خلاقیت

بازنویسی خبر اپل به سبک شنبه!
چرا نوشتن با هیجان خیلی وقت‌ها ضروری است؟

اگر به شما بگویند که می‌توانید تازه‌ترین ایده‌هایتان را به خبر تبدیل کنید و در دنیای رسانه‌های آنلاین و چاپی هیاهویی به راه بیندازید، اولین فکری که به ذهنتان می‌رسد، چیست؟ نخستین تصویر و تصور؟ 

۲۴ بهمن ۱۳۹۵ بدون دیدگاه آیدا آزاد
ملاحظاتی درباره مالکیت فکری

یادداشتی ازعلیرضا صفار| مالکیت فکری، در معناي عام خود عبارت است از حقوق قانوني منتج از فعاليت ذهني و فكري در زمينه‌هاي صنعتي، علمي، ادبي و هنری. مالكيت فكري بر اين نكته دلالت دارد كه حق انحصاري از يك اثر يا  ايده‌ ‌فكري براي مدت  معيني به  مخترع  يا پديدآورندگان اثر تعلق گيرد.
 

۰۶ بهمن ۱۳۹۵ بدون دیدگاه
دوستی که می‌توان آن را خورد!
درباره یک کمپین خلاقانه تبلیغاتی از یک آژانس معتبر

آژانس تبلیغاتی JWT از جمله شرکت‌های موفق تبلیغاتی در جهان محسوب می‌شود که خلاقیت و نوآوری از خصوصیات عمده فعالیت‌های آن به شمار می‌رود. در همین راستا به یکی از تبلیغات مهم و جالب توجهی که این آژانس ارائه کرده است، می‌پردازیم؛ کمپینی با عنوان‌ «دوستی که می‌توان آن را خورد!». 

۱۴ Dei 1395 بدون دیدگاه
چند نکته درباره انتخاب و توسعه محتوای تبلیغاتی

انتخاب محتوای مناسب یکی از ارکان اساسی در هر فرایند بازاریابی محسوب می‌شود، زیرا در نهایت از طریق محتواست که ارتباط با مخاطبان برقرار می‌شود و هر بازاریابی باید در درجه اول، با تمرکز و دقت فراوانی که در انتخاب محتوا دارد، سعی در برقراری بهترین نوع ارتباط با مخاطبان خود باشد...

۱۲ Dei 1395 بدون دیدگاه مهدی مهرابی
همسا «برنده باش» را برگزار می‌کند

آيا تا‌به‌حال با خود فكر كرده‌ايد كه مهم‌ترین اتفاقات تاثیر‌گذار زندگی‌تان کدام بوده است؟ چرا فکرهای خوب را عملی نمی‌کنیم؟ ترسیم پروفایل مالی و بررسی علت از دست دادن‌امكانات و موقعيت‌ها يكي از كارهاي مهمي است كه مي‌تواند به افراد در شناسايي نقاط ضعف و برطرف‌كردن آنها كمك كند. 

۰۹ Dei 1395 بدون دیدگاه علی کاکادزفولی
ستاری در هم‌اندیشی جوانان  با اعضای دولت خبر داد:
ستاری در هم‌اندیشی جوانان با اعضای دولت خبر داد:

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: اقتصاد دانش‌بنیان به دنبال تحول ساختار سنتی پیشین بر پایه خلاقیت و نوآوری نیروی انسانی جوان است‌. 

۰۸ Dei 1395 بدون دیدگاه
لنوو افسانه تازه!
چگونه تبلیغات ۲۴۸ میلیون دلاری حیات این برند چینی را تضمین کرد؟

نام این برند برگرفته از دو‌ واژه‌ای است که در زبان چینی به معنای تداعی خلاقیت و نوآوری و در تعابیر دیگر همکاری مشترک از آن یاد می‌شود، اما به واقع ترکیبی از دو کلمه legend و new است که معنای «افسانه تازه» می‌دهد. 

۱۸ آذر ۱۳۹۵ بدون دیدگاه الناز بدیعی
چقدر از توجه مخاطب حق شماست؟
کاری که آژانس مولن‌لو برای مشتریانش انجام می‌دهد مفهوم رقابت را جذاب کرده است

آژانس تبلیغاتی مولن‌لو که در سال ۱۹۷۰ تأسیس شده بود، خدمات بازاریابی و تبلیغاتی متنوعی را به مشتریان خود ارائه داده و تنها به فرایند بازاریابی مستقیم اکتفا نکرده است.

