دیجی کالا

سهم 90 درصدی دیجی‌کالا را قبول نداریم!

مدیرعامل بامیلو در مصاحبه‌ای که با سایت دیجیاتو انجام داده، گفته سهم ۹۰‌درصدی دیجی‌کالا از بازار خرده‌فروشی آنلاین کشور را قبول ندارد چراکه به گفته او تنها بامیلو ۳۰ درصد از این بازار را در اختیار دارد...
 

۳۰ Aban 1396 بدون دیدگاه
اینفیبیم، دیجی‌کالای هندی‌هاست
نگاهی به یکی از قدرترین استارت‌آپ‌هایی که در احمدآباد هند متولد شده است

اینفیبیم (Infibeam) یک مجموعه تجارت الکترونیکی و اینترنتی هندی است که در حوزه خرده‌فروشی آنلاین، نرم‌افزار تجارت الکترونیک و خدمات اینترنتی فعالیت دارد. دفتر مرکزی این شرکت در احمدآباد هند، واقع شده است. این شرکت، یک خرده‌فروش آنلاین برای کتاب، لوازم برقی‌ و اتومبیل در هند است. از اینفیبیم، در بورس ملی هند نام برده شده است ...

۰۸ Aban 1396 بدون دیدگاه
پرزنتیشن دیجی‌کالا و دو نکته دیگر

غر هفته: دیجی‌کالا بعد از مدت‌ها یک کار رسانه‌ای خوب انجام داد و کنفرانس خبری اطلاعات‌محور برپا کرد؛ به سبک همین ایونت‌هایی که گوگل و اپل برگزار می‌کنند و آمار و ارقام رشدشان را می‌دهند. کلی هم آمار و ارقام امیدوارکننده دادند اما با یک پرزنت ناامیدکننده. وقتی ما توی همین شماره شنبه تیتر می‌زنیم که اولین یونیکورن ایرانی در حال متولد‌شدن است و الحق که همین‌طور است و این خبر هم حسابی مسرت‌بخش است ...

۰۶ Aban 1396 بدون دیدگاه
به پیشواز اولین یونیکورن ایرانی
گزارشی از متن و حاشیه‌های یک کنفرانس خبری در دیجی‌کالا

در یک صبح پاییزی، سردبیران رسانه‌های پرتیراژ و تاثیر‌گذار ایران به دعوت دیجی‌کالا، راهی بزرگ‌ترین استارت‌آپ ایرانی شدند تا از نزدیک شاهد این بزرگی باشند. ساعت نه‌و‌نیم در میدان عطار ساختمان اصلی گردهم آمدیم بعد از خوش‌و‌بش و پذیرایی سوار بر اتوبوس راهی جاده مخصوص کرج شدیم. مسیر نسبتا طولانی، فرصت مناسبی بود برای گپ‌و‌‌گفت روزنامه‌نگاران و کارشناسان دیجی‌کالا ...
 

۰۶ Aban 1396 بدون دیدگاه
سرمقاله اکبر هاشمی شماره 76: استارت‌آپ‌ها پرچم بالاست

دنیای ما را استوری‌ها می‌سازند؛ استوری‌های دراماتیک که از دلشان قهرمانان بیرون می‌آیند و نسل‌ها به آن افتخار و تأسی می‌کنند. قهرمانان افسانه‌ای مثل رستم و سهراب، سیاوش، فرهاد کوه‌کن، ... تا قهرمانان زمینی مثل امیر‌کبیر، میرزا کوچک‌خان، ستارخان و باقرخان، فهمیده و... این قهرمانان در همه حوزه‌های زندگی مردم حضوری تاثیر گذار  دارند ...

۰۶ Aban 1396 بدون دیدگاه
سرمقاله اکبر هاشمی شماره 72: چرا آرزویی ند‌‌‌اریم؟

هفته پیش خبری به نقل از راد‌‌‌یو بین‌المللی چین منتشر شد‌‌‌. فارغ از د‌‌‌رست و غلط‌ بود‌‌‌ن، این روایت قابل تامل بود‌‌‌ ...

۰۱ Mehr 1396 بدون دیدگاه اکبر هاشمی
طراحی، لاکچری نیست

استارت‌آپ‌هایی که در ایران در حال رشد هستند، در صنعت ساختن نرم‌افزار نیستند و بیشتر شرکت‌هایی برای انجام کسب‌وکاری به‌شمار می‌روند و نرم‌افزار نمی‌سازند. مثلا شرکتی مانند فیس‌بوک که نرم‌افزار تولید می‌کند، ماهیتا با یک شرکت ارسال غذا متفاوت است. بنابراین با این اوضاع اهمیت برنامه‌نویسی و طراحی خیلی زیاد نیست ...

۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ بدون دیدگاه
یوایکس هنوز به ایران نیامده است!
پرونده ویژه شنبه برای متغیری به نام طراحی و نقش آن در موفقیت و شکست استارت‌آپ‌های ایرانی

پای صحبت اهالی اکوسیستم که بنشینید و از اهمیت طراحی از آنها بپرسید، متفق‌القول بر چندین جمله مشابه تاکید دارند؛ جملاتی که نمونه‌هایی‌ از آنها را در ادامه می‌آوریم تا هرچه بیشتر بر اهمیت طراحی تاکید کرده باشیم؛ تجربه کاربری از طراحی کاربرمحور گرفته می‌شود که نسل بعد بازاریابی هم بر این مقوله تاکید کرده‌اند که اول ببینید کاربر چه می‌خواهد و بعد طراحی کنید ...

۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ بدون دیدگاه طاهره خواجه گیری
ایده واقعا ارزش ندارد، ترس دزدیده‌شدنش را نداشته باشید!

در دو ماه آخر سال به‌‌باره حجم رویدادهای فین‌تکی بالا رفت؛ به حدی که دوستی می‌گفت: «در دو ماه پایان سال با ترافیک رویدادهای فین‌تکی مواجه هستیم.» خوب و بد اینکه این همه رویداد فین‌تکی با حمایت شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف برگزار می‌شود ...

۱۷ اسفند ۱۳۹۵ بدون دیدگاه رسول قربانی
همه می‌خواهند بلیت بفروشند!
کیوان پوریاور، موسس و مدیرعامل کاروان

طبق آمارهای ارائه‌شده از طرف مرکز آمار، ایرانیان به‌طور متوسط سالانه تا شش و نیم میلیون نفر‌سفر انجام می‌دهند که البته بخش زیادی از آن زیارتی، درمانی و تجاری محسوب می‌شود و تنها یک‌و‌نیم میلیون نفر گردشگر ایرانی سفر به معنای تفریحی و واقعی‌اش را انجام می‌دهند ...

۰۹ اسفند ۱۳۹۵ بدون دیدگاه
برای رقیب تان تبلیغ نکنید!
بابک بنیادی در گفت و گو با شنبه از اشتباهات رایج در بازاریابی استارت‌آپ‌ها می‌گوید

کسب‌وکارهای استارت‌آپی از طرفی با محدودیت بودجه برای تبلیغات روبه‌رو هستند و از طرف دیگر معمولا دارای ایده جدید و جذابی هستند که افراد جامعه نسبت به آن آگاهی ندارند. این دقیقا مثل این است که یک نفر جذاب‌ترین و شیک‌ترین لباس خود را بر تن کند ولی چراغ خاموش باشد و کسی او را نبیند ...

۰۸ اسفند ۱۳۹۵ بدون دیدگاه آزاده خیرآبادی
مقصدبعدی‌استارت‌آپ‌ها:گر دشگری
دعوت «شنبه» برای ورود استارت‌آپ‌ها به حوزه گر دشگری که ۲۵۰شاخه را شامل می‌شود

گردشگری در جهان امروز صرفا مقوله‌ای تفریحی، شخصی یا خانوادگی نیست، بلکه، صنعتی بزرگ و گسترده محسوب می‌شود که تمایزهای رقابتی ویژه‌ای نیز دارد. از جمله اینکه از آن با نام اقتصاد سبز یاد می‌شود؛ یعنی اقتصادی که کمترین آلودگی زیست‌محیطی را به همراه دارد و همواره از ارزش افزوده بالایی برخوردار است ...

۰۷ اسفند ۱۳۹۵ بدون دیدگاه طاهره خواجه گیری
ترب به جای شما چرتکه می‌اندازد!
اپلیکیشنی که بهترین قیمت‌ها و تخفیف‌های ۴۰۰ هزار کالا را به شما اطلاع می‌دهد

ترب یک موتور جست‌وجوی خرید است و مانند اپلیکیشن‌های دیوار و شیپور در فروش محصولات دخالتی ندارد. تفاوت ترب با این اپلیکیشن‌ها آن است که قیمت فروشگاه‌های معتبر اینترنتی در آن نمایش داده می‌شود ...

