بازاریابی_محتوا

دست محتوا را در دست روابط عمومی بگذارید
در چه مواقعی روابط عمومی و بازاریابی محتوا به کمک هم می‌آیند

بر اساس تعریف ارائه‌‌شده توسط انجمن روابط عمومی آمریکا، روابط عمومی، ارتباطی استراتژیک بین سازمان و مخاطبانش برای حفظ و گسترش ارتباط با آنهاست که هم برای سازمان و هم برای مخاطبان سودآور است. از طرفی، بازاریابی محتوا بر اساس تعریف ارائه‌شده توسط انستیتوی بازاریابی محتوا، رویه‌ای استراتژیک است که بر تولید و نشر محتوای مرتبط و با ارزش برای حفظ و جذب مخاطب تمرکز دارد. 

۲۵ Mordad 1397 بدون دیدگاه
در شرایط سخت برای رشد بجنگیم

معمولا در دوران رکود ‌با کاهش توان خرید مردم، تقاضا برای کالاهای عادی روال خود را حفظ می‌کند اما تقاضا برای کالاها و خدمات لوکس کم می‌شود. سرمایه‌گذاری شرکت‌ها برای توسعه کمتر شده و پدیده مازاد کالا به وجود می‌آید. در این دوران گاهی هدف دستیابی به حداکثر سود جای خود را به حفظ بقا می‌دهد و در نتیجه شرکت‌ها و سازمان‌ها تصمیمات استراتژیک مهمی را جهت حفظ اتخاذ می‌کنند.

۱۳ Mordad 1397 بدون دیدگاه
بازاریابی محتوا و موفقیت در بازار صنایع‌دستی

جف ارنست از فارسترز درباره یکی از مهم‌ترین اصول بازاریابی در جهان امروز می‌گوید: «در دنیای کنونی مصرف‌کنندگان دیگر محصولات و خدمات ما را نمی‌خرند، بلکه آنها رویکرد ما به حل مسائل و مشکلات خود را خریداری می‌کنند و این محتواست که قادر است رویکردهای حل مشکلات کاربران را پررنگ کرده و ما را در نقش یک ناجی نشان دهد.» 

۲۹ تیر ۱۳۹۷ بدون دیدگاه طاهره خواجه گیری
بازاریابی محتوا چگونه به کار شرکت‌های کوچک و متوسط می‌آید

هیچ کسب‌و‌کار کوچکی بدون یک استراتژی دقیق و حساب‌شده نمی‌تواند روزی به کسب‌و‌کاری بزرگ و شناخته‌شده تبدیل شود. استفاده و به‌کارگیری از استراتژی در فضای کسب‌و‌کار امروزی به‌قدری دارای اهمیت شده‌ که تدوین استراتژی در ‌همه‌‌ سطوح سازمان به امری حیاتی بدل شده‌است. 

۲۸ تیر ۱۳۹۷ بدون دیدگاه
اجازه دهید مشتری با محتوا سروکله بزند
محتوای تعاملی هم پیام شما را به مخاطب منتقل می‌کند و هم او را به واکنش وا می‌دارد

تقریبا تمام کاربران اینترنت از اهمیت محتوا برای فعالیت‌های آنلاین آگاهی پیدا کرده‌اند؛ امروز‌ دیگر کمتر کسی به تبلیغات اینترنتی رنگارنگ و شعارهای بلندپروازانه در فضای مجازی اهمیت می‌دهد، در عوض مردم دوست دارند مطالبی را مطالعه کنند که به آنها چیزی اضافه ‌کند. اما تمام مسئله به تولید محتوا ختم نمی‌شود ....

۲۳ تیر ۱۳۹۷ بدون دیدگاه
ایده‌هایی برای نوشتن یک رپورتاژ خوب
چطور از تجربه‌های مشتریان و سرگذشت بنیانگذارها برای تولیدمحتوا بهره ببریم؟

ما در جهانی قرار داریم که در هر لحظه تنها میلیون‌ها توییت منتشر می‌شود؛ مطالب بارگذاری شده روی وبلاگ‌ها، وب‌سایت‌ها و اخبار منتشره در خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها نیز که دیگر جای خود را دارند.