۰۷ آذر ۱۳۹۵ بدون دیدگاه
چرا رولکس  پادشاه‌ ساعت‌هاست
چرا هنوز چهره‌هایی چون رابرت دونیرو یا سیاستمداران بزرگ دنیا با این ساعت‌های مچی پز می‌دهند؟

نوآوری، خلاقیت، کیفیت بالای محصولات، همگام شدن با تکنولوژی‌های جدید جهانی، یافتن مخاطبان جدید و ... از جمله راهکارهایی هستند که برند با سابقه‌ای مانند رولکس آنها را در برنامه‌های بازاریابی خود قرار داده است تا بتواند مانند قرن گذشته، در قرن حاضر نیز پادشاه بلامنازع صنعت ساعت‌سازی در سطح جهان به شمار رود.

۲۰ Aban 1395 بدون دیدگاه فهیمه خراسانی
ضرر 8 میلیارددلاری سرمایه‌گذار فیس‌بوک!

پیتر تیل در سیلیکون‌ولی تنها به‌عنوان یک کارآفرین موفق، بنیان‌گذار استارت‌آپ‌ بزرگی چون پی‌پال و یکی از سرمایه‌گذاران فیس‌بوک شناخته‌شده نیست؛ او را بیش از هر چیز با خلاقیتش در مهار مشکلات و موانع استارت‌آپی می‌شناسند.

۱۲ Mehr 1395 بدون دیدگاه

گاهی تعابیر گروه (group) و تیم (team) یکسان تلقی می‌شود، در حالی که تفاوت‌های بزرگی میان این دو وجود دارد. هدف از ایجاد یک تیم، رسیدن به اهدافی است که فراتر از توانایی هر یک از اعضا باشد. بهترین مدیران کسانی هستند که می‌توانند مجموعه‌ای از افراد را گرد هم آورده و از آن‌ها یک تیم بسازند. در ادامه ۱۰ تفاوت کلیدی که باعث می‌شود یک گروه تبدیل به یک تیم فعال و مولد شود، به‌طور خلاصه توضیح داده می‌شود.

 

۱۰ Mehr 1395 بدون دیدگاه مهدى عليپور
تجربیات تلخ و شیرین سرآشپز رستوران امریکایی «ایت»

ناتالی یانگ، سرآشپز امریکایی رستوران «ایت»، در لاس‌وگاس است. رستوران او در چند سال گذشته در فهرست بهترین غذاخوری‌های شهر قرار داشته و به گفته خودش، این موفقیت را به‌سادگی به‌دست نیاورده است. او می‌گوید که هر وقت کسی به سراغش می‌آید و از وی درباره رازهای داشتن یک رستوران موفق‌ می‌پرسد، پاسخ می‌دهد: «باید خودت را برای سخت‌ترین لحظه‌های زندگی آماده کنی. قید آخر هفته و تعطیلات را بزنی، روزی ۱۲ ساعت بی‌وقفه کار کنی، شب‌ها خودت آشپزخانه را تی بکشی و مطمئن باشی که قرار نیست یک‌شبه به رویایت برسی.»

 

۲۶ Shahrivar 1395 بدون دیدگاه بهاره بديعى
طراحی یک کمپین خلاقانه توسط آژانس اوگیلوی برای حمایت از ماهی‌های تن

گروه تبلیغاتی اوگیلوی را به داشتن ایده‌های بزرگ آن می‌شناسند. همان‌گونه که گفته شد این آژانس تبلیغاتی یافتن ایده‌های بزرگ را اساس روش بازاریابی خود قرار داده است و با ارائه راهکارهای خلاقانه و متفاوت تبلیغاتی، سعی در جلب توجه مخاطبان خود دارد. 

