الناز بدیعی

الناز بدیعی
ایده استارت‌آپ 40میلیون دلاری دانشجویان خوابگاه استنفورد!
دُردَش، از لذت خوردن غذای گرم، یک کسب‌وکار ساخت

ماه می سال ۲۰۱۳ بعد از آنکه اندی‌ فنگ و استنلی تنگ، دو دانشجوی مهندسی دانشگاه استنفورد، در یک هفته سه شب سفارش پیتزا دادند و هر بار غذایی با تاخیر زیاد و سرد و بی‌مزه نصیب‌شان شد، تصمیم گرفتند تغییری در سیستم رساندن غذا به دست مشتریان در آمریکا به وجود آورند.

۳۰ Dei 1395 بدون دیدگاه الناز بدیعی
مدیوم، چگونه 82 میلیون دلار سرمایه جذب کرد؟
شبکه‌ای اجتماعی که از توییتر کمک گرفت و برند شد

وقتی در سال ۲۰۱۱  اوان ویلیامز، بنیانگذار و مدیرعامل سابق توییتر به همراه خوزه پینو، شبکه‌ اجتماعی جدیدی به نام مدیوم (Medium) طراحی کردند.

۲۰ Dei 1395 بدون دیدگاه الناز بدیعی
هرشب میزبان یک میلیون مهمان بودن!‍
«ایربی‌اندبی» چگونه به یکی از برندهای درجه یک گردشگری دنیا تبدیل شد؟

در سال ۲۰۰۷ دو طراح جوان به نام‌های برایان چسکی و جو گبیا، وقتی بر اثر فشار بی‌پولی‌های مداوم نتوانستند اجاره آپارتمانشان در سانفرانسیسکو را بدهند، تصمیم گرفتند بخشی از چهاردیواری کوچکشان را به عنوان مسکن موقت اجاره دهند. با آنکه آن زمان سایت‌های زیادی برای ثبت تقاضای اجاره دادن خانه وجود داشت ...

۱۲ Dei 1395 بدون دیدگاه الناز بدیعی
راهی که اسپاتیفای برای غلبه بر اپل طی کرد
چگونه اسپاتیفای در کمتر از ده سال از حیاتش برند شماره یک موسیقی آنلاین شد؟

امروز که این اپلیکیشن آنلاین و آفلاین گوش‌کردن به موسیقی بیش از ۷۵ میلیون نفر کاربر فعال دارد، شاید هیچ یک از کاربرانش نتوانند روزگاری را تصور کنند که هنوز «اسپاتیفای» متولد نشده بود.

۲۹ آذر ۱۳۹۵ بدون دیدگاه الناز بدیعی
ویکی‌پدیا؛ محصولی غیرانتفاعی که برندی جهانی شد
سایت‌ها چگونه برند می‌شوند؟

جیمی والز، مدیرعامل دانشنامه مجازی ویکی‌پدیا که حالا یکی از خلاق‌ترین و در عین حال پرچالش‌ترین برندهای دنیای تکنولوژی به شمار می‌رود .

۲۱ آذر ۱۳۹۵ بدون دیدگاه الناز بدیعی
لنوو افسانه تازه!
چگونه تبلیغات ۲۴۸ میلیون دلاری حیات این برند چینی را تضمین کرد؟

نام این برند برگرفته از دو‌ واژه‌ای است که در زبان چینی به معنای تداعی خلاقیت و نوآوری و در تعابیر دیگر همکاری مشترک از آن یاد می‌شود، اما به واقع ترکیبی از دو کلمه legend و new است که معنای «افسانه تازه» می‌دهد. 

۱۸ آذر ۱۳۹۵ بدون دیدگاه الناز بدیعی
تزریق دستاورد چینی به رگ‌های جهان
وقتی هواوی یک استارت‌آپ بود

هواوی که عموم ایرانیان آن را به عنوان شرکت چینی تولید‌کننده گوشی موبایل می‌شناسند، یک کمپانی چند‌ملیتی است که زمینه فعالیت اصلی‌اش شبکه، تجهیزات ارتباطی و ارائه خدمات است. با این حال در مختصات کشور ما، گوشی موبایل هواوی برای ایرانیان از دیگر زمینه‌های فعالیت مجموعه هواوی پررنگ‌تر است. 

