برند استوری

ایده استارت‌آپ 40میلیون دلاری دانشجویان خوابگاه استنفورد!
دُردَش، از لذت خوردن غذای گرم، یک کسب‌وکار ساخت

ماه می سال ۲۰۱۳ بعد از آنکه اندی‌ فنگ و استنلی تنگ، دو دانشجوی مهندسی دانشگاه استنفورد، در یک هفته سه شب سفارش پیتزا دادند و هر بار غذایی با تاخیر زیاد و سرد و بی‌مزه نصیب‌شان شد، تصمیم گرفتند تغییری در سیستم رساندن غذا به دست مشتریان در آمریکا به وجود آورند.

۳۰ Dei 1395 بدون دیدگاه الناز بدیعی
خیابان، آزمایشگاه نوآوری آنهاست!
درباره کارآفرینان و برندسازانی که از راه نوآوری‌های صرفه‌جویانه ایده‌هایشان را عملی می‌کنند

در کتاب پرفروش «نوآوری جوگاد»، ناوی راجو و همکار نویسنده‌اش واژه هندی جوگاد را از زبان مادری خود وام گرفته‌اند و از آن به عنوان اصطلاحی برای نشان‌دادن راه‌حل‌های بداهه به برندهای تجاری و شرکت‌ها برای مقابله با چالش‌های سمج بر سر راه پیشرفت‌شان استفاده کرده‌اند...

۲۹ Dei 1395 بدون دیدگاه بهاره بديعى
چرا به استارت‌آپ‌های صرفه جویانه نیاز داریم

برندهای تجاری تنها محدود به نام و نشانی که ما از یک شرکت شنیده‌ایم، نیستند. برندها گاه در شخصیت‌ها و افرادی خفته‌اند که بدون آنکه نامی از آنها شنیده باشیم، راهکارهای خلاق و ایده‌های رو به جلوی آنها، مسیر پیشرفت در دنیای کارآفرینی را برای بسیاری از شرکت‌های تجاری تسهیل می‌کند ...

۲۷ Dei 1395 بدون دیدگاه
با 100 دلار و روی میزناهارخوری شروع کردم!
داستان حیرت‌انگیز شرکت ۳ میلیارد دلاری «برنامه‌نویسان خودکفا» از زبان بنیانگذارش

در سال ۱۹۶۲ و در زمانی که فرصت‌های شغلی برای زنان اروپایی انگشت‌شمار بودند، دیم‌ استفانی شرلی در اتاق نشیمن خانه‌اش ایده راه‌اندازی یک شرکت نرم‌افزاری که فرصت‌های شغلی را برای زنان تحصیل‌کرده انگلیسی فراهم کند، دنبال کرد.

۲۱ Dei 1395 بدون دیدگاه
مدیوم، چگونه 82 میلیون دلار سرمایه جذب کرد؟
شبکه‌ای اجتماعی که از توییتر کمک گرفت و برند شد

وقتی در سال ۲۰۱۱  اوان ویلیامز، بنیانگذار و مدیرعامل سابق توییتر به همراه خوزه پینو، شبکه‌ اجتماعی جدیدی به نام مدیوم (Medium) طراحی کردند.

۲۰ Dei 1395 بدون دیدگاه الناز بدیعی
مصائب راه‌اندازی کسب‌وکار زنانه در دهه ۶۰

معمولا در عرصه‌های کارآفرینی ردپای زنان نسبت به مردان کمرنگ‌تر است و عده‌ای بر این باورند که هنوز هم در جهان موانعی بر سر راه زنان در مسیر کارآفرینی وجود دارد ...

۱۹ Dei 1395 بدون دیدگاه
آغاز و آینده یک برند

تبدیل شدن به یک برند بزرگ در صنعت گردشگری با حضور صدها و هزارها نام و برند مطرح این صنعت کار ساده و بدون دردسری نیست. هزاران هتل زنجیره‌ای قدرقدرت در دنیا وجود دارد که می‌توانند هر رقیب تازه‌وارد استارت‌آپی را از میدان به در و نابود کنند. 

