تلگرام

از دیده شدن می‌ترسیم!
گفت‌وگو با فرزام حجازی، مدیرعامل بیپ‌تونز که با همه چالش‌هایی که دارند معتقد است اسنپ و دیجی‌کالا برای بین‌المللی شدن راه سختی دارند اما موسیقی ایرانی این ظرفیت را دارد که زودتر ارزآور شود

ایران ۸۰ میلیون نفر جمعیت دارد اما چه تعداد مشتری موسیقی هستند و بابت موسیقی هزینه می‌کنند؟ چرا سهم ما از صنعت چند میلیارددلاری موسیقی در جهان، سهم قابل‌توجهی نیست؟ چه ظرفیت‌هایی برای اشتغال‌زایی در این حوزه وجود دارد؟ آیا در سال حمایت از تولید ایرانی و کالای ایرانی و برگشت به داشته‌های درون‌کشوری، می‌توان امیدوار بود که نگاه‌ها به گنجینه موسیقی بااصالت ایرانی، مهربان‌تر باشد؟

۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ بدون دیدگاه طاهره خواجه گیری
با هر انحصاری مخالفیم!
گفت‌وگو با مصطفی رادمرد، یکی از هم‌بنیانگذاران پیام‌رسان «بله» که با اعتمادبه‌نفس اعتقاد دارد فیلتر‌کردن تلگرام ضربه‌زدن به پیام رسان‌های باکیفیت داخلی و صرفا به نفع کسب‌وکارهای انحصارطلب است

برای بسیاری از فعالان اکوسیستم استارت‌آپی و حتی عموم کاربرانی که این روزها در شبکه‌های اجتماعی دل‌نگران فیلتر شدن تلگرام هستند، این فرضی مسلم است که همه پیام‌رسان‌های داخلی قویا پشت فیلترشدن این پیام‌رسان روسی ایستاده‌اند و از بسته شدن آن حتی اگر در ظاهر هم چیزی بروز ندهند، در دل حسابی شاد خواهند شد. اما وقتی پای صحبت‌های مصطفی رادمرد بنشینید، خلاف این به شما ثابت می‌شود. 

۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ بدون دیدگاه
برای تلگرام انحصار ایجاد کردند نه برای سروش!

میثم سیدصالحی به ظاهرش نمی‌خورد دهه شصتی باشد، به ادبیات و تیپ شخصیتی‌اش هم چنین سن‌و‌سالی نمی‌خورد. او را در طبقه سوم ساختمان معاونت مجازی صداوسیما در یکی از خیابان‌های روبه‌روی پارک ملت ملاقات کردم. سیدصالحی خودش را یک مدیر جوان و به‌روز می‌داند که حتی از خواندن جک‌هایی که برای سروش ساخته‌اند هم کیف می‌کند...

۳۰ فروردین ۱۳۹۷ بدون دیدگاه رضا جمیلی
پیام‌رسان‌های مالی-بانکی  قدرت رقابت با تلگرام را دارند
این روزها پیام‌رسان‌ها به موضوع بحث تبدیل شده‌اند. فین‌تک‌های ایرانی می‌گویند در این حوزه حرف دارند

قدمت پیام‌رسان‌های اجتماعی-مالی به اندازه اپلیکیشن‌های پرداخت نیست اما هم‌سن‌وسال استارت‌آپ‌های حوزه فین‌تک مانند اینشورتک و تأمین مالی جمعی هستند. هدف اصلی این پیام‌رسان‌ها، پیام‌رسانی نیست، بلکه انجام عملیات‌های بانکی و ارائه سرویس‌های مالی است. ساده است، همین سرویس‌های مالی می‌توانند به شکلی یک ارتباط باشند. 

۲۷ فروردین ۱۳۹۷ بدون دیدگاه
حمله به  آسیاب‌های بادی

خب؛ سال هنوز شروع نشده سختی‌اش را به رخ کشید. هنوز به قول قدیمی‌ها مُرکب یادداشت پیش‌بینی‌محور شماره آخر سال گذشته‌ام، خشک نشده بود که ۹۷، آوار سختی‌هایش را روی سر اقتصاد کشور ریخت. گفته بودم که ۹۷ سال سختی خواهد بود، نه فقط برای استارت‌آپ‌ها که برای اقتصاد کشور و شاید اگر دست و دل به یکدیگر ندهیم، برای امیدهای‌مان هم سال سختی شود.

۲۶ فروردین ۱۳۹۷ بدون دیدگاه رضا جمیلی
تیزر، بازار تبلیغات تلگرامی را داغ کرده است
صادق قنبری شوهانی و مصطفی حیدرزاده این استارت‌آپ را در مشهد راه‌اندازی کرده اند

استارت‌آپ تیزر به نشانی teezer.ir  استارت‌آپی است که توسط صادق قنبری شوهانی و مصطفی حیدرزاده در شهر مشهد بنیانگذاری شده است. صادق ۳۰‌ساله و لیسانس مهندسی نرم‌افزار از دانشگاه علمی کاربردی مشهد دارد. مصطفی نیز ۲۸‌ساله است و ارشد نرم‌افزار دارد. 

