تولید محتوا

سئو را رها کنید و به نیازکاربر بچسبید
با استفاده از سبک داستان کاربر، تولید محتوای خود را چابک کنید

زمانی صنعت توسعه‌‌ نرم‌افزار در آستانه‌ انفجار بود. اعضای فعال در این زمینه، کاری را که کارفرمایان از آنها خواسته بودند، تحویل می‌دادند اما پس از مدتی دوران طلایی فرا رسید. یکی از این اقدامات جدی، بررسی ارتباط بین توسعه‌دهندگان و افرادی بود که نرم‌افزار آنها از یک ابزار قدرتمند با عنوان داستان کاربر، استفاده می‌کردند ...

۱۵ Aban 1396 بدون دیدگاه
نشست با شنبه‌ای‌ها را چطور تنظیم کنیم؟
سازوکار نوشتن خبر همراه با مثال و مخلفات بیشتر

نوشتن خبرهای ساده، سخت‌تر از تصور شماست. همین خبرهای دم‌‌دستی، که می‌خواهیم بگوییم این برنامه در این روز و این ساعت برگزار می‌شود. این خبرها از آن‌جهت که صرفا نقش اطلاع‌رسانی دارند، باید کوتاه نوشته و تنظیم شوند و بسیار پیش می‌آید که موقع کوتاه‌نویسی، اطلاعات مهمی از دست می‌رود ...

۱۵ Aban 1396 بدون دیدگاه
استوری‌تلینگ؛ یک روش قدیمی اما موفق بازاریابی

چندی پیش، وقتی خیریه‌ مک‌دونالد می‌خواست برای ساختن یک مرکز جدید در استرالیا از میان مردم و خیرین، سرمایه‌گذار جذب کرده و از آنها درخواست کمک مالی کند، ویدئویی کوتاه‌ ساخت. خیلی‌زود ویدئو به یکی از پربیننده‌ترین ویدئوهای یوتیوب تبدیل شد. راز این موفقیت، بدون‌شک در شیوه‌ بازاریابی خیریه مک‌دونالد و البته نوع داستانسرایی یا استوری‌تلینگ آنها بوده است ...

۱۱ Aban 1396 بدون دیدگاه
بسیج عمومی برای تولیدمحتوای باکیفیت!
ویدئوهای شخصی‌سازی‌شده، می‌توانند تا ۶۰درصد، فروش یک شرکت را افزایش دهند

یکی از دغدغه‌های بازاریابان محتوا، تولید محتوای باکیفیت است؛ یعنی محتوایی که بتواند آمار بازدید را بالا ببرد و در بازاریابی محتوا موفق‌تر عمل کند. یکی از روش‌هایی که می‌تواند این هدف را تحقق بخشد، سبک همکاری در بازاریابی محتواست که بر اساس ارتباطات طراحی شده است...

۰۹ Aban 1396 بدون دیدگاه
محتوایی تولید کنید که پس از مرگ شما هم زنده بماند!
برای تولید محتوای باارزش و دارای هویت چه مواردی را باید در نظر بگیرید؟

یکی از پر‌سروصداترین بخش‌های بازاریابی محتوا در سال‌های اخیر، مسئله لایک‌‌هایی است که بعد از مرگ دریافت می‌کنید. این سرنخی بود که اولین بار توسط آنا هکر (Anna Hacker) به صورت هوشمندانه‌ای با مرگ تلفیق شده بود. یکی از موضوعاتی که توجه مردم را به خود جلب کرده، این است که پس از مرگ شما چه اتفاقی برای شبکه‌های اجتماعی شخصی شما و همچنین رد پای شما در شبکه‌های اجتماعی می‌افتد ...

۲۶ Mehr 1396 بدون دیدگاه
مهمان محتوای صنعت خود شوید!
چرا باید نوشتن در رسانه‌هایی غیر از وبلاگ و نشریه خودتان را جدی بگیرید؟

بسیاری از استراتژی‌های بازاریابی محتوا، به یک چیز مهم توجه نمی‌کنند و آن محتوای مهمان است! در سال ۲۰۱۶ محتواهای مهمان یک عامل اصلی برای ترافیک ارجاعی وب‌سایت و جست‌وجوی انجام شده در موتورهای جست‌وجو بودند که به طور متوسط ۵۸درصد از بازدیدکنندگان را به مشتریان بالفعل تبدیل کردند و ۷۳درصد درآمد ایجاد شده به‌وسیله بازاریابی محتوا را به خود اختصاص دادند ...

۲۵ Mehr 1396 بدون دیدگاه
استارت‌آپ‌تان را مثل یک  فیلم بسازید!
درس‌هایی از دنیای سینما برای تولیدمحتوا در حوزه استارت‌آپ‌ها

دنیای استارت‌آپی شباهت غریبی به دنیای فیلمسازی دارد؛ هر دو با رنگ و نور در ارتباطند و هر دو نیاز مبرم به بیننده دارند. درست است که حرکت در یکی کند و آهسته است و در دیگری به سرعت نور اتفاق می‌افتد و صحیح است اگر بپرسید مخاطب میلیونی سینما را چطور می‌توان با مخاطب اندک استارت‌آپ‌ها مقایسه کرد ...

۲۸ Shahrivar 1396 بدون دیدگاه آیدا آزاد
آفتی به نام ادعا کردن به جای درست نوشتن

دنیای این روزهای ما هرچند خنده‌های از ته قلب و سوژه‌های خنده‌دار عیان کم دارد، اما تا دلتان بخواهد پر است از سوژه‌های طنز دردناک؛ همان سوژه‌ها که باید سریال‌نویسان و فیلمسازان و خنداننده‌ها رویشان دست بگذارند و تصویرسازی‌های ماندگاری انجام دهند؛ سوژه‌هایی که نمی‌دانیم با آنها روده‌بر شویم یا اشک از چشمانمان جاری شود، نمی‌دانیم بخندیم یا گریه کنیم ...

۲۶ Shahrivar 1396 بدون دیدگاه نگار مفید
رمزگشایی از آینده محتوا
بازاریابی محتوا روزبه‌روز علمی‌تر و متکی بر شرکت‌های خبره این حوزه می‌شود

نگاه همه‌ شرکت‌های موفق همواره رو به آینده است و همین موضوع باعث می‌شود که اغلب آنها در تلاش برای گسترش و بزرگ‌شدن باشند‌. این دلیلی است که آنها را با چالش شکل محتوا در آینده روبه‌رو کرده است؛ چالشی که آنها را وادار می‌کند مخاطبان فعلی خود را حفظ کرده و آنها را ازنظر تعداد و سطح سلیقه گسترش دهند ...

۱۵ Shahrivar 1396 بدون دیدگاه
با «وین» یاد بگیر، مسابقه بده، برنده شو
محمد‌امین ولایتی عسگری ۳۲ ساله ‌اهل نیشابور؛ روشندلی است که استارت‌آپ‌داری می‌کند

«به نام یگانه آفریننده پیروز، به‌راستی پیروزی از آن ماست زیرا با توکل به خدا، نظم و تلاش با مشکلات می‌جنگیم و امیدمان به یاری پروردگار مهربان است.» این شعار محمد‌امین ولایتی عسگری ۳۲ ساله ‌اهل نیشابور است که به‌تازگی صاحب فرزند شده است. او تا ۱۴ سالگی کم‌بینا بوده ‌و در دوران نوجوانی بینایی خود را کاملا از دست می‌دهد ولی این محدودیت فیزیکی هیچ‌گاه مانع از این نشد که دست از تلاش بکشد و نا‌امید شود ...