۱۴ Dei 1395 بدون دیدگاه
هرشب میزبان یک میلیون مهمان بودن!‍
«ایربی‌اندبی» چگونه به یکی از برندهای درجه یک گردشگری دنیا تبدیل شد؟

در سال ۲۰۰۷ دو طراح جوان به نام‌های برایان چسکی و جو گبیا، وقتی بر اثر فشار بی‌پولی‌های مداوم نتوانستند اجاره آپارتمانشان در سانفرانسیسکو را بدهند، تصمیم گرفتند بخشی از چهاردیواری کوچکشان را به عنوان مسکن موقت اجاره دهند. با آنکه آن زمان سایت‌های زیادی برای ثبت تقاضای اجاره دادن خانه وجود داشت ...

۱۲ Dei 1395 بدون دیدگاه الناز بدیعی
داداش و غایب ‌علی شما را یاد کدام برند می‌اندازند؟
سرگذشت یکی از مشهورترین کارخانه‌های شکلات‌سازی کشور که دو برند مستقل از دل آن درآمد

نگاهی به بسته‌بندی محصولاتش کافی است تا در کنار نام تجاری آشنایش، چشم‌مان به عنوان شرکت «داداش برادر» بیفتد و از خودمان بپرسیم چرا داداش برادر. اما سرگذشت‌شان در‌ وارد‌کردن تجربه پخت شیرینی و شکلات از روسیه، می‌گوید  ...

۰۲ Dei 1395 بدون دیدگاه بهاره بديعى
راهی که اسپاتیفای برای غلبه بر اپل طی کرد
چگونه اسپاتیفای در کمتر از ده سال از حیاتش برند شماره یک موسیقی آنلاین شد؟

امروز که این اپلیکیشن آنلاین و آفلاین گوش‌کردن به موسیقی بیش از ۷۵ میلیون نفر کاربر فعال دارد، شاید هیچ یک از کاربرانش نتوانند روزگاری را تصور کنند که هنوز «اسپاتیفای» متولد نشده بود.

۲۹ آذر ۱۳۹۵ بدون دیدگاه الناز بدیعی
آناتا: از ائل‌گلی تا بازارهای جهانی
کسب‌وکار خانواده نجاتی چطور از یک کارگاه کوچک به یک برند شناخته‌شده ایرانی تبدیل شد؟

خاطرات کودکی من در یک کارگاه کوچک قندریزی در یکی از خیابان‌های قدیمی شهر تبریز شکل گرفته است. پدر من در آن کارگاه، شکر سفید را به قند قالب‌گیری‌شده تبدیل می‌کرد و یکی از تفریحات ما در آن روزها پرسه‌زنی لای دست‌ و پای کارگران و خوردن شکرهای سابیده شده بود ...

۲۳ آذر ۱۳۹۵ بدون دیدگاه بهاره بديعى
15 میلیون دلار تلنت‌پد دود شد رفت هوا!
ماجرای زمین خوردن یک وب‌سایت کاریابی

Talent pad عنوان استارت‌آپی است که نمونه‌های مشابه آن در گوشه و کنار جهان فعالیت می‌کنند؛ کسب‌وکاری که یک جور بنگاه کاریابی آنلاین برای نیروهای متخصص هند بوده .

۲۲ آذر ۱۳۹۵ بدون دیدگاه
ویکی‌پدیا؛ محصولی غیرانتفاعی که برندی جهانی شد
سایت‌ها چگونه برند می‌شوند؟

جیمی والز، مدیرعامل دانشنامه مجازی ویکی‌پدیا که حالا یکی از خلاق‌ترین و در عین حال پرچالش‌ترین برندهای دنیای تکنولوژی به شمار می‌رود .

۲۱ آذر ۱۳۹۵ بدون دیدگاه الناز بدیعی
لنوو افسانه تازه!
چگونه تبلیغات ۲۴۸ میلیون دلاری حیات این برند چینی را تضمین کرد؟

نام این برند برگرفته از دو‌ واژه‌ای است که در زبان چینی به معنای تداعی خلاقیت و نوآوری و در تعابیر دیگر همکاری مشترک از آن یاد می‌شود، اما به واقع ترکیبی از دو کلمه legend و new است که معنای «افسانه تازه» می‌دهد. 

