بازاریابی_محتوا

پرسونای مخاطب در تولید محتوا

 شناخت پرسونای مخاطب اولین گام در تدوین استراتژی بازاریابی محتواست. پرسونای مخاطب همه آن اطلاعاتی است که به یک کسب‌وکار کمک می‌کند مخاطبان خود را اعم از مشتریان موجود و بالقوه دسته‌بندی کند و با انجام تست‌های محتوا دریابد که هر دسته از مخاطبانش به چه نوع محتوایی و در چه قالبی احتیاج دارند.

۲۱ بهمن ۱۳۹۶ بدون دیدگاه
فرش قرمز استارت‌آپ‌های ایرانی برای محتوا
بیش از۸۷ درصد کسب‌وکارها بازاریابی محتوا را در فرآیند کاری خود کاملا اثربخش می‌دانند

بازاریابی محتوا دانشی است که به‌تازگی وارد ایران شده ‌و مسیر خود را به آرامی می‌پیماید. چندسالی است که استارت‌آپ‌ها و هر کسب‌وکاری برای معرفی خود از این روش استفاده می‌کنند اما هنوز هم مفهوم بازاریابی محتوا به‌درستی تبیین نشده است. به همین دلیل بسیاری از سازمان‌ها مسیر درستی را (از زمان تدوین استراتژی محتوا تا انتشار آن) طی نمی‌کنند و به دنبال آن نتایج اثربخشی به دست نمی‌آورند.

۱۸ بهمن ۱۳۹۶ بدون دیدگاه
8 گام برای راه‌اندازی بازاریابی محتوا در یک استارت‌آپ

راه‌اندازی کسب‌وکار علاوه بر پویش مسیر صحیح، نیازمند معرفی و جذب مخاطبان است. استارت‌آپ‌ها قبل از هر کاری باید درک درستی از هدف و اولویت‌های کسب‌وکار خود داشته باشند تا بتوانند با تدوین استراتژی بازاریابی محتوا‌، به بهترین نتیجه دست یابند. در ادامه ۸ گام برای راه‌اندازی بازاریابی محتوای یک استارت‌آپ بیان شده است.

۱۷ بهمن ۱۳۹۶ بدون دیدگاه
لطفا به معجزه محتوا ایمان بیاورید!
بازاریابی محتوا چیست و چه تفاوتی با انواع دیگر بازاریابی دارد؟

بازاریابی محتوا یک رویکرد استراتژیک بازاریابی نسبت به تولید و توزیع محتوای ارزشمند است که متناسب و منطبق با کسب‌وکار، مخاطبان مشخص خود را جذب می‌کند. هدف از این کار هدایت مشتری به فرآیند خرید سودآور است. 

۱۵ بهمن ۱۳۹۶ بدون دیدگاه
کاری کنید به چشم موتورهای جست‌وجو بیایید
استراتژی محتوا برای رشد سئو چطور باید تدوین شود؟

سئو یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که در علم بازاریابی در مورد آن صحبت می‌شود. اینکه چطور وب‌سایتی که ازنظر رتبه در سطح خوبی است، می‌تواند به رشد فروش و بالارفتن تعداد مخاطبان کمک کند، بر کسی پوشیده نیست.

۱۰ بهمن ۱۳۹۶ بدون دیدگاه
بپا خانه‌خراب نشوی!
۷ اشتباه بازاریابی که می‌تواند دودمان استارت‌آپ‌ها را به باد دهد

مهم نیست شما چه کسب‌وکاری را شروع می‌کنید، هر نوع استارت‌آپی مصون از راهکارهای اشتباه نیست، چراکه برخی اشتباهات بازاریابی اجتناب‌ناپذیر بوده و ممکن است برای هر ایده نوپایی رخ دهند، به همین منظور نیز شناختن چالش‌هایی که ممکن است پیش‌روی هر کسب‌وکاری در فرایند بازاریابی قرار بگیرند، در اجتناب از اشتباه و یا به بیان بهتر، کمتر اشتباه داشتن، مؤثر است.

۰۸ بهمن ۱۳۹۶ بدون دیدگاه
رفتارشناسی محتوایی ایرانی‌ها
یک نمونه ۱۹۷ نفری آمارهای جذابی از عادت‌های دسترسی به محتوا توسط کاربران ایرانی می‌دهد

بازاریابی محتوا مسیر موفقیت کسب‌وکارها در دنیای مجازی به شمار می‌رود؛ مسیری که یک کسب‌وکار در آن به جایگاه و درآمد بیشتری دست پیدا می‌کند. سؤال اصلی این است که با وجود مشاهده موفقیت‌های بی‌شمار کسب‌وکارهای مختلف دنیا در حوزه بازاریابی محتوا و درس گرفتن از تجربیات آنها چرا تضمینی برای موفقیت بازاریابی محتوا در کشور ما نیست و برای اجرای بازاریابی محتوا مشکلاتی سر راه کسب‌وکارهای ایرانی قرار دارد؟

۰۲ بهمن ۱۳۹۶ بدون دیدگاه
اشتراک در بازاریابی_محتوا