۱۵ Shahrivar 1396 بدون دیدگاه
محتوا اطراف شماست، کافی است دقیق‌تر نگاه کنید
چطور محتوای یک ماه شبکه‌های اجتماعی را دوساعته جمع کنید؟

روزنامه‌نگاران اصطلاحاتی را استفاده می‌کنند که گاهی وقت‌ها یک نشانه است. برای مثال، صفحات ۲ و ۳ روزنامه‌ها معمولا صفحات خبری هستند و اطلاعات داغ و به‌روز را در اختیار مخاطب قرار می‌دهند، درحالی‌که صفحات میانی روزنامه که به عنوان صفحات لایی شناخته می‌شوند، بیشتر به نوشته‌های گزارشی و غیرخبری می‌پردازند ...

۱۵ Shahrivar 1396 بدون دیدگاه
با «چیدانه» دکور منزل خود را بچینید
مهدی سخاپور و صباح کلانکی و مسعود باقری استارت‌آپی راه انداخته‌اند که با تولید محتوا سروکار دارد

اجرای دکوراسیون و طراحی منزل این روزها باب شده ‌و افراد بیشتر به این موضوع اهمیت می‌دهند که محیط دلنشینی را در منزل برای زندگی رقم بزنند. تا پیش از این، سلیقه شخصی افراد در طراحی منزل نقش مهمی داشته ‌ولی فارغ از اینکه هم‌اکنون نیز این سلیقه نقش مهمی را بازی می‌کند ولی افراد به اینکه از نظر علمی چطور ‌هارمونی رنگ را در منزل ایجاد کنند و یا اینکه مبلمان را چطور بچینند که فضای بیشتر و مطلوب‌تری برای استفاده داشته باشند نیز اهمیت می‌دهند ...

۱۵ Shahrivar 1396 بدون دیدگاه آزاده خیرآبادی
خسته نباشی قهرمان

صحبت‌هایمان از جایی خیلی دورتر از استارت‌آپ و تولیدمحتوا و شبکه‌های مجازی شروع شد؛ از خاطره‌گویی‌ و باغچه پر دار‌و‌درخت و نسیم عصر تابستان و همین‌طور بی‌هوا و بی‌مقدمه به کار رسید؛ به جایی که من می‌دانستم او به خوبی می‌تواند ساعت‌ها درباره شبکه‌های مجازی و فعالیت آدم‌ها در دنیای مجازی صحبت کند اما انگار خودش این را نمی‌دانست ...

۱۳ Shahrivar 1396 بدون دیدگاه نگار مفید
زلزله استارت‌آپی در آموزش!
نغمه عقیلی بنیانگذار استاد سلام، عادل طالبی از تیزلند، امیرحسین امامی از سامانه ۲۱، میلاد عزیزپور از کافه تدریس، امیر رحیمی‌نژاد از استاد بانک و کاظم زارعی از رایبد، از چالش‌های استارت‌آپ‌های آموزشی گفته‌اند

بیش از ۱۳میلیون دانش‌آموز در ایران تحصیل می‌کنند؛ به این تعداد باید بیش از ۵میلیون دانشجو را هم اضافه کنید، یعنی جمعیتی ۱۸میلیونی و حتی بیشتر که نیازهای مشخصی برای آموزش دارند؛ نیازهایی که در نهایت بازاری گسترده را رقم زده که طی یکی دو دهه اخیر با ورود بازیگران جدیدی چون کلاس‌های کنکور، آموزشگاه‌های آزاد و انتشار کتاب‌های کمک‌آموزشی ابعاد گسترده‌تری هم به خود دیده و تنها در بخش کتاب‌های کمک‌آموزشی، بازاری ۱۱هزار میلیارد تومانی رقم خورده است ...

