بهاره بديعى

بهاره بديعى

بنا بر آماری که گروه سرمایه‌گذاری نوآورانه بریتانیا در اوایل سال ۲۰۱۶ منتشر کرده، تنها ۱۳ عضو از ۱۷۳ عضو آن از فناوری مقرراتی استفاده می‌کردند. این در حالی است که در آوریل ۲۰۱۷، مارک بیستون مدیر اجرایی و بنیانگذار صندوق سرمایه‌گذاری «مدیریت مالی روشن» می‌گوید که تیم او حدود ۷۰۰ شرکت رگ‌تک  فعال در سطح جهانی را شمارش کرده است ...

۱۲ Mehr 1396 بدون دیدگاه بهاره بديعى
تیم شنبه و حرفهای ناگفته

دو ماهی که از همکاری من با تیم شنبه می‌گذرد، تمام لحظاتش سرشار بوده از یادگیری، همراهی و تلاش. شنبه‌ای که توسط یک تیم منسجم و خوش‌فکر اداره می‌شود، این انسجام را می‌شود با ورق‌زدن هفته‌نامه شنبه به خوبی احساس کرد؛ انسجامی که در همراهی با استارت‌آپ‌های ایرانی خودنمایی می‌کند ...

کی از شر این‌همه سیم خلاص می‌شویم؟
ایده الکتریسيته بی‌سیم ۱۰۰ سال است که ذهن‌های خلاق را به خود مشغول کرده است

زمانی که شرکت وای‌تریسیتی با حمایت دانشگاه ام‌آي‌تی آمریکا راه‌اندازی شد، همگان محصول این استارت‌آپ را نتیجه یک تفکر علمی تخیلی می‌دانستند؛ الکتریسیته‌ بی‌سیم؛ جریانی که قرار بود از یک ایستگاه پایه به دستگاه‌های الکترونیکی در هر کجای شهر و خانه مخابره شود ...

۲۸ فروردین ۱۳۹۶ بدون دیدگاه بهاره بديعى
رازهای موفقیت آقای تلگرام 32 ساله
ایرانی‌ها عاشق تلگرام اند؛ داستان اوج‌گیری پیام‌رسانی که تنها دو سال دارد آموختنی‌های زیادی دارد

تنها چند سال از عمرش می‌گذرد، اما آنچنان کاربرانش را مجذوب خود کرده که گویی سال‌هاست در میان آن‌ها زندگی کرده است. هرچند یکی از مزایای دنیای استارت‌آپی این است که شرکت‌های کوچک زودتر از آنچه فکرش را ‌کنند تبدیل به برندهای بزرگ می‌شوند، اما در سیل بی‌شمار این استارت‌آپ‌ها، تلگرام سریع‌تر از همه رکاب‌هایش راه پیشرفت را پیموده و نامش در میان برنامه‌های پیام‌رسان موبایلی سرآمد است ...

۲۰ فروردین ۱۳۹۶ بدون دیدگاه بهاره بديعى
از خیبر تا شزان!

 بخش اول گفت و گو شنبه مگ با رضا کلانتری‌نژاد بنیان‌گذار شزان، که از جوانان و سرمایه‌گذارانی می‌گوید که چشم بر منافع کوتاه مدت بسته‌اند و به امید ده سال بعد در این آفرینشگاه فن‌آوری می‌آفرینند. ده سال بعد شزان را تصور کنید، با صدها فناوری جدید و صد نفر پژوهشگر که در این مرکز تحقیق و توسعه فعالیت می‌کنند. سرمایه‌گذار هم میان همه انتخاب‌هایش ما را برمی‌گزیند...

۲۸ اسفند ۱۳۹۵ بدون دیدگاه بهاره بديعى
بوتان، بالاوپایین 60 سال برند بودن
خاطره کپسول‌های زردرنگ گاز در ذهن خانه‌های ایرانی

برندها در خلا به دنیا نمی‌آیند؛ آن‌ها زاییده افکار روشن ذهنی هستند که به امید بهبود، توسعه یا خلاقیت گامی به جلو برمی‌دارند. آبشخور هر برندی ایده‌ای است که آن را بارور کرده و گاه سخت است جدا کردن مرزهای بودن فرزندی به نام برند از ذهنی که آن را به دنیا آورده است.