۱۱ تیر ۱۳۹۷ بدون دیدگاه
تبلیغ شما مخاطب را کور کرده است!
کوری در برابر تبلیغات عارضه‌ای است که به دلیل استراتژی‌های غلط کسب‌وکارها رخ می‌دهد

آیا نخستین بیلبورد تبلیغات را که امروز در مسیر آمدن به سر کار دیدید، به یاد‌ می‌آورید؟ دومی ‌را چطور؟ احتمالا پاسخ خیر خواهد بود. در مورد جعبه‌های حبوبات در کابینت چطور؟ کدام حبوبات در سمت چپ و کدام در سمت راست قرار دارند؟  

۱۰ تیر ۱۳۹۷ بدون دیدگاه
آینده بازاریابی محتوا با زنجیره بلوک دگرگون خواهد شد

در آینده‌ای نه‌چندان دور، بلاکچین، جهان را به کنترل خود در‌می‌آورد. با وجود نوسانات بازار کریپتوکارنسی، فناوری بلاکچین به‌طور گسترده‌ای به عنوان راه‌حلی برای بسیاری از بزرگ‌ترین چالش‌های کسب‌وکار در حال پیاده‌سازی است ‌و خودکار‌شدن فرآیندها و کارآمدی بیشتر آنها را در پی داشته است. بلاکچین این پتانسیل را دارد که هر صنعت از بانکداری و املاک و مستغلات گرفته تا بازاریابی دیجیتال و مراقبت‌های بهداشتی را تحت تأثیر خود قرار دهد.

۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ بدون دیدگاه
از کاربران آزمون‌ بگیرید
نقش آزمون‌های آنلاین در بازاریابی محتوا

آزمون‌های آنلاین در بازاریابی محتوا به بازاریابان محتوا کمک می‌کند که درک عمیق‌تری را نسبت به مخاطبان خود به دست آورند. در ادامه‌ درباره ماهیت و چگونگی کارکرد این آزمون‌ها، دلایل محبوبیت و انواع آنها و نکاتی که هنگام استفاده از این آزمون‌ها باید توجه  کنید، خواهید خواند.

۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ بدون دیدگاه
از سرعت بازاریابی محتوای خود بکاهید!
وقتی باید بیشترین تمرکز را روی کیفیت نوشته‌ها بگذارید

اگر شما در یک کسب‌و‌کار B2B  کار می‌کنید و هدف شما این است که مشتری جذب کنید، لازم نیست محتوای بیشتر تولید کنید، بلکه باید به جای آن محتوای مفیدتر و مؤثرتری تولید کنید. استدلالی که برای کاهش سرعت بازاریابی محتوا آورده شده، فقط یک روایت نیست. برتری کیفیت بر کمیت یک حقیقت واضح و روشن برای کسب‌وکارهاست...

۰۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ بدون دیدگاه
3 راه اطمینان از موفقیت استراتژی بازاریابی محتوا

راه‌اندازی یک کمپین بازاریابی محتوای موفق به هماهنگی، خلاقیت و استراتژی نیاز دارد. فرض کنید برای جذب ترافیک، افزایش بازدید و تعداد مخاطبانی که از بین انواع محتوای دیگر می‌توانند یک محتوا را انتخاب کنند، در حال رقابت هستید. کارهای مختلفی می‌توانید انجام دهید تا کمپین بازاریابی منحصربه‌فرد و متمایز از دیگران داشته باشید. 

۱۸ فروردین ۱۳۹۷ بدون دیدگاه
حال وهوای محتوا در سال 97
آنچه باید برای بازاریابی محتوای خود در سال ۱۳۹۷ انجام دهید

همچنان که زمان به ‌پیش می‌رود، بازاریابی محتوا نیز به‌سرعت جای خود را در بین کسب‌وکار‌ها و مشتریان باز می‌کند. روند رو به رشد بازاریابی محتوا از حدود ۲ دهه پیش در کشورهای مختلف جهان آغاز شده و در طول چند سال اخیر دامنه آن به سمت کسب‌و‌کارهای ایرانی نیز کشیده شده است. 

۲۴ اسفند ۱۳۹۶ بدون دیدگاه
سال نوی محتوا را تحویل کنید!
ایده‌هایی برای بازاریابی محتوا پیش از سال ۹۷

به‌روزهای تعطیلات نوروز نزدیک می‌شویم. برای کسانی که کسب‌وکار آنها به ‌نوعی در فضای اینترنت نیز حضور دارد یا اساسا در بستر اینترنت و به کمک وب‌سایت و شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند، یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که باید به آن توجه کنند، بازاریابی محتواست. تعطیلات می‌تواند یک سکوی پرش یا زمان برداشتن قدم‌های بسیار محکم و رو به جلویی برای صاحبان یک وب‌سایت باشد.