۰۶ آذر ۱۳۹۵ بدون دیدگاه الناز بدیعی
چگونه برند بومی علی‌بابا، ای‌بی را جاگذاشت
رکورددار فروش آنلاین در چین را بشناسید

مدیر عامل «علی‌بابا»،  این برند آسیایی که به ادعای شرکت تحقیقات بازاریابی میلوارد براون، سیزدهمین برند برتر و تازه‌کار جهان در سال ۲۰۱۵ بوده است، می‌گوید: «یک روز در سانفرانسیسکو در کافی‌شاپ نشسته بودم و فکر می‌کردم که اسم «علی‌بابا» برای کار م

۰۴ آذر ۱۳۹۵ بدون دیدگاه الناز بدیعی
گردش مالی میلیارددلاری سواچ از کجا آب می‌خورد؟
درباره برندی که قیمت محصولاتش گاه ۸۰ درصد ارزان‌تر از دیگر ساعت‌های سوئیسی است

تولد این برند با طراحی و ساخت ۱۲ مدل ساعت مچی در یکم مارس ۱۹۸۳ در زوریخ سوئیس آغاز شد. ساعت‌هایی که در آن زمان بین ۳۹ تا ۵۰ فرانک سوئیس قیمت داشتند و قرار بود ساعت‌های مچی را از دست افراد ثروتمند و اشراف‌زادگان به مچ دست‌های جوانان و عموم مردم ببندند...

۲۴ Aban 1395 بدون دیدگاه الناز بدیعی
برند233 میلیارددلاری نستله
۱۵۰ سال از عمر اولین جایگزین غذایی شیرمادر می‌گذرد

این برند سوئیسی که در حال حاضر در قزوین سه کارخانه دارد و ما سال‌هاست به اشتباه آن را نستله تلفظ می‌کنیم و در واقع نامش نِسِل یا نِسلِی است، حاصل ایده خلاق درست کردن غذایی سالم برای نوزادان بود. نِسِل در زبان انگلیسی به معنای آشیانه گرفتن است و لوگوی این برند نیز چند آشیان پرنده را نشانه می‌دهد. 

۱۱ Aban 1395 بدون دیدگاه الناز بدیعی
اوراکل؛ پیشگوی پول‌ساز
دومین شرکت بزرگ تولیدکننده نرم‌افزار در جهان بیش از ۲۵ میلیارد دلار ارزش دارد

سال‌هاست کسی نیست که با حوزه آی‌تی و سیستم‌های نرم‌افزاری آشنایی داشته باشد و نام شرکت اورکل به گوش‌اش نخورده باشد؛ شرکتی که در دهه ۷۰ میلادی و به دنبال رقابت با شرکت بزرگ آی‌بی‌ام توسط لری الیسون آغاز به کارکرد.

۰۵ Aban 1395 بدون دیدگاه الناز بدیعی
داستان کشف یک فرمول جادویی
داستان کشف یک فرمول جادویی

نشریه بیزنس‌ویک در تازه‌ترین گزارش خود از برندهای جهان اعلام می‌کند برند کوکاکولا، بزرگ‌ترین تولیدکننده نوشابه‌های غیرالکلی در جهان، چهارمین برند باارزش جهان است، این درحالی است که رتبه‌های پیش از کوکاکولا همه از آن شرکت‌های اینترنتی و تکنولوژی هستند. این دهمین سالی است که کوکا رتبه یک تا ده برندهای باارزش جهان را به خود اختصاص می‌دهد و سرمایه آن رقمی معادل ۱۹۲ میلیارد دلار برآورد می‌شود، رقمی که برای یک نام تجاری خوراکی افسانه‌ای است. حتی کاهش ارزش بقیه برندها در پی کاهش رشد اقتصادی جهان در سال‌های اخیر هم نتوانسته است جایگاه کوکاکولا را چندان جابه‌جا کند. 

