الناز بدیعی

الناز بدیعی
خرده‌فروش‌ آنلاین کانادا چرا اینقدر موفق بوده؟
۳۲۵ هزار فروشگاه در دنیا از شاپیفای استفاده می‌کنند

توبیاس لوتکه در سال ۲۰۰۵، جوان ۲۷ ساله‌ای بود که برای آنکه اثبات کند می‌تواند درآمدی به جیب بزند و در آن زمان بزرگ‌ترین علاقه‌اش اسکی بود، تعدادی اسنوبرد و لوازم اسکی از عمده‌فروشی خرید و تصمیم گرفت آنها را بفروشد و سودی عایدش شود ...

۰۵ اسفند ۱۳۹۵ بدون دیدگاه الناز بدیعی
داستان خلق حمام بدون آب!
جوان آفریقایی از کارآفرینی خلاقانه و چاره‌جویی برای کم‌آبی کشور خود می‌گوید

«اگر شما هم قرار بود روزانه، همانند میلیون‌ها نفر آدم دیگر، چند مایل راه بروید تا به اولین منبع آب در نزدیکی محل زندگی‌تان برسید، آن وقت دیگر آب برایتان به قدری ارزشمند بود که دیگر آن را صرف حمام رفتن نمی‌کردید.»

۱۷ بهمن ۱۳۹۵ بدون دیدگاه الناز بدیعی
با قاتل کارت‌های اعتباری آشنا شوید!
آیا دی‌وولا رقیبی جدی برای پی‌پال خواهد بود؟

درست در زمانی که داد افراد و شرکت‌های کوچک کسب‌وکار از هزینه‌های گزاف انتقال پول به واسطه شرکت‌های مالی و بانکی درآمده بود، استارت‌آپ جوانی آن هم نه از سیلیکون‌ولی که از ایالت آیوای آمریکا سربرآورد. با این داعیه که هزینه‌های نقل‌و‌انتقال پول از طریق اینترنت را به حداقل خواهد رساند ...

۰۹ بهمن ۱۳۹۵ بدون دیدگاه الناز بدیعی
صرفه‌جویی 12 میلیون کیلومتری با ایده اوبر!
ایده‌های نوآورانه اوبر برای مقابله با ترافیک که به تولد کسب‌وکارهای جدید منجر خواهد شد

اوبر که این روزها نامش به گوش تک تک ما آشناست و در ۶۸ کشور دنیا و ۳۶۰ شهر دور و نزدیک تنها با چند کلیک ساده رانندگانش را در اختیار مسافران قرار می‌دهد، با آرزوی جاه‌طلبانه از بین بردن ترافیک‌های شهری و آلودگی کارش را شروع نکرد ...

۰۶ بهمن ۱۳۹۵ بدون دیدگاه الناز بدیعی
چرا  ای‌بی ۵۰ میلیون دلار رو ی شیپ سرمایه‌گذاری کرد؟
چاپارهای مدرن محصولات را راحت‌تر به دست مشتری می‌رسانند

در سال ۲۰۱۳ یک فروشنده موفق محصولاتی مشابه شرکت ای‌بی، به دنبال چاره‌ای برای مشکلات حمل‌ونقل سفارشات کوچک افتاد.

۰۴ بهمن ۱۳۹۵ بدون دیدگاه الناز بدیعی
ایده استارت‌آپ 40میلیون دلاری دانشجویان خوابگاه استنفورد!
دُردَش، از لذت خوردن غذای گرم، یک کسب‌وکار ساخت

ماه می سال ۲۰۱۳ بعد از آنکه اندی‌ فنگ و استنلی تنگ، دو دانشجوی مهندسی دانشگاه استنفورد، در یک هفته سه شب سفارش پیتزا دادند و هر بار غذایی با تاخیر زیاد و سرد و بی‌مزه نصیب‌شان شد، تصمیم گرفتند تغییری در سیستم رساندن غذا به دست مشتریان در آمریکا به وجود آورند.

۳۰ Dei 1395 بدون دیدگاه الناز بدیعی
مدیوم، چگونه 82 میلیون دلار سرمایه جذب کرد؟
شبکه‌ای اجتماعی که از توییتر کمک گرفت و برند شد

وقتی در سال ۲۰۱۱  اوان ویلیامز، بنیانگذار و مدیرعامل سابق توییتر به همراه خوزه پینو، شبکه‌ اجتماعی جدیدی به نام مدیوم (Medium) طراحی کردند.

