آیدا آزاد

آیدا آزاد
مامان‌ها هم می‌تونن فضانورد بشن!
راه و رسم استفاده از داستان‌ها و گزین‌گویه‌های دیگران در کسب‌وکار

یکی از مطالبی که نوشتنش کم‌دردسر است و خواندنش جذاب، روایت صحبت‌های دیگران درباره مسئله‌ای است که دغدغه ما به حساب می‌آید. از این جهت، بد نیست که به عنوان بخشی ثابت دست روی گفت‌وگوهای دیگران گذاشت و آنها را منتشر کرد و در دسترس عموم قرار داد. نه آنکه این گفت‌وگوها را بدون ذکر منبع نوشت یا آنها را به عنوان اصلی‌ترین خبر در نظر گرفت ...

۲۲ Mordad 1396 بدون دیدگاه آیدا آزاد
هر عکس خوب، استحقاق یک متن خوب را دارد
چند ترفند کاربردی کپشن‌نویسی برای پست‌های اینستاگرامی

اینستاگرام به دلیل امکان انتشار عکس‌های روزمره به سرعت باب شد، به دل ما نشست و رنگ و لعاب بیشتری به زندگی مجازی ما داد. فرصت انتشار لحظه‌هایی از زندگی که کمتر کسی آنها را می‌بیند، شبیه به گوی جادویی پنهان‌مانده‌ای بود که یک نفر از زیر خاکستر آن را بیرون کشید و آلبوم‌های روزمره‌مان را به دنیای مجازی کشاند ...

۰۸ Mordad 1396 بدون دیدگاه آیدا آزاد
بدترین نویسنده جهانم اما می‌خواهم کتاب بنویسم!
راهکارهایی برای خلاقانه نوشتن و فرار از ترس دست به قلم شدن

تفاوتی هم ندارد که مبتدی باشی یا حرفه‌ای. قلم در دستت آنقدر روان بچرخد که دیگران حسرتش را بخورند یا تعداد جمله‌هایی که در طول یک روز می‌نویسی کم و انگشت‌شمار باشد. وهم صفحه سفید، بلایی است که هر کسی را گرفتار می‌کند؛ چه نویسنده و داستانگوی قدیمی و چه تازه‌کارترین روزنامه‌نگار.

۰۵ Mordad 1396 بدون دیدگاه آیدا آزاد
درس‌هایی از یک کلکسیونر برای استارت‌آپ‌شما
درباره استارت‌آپ‌هایی که راه‌اندازی‌شان ممکن است یک عمر طول بکشد!

اگر دقیق‌تر و از نزدیک به هنر نگاه کنیم، می‌توان اسمش را تولیدمحتوا گذاشت؛ تولیدمحتوایی که از ذهن خلاق یک هنرمند گذشته و روی بوم نقاشی جاخوش کرده است. یا شاید در شکل و شمایل مجسمه‌ای با چشم‌های عجیب به بیننده زل می‌زند ...

۲۰ تیر ۱۳۹۶ بدون دیدگاه آیدا آزاد
رازهایی ساده که مخاطب می‌آورد!
چطور برای دوام شرکت استارت‌آپی مطلب بنویسیم؟

می‌گویند هر شرکت و سازمانی می‌تواند تا ۵ سال دوام بیاورد. این ۵ سال از آن جهت اهمیت دارد که افراد خودشان را با محیط تطبیق می‌دهند و انتظار فراوانی برای بازگشت هزینه‌هایشان ندارند. در حال جنب‌و‌جوش و فعالیت هستند و می‌خواهند از ایده‌ای محافظت کنند که اساس کارشان را تشکیل می‌دهد ...

۱۴ تیر ۱۳۹۶ بدون دیدگاه آیدا آزاد
وزن ویدئوی خوب یعنی زمان مناسب × امکانات

برای انتشار یک ویدئوی یک‌دقیقه‌ای هم احتیاج به زمان‌بندی هست؟ لابد پیش خودتان می‌گویید دیگر یک دقیقه که این حرف‌ها را ندارد. شاید حتی بگویید:«‌به هر حال که پشت خبرها گم می‌شود.» متاسفیم اما این زمان‌بندی به هر قیمتی هست باید رعایت شود...

۰۱ تیر ۱۳۹۶ بدون دیدگاه آیدا آزاد
5 حقیقت دست‌نخورده از دنیای وب
برای موفق شدن در این بازار پررقیب باید درکنار تخصص، فوت کوزه‌گری هم بدانید!

در زمانه‌ای که کشورهای دیگر با استفاده از پخش زنده در شبکه‌های اجتماعی دیگر در حال قدرت‌نمایی هستند، ما مانده‌ایم و اینستاگرام. با این حال مخاطبان عاشق پخش زنده هستند؛ فرصتی تمام‌عیار که به شما کمک می‌کند تا در جمع عشاق ویدئوهای زنده خودنمایی کنید ...

