این شرکت فناوری از هوش مصنوعی برای پیدا کردن بهترین تصاویر برای برندها، سازمان‌ها یا افرادی که به دنبال تصاویر معتبر هستند، استفاده می‌کند. در آگوست 2016، این انجمن از بیش از 18میلیون عکاس و بیش از 70 میلیون عکس تشکیل شده بود. در اوایل سال 2010، علاقه‌مندان به عکس اعم از فلوریان میسنر، رمزی ریزک، جن ساداکان و لورنز آش‌اوف برای گفت‌وگو درباره عکاسی همراه گرد هم جمع شدند. در ماه مارس، آنها تصمیم گرفتند میزبان یکی از اولین رقابت‌های عکاسی همراه در دنیا باشند و یک نمایشگاه برپا کردند. برندگان و برگزارکنندگان بخشی از نمایشگاهی بودند که در 22 ژوئن همان سال در برلین برگزار شد.

در طول این دوره، آی‌ام فقط اپلیکیشن آیفون بود و آی‌ام نام داشت که تصمیم داشت بیش از 5000 کاربر در 79 کشور داشته باشد. در اوایل سال 2011، بنیانگذاران این استارت‌آپ تصمیم گرفتند به طور تمام وقت روی این ایده کار کنند و اولین نسخه از اپلیکیشن آی‌ام را در دو سیستم عامل اندروید و آی‌اواس در آگوست 2011 راه‌اندازی کردند.

در مارس 2014، آی‌ام با گتی ایمج شراکت کرد تا عکس‌های گرفته شده توسط کاربران آی‌ام را توزیع کند. در ژوئن 2014، آی‌ام بیش از 10 میلیون کاربر داشت. در مارس 2015، آی‌ام به 13 میلیون کاربر رسید و مارکت را، که تنها بازار کار آنلاین آن بود و در آن کاربران می‌توانستند تصاویر خود را به فروش برسانند، راه‌اندازی کرد. یک ماه بعد، در آوریل 2015، این شرکت فناوری 18میلیون دلار سرمایه جذب کرد. والار ونچرز برگزارکننده دور تامین بودجه استارت‌آپ بود و شرکت‌هایی مانند ارلی برد ونچرز، پشن کپیتال، ولینگتون پارتنرز، اتلنتیک لبز و اپن اوشن کپیتال در آی‌ام سرمایه‌گذاری کردند. در ژوئن 2015، آی‌ام یک فید دستی به نام دیسکاور فید را راه‌اندازی کرد تا زیباترین تصاویر عکاسان و آلبوم‌ها را به نمایش بگذارد. در سپتامبر 2015، آی‌ام یک چارچوب با ویژن کامپیوتر یادگیری عمیق را که مفاهیم و رتبه‌های زیبایی‌شناختی تصاویر را تشخیص می‌داد، به نام آی‌ام ویژن راه‌اندازی کرد. در ژانویه 2016، آی‌ام شراکت خود را با آلامی به عنوان یکی دیگر از شریک‌های حوزه توزیع اعلام کرد. در مه 2016، آی‌ام اپلیکیشن آی‌او‌اس خود به نام رل ‌که گالری دوربین را تجزیه و تحلیل می‌کرد و از ویژن کامپیوتر برای تگ‌ کردن تصاویر رتبه‌بندی عکس‌ها استفاده می‌کرد، راه‌اندازی کرد. این اپلیکیشن سرفصل‌ها را در کنفرانس توسعه‌دهنده جهانی اپل، که در آن اعلام شده بود اپلیکیشن رل یکی از اولین اپلیکیشن‌هایی است که با سیری یکپارچه‌سازی شده است، تهیه می‌کرد. در جولای 2016، آی‌ام به 18 میلیون کاربر رسید و آپلود وب خود را در اختیار تمام کاربران گذاشت تا کاربران فلیکر نیز بتوانند تصاویر خود را در بازار آی‌ام آپلود کنند و به انجمن عکاسی آنها بپیوندند. فناوری تشخیص تصویر آی‌ام از هوش مصنوعی برای تگ کردن و رتبه‌بندی تصاویر بر اساس میزان زیبایی هر عکس استفاده می‌کند. وقتی کاربران یک عکس را از طریق ابزار آپلود وب آپلود می‌کند، از این فناوری برای تشخیص قابلیت کشف هر عکس استفاده می‌کند و کلیدواژه‌ها را پیشنهاد می‌دهد. این شرکت این قابلیت را در اپلیکیشن آی‌اواس به نام رل اعمال کرده است که در ماه مه 2016 راه‌اندازی شد و تصاویر را سازماندهی می‌کرد. شرکت آی‌ام تا امروز بیش از 24 میلیون دلار از برنامه‌های تامین بودجه خود از سرمایه‌گذارانی مانند والار ونچرز، پشن‌کپیتال و غیره دریافت کرده است. آی‌ام در فوریه 2011 در برلین، آلمان، راه‌اندازی شد. جوایزی که این استارت‌آپ دریافت کرده است، عبارتند از:  بهترین استارت‌آپ اروپایی 2015 از وایرد، بهترین استارت‌آپ همراه 2014 از اروپاس، بهترین استارت‌آپ جهانی 2013 از فوربس، بهترین استارت‌آپ تولیدی 2013 از اروپاس و بهترین اپلیکیشن همراه 2013 از نکست وب استارت‌آپ آواردز.

 

لینک کوتاه : http://bit.ly/2LtGfgd

دیدگاه شما چیست؟

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید