برند استوری

انسانی‌تر کردن نظرسنجی‌های آنلاین
بنیانگذار استارت‌آپ تایپ‌فُرم توضیح می‌دهد چطور مسیر موفقیت را طی کرد‌ه‌اند

سال ۲۰۱۶ یک کسب‌و‌کار نوپای مستقر در بارسلون به نام Typeform از سوی مجله وایرد عنوان داغ‌ترین کسب‌و‌کار نوپای اروپا را گرفت. کار آنها این بود که ابزار لازم برای نظرسنجی‌های برخط را فراهم سازند ...

۰۱ خرداد ۱۳۹۷ بدون دیدگاه
هشت‌شش؛ اجرای سنجیده یک طرح خلاقانه

گاهی اوقات موفقیت یعنی اینکه همانجا که هستید، بمانید و این همان چیزی است که برای جاستین و اندرو مک آلینان اتفاق افتاد. آنها که تحصیل در دانشگاه را تمام کرده بودند، هیچ مسیر مشخص کاری در پیش نداشتند اما قبلا به عنوان دانشجو در رستوران کار کرده بودند. وقتی که زمان انتخاب فرا رسید، این دو کارآفرین کاری را شروع کردند که از آن اطلاعات کافی داشتند.

۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ بدون دیدگاه
برای موفقیت، پول از دست بدهید!
مروری بر یک ویژگی عجیب اما مشترک شرکت‌های موفق سیلیکون‌ولی

چرا سانفرانسیسکو موفق شده شرکت‌های بزرگ و ارزشمندی را در دهه گذشته در محیط خود پرورش دهد؟ این پرسشی است که با بررسی داده‌های آماری مربوط به سرمایه‌گذاری، خروج‌ و تولد تک‌شاخ‌های کسب‌و‌کار در منطقه سانفرانسیسکو به سرعت در ذهن شکل می‌گیرد. به نظر نمی‌رسد که بنیانگذاران  اوبر، دراپ‌باکس، توییتر، لیفت و  Airbnb  اجباری در قرارگرفتن در منطقه سانفرانسیسکو در فاصله چند‌کیلومتری از یکدیگر نداشته‌اند.

۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ بدون دیدگاه
برای فاندر همه چیز از مربی شروع شد
داستان موفقیت یک برند که این روزها راهنمای راه‌اندازی کسب‌وکار است

مجله اینترنتی foundr یکی از منابع شناخته‌شده برای علاقه‌مندان به شروع یک کسب‌و‌‌کار است و با جلب بیش از ۲۵۰هزار مشترک و تولید پادکست‌هایی که بیش از یک میلیون مرتبه شنیده شده‌اند، جایگاه خوبی را به عنوان یک مرجع آموزشی برای خود باز کرده است. این مجله در چند سال کوتاه پس از شروع به کار موفق به انجام بیش از ۲۴۰ مصاحبه تخصصی با صاحبان مشاغل یا افراد موثر در کسب‌و‌کارهای نوپا شده و از ۱۷۳ کشور بازدید‌کننده دارد.

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ بدون دیدگاه
بهترین کارآفرینان، همان خیال‌پردازان بزرگ‌اند

شغل یک کارآفرین این است که کاری را که دیگران نمی‌توانند، انجام دهد و این عموما مانند آن است که در گیرودار رفع مسائل غیرممکنی هستید که یکی پس از دیگری سرمی‌رسند. بسیاری از مردم نمی‌توانند آنچه که استیوجابز، ایلان ماسک، یا ریچارد برانسون برای چند دهه انجام داده‌اند را عملی سازند. نقش یک کارآفرین در جامعه این است که بزرگ فکر کند و به ناممکن‌ها برسد، درحالی‌که وقتی پس از مدتی به عقب برگردد و به آنچه به دست آورده نگاه کند، کاری ساده به نظر می‌رسد. 

۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ بدون دیدگاه
لینگومی؛آموزش زبان  به کودکان پیش‌دبستانی

 کسب‌و‌کار آموزشی بنیانگذاری‌شده در لندن و کاردیف که روی آموزش زبان انگلیسی به کودکان ۲ تا ۶ ساله تمرکز کرده، موفق به جذب ۱.۲ میلیون پوند سرمایه شده است. این کسب‌و‌کار که توسط توبی ماتیاس و آدیت تریودا بنیانگذاری شده، در سال ۲۰۱۵ کار خود را با عرضه Lingumi شروع کرد. نرم‌افزار لینگومی بستری برای آموزش زبان به کودکان پیش‌دبستانی ایجاد کرده و در نخستین گام زبان انگلیسی را در برنامه کاری خود قرار داده است.

۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ بدون دیدگاه
زیبایی معیوب اثاثیه‌ سازگار با محیط زیست
درباره کسب‌وکار نیکول واکلی که وکالت را رها کرد تا یک شغل جذاب‌تر داشته باشد!

