.city‌ نیز از همین دست ایده‌هاست که توسط سعید جمشیدی ۳۶ ساله راه‌اندازی شده است. او متولد شهر‌ری است ...

۲۳ خرداد ۱۳۹۶ بدون دیدگاه مهتاب نوری
استارتاپي براي رصد سلبريتي ها

Next Big Sound یا NBS یک استارت‌آپ واقع در نیویورک است که تجزیه و تحلیل درباره موسیقی آنلاین ارائه می‌دهد. این استارت‌آپ محبوبیت موسیقی‌دان‌ها را در شبکه‌های اجتماعی، خدمات پخش، و رادیو بررسی و تحلیل می‌کند. این شرکت در ماه مه ۲۰۱۵ توسط پاندورا رادیو خریداری شد ...

۱۶ خرداد ۱۳۹۶ بدون دیدگاه
تبلیغاتی که خوب جویده می‌شود!
نشانه گرفتن احساس مخاطب و توجه به ویدئو، تریدنت؛ آدامس‌فروش معروف دنیا را از رقبا پیش انداخته است

کمپین‌های احساسی برند تریدنت، با برقراری یک ارتباط عاطفی با مخاطبان خود، سعی در ترویج احساسی دارند که بعد از مصرف این محصول در آنها ایجاد می‌شود. آرامش، شادی و سرزندگی مهم‌ترین عواطفی هستند که در کمپین‌های مذکور برجسته شده و مخاطبان خود را به مصرف این آدامس ترویج می‌کنند ...

۱۳ خرداد ۱۳۹۶ بدون دیدگاه
سبک زندگی استارتاپی: وقتی سلفی‌تان لایک نمی‌گیرد!
سلفی‌ها اعتماد‌به‌نفس شما را کم می‌کنند؟

بعید است که تا‌به‌حال، دوربین تلفن همراهتان را به سمت خود نگرفته ‌و یک سلفی را ثبت نکرده باشید. سلفی‌گرفتن، چند سالی است که به لطف دوربین‌های با‌کیفیت گوشی‌های هوشمند باب شده است و محققان در مورد خدمت یا خیانت آنها، بررسی‌های متفاوتی را انجام داده‌اند ...

۰۹ خرداد ۱۳۹۶ بدون دیدگاه
پرسشنامه آنلاین

پرسشنامه یکی از ابزارهای اصلی جمع‌آوری داده‌های پژوهشی در حوزه‌های مختلف به شمار می‌رود و تنظیم پرسشنامه و جمع‌آوری داده‌ها یکی از دغدغه‌های اصلی هر پژوهشگر است که در طول انجام تحقیق با آن مواجه می‌شود. در طی سالیان متمادی پرسشنامه چاپی یکه‌تاز تحقیقات مبتنی بر پرسشنامه بوده است ...

۰۱ خرداد ۱۳۹۶ بدون دیدگاه
بازاریابی محتوای ناب چیست؟
بیشترین ارزش را با استفاده از کمترین منابع تولید کنید

روشن‌کردن موتور و به‌راه‌انداختن تولید محتوای باکیفیت همیشه آسان نیست. تا جایی که برخی اوقات ارائه محتوای باکیفیت به‌صورت مداوم، برخی‌ بازاریابان محتوا را با چالش‌های جدی مواجه کرده است. کمبود بودجه، منابع و زمان محدود همواره مانع اثربخشی کامل بازاریابی محتوا در شرکت‌های کوچک بوده است ...

۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ بدون دیدگاه
چند کلمه‌ای بنویسیم؟
دنیای مجازی محدودیت‌های نوشتاری مخصوص به خود را دارد

توئیتر تکلیف ما را با تعداد کلمه‌ها مشخص کرده و بیشتر از ۱۴۰ کاراکتر اجازه نوشتن نمی‌دهد. اجازه نمی‌دهد تا می‌توانید قلم‌فرسایی کنید و شما را مجبور می‌کند تا هر حرفی که می‌زنید در چارچوب محدودیت‌های موجود به زبان بیاورید. همین ویژگی جذاب است که به ما می‌گوید بهتر نبود اگر فیس‌بوک یا اینستاگرام هم برایمان چنین محدودیتی در نظر می‌گرفتند ...

۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ بدون دیدگاه آیدا آزاد
دنبال مناسبت‌های خاص بگرد!
۱۰۰ کا شدن خود را جشن بگیریم؟

مناسبت‌های خاص برای هر استارت‌آپ موفق شبیه به بمب خبری است. مثلا اینکه شما بدانید یک استارت‌آپ به یک سالگی رسیده است، باعث می‌شود تا کمی بیشتر به آنها توجه کنید ...

۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ بدون دیدگاه
با چاپ اینجا، لباس‌های خاص بپوشید
حمید آفرینش‌فر یک شیرازی ۲۹ سال است که می‌خواهد با استارت‌آپش کمی شما و علائق شخصی‌تان را به هم نزدیک کند

کارهای ذوقی و خلاق محدودیت‌پذیر نیستند و راه خود را پیدا می‌کنند حتی اگر این خلاقیت در چاپ انواع طرح‌ها روی انواع سطوح و لباس‌ها باشد. تصور کنید خیلی می‌تواند جالب و هیجان‌انگیز باشد که به عنوان کادوی تولد تی‌شرتی هدیه بگیرید که عکس کودکی شما روی آن چاپ شده است. حمید آفرینش‌فر با خلاقیت خود و ...