۲۲ اسفند ۱۳۹۶ بدون دیدگاه
ظرافت‌های سنجش یک ایده‌ محتواساز
چگونه ایده‌های بازاریابی محتوای خود را ارزیابی و پالایش کنید؟

در مسیر بازاریابی محتوا ممکن است به ایده‌های زیادی برخورد کنید که در نگاه اول بسیار جذاب به نظر می‌رسند اما ایده‌ها باید سبک و سنگین شده و نسبت به آنها ارزیابی‌های دقیقی صورت گیرد. در ادامه با طرح پنج سؤال به شما کمک خواهیم کرد تا بتوانید به‌راحتی ایده‌هایتان را ارزیابی کنید.

 

۱۷ اسفند ۱۳۹۶ بدون دیدگاه
برندتان را به محتوا، پیوست کنید
چرا مشتریان این روزها به محتوای برنددار بیشتر اقبال نشان می‌دهند؟

اگر لوگوی شرکت شما همراه با محتوایتان منتشر نشود،‌ آیا مخاطبانتان می‌توانند محتوای شما را شناسایی کنند؟ آیا کسی که محتوای شما را در کانال‌های مختلف می‌بیند، می‌فهمد که همه آنها متعلق به محتوای یک برند هستند؟ در جهان غرق در شلوغی‌های محتوای دیجیتالی، بازاریابی محتوا زمانی بسیار مؤثر است که شما دیدگاه روشن و متمایزی داشته باشید که برای مخاطبانتان سودمند باشد.

۰۸ اسفند ۱۳۹۶ بدون دیدگاه
پرسونای مخاطب در تولید محتوا

 شناخت پرسونای مخاطب اولین گام در تدوین استراتژی بازاریابی محتواست. پرسونای مخاطب همه آن اطلاعاتی است که به یک کسب‌وکار کمک می‌کند مخاطبان خود را اعم از مشتریان موجود و بالقوه دسته‌بندی کند و با انجام تست‌های محتوا دریابد که هر دسته از مخاطبانش به چه نوع محتوایی و در چه قالبی احتیاج دارند.

۲۱ بهمن ۱۳۹۶ بدون دیدگاه
فرش قرمز استارت‌آپ‌های ایرانی برای محتوا
بیش از۸۷ درصد کسب‌وکارها بازاریابی محتوا را در فرآیند کاری خود کاملا اثربخش می‌دانند

بازاریابی محتوا دانشی است که به‌تازگی وارد ایران شده ‌و مسیر خود را به آرامی می‌پیماید. چندسالی است که استارت‌آپ‌ها و هر کسب‌وکاری برای معرفی خود از این روش استفاده می‌کنند اما هنوز هم مفهوم بازاریابی محتوا به‌درستی تبیین نشده است. به همین دلیل بسیاری از سازمان‌ها مسیر درستی را (از زمان تدوین استراتژی محتوا تا انتشار آن) طی نمی‌کنند و به دنبال آن نتایج اثربخشی به دست نمی‌آورند.

۱۸ بهمن ۱۳۹۶ بدون دیدگاه
8 گام برای راه‌اندازی بازاریابی محتوا در یک استارت‌آپ

راه‌اندازی کسب‌وکار علاوه بر پویش مسیر صحیح، نیازمند معرفی و جذب مخاطبان است. استارت‌آپ‌ها قبل از هر کاری باید درک درستی از هدف و اولویت‌های کسب‌وکار خود داشته باشند تا بتوانند با تدوین استراتژی بازاریابی محتوا‌، به بهترین نتیجه دست یابند. در ادامه ۸ گام برای راه‌اندازی بازاریابی محتوای یک استارت‌آپ بیان شده است.

۱۷ بهمن ۱۳۹۶ بدون دیدگاه
لطفا به معجزه محتوا ایمان بیاورید!
بازاریابی محتوا چیست و چه تفاوتی با انواع دیگر بازاریابی دارد؟

بازاریابی محتوا یک رویکرد استراتژیک بازاریابی نسبت به تولید و توزیع محتوای ارزشمند است که متناسب و منطبق با کسب‌وکار، مخاطبان مشخص خود را جذب می‌کند. هدف از این کار هدایت مشتری به فرآیند خرید سودآور است. 

۱۵ بهمن ۱۳۹۶ بدون دیدگاه
کاری کنید به چشم موتورهای جست‌وجو بیایید
استراتژی محتوا برای رشد سئو چطور باید تدوین شود؟

سئو یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که در علم بازاریابی در مورد آن صحبت می‌شود. اینکه چطور وب‌سایتی که ازنظر رتبه در سطح خوبی است، می‌تواند به رشد فروش و بالارفتن تعداد مخاطبان کمک کند، بر کسی پوشیده نیست.

۱۰ بهمن ۱۳۹۶ بدون دیدگاه

صفحه‌ها

اشتراک در بازاریابی_محتوا