۲۰ Dei 1395 بدون دیدگاه الناز بدیعی
هرشب میزبان یک میلیون مهمان بودن!‍
«ایربی‌اندبی» چگونه به یکی از برندهای درجه یک گردشگری دنیا تبدیل شد؟

در سال ۲۰۰۷ دو طراح جوان به نام‌های برایان چسکی و جو گبیا، وقتی بر اثر فشار بی‌پولی‌های مداوم نتوانستند اجاره آپارتمانشان در سانفرانسیسکو را بدهند، تصمیم گرفتند بخشی از چهاردیواری کوچکشان را به عنوان مسکن موقت اجاره دهند. با آنکه آن زمان سایت‌های زیادی برای ثبت تقاضای اجاره دادن خانه وجود داشت ...

۱۲ Dei 1395 بدون دیدگاه الناز بدیعی
راهی که اسپاتیفای برای غلبه بر اپل طی کرد
چگونه اسپاتیفای در کمتر از ده سال از حیاتش برند شماره یک موسیقی آنلاین شد؟

امروز که این اپلیکیشن آنلاین و آفلاین گوش‌کردن به موسیقی بیش از ۷۵ میلیون نفر کاربر فعال دارد، شاید هیچ یک از کاربرانش نتوانند روزگاری را تصور کنند که هنوز «اسپاتیفای» متولد نشده بود.

۲۹ آذر ۱۳۹۵ بدون دیدگاه الناز بدیعی
ویکی‌پدیا؛ محصولی غیرانتفاعی که برندی جهانی شد
سایت‌ها چگونه برند می‌شوند؟

جیمی والز، مدیرعامل دانشنامه مجازی ویکی‌پدیا که حالا یکی از خلاق‌ترین و در عین حال پرچالش‌ترین برندهای دنیای تکنولوژی به شمار می‌رود .

۲۱ آذر ۱۳۹۵ بدون دیدگاه الناز بدیعی
لنوو افسانه تازه!
چگونه تبلیغات ۲۴۸ میلیون دلاری حیات این برند چینی را تضمین کرد؟

نام این برند برگرفته از دو‌ واژه‌ای است که در زبان چینی به معنای تداعی خلاقیت و نوآوری و در تعابیر دیگر همکاری مشترک از آن یاد می‌شود، اما به واقع ترکیبی از دو کلمه legend و new است که معنای «افسانه تازه» می‌دهد. 

۱۸ آذر ۱۳۹۵ بدون دیدگاه الناز بدیعی
تزریق دستاورد چینی به رگ‌های جهان
وقتی هواوی یک استارت‌آپ بود

هواوی که عموم ایرانیان آن را به عنوان شرکت چینی تولید‌کننده گوشی موبایل می‌شناسند، یک کمپانی چند‌ملیتی است که زمینه فعالیت اصلی‌اش شبکه، تجهیزات ارتباطی و ارائه خدمات است. با این حال در مختصات کشور ما، گوشی موبایل هواوی برای ایرانیان از دیگر زمینه‌های فعالیت مجموعه هواوی پررنگ‌تر است. 

۰۶ آذر ۱۳۹۵ بدون دیدگاه الناز بدیعی
چگونه برند بومی علی‌بابا، ای‌بی را جاگذاشت
رکورددار فروش آنلاین در چین را بشناسید

مدیر عامل «علی‌بابا»،  این برند آسیایی که به ادعای شرکت تحقیقات بازاریابی میلوارد براون، سیزدهمین برند برتر و تازه‌کار جهان در سال ۲۰۱۵ بوده است، می‌گوید: «یک روز در سانفرانسیسکو در کافی‌شاپ نشسته بودم و فکر می‌کردم که اسم «علی‌بابا» برای کار م

۰۴ آذر ۱۳۹۵ بدون دیدگاه الناز بدیعی
گردش مالی میلیارددلاری سواچ از کجا آب می‌خورد؟
درباره برندی که قیمت محصولاتش گاه ۸۰ درصد ارزان‌تر از دیگر ساعت‌های سوئیسی است

تولد این برند با طراحی و ساخت ۱۲ مدل ساعت مچی در یکم مارس ۱۹۸۳ در زوریخ سوئیس آغاز شد. ساعت‌هایی که در آن زمان بین ۳۹ تا ۵۰ فرانک سوئیس قیمت داشتند و قرار بود ساعت‌های مچی را از دست افراد ثروتمند و اشراف‌زادگان به مچ دست‌های جوانان و عموم مردم ببندند...

۲۴ Aban 1395 بدون دیدگاه الناز بدیعی
برند233 میلیارددلاری نستله
۱۵۰ سال از عمر اولین جایگزین غذایی شیرمادر می‌گذرد

این برند سوئیسی که در حال حاضر در قزوین سه کارخانه دارد و ما سال‌هاست به اشتباه آن را نستله تلفظ می‌کنیم و در واقع نامش نِسِل یا نِسلِی است، حاصل ایده خلاق درست کردن غذایی سالم برای نوزادان بود. نِسِل در زبان انگلیسی به معنای آشیانه گرفتن است و لوگوی این برند نیز چند آشیان پرنده را نشانه می‌دهد. 