۰۴ Shahrivar 1396 بدون دیدگاه
محرک محتوا چیست و چه تفاوتی با تولید محتوا دارد؟

یکی از نکات مهم برای افرادی که در حوزه تولید محتوا فعالیت می‌کنند، اختصاصی بودن مطالب تولید شده و یا به عبارتی سفارشی‌بودن آن است. آنها سعی می‌کنند با خلق یک محتوای جدید به رشد جریان تولید محتوا کمک کنند و چیزی را که قبلا وجود نداشته به محتواهای قبلی اضافه کنند. اما سوالی که می‌توان در اینجا مطرح کرد آن است که آیا ما همواره باید به دنبال تولید محتواهای جدید باشیم؟ 

۰۱ Shahrivar 1396 بدون دیدگاه
لولاک، استارت‌آپی برای طرفداران پت
ندا زینالی و دوستانش بازار اینترنتی ارائه خدمات مرتبط با حیوانات خانگی را هدف گرفته‌اند

استارت‌آپ لولاک به نشانی loolak.com‌ استارت‌آپی است که در جهت آگاه‌کردن هر‌چه بیشتر جامعه در مورد طریقه نگهداری و مراقبت از حیوانات فعالیت می‌کند.

۱۱ Mordad 1396 بدون دیدگاه آزاده خیرآبادی
گفت‌وگو با رامین بابایی بنیانگذار یک استارت‌آپ خدماتی
هوم سرویز، همه کارهای خانه شما را انجام می‌دهد

کاربری اینترنت شیوه‌های کسب‌وکار را تغییر داده است. در برخی مواقع کسب‌وکارهای سنتی کنار گذاشته شده‌اند و کسب‌و‌کارهای آنلاین با همان کاربری کسب‌وکارهای سنتی ولی ساده‌تر و سهل‌الوصول‌تر به وجود آمده‌اند و یا گاهی کسب‌وکارهایی خلق شده‌اند که تا پیش از نفوذ اینترنت نمی‌توانستند تعریف شوند ...

۱۰ Mordad 1396 بدون دیدگاه
آنها از تبلیغات مزاحم خسته‌اند، خسته!
راهکارهای جذب مشتری از طریق محتوای تاثیرگذار، برگ برنده بازاریاب‌های دنیای دیجیتال است

عادت‌های ما انسان‌ها در طول زمان تغییر می‌کند. برای مثال، ما امروز متفاوت با انسان‌های صد سال پیش صحبت می‌کنیم و یا رفتارهای اجتماعی ما با رفتارهای اجتماعی انسان‌هایی که در گذشته زندگی می‌کردند، تفاوت‌های زیادی دارد. لباس پوشیدن، غذا خوردن، نگاه کردن و کلیه رفتارهای ما به نوعی با گذشتگان تفاوت کرده‌اند ...

۰۸ Mordad 1396 بدون دیدگاه
بازاریابی عصبی!
با به کار گرفتن تکنیک های نورومارکتینگ می توان استراتژی بازاریابی محتوا را ارتقا داد

یکی از رویکردهای نوین بازاریابی است که کاربرد دانش‌های مغز و اعصاب در زمینه بازاریابی را نشان می‌دهد. مغز انسان عملکرد پیچیده‌ای دارد که از جمله آنها می‌توان به واکنش‌ها، تصاویر ذهنی، انتقال پیام و... اشاره کرد. با دقت در موارد ذکر شده می‌توان دریافت که بین فرآیند بازاریابی و عملکرد مغز شباهت‌های زیادی وجود دارد ...

۰۷ Mordad 1396 بدون دیدگاه
بازاریابی با کمک داده‌های بزرگ
بیگ دیتا فرصت مناسبی را برای بهتر‌کردن بازاریابی محتوای شما فراهم می‌کند

شرکت‌ها هر روز بیشتر و بیشتر پی می‌برند که نباید صرفا‌ تبلیغ کنند، بلکه باید در کنار آن به تولید محتوا بپردازند. برندها دریافته‌اند که دیدگاه و ارزش محصول‌شان باید در ویدئوها، پادکست‌ها، وبلاگ‌ها و دیگر محتواهای تولیدی انعکاس یابد. با این حال هنوز یک مفهوم جدید و مهم از چشم‌ها دور مانده‌ و آن استفاده از «داده‌های‌ بزرگ» است ...

۲۷ تیر ۱۳۹۶ بدون دیدگاه

صفحه‌ها

اشتراک در تولید محتوا