۰۶ اسفند ۱۳۹۶ بدون دیدگاه
تبلیغات آنلاین بازار بزرگی ندارد!
سبحان فروغی متولد ۶۹ هم بنیانگذار استارت‌آپ تپسل از داستان کسب‌و‌کارشان و موفقیت‌هایی چون جذب ۱۸ میلیون کاربر فعال ماهانه می‌گوید

بازار تبلیغات و زرق‌وبرق جهانی‌اش در هر کشوری جذابیت‌های ویژه‌ خود را دارد. اعداد و ارقام میلیارد دلاری هم در این بین رد و بدل می‌شود. اما مدت‌هاست که بخشی به نام تبلیغات دیجیتال هم به این بازار اضافه‌شده و با آنلاین‌کردن بخش بزرگی از حوزه آفلاین‌ها و ایجاد ظرفیت‌های گسترده برای تبلیغات، توانسته سهم گسترده‌ای را در اختیار بگیرد و بازار بزرگی ایجاد کند.

۰۵ اسفند ۱۳۹۶ بدون دیدگاه طاهره خواجه گیری
درباره بانوی بازنشسته‌ای که دغدغه قبض کاغذی دارد

نشسته‌ام در صندلی عقب اسنپ، کرخت شده‌ام در خودم و تاچ چند هزارمِ روزم را خرج بالا و پایین‌کردن ردیف نام‌ها و تصویرهای تلگرام می‌کنم. رادیوی ماشین روشن است؛ یکی از همان برنامه‌هایی در حال پخش است که شهروندان تهرانی به آن زنگ می‌زنند و از مشکلاتشان می‌گویند. صدای رادیو، زیرصدای خلسه تلگرامی من است. 

۲۸ بهمن ۱۳۹۶ بدون دیدگاه
سلگرام ؛فروشگاه‌سازی برای فروشنده‌های اینستاگرام
گپی با سجاد اردکانی جوان ۲۵ ساله کازرونی درباره استارت‌آپش که فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی کابوس آن است

در دنیای آنلاین کسب‌وکار، شبکه‌های اجتماعی به نوعی نقش بازوی محرک را در کار بازی می‌کنند‌ و هر کدام از استارت‌آپ‌ها برای رونق کسب‌وکار خود توجه ویژه‌ای به شبکه‌های اجتماعی به خصوص تلگرام و اینستاگرام دارند. در این میان سجاد اردکانی ۲۵ ساله که اهل کازرون است ...

۱۱ بهمن ۱۳۹۶ بدون دیدگاه
داده‌ها در اسنت‌وی معنا پیدا می‌کنند

کاربری شبکه‌های اجتماعی در نگاه کاربران شاید فقط به عنوان ابزاری برای سرگرمی در اوقات فراغت و ارتباط آسان با دوستان و آشنایان باشد ولی از نگاه کسب‌وکاری این کاربری فراتر از بعد سرگرمی است و استفاده از آن می‌تواند در تحول یک کسب‌وکار نقش داشته باشد. 

۱۰ بهمن ۱۳۹۶ بدون دیدگاه آزاده خیرآبادی
رفتارشناسی محتوایی ایرانی‌ها
یک نمونه ۱۹۷ نفری آمارهای جذابی از عادت‌های دسترسی به محتوا توسط کاربران ایرانی می‌دهد

بازاریابی محتوا مسیر موفقیت کسب‌وکارها در دنیای مجازی به شمار می‌رود؛ مسیری که یک کسب‌وکار در آن به جایگاه و درآمد بیشتری دست پیدا می‌کند. سؤال اصلی این است که با وجود مشاهده موفقیت‌های بی‌شمار کسب‌وکارهای مختلف دنیا در حوزه بازاریابی محتوا و درس گرفتن از تجربیات آنها چرا تضمینی برای موفقیت بازاریابی محتوا در کشور ما نیست و برای اجرای بازاریابی محتوا مشکلاتی سر راه کسب‌وکارهای ایرانی قرار دارد؟

۰۲ بهمن ۱۳۹۶ بدون دیدگاه
تگ‌استار یک پلتفرم اینفلوئنسرمارکتینگ است

در مراسمی که در باغ کتاب تهران با حضور رامبد جوان و تیمش، خبرنگاران و اینفلوئنسرهای منتخب برگزار شد استارت‌آپ تگ استار رسما آغاز کار خود را اعلام کرد. تگ‌استار یک پلتفرم اینفلوئنسر مارکتینگ در ایران است که هدف آن شناسایی استعدادها در شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام و توییتر و پیوند آنها با کسب‌وکارهاست. 

۰۲ بهمن ۱۳۹۶ بدون دیدگاه
گاما؛ یک مدرسه آنلاین
رامین نادری، ۳۶ساله از استارت‌آپ آموزشی‌اش می‌گوید

کاربرد اینترنت در بخش آموزش کاربردی انکار‌ناپذیر است و منجر می‌شود که معلمان و دانش‌آموزان خارج از محیط مدرسه نیز با هم در ارتباط باشند. همچنین معلمان از هر نقطه جغرافیایی می‌توانند دانش و مهارت‌های خود را با دیگر معلمان از این طریق به اشتراک بگذارند.