۱۱ Aban 1395 بدون دیدگاه الناز بدیعی
اوراکل؛ پیشگوی پول‌ساز
دومین شرکت بزرگ تولیدکننده نرم‌افزار در جهان بیش از ۲۵ میلیارد دلار ارزش دارد

سال‌هاست کسی نیست که با حوزه آی‌تی و سیستم‌های نرم‌افزاری آشنایی داشته باشد و نام شرکت اورکل به گوش‌اش نخورده باشد؛ شرکتی که در دهه ۷۰ میلادی و به دنبال رقابت با شرکت بزرگ آی‌بی‌ام توسط لری الیسون آغاز به کارکرد.

۰۵ Aban 1395 بدون دیدگاه الناز بدیعی
داستان کشف یک فرمول جادویی
داستان کشف یک فرمول جادویی

نشریه بیزنس‌ویک در تازه‌ترین گزارش خود از برندهای جهان اعلام می‌کند برند کوکاکولا، بزرگ‌ترین تولیدکننده نوشابه‌های غیرالکلی در جهان، چهارمین برند باارزش جهان است، این درحالی است که رتبه‌های پیش از کوکاکولا همه از آن شرکت‌های اینترنتی و تکنولوژی هستند. این دهمین سالی است که کوکا رتبه یک تا ده برندهای باارزش جهان را به خود اختصاص می‌دهد و سرمایه آن رقمی معادل ۱۹۲ میلیارد دلار برآورد می‌شود، رقمی که برای یک نام تجاری خوراکی افسانه‌ای است. حتی کاهش ارزش بقیه برندها در پی کاهش رشد اقتصادی جهان در سال‌های اخیر هم نتوانسته است جایگاه کوکاکولا را چندان جابه‌جا کند. 

۲۶ Mehr 1395 بدون دیدگاه الناز بدیعی
چگو نه بلیک راس 15 ساله فا یر فاکس را خلق کر د؟
برندی که روی صفحه کامپیوتر نیم میلیارد کاربر مجازی خودنمایی می‌کند

طبق آخرین آمار منتشرشده بیش از ۲۵ درصد کسانی که می‌خواهند در اینترنت چرخی بزنند به سراغ مرورگر موزیلا می‌روند.

۲۱ Mehr 1395 ۱ الناز بدیعی
فیلیپس فقط ریش‌تراش نیست
داستان ۱۲۵ ساله برترین صنعت روشنایی جهان که بیش از ۹۷ هزار کارمند دارد

«فیلیپس» یکی از آن شرکت‌های انگشت‌شمار الکترونیکی است که سابقه فعالیت بیش از یک قرن را در کارنامه خود دارد. رقبایش یکی از رمزهای جاودان ماندن این نام در میان شرکت‌های مشابه را دست‌به‌دست شدن فیلیپس در خانواده جرالد فیلیپس می‌دانند که نسل‌اندرنسل اجازه ندادند کسی مگر خودشان در سیاست‌گذاری‌های اصلی این برند وارد شود و تصمیم گرفتند تا جایی که ‌می‌توانند خودشان مسئولیت رشد این فرزند ۱۲۵ ساله را عهده‌دار شوند.

۱۵ Mehr 1395 بدون دیدگاه الناز بدیعی
تویوتا چگونه باارزش‌ترین و پرفروش‌ترین برند صنایع خودروسازی جهان شده است؟

برند تویوتا چند سال پیاپی است که گوی سبقت را از شرکت‌های بزرگ خودروسازی جهان ربوده و صدرنشین فهرست صنایع خودروسازی جهان شده است. تویوتا اکنون تبدیل به نماد صنعت ژاپن شده و یک‌تنه برای شهرت کل اقتصاد این کشور کفایت می‌کند. شمار کارکنانش بیش از ۳۳۰ هزار نفر اعلام می‌شود و برای اولین بار این برند در سال ۲۰۱۳ با فروش ۹۸.۹ میلیون دستگاه خودرو، رکورد فروش جنرال‌موتورز را شکست و اولین فروشنده خودروهای جهان شد. حالا تویوتا نه‌فقط باارزش‌ترین نام در دنیای خودرو است، که به گفته وب‌سایت فوربز، ششمین برند باارزش دنیاست و نامش بعد از فیس‌بوک که رتبه پنجم را به خود اختصاص داده، جای می‌گیرد و ارزشی بیش از ۴۱ میلیارد دلار دارد.

۰۴ Mehr 1395 بدون دیدگاه الناز بدیعی

صفحه‌ها

اشتراک در الناز بدیعی