اتاق مجازی بازرگانان ایران

0

اپلیکیشن اتاق یکی از برنامه‌های کاربردی در حوزه کسب‌و‌کار است. محمد مهدی صدری، سرپرست مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق ایران، اپلیکیشن اتاق را «چهار‌سوق نوین بازرگانان ایران زمین» نامیده است. از ویژگی‌های این اپلیکیشن می‌توان به اطلاع‌رسانی رویدادهای رسمی اتاق ایران و اتاق‌های سراسر کشور، معرفی فعالان تایید‌شده اقتصادی کشور از سوی اتاق ایران، فراهم‌آورن فضایی برای معرفی سابقه فعالیت اقتصادی تجار، کسب‌و‌کار و محصولات آنها و همچنین ایجاد بستری برای برگزاری مذاکرات بی۲بی تجاری به صورت آنلاین اشاره کرد.

به علاوه خدماتی که این اپلیکیشن ارائه می‌دهد عبارتند از: ارائه فهرست اعضای اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور با امکان جست‌وجو در سامانه کارت بازرگانی هوشمند، استعلام اعتبار کارت بازرگانی، استعلام اعتبار گواهی مبدأ، ثبت‌نام هیات‌های اعزامی و پذیرشی تجاری.

محور شکل‌گیری اپلیکیشن اتاق تعامل دو‌سویه و چند‌سویه میان اتاق بازرگانی ایران، فعالان اقتصادی کشور، کارگزاران تجاری و همچنین پژوهشگران حوزه اقتصاد است. قرار است این اپلیکیشن با ارائه بستری نوین به عنوان شبکه اجتماعی فعالان اقتصادی کشور عمل کند.

این اپلیکیشن با ارائه امکان درخواست صدور گواهی مبدأ و درخواست صدور معرفی‌نامه جهت ویزا به سفارتخانه‌ها می‌تواند خدمات غیرحضوری به بازرگانان و صاحبان کسب‌و‌کارهای مختلف کشور را تقویت کند.

اتاق نسخه به‌روز‌رسانی‌ و بهینه‌سازی‌شده سامانه همراه فعالان اقتصادی ایران است که در سال ۱۳۹۳ از سوی مدیریت فاوا اتاق ایران در دسترس قرار گرفته بود. این اپلیکیشن جدید امکان جست‌وجوی هوشمند در فهرست دارندگان کارت بازرگانی در سراسر کشور و نیز اطلاعات مربوط به رشته فعالیت، ثبت سفارش‌ها و واردات انجام شده و همچنین گواهی مبدأهای صادر شده به نام آنها را در اختیار قرار می‌دهد.

محور شکل‌گیری اپلیکیشن اتاق تعامل‌دو‌سویه و چند‌سویه میان اتاق بازرگانی ایران، فعالان اقتصادی کشور، کارگزاران تجاری و همچنین پژوهشگران حوزه اقتصاد است

در اپلیکیشن اتاق، یک بستر قدرتمند نیز برای تعامل آنلاین فعالان اقتصادی کشور در قالب گروه‌ها و کانال‌های رسمی اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور و همچنین گروه‌ها و کانال‌های ایجاد شده از سوی کاربران فراهم شده است. با استفاده از این اپلیکیشن کاربران می‌توانند تقویم رویدادهای سفرهای تجاری (اعزام و پذیرش)، تقویم همایش‌ها، کنفرانس‌ها، نمایشگاه‌ها‌ و اتفاقات خاص هر صنف را مشاهده کنند، از مقررات و آیین‌نامه‌ها در حوزه تجارت و کسب‌و‌کار مطلع شوند، به آمارها و گزارش‌های معاونت اقتصادی اتاق ایران دسترسی داشته باشند‌ و از فرصت‌های سرمایه‌گذاری و تجاری و نیز آخرین اخبار مرتبط با بخش خصوصی کشور مطلع شوند.

اطلاع‌رسانی و ثبت‌نام رویدادهای اتاق ایران یکی دیگر از امکاناتی است که در اختیار کاربران اپلیکیشن قرار گرفته است. به عبارت دیگر یک کاربر پس از اطلاع از برگزاری یک رویداد یا نشست یا همایش، بلافاصله می‌تواند از طریق این اپلیکیشن برای شرکت در آن ثبت نام کند.

از همه مهم‌تر، با اپلیکیشن اتاق کاربران می‌توانند اعتبار کارت‌های بازرگانی را تایید کنند. در واقع اعضای اتاق بازرگانی را می‌توان از طریق این اپلیکیشن اعتبارسنجی کرد و سوابق هر فرد، زمینه کاری او و عضویت وی در انجمن‌های مختلف را مشاهده کرد. علاوه بر امکانات فوق، اعتبار گواهی مبدأ را نیز می‌توان‌ از طریق این اپلیکیشن بررسی کرد. وقتی شما کد گواهی مبدأهایی را که در سراسر کشور صادر می‌شود وارد کنید، می‌توانید به طور آنلاین و در لحظه از صحت و زمان اعتبار آن مطلع شوید.

اپلیکیشن فارسی اتاق یکی از برنامه‌های کاربردی برای کسب‌و‌کارهای مختلف است که خدمات خوبی را در راستای تسریع در امور و اعتبارسنجی به کاربران خود ارائه می‌دهد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.