۲۲ اسفند ۱۳۹۵ بدون دیدگاه بهاره بديعى
با یک «چرا» شروع کنیم
چگونه رهبران بزرگی چون استیو جابز توانسته‌اند، برندهای الهام‌بخش خلق کنند

 منظور از «چرا» این است که‌ هدفتان چیست؟ انگیزه‌تان چیست؟ باورتان چیست؟ برند شما به چه دلیل وجود دارد؟ چرا صبح از تختخواب برخاستید؟ و چرا باید چیزی خلق کنید؟

۰۵ اسفند ۱۳۹۵ بدون دیدگاه بهاره بديعى
دکتر-مهندس‌شدن دیگر افتخاری ندارد!
راهکارهای کارآفرین کانادایی، از ساده‌سازی مدل‌های کسب‌وکار تا شکوفاکردن استعداد کودکان

من فکر می‌کنم ما باید بچه‌ها را به جای اینکه وکیل کنیم، کارآفرین تربیت کنیم. متاسفانه نظام آموزشی، دنیا را اینگونه تعلیم داده که همواره در گوش کودکان بخواند «هی، بیا دکتر یا وکیل شو» ...

۲۶ بهمن ۱۳۹۵ بدون دیدگاه بهاره بديعى
چرا اوبر هندي‌ها ۵ میلیارد دلار می‌ارزد؟
تاکسیرانی آنلاین اُلا بیشتر از رقیب آمریکایی‌اش مسافر جابه‌جا می‌کند

‌از ماه دسامبر سال ۲۰۱۰ سیستم تلفنی شرکت اُلا نیز راه‌اندازی شد، چرا که این شرکت از همان اول مدعی حل‌کردن مشکل حمل‌‌ونقل از روستا به شهر هم بود و فضای سنتی کشور نیاز به تاکسی‌هایی به‌صرفه داشت که خارج از مختصات تکنولوژی به آن دسترسی داشته باشد ...

۲۱ بهمن ۱۳۹۵ بدون دیدگاه بهاره بديعى
رویاهای محیط‌زیستی ایلان ماسک
چرا شرکت تسلاموتورز و بنیانگذارش، به آینده امیدوارند؟

حتی اگر تا امروز نام ایلان ماسک به گوشمان نخورده باشد، حداقل با یکی از شرکت‌هایی که او بنیان گذاشته، آشنا هستیم. او نه فقط یکی از ایده‌پردازان پی‌پال بوده، که مدیرعامل شرکت تسلا موتورز و مدیر اجرایی اسپیس ایکس هم هست ...

۱۴ بهمن ۱۳۹۵ بدون دیدگاه بهاره بديعى
خیابان، آزمایشگاه نوآوری آنهاست!
درباره کارآفرینان و برندسازانی که از راه نوآوری‌های صرفه‌جویانه ایده‌هایشان را عملی می‌کنند

در کتاب پرفروش «نوآوری جوگاد»، ناوی راجو و همکار نویسنده‌اش واژه هندی جوگاد را از زبان مادری خود وام گرفته‌اند و از آن به عنوان اصطلاحی برای نشان‌دادن راه‌حل‌های بداهه به برندهای تجاری و شرکت‌ها برای مقابله با چالش‌های سمج بر سر راه پیشرفت‌شان استفاده کرده‌اند...

۲۹ Dei 1395 بدون دیدگاه بهاره بديعى
آناتا: از ائل‌گلی تا بازارهای جهانی
کسب‌وکار خانواده نجاتی چطور از یک کارگاه کوچک به یک برند شناخته‌شده ایرانی تبدیل شد؟

خاطرات کودکی من در یک کارگاه کوچک قندریزی در یکی از خیابان‌های قدیمی شهر تبریز شکل گرفته است. پدر من در آن کارگاه، شکر سفید را به قند قالب‌گیری‌شده تبدیل می‌کرد و یکی از تفریحات ما در آن روزها پرسه‌زنی لای دست‌ و پای کارگران و خوردن شکرهای سابیده شده بود ...

۲۳ آذر ۱۳۹۵ بدون دیدگاه بهاره بديعى
مهر مادر، شیر مادر، بیسکوئیت مادر
شصت سال از تولد اولین بیسکوئیت‌های ایرانی می‌گذرد اما چرا همچنان بیسکوئیت مادر برای ما نوستالژیک و لذت‌بخش است

مهم نیست در کنار این نام، چند محصول خوراکی دیگر روانه بازار می‌شوند؛ خودش به‌تنهایی برای خاطرات کودکی چندین نسل کفایت می‌کند. بیسکوئیت‌های باریک با آن نگاه حک‌شده مادرانه و نوزاد در آغوش آرام‌گرفته روی جلدشان، یکی از معدود خوردنی‌هایی بودند که در روزگار کودکی از آنها منع نمی‌شدیم. 

۱۴ آذر ۱۳۹۵ بدون دیدگاه بهاره بديعى
چرا ماءالشعیر را به اسم دلستر می‌شناسیم؟
سرگذشت ۵۰‌ساله برندی که با نام ایران مالتا شروع کرد و بعد بهنوش شد

صنعت ماءالشعیر‌سازی در ایران موقعیت ویژه‌ای دارد. از یک‌سو این نوشیدنی بعد از چای، نوشابه‌های گازدار، شیر و قهوه جایگاه پنجمین نوشیدنی محبوب را به خود گرفته است و از سوی دیگر فوایدی که این روزها برای آن برمی‌شمرند، بسیاری را بر آن داشته تا جایی برای مصرفش در رژیم غذایی روزانه خود باز کنند. 