 

۲۶ Shahrivar 1395 بدون دیدگاه فهیمه خراسانی

در راستای پیگیری مطالبات مقام معظم رهبری، از این پس همشهری اقتصاد با رویکرد اقتصاد دانش‌بنیان و توجه به موضوع نوآوری و خلاقیت‌های جدید در حوزه اقتصادی و کسب‌وکار منتشر می‌شود. به گزارش «شنبه»، سیدجواد سیدپور، سردبیر همشهری اقتصاد، با بیان این مطلب گفت: «پرداختن به اقتصاد دانش‌بنیان یک تفنن نیست، بلکه یک ضرورت ملی است؛ زیرا اقتصاد دانش‌بنیان، بنیاد کسب‌وکارها را تغییر داده و الگوهای جدیدی در حال رویش و گسترش در اکوسیستم کسب‌وکار ایران و جهان است که غفلت از آن می‌تواند باعث تشدید گسل توسعه‌نیافتگی کشور شود.»

 

۲۵ Shahrivar 1395 بدون دیدگاه اکبر هاشمی
فرهنگ کاری کمپانی سازنده فتوشاپ، آن را به یک شرکت بافرهنگ و خلاق تبدیل کرده است

کمپانی ادوبی (Adobe) به‌عنوان یکی از شرکت‌های پیشرو در تولید و توسعه نرم‌افزارهای کامپیوتری، همواره به‌سبب پرورش فرهنگی قدرتمند در شرکت خود مورد ستایش قرار گرفته است. از زمان شروع بی‌سروصدای این شرکت در سال ۱۹۸۲، کمپانی ادوبی  با بیش از ۱۳ هزار و ۵۰۰ کارمند از سراسر دنیا، به‌عنوان یک شرکت چند ملیتی شناخته می‌شود. با این تفاسیر، عامل تمایز فرهنگ کمپانی ادوبی چیست؟ بیایید دلیلش را بیابیم!

 

۲۴ Shahrivar 1395 بدون دیدگاه محمدرضا تجلی اردکانی
سورنا ستاری در اختتامیه جشنواره مهارتی فن‌آورد در همدان تاکید کرد:

سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، در سفر خود به استان همدان با حضور در مراسم اختتامیه نخستین دوره مسابقات استانی فن‌آورد به ظرفیت‌های فرهنگی استان همدان اشاره کرد و گفت: «این استان دارای پایه‌های فرهنگی گوناگونی است که در گذشته زمینه پرورش نخبگان بسیاری را فراهم کرد و برای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان توجه ویژه به این ظرفیت‌های فرهنگی و بومی، لازم و ضروری است.»  ستاری با اشاره به پیشینه درخشان همدان در کارآفرینی و نخبه‌پروری افزود: «گذشته چندهزار ساله ایران، مملو از افتخارات و دستاوردهای گوناگونی است که با سیطره صد ساله اقتصاد نفتی، به دست فراموشی سپرده شده است؛ افتخاراتی همچون ابوعلی‌‌ سینا، رازی و ابن‌هیثم همگی در همین اقلیم پرورش یافته و زمینه‌ساز تحول کشور شدند که احیای آن دوره، نیازمند احیای زیست‌بوم کارآفرینی دانش‌بنیان است.»

 

۲۳ Shahrivar 1395 بدون دیدگاه اکبر هاشمی

مدرسه عالی کسب‌وکار البرز با هدف کمک به توسعه صنایع و مشاغل استان البرز، با  بهره‌گیری از تیمی متشکل از اساتید صاحب‌نظر کشور و با حمایت جامعه مدیران و کارآفرینان حرفه‌ای اروپا و آسیا، در نظر دارد سومین همایش شیوه‌های نوین بازاریابی و فروش مدرن را

۱۶ Mordad 1395 بدون دیدگاه علی کاکادزفولی

ایده‌های تازه از شما روی‌گردان شده‌اند و توان پیدا کردن راه‌های تازه برای حل کردن مسائل کاری را ندارید؟ روی خودتان برچسب نزنید و تصور نکنید دیگران باهوش‌تر از شما هستند. با کمی دستکاری در سبک زندگی‌تان خواهید فهمید که هوش شما چیزی از همکارانتان کم ندارد

۱۶ تیر ۱۳۹۵ بدون دیدگاه
روش های خلاق بودن از زبان کن رابینسون

راه موفقیت از مدرسه می گذرد؟ تحصیلات تا چه میزان در پرورش خلاقیت موثر است؟

۱۵ تیر ۱۳۹۵ ۴ علی کاکادزفولی

آژانس‌های معتبر تبلیغاتی چه راهکارهایی را دنبال می‌کنند؟...

۱۸ خرداد ۱۳۹۵ بدون دیدگاه

صفحه‌ها

اشتراک در خلاقیت