۲۳ خرداد ۱۳۹۶ بدون دیدگاه آیدا آزاد
نور، صدا، دوربین؛ حرکت!
از ساخت ویدئوهای تبلیغاتی نترسید ،اما سرسری هم ضبط نکنید

مخاطبان امروز شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت‌ها از تماشای ویدئو لذت می‌برند. مخاطبانی که دیگر حوصله خواندن متن‌های طولانی را ندارند و کوتاه‌نویسی برای آنها یکی از ملزومات است، این روزها دیگر با ویدئو سروکار دارند و ترجیح می‌دهند تا به تماشای اتفاقات بنشینند و نه آنکه خواننده این متون باشند.

۰۱ خرداد ۱۳۹۶ بدون دیدگاه آیدا آزاد
چند کلمه‌ای بنویسیم؟
دنیای مجازی محدودیت‌های نوشتاری مخصوص به خود را دارد

توئیتر تکلیف ما را با تعداد کلمه‌ها مشخص کرده و بیشتر از ۱۴۰ کاراکتر اجازه نوشتن نمی‌دهد. اجازه نمی‌دهد تا می‌توانید قلم‌فرسایی کنید و شما را مجبور می‌کند تا هر حرفی که می‌زنید در چارچوب محدودیت‌های موجود به زبان بیاورید. همین ویژگی جذاب است که به ما می‌گوید بهتر نبود اگر فیس‌بوک یا اینستاگرام هم برایمان چنین محدودیتی در نظر می‌گرفتند ...

۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ بدون دیدگاه آیدا آزاد
الکسا برای آمازون فقط یک نوآوری تازه نیست!
دستیار الکسا، اکوسیستم آمازون را توسعه می‌دهد

شرکت آمازون به فکر روزی است که افراد بتوانند تقریبا‌ هر تکه از نرم‌افزار را با صدای خود کنترل کنند. این شرکت از ابزار فناوری خود به نام الکسا که یک دستیار صوتی است و می‌تواند با سیری اپل رقابت کند، رونمایی کرده است تا توسعه‌دهندگان بتوانند قابلیت‌های چت را در داخل اپلیکیشن‌های خود ایجاد کنند ...

۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ بدون دیدگاه آیدا آزاد
چرا کمپین‌های ایمیلی هیچگاه کهنه نمی‌شوند؟
چطور می‌توانید از ایمیل برای رونق کسب‌وکارتان استفاده کنید

هر شرکت و سازمان و مجموعه‌ای نیاز به یک شعار تبلیغاتی دارد؛ شعاری که معمولا توصیف حال و هوای شرکت است و دغدغه‌ای را به اشتراک می‌گذارد. برای مثال، به نایک نگاه کنید که دیگران را تشویق به انجام دادن هر کاری می‌کند. یا به ردبول که به شما وعده بال‌زدن می‌دهد ...

۰۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ بدون دیدگاه آیدا آزاد
یک سناریوی تمام‌عیار برای یک استارت‌آپ
تیم تولیدمحتوا چطور به هدف نزدیک می‌شود

تیم تولیدمحتوا نیاز به زمینه‌ای برای بروز خلاقیت دارد. استراتژی ویژه‌ای که آنها را در مسیر اصلی نگه دارد و فرصت دور شدن را به آنها ندهد. دقیقا ترکیبی شبیه به یک فیلم‌سینمایی که پله به پله به هدف نزدیک می‌شود و ضربه نهایی را می‌زند. در نخستین قانون فیلمسازی به شما می‌گویند ...

۱۶ اسفند ۱۳۹۵ بدون دیدگاه آیدا آزاد
چگونه مخاطب را پابند خودتان کنید!
۵ روش هوشمندانه‌ای که کاربر را با قلبی راضی به دام می‌اندازد

کاربران همیشگی خود را به کار بگیرید. آنها دوست دارند تا خاطراتشان از شما و وب‌سایت شما و محصول شما را به اشتراک بگذارند، پس این امکان را در اختیارشان قرار دهید. اجازه بدهید که این مخاطبان فعال و ایده‌ها و تجربه‌هایشان تبدیل به بخشی از فعالیت شما شود ....

۰۲ اسفند ۱۳۹۵ بدون دیدگاه آیدا آزاد
صفر تا صد جلسه‌های تولیدمحتوا
چطور مشتری را قانع کنیم که این یک خرج اضافی نیست!

افرادی که در حال حاضر توانایی تولید محتوای وب را دارند، آنقدر نیست که بخواهید با آنها دعوا راه بیندازید. مخصوصا اگر در حوزه‌ای تخصصی فعالیت می‌کنید. هم برای خودتان بهتر است و هم برای آنها که بدون دعوا و جروبحث از همدیگر جدا شوید‌ ...

۲۵ بهمن ۱۳۹۵ بدون دیدگاه آیدا آزاد
بازنویسی خبر اپل به سبک شنبه!
چرا نوشتن با هیجان خیلی وقت‌ها ضروری است؟

اگر به شما بگویند که می‌توانید تازه‌ترین ایده‌هایتان را به خبر تبدیل کنید و در دنیای رسانه‌های آنلاین و چاپی هیاهویی به راه بیندازید، اولین فکری که به ذهنتان می‌رسد، چیست؟ نخستین تصویر و تصور؟ 

۲۴ بهمن ۱۳۹۵ بدون دیدگاه آیدا آزاد
اشتراک در آیدا آزاد