۲۶ Mehr 1395 بدون دیدگاه الناز بدیعی
چگو نه بلیک راس 15 ساله فا یر فاکس را خلق کر د؟
برندی که روی صفحه کامپیوتر نیم میلیارد کاربر مجازی خودنمایی می‌کند

طبق آخرین آمار منتشرشده بیش از ۲۵ درصد کسانی که می‌خواهند در اینترنت چرخی بزنند به سراغ مرورگر موزیلا می‌روند.

۲۱ Mehr 1395 ۱ الناز بدیعی
فیلیپس فقط ریش‌تراش نیست
داستان ۱۲۵ ساله برترین صنعت روشنایی جهان که بیش از ۹۷ هزار کارمند دارد

«فیلیپس» یکی از آن شرکت‌های انگشت‌شمار الکترونیکی است که سابقه فعالیت بیش از یک قرن را در کارنامه خود دارد. رقبایش یکی از رمزهای جاودان ماندن این نام در میان شرکت‌های مشابه را دست‌به‌دست شدن فیلیپس در خانواده جرالد فیلیپس می‌دانند که نسل‌اندرنسل اجازه ندادند کسی مگر خودشان در سیاست‌گذاری‌های اصلی این برند وارد شود و تصمیم گرفتند تا جایی که ‌می‌توانند خودشان مسئولیت رشد این فرزند ۱۲۵ ساله را عهده‌دار شوند.

۱۵ Mehr 1395 بدون دیدگاه الناز بدیعی
تویوتا چگونه باارزش‌ترین و پرفروش‌ترین برند صنایع خودروسازی جهان شده است؟

برند تویوتا چند سال پیاپی است که گوی سبقت را از شرکت‌های بزرگ خودروسازی جهان ربوده و صدرنشین فهرست صنایع خودروسازی جهان شده است. تویوتا اکنون تبدیل به نماد صنعت ژاپن شده و یک‌تنه برای شهرت کل اقتصاد این کشور کفایت می‌کند. شمار کارکنانش بیش از ۳۳۰ هزار نفر اعلام می‌شود و برای اولین بار این برند در سال ۲۰۱۳ با فروش ۹۸.۹ میلیون دستگاه خودرو، رکورد فروش جنرال‌موتورز را شکست و اولین فروشنده خودروهای جهان شد. حالا تویوتا نه‌فقط باارزش‌ترین نام در دنیای خودرو است، که به گفته وب‌سایت فوربز، ششمین برند باارزش دنیاست و نامش بعد از فیس‌بوک که رتبه پنجم را به خود اختصاص داده، جای می‌گیرد و ارزشی بیش از ۴۱ میلیارد دلار دارد.

۰۴ Mehr 1395 بدون دیدگاه الناز بدیعی
چرا و چگونه نایک یکی از بهترین‌های کفش ورزشی دنیا شده است؟

نام تجاری نایک که در امریکا با تلفظ نایکی شناخته می‌شود و لوگوی معروف آن برای همه ما آشناست؛ برندی که با داعیه تولید لباس و کفش ورزشی وارد دنیای تجارت شد و امروز یکی از بزرگ‌ترین صنایع کفش و پوشاک ورزشی و اسپانسر شماره یک تیم‌های ورزشی دنیاست. شهرت و سرمایه‌ این برند تا جایی پیش رفته که وب‌سایت فوربز آن را در فهرست ارزشمندترین برندهای جهان بعد از نام‌هایی چون آمازون و سیسکو و ب.ام.و قرار داده است و ارزش آن را بیش از ۲۷ میلیارد دلار برآورد می‌کند.

 