۱۸ آذر ۱۳۹۵ بدون دیدگاه الناز بدیعی
شکست ۱۲۵ میلیون دلاری
داستان زمین‌خوردن جدی‌ترین رقیب اسپاتیفای در بازار موسیقی

شاید امروز استارت‌آپ «اسپاتیفای» به عنوان محبوب‌ترین اپلیکیشن آمریکایی برای گوش‌دادن به موسیقی به صورت آفلاین و آنلاین شناخته شود، اما تا چهار سال قبل که خبری از تولد این استارت‌آپ نبود، اپلیکی

۱۵ آذر ۱۳۹۵ بدون دیدگاه
مهر مادر، شیر مادر، بیسکوئیت مادر
شصت سال از تولد اولین بیسکوئیت‌های ایرانی می‌گذرد اما چرا همچنان بیسکوئیت مادر برای ما نوستالژیک و لذت‌بخش است

مهم نیست در کنار این نام، چند محصول خوراکی دیگر روانه بازار می‌شوند؛ خودش به‌تنهایی برای خاطرات کودکی چندین نسل کفایت می‌کند. بیسکوئیت‌های باریک با آن نگاه حک‌شده مادرانه و نوزاد در آغوش آرام‌گرفته روی جلدشان، یکی از معدود خوردنی‌هایی بودند که در روزگار کودکی از آنها منع نمی‌شدیم. 

۱۴ آذر ۱۳۹۵ بدون دیدگاه بهاره بديعى
چرا ماءالشعیر را به اسم دلستر می‌شناسیم؟
سرگذشت ۵۰‌ساله برندی که با نام ایران مالتا شروع کرد و بعد بهنوش شد

صنعت ماءالشعیر‌سازی در ایران موقعیت ویژه‌ای دارد. از یک‌سو این نوشیدنی بعد از چای، نوشابه‌های گازدار، شیر و قهوه جایگاه پنجمین نوشیدنی محبوب را به خود گرفته است و از سوی دیگر فوایدی که این روزها برای آن برمی‌شمرند، بسیاری را بر آن داشته تا جایی برای مصرفش در رژیم غذایی روزانه خود باز کنند. 

۱۲ آذر ۱۳۹۵ بدون دیدگاه بهاره بديعى
راز شکست شبکه راز  چه بود؟
آیا ایده‌های خلاق الزاما در مسیر برند‌شدن گام برمی‌دارند؟

 معمولا نظریه‌های خلاق و منحصر‌به‌فردی در پس شرکت‌های شکست‌خورده، خفته است. اما بسیاری از آنها به علت شناخت کم از بازار، بی‌وفایی مخاطبان یا مشکلات سرمایه‌گذاری مجبور می‌شوند شانس خود را در ایده دیگری دنبال کرده و با فرزند تازه متولد‌شده خود وداع کنند.

۰۹ آذر ۱۳۹۵ بدون دیدگاه
تزریق دستاورد چینی به رگ‌های جهان
وقتی هواوی یک استارت‌آپ بود

هواوی که عموم ایرانیان آن را به عنوان شرکت چینی تولید‌کننده گوشی موبایل می‌شناسند، یک کمپانی چند‌ملیتی است که زمینه فعالیت اصلی‌اش شبکه، تجهیزات ارتباطی و ارائه خدمات است. با این حال در مختصات کشور ما، گوشی موبایل هواوی برای ایرانیان از دیگر زمینه‌های فعالیت مجموعه هواوی پررنگ‌تر است. 

۰۶ آذر ۱۳۹۵ بدون دیدگاه الناز بدیعی
چگونه برند بومی علی‌بابا، ای‌بی را جاگذاشت
رکورددار فروش آنلاین در چین را بشناسید

مدیر عامل «علی‌بابا»،  این برند آسیایی که به ادعای شرکت تحقیقات بازاریابی میلوارد براون، سیزدهمین برند برتر و تازه‌کار جهان در سال ۲۰۱۵ بوده است، می‌گوید: «یک روز در سانفرانسیسکو در کافی‌شاپ نشسته بودم و فکر می‌کردم که اسم «علی‌بابا» برای کار م

۰۴ آذر ۱۳۹۵ بدون دیدگاه الناز بدیعی

صفحه‌ها

اشتراک در برند استوری
لوگوی جشنواره وب و موبایل ایران