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ بدون دیدگاه آزاده خیرآبادی
ایده‌هایی برای تولید محتوای اثربخش

مهم‌ترین چالش بازاریابان محتوا یافتن ایده‌های جذابی است که درباره آن بنویسند و یا محتوای بصری تولید کنند. این مسئله بازاریابی خلاقانه محتوا را از سایر روش‌هایی که در تلاش برای حفظ یک برنامه انتشار ثابت و کسب بازگشت سرمایه بالا هستند، جدا می‌سازد. بازاریابان خلاق برای یافتن ایده‌های جذاب به روش‌های مختلفی عمل می‌کنند ...

۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ بدون دیدگاه
گام‌های تازه در پرداخت‌های دیجیتال و همراه
استارت‌آپ‌های فین‌تک دست‌وبالشان برای توسعه بازتر می‌شود؟

تقریبا یک هفته پیش بود که بانک مرکزی بخشنامه‌ای را با عنوان «ضوابط پرداخت‌های دیجیتال و همراه» به شبکه بانکی ابلاغ کرد که در نوع خودش نقاط قوت و ضعفی داشت. در همین راستا، بانک مرکزی در یک نشست خبری با حضور ناصر حکیمی، مدیرکل فناوری اطلاعات بانک مرکزی، ضمن اعلام توضیحات بیشتر درباره این بخشنامه ...

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ بدون دیدگاه رسول قربانی
چرا«اسنپ»‌ و «تپسی»؟ «هیچ‌هایک» کنید!

چیزهایی مثل اسنپ و تپسی فقط در ایران نیست که به صورت حبابی در افکار عمومی متورم شده‌اند؛ الگوی این کسب‌وکارها یعنی «اوبر» هم بیش‌ازحد بزرگ‌شده است. همین حالا در چین «دیدی چاکسینگ» هم تقریبا پرسروصداترین استارت‌آپ چین است. چند روز پیش بود که هفته‌نامه تایم مدیرعامل این استارت‌آپ یعنی ژان لئو را که قبلا در فضای بانکداری فعالیت می‌کرد ...

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ بدون دیدگاه
بازار ایران تشنه طراحان خلاق است اما...
امین اسماعیلی، مدیر خلاقیت آژانس وب‌سیما:

استخدام یک طراح در تیم‌های کوچ استارت‌آپی بار مالی قابل توجهی برای‌شان به همراه دارد. از طرفی زمانه نادیده‌گرفتن طراحی وب‌سایت و نرم‌افزار هم گذشته و نمی‌توان بدون محصولی باکیفیت وارد گود بازار شد. اما امروز شرکت‌هایی در اکوسیستم شکل گرفته‌اند که می‌توانند در زمینه طراحی محصول کاربرمحور کمک‌های زیادی به استارت‌آپ‌های نوپا بکنند ...

۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ بدون دیدگاه
بازسازی خاطرات به شیوه کدبری
روش‌های کارآمد تبلیغاتی شرکت شکلات‌سازی مشهور با تکیه بر خاطره‌ نسل‌های مختلف

انتخاب درست دایره مخاطبان و برقراری یک ارتباط درست عاطفی با آنها، استفاده از روش‌های نوین بازاریابی و معرفی درست محصول از جمله راهکارهایی است که توانسته‌ برند «کدبری» را به عنوان یکی از تولیدکنندگان موفق شکلات در سطح جهان نشان دهد. با گذشت چیزی حدود ۲۰۰ سال از راه‌اندازی برند کدبری ...

۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ بدون دیدگاه فهیمه خراسانی
2017؛ سال بازاریابی با کمک چهره‌های تاثیرگذار
اینفلوئنسرها در استراتژی بازاریابی محتوا چقدر نقش دارند؟

یکی از استراتژی‌های موفق در بازاریابی محتوا که از طریق شرکت‌های مطرح دنیا رواج پیدا کرده‌، دسترسی به فردی است که بتواند پیام برند را به صورت اثربخش‌تری به مخاطبان بیشتری برساند که در بازاریابی محتوا اصطلاحا‌ آنها را «افراد تاثیرگذار» یا Influencer‌ها می‌نامیم ...

۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ بدون دیدگاه
محتوای برنده تولید کنید
تولید چه نوع محتوایی ترافیک بیشتری را برای وب‌سایت‌تان به همراه خواهد داشت؟

برای اینکه بتوانیم محتوایی اثربخش ‌تولید کنیم، نیاز است که محتوایی تولید کنیم که هم در موتورهای جست‌وجو پیشنهاد شود و هم جذابیت و ارزش به اشتراک‌گذاری توسط مخاطبان را داشته باشد. توجه به اشتراکات این دو رویکرد در تولید محتوا قطعا به شما کمک خواهد کرد که یک محتوای برنده تولید کنید ...

۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ بدون دیدگاه
استارت‌آپ‌ها علیه فقر
پرونده‌ای درباره اینکه استارت‌آپ‌ها چطور می‌توانند به توانمند‌شدن گروه‌های حاشیه‌ای کمک کنند و روند فقرزدایی در مناطق محروم را سرعت دهند

به‌نظر می‌رسد که تنها در کشور ما با شرایط ویژه‌ای که دارد، با گذشت یک دهه از آغاز به کار کسب‌وکارهای آنلاین و رواج روزافزون فروشگاه‌های اینترنتی، هنوز هم باید اهمیت و تاثیرگذاری این حوزه را ثابت کنیم. این اهمیت را به افراد و نهادهایی باید ثابت کنیم که راهکارهای دیگری به جای ابزارهای فناورانه ارائه نمی‌کنند ....

۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ بدون دیدگاه آزاده خیرآبادی

صفحه‌ها

اشتراک در شبکه‌های اجتماعی