۲۸ Shahrivar 1395 بدون دیدگاه الناز بدیعی
برند مردانه‌ای که ارزشی معادل ۴۳ میلیارد دلار دارد

ژیلت شناخته‌شده‌ترین برند بین محصولات بهداشتی مردانه در جهان است که اکنون مالکیت آن در اختیار شرکت پراکتر اند گمبل قرار دارد. مردان در هر کجای دنیا که باشند، حتی اگر تاکنون از تیغ‌های ژیلت استفاده نکرده باشند، نام این برند به گوش‌شان خورده و این روزها هرکدام‌مان به فروشگاهی می‌رویم و قصد خرید تیغ‌های اصلاح را داریم، ناخودآگاه می‌گوییم: «ببخشید! ژیلت دارید؟» این برند امریکایی ۱۱۵ سال پیش با تکنولوژی تیغ‌های خودتراش، اولین نسل تیغ‌های دولبه را در دنیا طراحی کرد. ژیلت که کارخانه‌اش در بوستون امریکا واقع شده است، در سال ۲۰۰۵ توسط شرکت پروکتر ‌اند گمبل خریداری شد و طبق آخرین برآورد مجله فوربز یکی از ۵۰ برند قدرتمند دنیاست که ارزشی بیش از ۴۳ میلیارد دلار دارد. امروز مشتریان ژیلت نه‌فقط سلبریتی‌ها و امریکایی‌ها، که افرادی از دور و نزدیک جهان هستند و در حال حاضر بیش از ۶۰ درصد سود برند ژیلت از فروشش در خارج از امریکا تامین می‌شود.

 

۲۳ Shahrivar 1395 بدون دیدگاه الناز بدیعی
ماجرای شکل‌گیری نرم‌افزاری که نامش یک برند تمام‌عیار است

این روزها تصور ویرایش یک تصویر بدون نام فتوشاپ برای ما ممکن نیست. همه ما فتوشاپ را به‌عنوان نرم‌افزار قدرتمندی که می‌تواند تصاویری جادویی خلق کند، می‌شناسیم و می‌دانیم که با این نرم‌افزار می‌توان هر ناممکنی را در عکس‌ها، ممکن کرد. فتوشاپی که امروز می‌شناسیم در عرض یک روز یا یک سال خلق نشده است، بلکه در ابتدا نرم‌افزار ساده‌ای بوده که در عمر ۲۶ساله خود، در هر ورژن ارائه‌شده قدری کامل‌تر شده و توانایی‌های آن بالاتر رفته است. احتمالا بسیاری از ما عکس «وقت ناهار» که تصویری از کارگران نیویورکی در بالای یک برج نیمه‌کاره است را دیده‌ایم. تصویر حیرت‌انگیزی که هر چند خیلی‌ها آن را واقعی تصور می‌کردند، یکی از بهترین تبلیغات شرکت ادوبی برای محصول باارزشش به نام فتوشاپ بوده است. 

 

۱۶ Shahrivar 1395 بدون دیدگاه الناز بدیعی
ماجرای زندگی ۵۰ ساله محصولی به نام «نوتلا» که سالی ۳۶۵ هزار تن فروش دارد

شاید هیچ‌کدام از ما در خاطرات کودکی‌مان جایی برایش نداشته باشیم و یکی از آن مزه‌های نوستالژیک شکلاتی نباشد؛ اما در این سال‌ها آن‌قدر پایش به بازار ایران باز شده که احتمالا همه ما حداقل یک‌بار آن را مزمزه کرده‌ایم یا نگاهی به شیشه‌های نیم‌کیلویی قهوه‌ای‌رنگش انداخته‌ایم. حالا آوازه نوتلا یا همان شکلات صبحانه‌های ایتالیایی خوشمزه و کمی تا قسمتی هم گران، که فرانسوی‌ها اولین مصرف‌کنندگانش در دنیا هستند، در همه دنیا پیچیده و ما هم تبدیل شده‌ایم به یکی از طرفداران پروپاقرصش.

۲۴ Mordad 1395 بدون دیدگاه الناز بدیعی
حاج‌اکبر کبریتچی و همسرش فاطمه طریقت‌منفرد، چگونه از تهیه‌غذا برای رژه نیروهای نظامی به کارخانه هانی رسیدند

سرگذشت هر برندی با نام خالقش پیوند خورده است؛ ذهنی که متفاوت اندیشیده، عمل کرده و توانسته از دل دم‌دستی‌ترین و جزئی‌ترین ایده‌ها، نامی بزرگ بیافریند و از میان تمام این نام‌ها، آن‌ها که ما را به یاد خاطره‌ای دلچسب می‌اندازند، بیشتر از بقیه ماندگارند. رستوران هانی یکی از همین برندهای خوش‌نام در میان رستوران‌های بزرگ تهران است...

۱۹ Mordad 1395 بدون دیدگاه الناز بدیعی

صفحه‌ها

اشتراک در الناز بدیعی
لوگوی جشنواره وب و موبایل ایران