۱۲ آذر ۱۳۹۵ بدون دیدگاه بهاره بديعى
راز فروش 100 میلیارد محصول در یک سال!
درباره برند بیک که روزگاری در ایران هم بروبیای عجیبی داشته است

کمتر کسی در ایران پیدا می‌شود که دست به قلم برده ‌‌و حداقل یک بار هم که شده، از خودکار بیک استفاده نکرده باشد. درست است که برند بیک تنها یکی از نام‌ها در دنیای متنوع لوازم‌التحریر  است ...

۰۳ آذر ۱۳۹۵ بدون دیدگاه بهاره بديعى
طعم خوش لحظه‌ها با برند ایرانی
سرگذشت پنجاه‌و‌هفت‌ساله شرکتی که چی‌توز معروف‌ترین محصول آن است

ن تعریف انجمن‌های بین‌المللی بازاریابی از برند و تعریف این واژه در دنیای صنعت تفاوت وجود دارد. از نگاه اول هرزمانی که متخصص بازاریابی، نام، لوگو یا نماد جدیدی را برای محصولی نو ایجاد کند، یک برند خلق کرده است.

۲۷ Aban 1395 بدون دیدگاه بهاره بديعى
برند همیشه‌مدعی صنایع‌غذایی ایران
یک‌ویک ۲۷۰۰ کارمند دارد، این برند از کجا و چطور شروع کرده است؟

ا وجود آنکه عرصه صنایع غذایی در ایران همواره با فرازونشیب‌هایی مثل افزایش روزافزون قیمت مواد اولیه، بالا بودن ضایعات محصولات کشاورزی، مشکلات حمل‌و‌نقل و نوسانات ریز و درشت دیگر همراه بوده است، فعالیت بسیاری از برندهای صنایع غذایی در همین فضای پرپیچ‌و‌خم ادامه پیدا کرده است.

۱۹ Aban 1395 بدون دیدگاه بهاره بديعى
گلستان؛  بر ندی که  از دل یک شکست بیر ون آمد
محمد گرامی، کارآفرین یزدی با سرمایه ۵۰۰ هزار تومانی کارخانه چایش را بنیان گذاشت

این نام تجاری که عمر حیاتش از نیم قرن می‌گذرد، کار خود را با بسته‌بندی چای در یک انباری کوچک آغاز کرد؛ بسته‌بندی‌های ساده‌ای که در اواخر دهه‌۳۰ با نام «چای بره‌نشان» روانه مغازه‌های خیابان حافظ و میدان حسن‌آباد تهران می‌شدند و حاصل همکاری دو جوانی بودند که در روزگار ۳۰سالگی خود تجربه کافی برای بازاریابی محصول چای به دست آورده بودند.

۰۴ Aban 1395 بدون دیدگاه بهاره بديعى
زمزم چگونه توانست در شرایط جنگی کشور، به فرمول خاص دست یابد؟
یار غار ایرانی‌های ساندویچ‌خور

شکل و شمایل نوشابه‌های زمزم روزگاری برای همه ما خاطره‌انگیز بود. شیشه‌هایی در جعبه‌های شش‌تایی که انتظار تمام شدنشان را می‌کشیدیم و آنها را به بقالی محل تحویل می‌دادیم و یک جعبه نوشابه زرد دیگر می‌خریدیم ...

۲۸ Mehr 1395 بدون دیدگاه بهاره بديعى
صد سال عمربی‌خطر!
کبریت تو کلی، باتولید ۱۰ میلیارد قوطی کبریت در سال بزرگ‌ترین کارخانه کبریت‌سازی جهان است

احتمالا همه ما دست‌کم یک بار هم که شده برای روشن‌کردن شعله‌گاز آشپزخانه یا برافروختن آتش دیگری، از کبریت استفاده‌کرده‌ایم. حتی اگر این روزها فندک‌ جانشین مدرنی برای چوب‌های‌باریک کبریت شده‌باشد، هنوز بوی‌ گوگرد کبریت برای خیلی از ما یادآور‌خاطراتی است. اما اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که قوطی‌های کوچک کبریت در کنج کابینت‌هایتان خودنمایی می‌کنند، نگاهی به جعبه مقوایی آن بیاندازید. زیر‌عبارت «این کبریت بی‌خطر است»، نامی به‌چشم‌می‌خورد که از‌ صد سال پیش تاکنون مشغول تولید چوب‌های کبریت است.

۱۸ Mehr 1395 بدون دیدگاه بهاره بديعى

صفحه‌ها

اشتراک در بهاره بديعى