۰۲ اسفند ۱۳۹۵ بدون دیدگاه روشنک ایرانیار
استارت‌آپ‌ها جای کسی را تنگ نکرده‌اند!
در پنل کسب وکارهای اینترنتی و سنتی، تعامل یا تقابل مطرح شد

در میزگرد داغ و پرحاشیه‌ای که با  مدیریت اکبر هاشمی، سردبیر هفته‌نامه شنبه، برگزار شد، حمیدرضا اعتدال‌مهر‌ رئیس هیات‌مدیره کسب‌وکار اینترنتی، رضا کریمی ‌ رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابرات تهران، رضایزدانیان‌ کارشناس مرکز اصناف و بازرگانان ایران و کمیته نظارت بر کسب‌و‌کار اینترنتی ....

۳۰ بهمن ۱۳۹۵ بدون دیدگاه
جشنواره پرحاشیه!
میزگردی درباره جشنواره وب و موبایل ایران با حضور رضا الفت‌نسب، شایان شلیله، میلاد احرام‌پوش، شهرام شریف و اکبر هاشمی

نهمین دوره جشنواره وب و موبایل ایران ۲۸بهمن ماه سال جاری برگزار می‌شود؛ جشنواره‌ای که در عمر ۹ساله‌اش هم آورده‌های زیادی داشته و هم همواره حواشی‌‌ بسیاری در موردش مطرح بوده؛ از بحث‌های مربوط به داوری‌ها گرفته تا متهم‌شدن جشنواره به اینکه دورهمی طیف خاصی است ...

۱۶ بهمن ۱۳۹۵ بدون دیدگاه طاهره خواجه گیری
چرا نباید از مارکت‌پِلیس آنلاین خودروترسید؟
به بهانه فروش اولین خودرو در دیجی‌کالا

بخشی از مردم خریدهایشان را به صورت اینترنتی انجام می‌دهند. فروشگاه‌های اینترنتی و مجازی معتبری که کالاهای مورد نیاز مشتری‌ها را در اندک زمان ممکن به دست مشتریان می‌رسانند و در بعضی موارد حمایت‌های آنها از خرید مشتری نسبت به فروشگاه‌های سنتی بیشتر نیز هست ...

۱۲ بهمن ۱۳۹۵ بدون دیدگاه
کلیپ های همایش یلدای کارآفرینان استارتاپی

همایش یلدای کارآفرینان استارتاپی در آخرین روز پاییز ۱۳۹۵ در مرکز همایش‌های کتابخانه ملی ایران با حضور و استقبال گسترده کارآفرینان، استارتاپی‌ها، اهالی رسانه و سایر علاقمندان و افراد مرتبط به اکوسیستم کارآفرینی ایران برگزار شد.

۲۶ Dei 1395 بدون دیدگاه
تبی به نام استارت‌آپ!

هفته گذشته ۵ صندوق جسورانه با ۶۰میلیارد  تومان منابع ذکر شده در اساسنامه وارد فرابورس شدند و سه صندوق دیگر نیز در نوبت دریافت مجوز هستند؛ اتفاقی که برای فعالان زیست‌بوم استارت‌آپی ایران خوش‌یمن و نویدبخش  آینده‌ای امیدوارانه بود‌ ‌اما می‌خواهم شما را ارجاع بدهم ...

۱۸ Dei 1395 ۱ اکبر هاشمی
چگونه يك فروشگاه اينترنتي راه بيندازيد

شايد براي بسياري از افراد جالب باشد كه بدانند شرکت‌های موفق  آنلاین وب و تجارت الکترونیک ایران مانند دیجی کالا، آپارات، نت‌برگ، تخفیفان، ایسام، متمم و... چگونه درآمدهای  بزرگ کسب می‌کنند؟

۱۶ Dei 1395 بدون دیدگاه علی کاکادزفولی
کارآفرینی سد راه نفوذ است
نفوذ و راهکارهای مقابله با آن از دیدگاه فعالان استارت‌آپی کشور

نگرانی از نفوذ،  در اقتصاد، صنعت و فرهنگ جامعه یک دغدغه جدی است که از سوی همه دلسوزان و فعالان بخش‌های مختلف اقتصادی-اجتماعی کشور مورد توجه ویژه قرار گرفته است. تلاش برای صیانت از نخبگان،منابع، ظرفیت‌ها و استعدادهای کشور در برابر هرگونه تهاجم فکری و معنوی یک وظیفه ملی است ...

۱۲ Dei 1395 بدون دیدگاه

صفحه‌ها

اشتراک در دیجی کالا