۰۲ بهمن ۱۳۹۶ بدون دیدگاه
لطفا فیلتر تلگرام را بردارید!

نفس اینترنت به شماره افتاده است. برای رسیدن به یک اپلیکیشن باید به این در و آن در بزنید و دست به دامن امدادهای غیبی شوید و هزار حرص بخورید تا به مقصود برسید. تحت تاثیر اتفاقاتی که در هفته گذشته، کل کشور را درگیر خود کرد؛ اولین راهکار «مسئولان مربوطه» همان دم‌دست‌ترین بود؛ قطره‌چکانی کردن اینترنت و محدود کردن شبکه‌های اجتماعی مثل تلگرام. با این تفاوت که این محدودیت‌ها در سال ۱۳۹۶ در حال رخ دادن است.

۱۶ Dei 1396 بدون دیدگاه رضا جمیلی
استیکر,ایموجی,تلگرام,استارت آپ

ایموجی‌ها و استیکرها در تلگرام طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند و هر روز شاهد تولید استیکرها و ایموجی‌های جدید در تلگرام هستیم...

۱۶ Aban 1396 بدون دیدگاه
با چت کردن، کار تیمی کنید!
گفت‌و‌گو با سینا یزدانیان که می‌خواهد از «تیم کمپ» یک تلگرام بیزینسی بسازد

در «تیم کمپ» همه چیز از ساختن یک تیم شروع می‌شود.آنها می‌خواهند تنها یک چیز را به مخاطبان خود یادآوری کنند و آن «لذت انجام کار گروهی یا تیم ورک» است.در واقع در«تیم کمپ» هر تیم،یک جامعه مجازی کوچک است که برای رسیدن به هدف‌های بزرگش فعالیت می‌کند. حال تصور کنید شبکه‌ای مشابه همین تلگرام را در اختیار دارید...
 

۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ بدون دیدگاه
رازهای موفقیت آقای تلگرام 32 ساله
ایرانی‌ها عاشق تلگرام اند؛ داستان اوج‌گیری پیام‌رسانی که تنها دو سال دارد آموختنی‌های زیادی دارد

تنها چند سال از عمرش می‌گذرد، اما آنچنان کاربرانش را مجذوب خود کرده که گویی سال‌هاست در میان آن‌ها زندگی کرده است. هرچند یکی از مزایای دنیای استارت‌آپی این است که شرکت‌های کوچک زودتر از آنچه فکرش را ‌کنند تبدیل به برندهای بزرگ می‌شوند، اما در سیل بی‌شمار این استارت‌آپ‌ها، تلگرام سریع‌تر از همه رکاب‌هایش راه پیشرفت را پیموده و نامش در میان برنامه‌های پیام‌رسان موبایلی سرآمد است ...

۲۰ فروردین ۱۳۹۶ بدون دیدگاه بهاره بديعى
96؛ سال اکوسیستم‌های شهرستانی

یادداشت رضا جمیلی | این آخرین شماره شنبه در سال ۹۵ است؛ سالی که من آن را سال استارت‌آپ‌های ایران می‌نامم؛ سالی که استارت‌آپ‌ها از پستو به‌درآمدند، تیتر یک روزنامه‌ها شدند، خبرها و گزارش‌ها و مصاحبه‌های استارت‌آپی فضای وب را گرفت ...

۱۸ اسفند ۱۳۹۵ بدون دیدگاه رضا جمیلی
بیزیکت، شبکه خریدوفروش کالاست
خلیل رضوی، بنیانگذار ۴۱ ساله بیزیکت از سازوکار استارت‌آپش و مدل درآمدزایی آن می‌گوید

خلیل رضوی ۴۱ ساله متولد تبریز جزو اولین فارغ‌التحصیلان رشته کارآفرینی در مقطع فوق لیسانس از دانشگاه تهران است و کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی از سازمان مدیریت صنعتی دارد. او سایتbiziket.com که یک شبکه خرید و فروش آنلاین و مستقیم کالاها‌، خدمات و فایل‌هاست را راه‌اندازی کرده است ...

۱۷ اسفند ۱۳۹۵ بدون دیدگاه
یومی خانه؛ایده‌ای برای خانه‌های ایرانی
گفت‌وگو با نسیم کشاورز، بنیانگذار شبکه اجتماعی دکوراسیون و معماری ایران

مهم نیست دختر باشی یا پسر، اگر اراده و هدف راسخ داشته باشی با تلاش می‌توانی به خواسته‌ات برسی. نسیم کشاورز دختری است که ۱۱ سال است روی پای خودش ایستاده‌ و در حوزه معماری و دکوراسیون فعالیت می‌کند ...

۱۶ بهمن ۱۳۹۵ بدون دیدگاه

صفحه‌ها

اشتراک در تلگرام