آی‌ام، استارتاپی عکاسانه

0

این شرکت فناوری از هوش مصنوعی برای پیدا کردن بهترین تصاویر برای برندها، سازمان‌ها یا افرادی که به دنبال تصاویر معتبر هستند، استفاده می‌کند. در آگوست ۲۰۱۶، این انجمن از بیش از ۱۸میلیون عکاس و بیش از ۷۰ میلیون عکس تشکیل شده بود. در اوایل سال ۲۰۱۰، علاقه‌مندان به عکس اعم از فلوریان میسنر، رمزی ریزک، جن ساداکان و لورنز آش‌اوف برای گفت‌وگو درباره عکاسی همراه گرد هم جمع شدند. در ماه مارس، آنها تصمیم گرفتند میزبان یکی از اولین رقابت‌های عکاسی همراه در دنیا باشند و یک نمایشگاه برپا کردند. برندگان و برگزارکنندگان بخشی از نمایشگاهی بودند که در ۲۲ ژوئن همان سال در برلین برگزار شد.

در طول این دوره، آی‌ام فقط اپلیکیشن آیفون بود و آی‌ام نام داشت که تصمیم داشت بیش از ۵۰۰۰ کاربر در ۷۹ کشور داشته باشد. در اوایل سال ۲۰۱۱، بنیانگذاران این استارتاپ تصمیم گرفتند به طور تمام وقت روی این ایده کار کنند و اولین نسخه از اپلیکیشن آی‌ام را در دو سیستم عامل اندروید و آی‌اواس در آگوست ۲۰۱۱ راه‌اندازی کردند.

در مارس ۲۰۱۴، آی‌ام با گتی ایمج شراکت کرد تا عکس‌های گرفته شده توسط کاربران آی‌ام را توزیع کند. در ژوئن ۲۰۱۴، آی‌ام بیش از ۱۰ میلیون کاربر داشت. در مارس ۲۰۱۵، آی‌ام به ۱۳ میلیون کاربر رسید و مارکت را، که تنها بازار کار آنلاین آن بود و در آن کاربران می‌توانستند تصاویر خود را به فروش برسانند، راه‌اندازی کرد. یک ماه بعد، در آوریل ۲۰۱۵، این شرکت فناوری ۱۸میلیون دلار سرمایه جذب کرد. والار ونچرز برگزارکننده دور تامین بودجه استارتاپ بود و شرکت‌هایی مانند ارلی برد ونچرز، پشن کپیتال، ولینگتون پارتنرز، اتلنتیک لبز و اپن اوشن کپیتال در آی‌ام سرمایه‌گذاری کردند. در ژوئن ۲۰۱۵، آی‌ام یک فید دستی به نام دیسکاور فید را راه‌اندازی کرد تا زیباترین تصاویر عکاسان و آلبوم‌ها را به نمایش بگذارد. در سپتامبر ۲۰۱۵، آی‌ام یک چارچوب با ویژن کامپیوتر یادگیری عمیق را که مفاهیم و رتبه‌های زیبایی‌شناختی تصاویر را تشخیص می‌داد، به نام آی‌ام ویژن راه‌اندازی کرد. در ژانویه ۲۰۱۶، آی‌ام شراکت خود را با آلامی به عنوان یکی دیگر از شریک‌های حوزه توزیع اعلام کرد. در مه ۲۰۱۶، آی‌ام اپلیکیشن آی‌او‌اس خود به نام رل ‌که گالری دوربین را تجزیه و تحلیل می‌کرد و از ویژن کامپیوتر برای تگ‌ کردن تصاویر رتبه‌بندی عکس‌ها استفاده می‌کرد، راه‌اندازی کرد. این اپلیکیشن سرفصل‌ها را در کنفرانس توسعه‌دهنده جهانی اپل، که در آن اعلام شده بود اپلیکیشن رل یکی از اولین اپلیکیشن‌هایی است که با سیری یکپارچه‌سازی شده است، تهیه می‌کرد. در جولای ۲۰۱۶، آی‌ام به ۱۸ میلیون کاربر رسید و آپلود وب خود را در اختیار تمام کاربران گذاشت تا کاربران فلیکر نیز بتوانند تصاویر خود را در بازار آی‌ام آپلود کنند و به انجمن عکاسی آنها بپیوندند. فناوری تشخیص تصویر آی‌ام از هوش مصنوعی برای تگ کردن و رتبه‌بندی تصاویر بر اساس میزان زیبایی هر عکس استفاده می‌کند. وقتی کاربران یک عکس را از طریق ابزار آپلود وب آپلود می‌کند، از این فناوری برای تشخیص قابلیت کشف هر عکس استفاده می‌کند و کلیدواژه‌ها را پیشنهاد می‌دهد. این شرکت این قابلیت را در اپلیکیشن آی‌اواس به نام رل اعمال کرده است که در ماه مه ۲۰۱۶ راه‌اندازی شد و تصاویر را سازماندهی می‌کرد. شرکت آی‌ام تا امروز بیش از ۲۴ میلیون دلار از برنامه‌های تامین بودجه خود از سرمایه‌گذارانی مانند والار ونچرز، پشن‌کپیتال و غیره دریافت کرده است. آی‌ام در فوریه ۲۰۱۱ در برلین، آلمان، راه‌اندازی شد. جوایزی که این استارتاپ دریافت کرده است، عبارتند از:  بهترین استارتاپ اروپایی ۲۰۱۵ از وایرد، بهترین استارتاپ همراه ۲۰۱۴ از اروپاس، بهترین استارتاپ جهانی ۲۰۱۳ از فوربس، بهترین استارتاپ تولیدی ۲۰۱۳ از اروپاس و بهترین اپلیکیشن همراه ۲۰۱۳ از نکست وب استارتاپ آواردز.

 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.