نیکول واکلی را به عنوان امپراطور اثاثیه سازگار با محیط زیست در هنگ‌کنگ می‌شناسند. او موجب تعمیق پایدار ریشه‌های حیات درختان شده. این فرد اثرگذار در حوزه زندگی سازگار با محیط زیست اینک شعبی را در آمریکا نیز ایجاد کرده و کسب‌و‌کار خود را «درخت» نامیده است. نیکول که سابق بر این به کار وکالت مشغول بود، در یک تغییر جهت ناگهانی کسب‌و‌کار بین‌المللی اثاثیه سازگار با محیط زیست را در سال ۲۰۰۵ شروع کرد. 

۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ بدون دیدگاه
راز فروش سالانه 50 میلیون کیلو مرغ نارنجی چیست؟
زوج میلیاردر صاحب رستوران‌های زنجیره‌ای پاندا اکسپرس داستان موفقیت جذابی دارند

پگی و اندرو چرن، بنیانگذار و مدیر رستوران‌های زنجیره‌ای پاندا اکسپرس هستند. این رستوران زنجیره‌ای آمریکایی بیش از ۲هزار شعبه در سراسر دنیا دارد و براساس گزارش فوربس ارزش شبکه رستوران‌های متعلق به این دو نفر بالغ بر ۳.۳ میلیارد دلار است. رستوران‌های پاندا اکسپرس سالانه ۵۰  میلیون کیلوگرم مرغ نارنجی به فروش می‌رساند. این مجموعه در طی ۲۵ سال از یک رستوران در مرکز تجاری موسوم به California Mall توسعه یافته و مشتمل بر ۲هزار شعبه در سراسر دنیا شده که این زوج مالک و مدیر همه رستوران‌های این شبکه هستند. 

۰۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ بدون دیدگاه
در اتاق جنگ ردایت چه خبر است؟
ماجرای بازطراحی صفحه یک ردایت، یک تجربه موفق برای برندهای بزرگ دنیای اینترنت است

در یک روز بارانی سان‌فرانسیسکو، جمعی از طراحان گرداگرد میز کنفرانس در دفتر مرکزی Reddit نشسته‌اند، آنها این ناحیه را به نام اتاق جنگ می‌شناسند. این نخستین و البته آخرین دیدار این گروه نیست، اما این روز به نحوی روزی ویژه است. طراحان برای وب‌سایت شرکت طراحی جدیدی را آماده کرده‌اند؛ وب‌سایتی که حدود ۳۳۰ میلیون کاربر از اطراف دنیا دارد.

۲۸ فروردین ۱۳۹۷ بدون دیدگاه
رابطه استارت‌آپ‌ها و تحقیقات دانشگاهی

 اخیرا از یک سرمایه‌گذار برجسته پرسیدم: برخلاف اینکه طرح تعداد بسیار زیادی از کسب‌و‌کارهای نوپا و موفق محصول تحقیقات دانشگاهی است، اما در بخش سرمایه‌گذاری کسی نیست که شرکت‌ها را از این بابت ارزیابی کند که آیا آنچه انجام می‌دهند با نتایج تحقیقات دانشگاهی و تجارب موفق دانشگاه‌ها تطبیق دارد؟

۲۶ فروردین ۱۳۹۷ بدون دیدگاه
استارت‌آپی برای کودکان پابرهنه
خدمات اجتماعی چطور اسم تامس را بر سر زبان‌ها انداخت

دیدن کودکانی فقیر که بدون کفش راه می‌روند، حتما برای بسیاری از ما ناراحت‌کننده است؛ این درست همان چیزی است که در سال ۲۰۰۶ در طول سفر بلیک مایکوسکی رخ داد. بلیک که اینک به عنوان بنیانگذار شرکتی به نام TOMSشناخته شده است، در آن سال به آژانتین سفر کرده بود و با دیدن کودکان پابرهنه، تصمیم گرفت که اقدام موثری برای آنها انجام دهد. 

۲۳ اسفند ۱۳۹۶ بدون دیدگاه
چه خبر از جاده ابریشم؟

هادی فرنود، بنیانگذار استارت‌آپ‌های کاموا و جاده ابریشم از برگزاری اولین دوره شتاب‌دهی آنلاین در ایران می‌گوید. «استارت‌آپ جاده ابریشم با یک تیم ۳۰نفره، در دوبخش کار خود را شروع کرده است. یک بخش road trip که در شهرهای مختلف به صورت یک پیش‌رقابت انجام و بهترین استارت‌آپ در هر شهر انتخاب می‌شود.

۲۵ بهمن ۱۳۹۶ بدون دیدگاه

امیر پاشا، مدیر بازاریابی تپسی از ورود تپسی به دو شهر جدید و راه‌اندازی خدمتی جدید به نام تپسی‌لاین خبر می‌دهد که به گفته او، هردو به زودی راه خواهند افتاد. به گزارش خبرگزاری شنبه‌پرس، پاشا، تپسی‌لاین را به این صورت معرفی می‌کند: «سرویسی مشابه با تپسی‌لاین وجود ندارد.

