آوانت و وام‌دهی آسان

0

شرکت آوانت (Avant) که در گذشته به نام آوانت‌کردت معروف بود، یک شرکت خصوصی در شیکاگو است که در صنعت فناوری مالی فعالیت دارد. این شرکت در سال ۲۰۱۲ توسط کارآفرینان زنجیره‌ای آلبرت گلداشتاین، جان سان‌ و پل ژانگ تاسیس شد. در ابتدا این شرکت به عنوان یک وام‌دهنده فعالیت می‌کرد و در اوایل سال ۲۰۱۳ با استفاده از فناوری خود اولین وام تضمین‌نشده شخصی را صادر کرد. آوانت در اواخر سال ۲۰۱۲ راه‌اندازی شد و وام‌های شخصی را از ۲هزار دلار گرفته تا ۳۵هزار دلار به مصرف‌کنندگان ارائه می‌داد و مدت بازپرداخت این وام‌ها نیز ۲ تا ۵ سال بود.

فناوری آوانت از الگوریتم‌ها، پروتکل‌های یادگیری ماشینی و ابزارهای تجزیه و تحلیل به اضافه داده‌های استاندارد مصرف‌کنندگان برای تعیین یک نرخ سفارشی‌سازی‌شده، مبلغ وام و مدت زمان بازپرداخت وام استفاده می‌کند. این شرکت در سال ۲۰۱۳ ارائه دسترسی به وام‌ها را فقط در ۱۶ ایالت آمریکا آغاز کرد. در حال حاضر این شرکت به ۴۶ ایالت این کشور وام ارائه می‌کند. در اکتبر سال ۲۰۱۳ نیز این شرکت در خارج از مرز‌های آمریکا فعالیت خود را آغاز کرد و خدمات خود را به کانادا و انگلستان نیز ارائه داد. از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۵ این شرکت رشد چشمگیری داشت و بیش از ۱ میلیارد دلار وام از طریق وب‌سایت آوانت اعطا شد و این شرکت ۱.۴ میلیارد دلار سرمایه از سرمایه‌گذاران خود اعم از آگوست کپیتال، تایگر گلوبال و ویکتوری پارک کپیتال دریافت کرد. پس از ورود به صنعت رو به رشد فین‌تک، آوانت نرم‌افزار خود را تولید کرد که سعی می‌کند به طور کارآمد ریسک و تقلب پیش‌فرض را با استفاده از فناوری یادگیری ماشینی کاهش دهد. در ماه آوریل ۲۰۱۵، آوانت بازار کار سازمانی آوانت را راه‌اندازی کرد. بودجه ۴۰۰ میلیون دلاری این شرکت به سرمایه‌گذاران امکان داد تا وام‌هایی را از طریق پلتفرم فناوری آوانت خریداری کرده و از طریق تنوع منابع مالی به آوانت سود برسانند.

سان و ژانگ پس از فارغ‌التحصیلی از برنامه استارتاپی وای کامبینیتور در سال ۲۰۱۲، به دنبال راه‌اندازی کسب‌و‌کار خود به نام دبتی رفتند که یک پلتفرم بود که برای کمک به افراد در مدیریت وام خود طراحی شده بود و به این افراد امکان می‌داد تا بر اساس شرایط مالی منحصر‌به‌فرد خود تصمیمات آگاهانه بگیرند. بدون اینکه هیچ درآمدی داشته باشند، سان به دنبال یک وام شخصی رفت. او متوجه شد که روند تقاضا برای وام بسیار طاقت‌فرسا و زمان‌بر است. این امر، به علاوه اینکه آنها در برنامه وای کامبینیتور شرکت کرده بودند، موجب شد که به فکر راه‌اندازی استارتاپی به نام آوانت بیفتند. آنها که کارآموزان سابق در انووا بودند، این فرصت را پیدا کردند تا با کارآفرین شیکاگو در دسامبر ۲۰۱۲ شراکت کنند و یک محصول بسازند که روند دریافت وام را آسان‌تر می‌کرد. تا آوریل سال ۲۰۱۵، آوانت بیش از ۱ میلیارد دلار بودجه دریافت کرد و از یک تیم سه‌نفره به یک تشکیلات با بیش از ۶۵۰ کارمند تبدیل شد. در فوریه ۲۰۱۵، آوانت اپلیکیشن و پلتفرم مدیریت وام به نام ردی فور زیرو را خریداری کرد و نام آن را به آوانت تغییر داد. این خرید با هدف کاهش هزینه‌ها و موانع بر سر راه دریافت وام صورت گرفت. یکی دیگر از نتایج این خرید افتتاح دومین دفتر کار شرکت در لس‌آنجلس بود که ردی فور زیرو در گذشته در آنجا تاسیس شده بود. در سال ۲۰۱۵، فوربس شرکت آوانت را به عنوان ششمین شرکت موفق آمریکا معرفی کرد و نام این شرکت در فهرست استارتاپ‌های میلیاردی آینده قرار گرفت. مسئول ارشد فناوری، پل ژانگ نیز در بین ۳۰فرد برتر مجله اینک قرار گرفت و مسئول ارشد اجرایی گلداشتاین نیز برنده جایزه کارآفرین سال شد. در سال ۲۰۱۴، آوانت ۲۲۵ میلیون دلار سرمایه از تایگر گلوبال، یکی از بنیانگذاران پی‌پال و شرکت خصوصی KKR دریافت کرد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.