۲۱ بهمن ۱۳۹۶ بدون دیدگاه
به‌موقع شروع کردیم و حالا 80 درصد بازار را در دست داریم

در حال حاضر تیم ما در حدود ۱۶۰ تا ۱۸۰ نفر است و حداقل ۳۵ هزار پیک موتوری داریم. او در گفت‌وگو با خبرگزاری شنبه‌پرس موفقیت الوپیک را مدیون شروع به‌موقع این استارت‌آپ عنوان کرده و گفته: «حتی اگر ما زودتر این استارت‌آپ را شروع کرده بودیم، باز هم نمی‌توانستیم پیشرفتی که تجربه کردیم را به‌دست آوریم.

۰۴ بهمن ۱۳۹۶ بدون دیدگاه
اسکورپ؛ اشتراک‌ گذاری ویدئو، آن هم فقط 15 ثانیه!
آشنایی با کسب وکاری که بهترین رشد استارت‌آپی ترکیه را از آن خود کرده است

پلتفرم ویدئویی اسکورپ در سال ۲۰۱۷ موفق شد عنوان بهترین رشد استارت‌آپی ترکیه را از آن خود کند. این سرویس که به کاربران اجازه می‌دهد ویدئوهای ۱۵ ثانیه‌ای خود را از گوشی‌های آی‌اواس و اندروید، با انتخاب موضوعات مختلف، به اشتراک بگذارند، تنها طی ۸ ماه اولیه‌ آغاز کارش به ۶۰۰ هزار کاربر ثابت دست یافت.

۲۰ Dei 1396 بدون دیدگاه
بهداشت‌و‌درمان‌آسیا دست استارت‌آپ «پرکتو»
چطور یک استارت‌آپ هندی مهم‌ترین پلتفرم بهداشت و درمان آسیا شد؟

پرکتو، شرکت بهداشت و درمان هند، به‌عنوان وسیع‌ترین حلقه مراقبت‌های بهداشتی جهان شناخته می‌شود. اکوسیستم پرکتو، کلیه‌ زیرشاخه‌های پزشکی و مشاوره‌ای را به میلیون‌ها نفر از مصرف‌کنندگان عرضه می‌کند...

۲۶ آذر ۱۳۹۶ بدون دیدگاه
گیلام گروپ، سودآورترین استارت‌آپ کانادا
با همه سختی‌ها چطور مدیریت پروژه‌های ساخت‌وساز به یک کسب‌وکار موفق تبدیل شد؟

گیلام گروپ، یک استارت‌آپ مدیریت ساخت‌و‌ساز کانادایی است که در سال ۲۰۱۱ تاسیس شده و اگرچه در صنعتی فعالیت می‌کند که با نوآوری‌های متنوع شناخته نمی‌شود، ولی این شرکت موفق شده با سختکوشی و راه‌حل‌های خلاقانه‌‌ خود، به شهرت و اعتباری فوق‌العاده دست پیدا کند...

۲۱ آذر ۱۳۹۶ بدون دیدگاه
وسواس در انتخاب راننده؛ راز موفقیت گرب‌تاکسی
این‌استارت‌آپ مالزیایی با ۴۵ میلیون دانلود از اوبر هم محبوب‌تر است

گرب تاکسی، سرویس آنلاین حمل‌ونقل با مرکزیت مالزی است که طیف وسیعی از خدمات خود را به کشورهای مالزی، سنگاپور، اندونزی، فیلیپین، ویتنام، تایلند و میانمار ارائه می‌دهد. تا ماه ژوئن ۲۰۱۷، تعداد رانندگانی که در این پلتفرم ثبت‌نام کرده بودند به یک‌میلیون نفر می‌رسید و اپلیکیشن موبایل آن بیش از ۴۵ میلیون بار دانلود شده بود...

 

۲۰ آذر ۱۳۹۶ بدون دیدگاه
عینک‌هایی که مشتری را خوب می‌بینند!
چطور ۴ دانشجوی خوش‌فکر، صنعت عینک‌سازی آمریکا را متحول کردند؟

واربی پارکر، برند آمریکایی عینک‌های طبی و آفتابی است که در سال ۲۰۱۰ تأسیس‌شده و بیشتر فروش خود را به‌صورت آنلاین انجام می‌دهد. بااین‌حال چند نمایندگی خرده‌فروشی نیز در آمریکا و کانادا دایر کرده است. واربی پارکرتوسط ۴ دوست (نیل بلومنتال، دیو گیلبوئا، اندی هانت و جف رایدر) که همگی دانشجوی دانشکده‌  بیزنس وارتون بودند، تأسیس شد. 

۱۶ آذر ۱۳۹۶ بدون دیدگاه
نایجل آستن چطور امپراطور پوشاک استرالیا شد؟
یک لباس‌فروش دوره‌گرد استارت‌آپی موفق را خلق کرده که ۱۵۰۰ شعبه دارد

نایجل آستن، تنها ۱۸ سال داشت که به کارآفرینی علاقه‌مند شد. گرچه تازه در دانشگاه ثبت‌نام کرده بود، اما ارتباط چندانی بین رؤیاها و رشته‌‌ تحصیلی‌اش وجود نداشت...

۳۰ Aban 1396 بدون دیدگاه

صفحه‌ها

اشتراک در برند استوری