آنونس؛ دریچه‌ای روبه سینما

0

تقاضا برای وجود سایت‌هایی که اطلاعات مربوط به فیلم‌ها، بازیگران، سبک‌های سینمایی و غیره را ارائه می‌دهند، آنقدر افزایش یافته که سایت‌ها و اپلیکیشن‌های زیادی در سراسر دنیا در این حوزه راه‌اندازی شده‌اند. در ایران نیز به چنین منبع و مرجعی نیاز است. در سال‌های اخیر تیم «آویژه» توانسته است با ساخت یک اپلیکیشن تلفن همراه اطلاعات گوناگون درباره عناوین روز ایران و جهان را به کاربران خود ارائه دهد.

آنونس، اپلیکیشنی است که به تحلیل، ارائه خبر و فعالیت در حوزه آثار سینمایی ایران و جهان می‌پردازد. این اپلیکیشن دارای تیترها، تصاویر و موضوعات مختلف است. قابلیت‌ها و ویژگی‌های نرم‌افزاری متنوعی نیز دارد. یکی از قسمت‌های جذاب این اپلیکیشن پروفایل هنرمندان است. با استفاده از این قابلیت کاربر می‌تواند به آسانی نام هنرمند مورد نظر خود را جست‌وجو کند و وارد پروفایل او شود. در این صورت امکان مشاهده آثار او، خلاصه‌ای از زندگی هنری او، گالری تصاویر هنرمند و مطالعه نظر کاربران و یا وارد‌کردن نظر خود وجود خواهد داشت.

آنونس به طور رایگان در اختیار افراد قرار دارد و حجم بسیار کمی از حافظه تلفن همراه یا تبلت را اشغال می‌کند. پس از دانلود و نصب این اپلیکیشن، یک صفحه نمایش داده خواهد شد که توضیح کوتاهی درباره هدف سازندگان و کارکردهای آن را ارائه می‌کند.

در این اپلیکیشن می‌توانید با وارد کردن رمز عبور و نام کاربری و نشانی ایمیل یک حساب کاربری برای خود باز کنید تا از امکانات بیشتری استفاده کنید.

در صفحه اصلی فهرستی از فیلم‌ها و سریال‌های روز ایرانی و خارجی، عناوین در حال اکران، ویدئوهای جدید و محبوب‌ترین و برترین هنرمندان وجود دارد. در صورت انتخاب هر یک از عناوین، اطلاعات مهمی از قبیل نام و تصاویر بازیگران، توضیح مختصری درباره فیلم و عکس‌ها و ویدئوهای آن نمایش داده می‌شود. یکی از نقاط قوت این اپلیکیشن قرارگیری سریع ویدئوهای فیلم‌های جدید و اجرا‌شدن آن با سرعت مناسب و بدون وقفه است. در آنونس، با انتخاب نام بازیگر یا عوامل تهیه یک فیلم، کاربر می‌تواند بیوگرافی آن فرد و عناوین دیگری که وی در آنها سهیم بوده را مشاهده کند. در این قسمت نقاط ضعفی نیز وجود دارد اعم از اینکه بیوگرافی‌ها هنوز کامل نیستند و بیشتر به تاریخ تولد و مرگ و مختصری از سابقه تحصیلی افراد اشاره می‌کند و از زندگی شخصی آنها اطلاعات زیادی ارائه نمی‌دهد.

یکی از موارد منفی دیگر این اپلیکیشن نبود فهرست کاملی از کارهای بازیگران و عوامل در رزومه ثبت‌شده مربوط به آنهاست. به جوایز دریافتی آنها نیز اشاره نشده است. همچنین قسمت‌هایی از مطالب به شکل ترجمه نشده در اپلیکیشن قرار نگرفته‌اند که امیدواریم در به‌روزرسانی‌های بعدی رفع شوند.

کاربر می‌تواند در قسمت علاقه‌مندی‌ها، فیلم یا بازیگران را به فهرست علاقه‌مندی‌های خود اضافه کند و از اخبار و کارهای بعدی آنها به طور دریافت اعلان مطلع شود. امکان تنظیم بخش اعلان نیز در قسمت تنظیمات وجود دارد.

آنونس در کل از لحاظ ظاهر، کیفیت و سرعت نمایش محتوا در مقایسه با سایر اپلیکیشن‌های موجود در بازار جایگاه بالایی دارد. از جمله ویژگی‌های اصلی این اپلیکیشن ایرانی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

– ارائه محتوای سالم، جذاب و به‌روز

– ۸۰هزار فیلم ایرانی و خارجی، ۱۰۰هزار هنرمند داخلی و خارجی، ۷۰۰۰ ویدئو و ۵۰۰هزار تصویر جذاب و دسته‌بندی

– جست‌وجوی ساده افراد، اثر هنری و غیره به دو زبان فارسی و انگلیسی

– ارائه آخرین اخبار سینما، تلویزیون، فیلم، سریال و هنرمندان

– امکان ایجاد فهرست دلخواه از فیلم‌ها، سریال‌ها و هنرمندان

– نشان کردن فیلم، افزودن نظر یا نقد فیلم، اضافه‌کردن فیلم به فهرست فیلم‌هایی که این هفته می‌بینید، اضافه‌کردن فیلم به فهرست فیلم‌هایی که دارید

– زمان دقیق اکران فیلم‌ها

– نمایش فهرست برترین فیلم‌های روز بر اساس ژانر

– تاریخچه دقیق از صفحات بازدید شده توسط شما

– فهرست کامل فیلم‌های برنده اسکار

– به‌روزرسانی دقیق و منظم برنامه

– دارای دو تم گوناگون برای کاربران

– توانایی زوم کردن روی تصاویر

– فهرست جدیدترین ویدئوها

– پروفایل کامل و دقیق برای هر فیلم از قبیل نام بازیگران و عوامل، تصاویر و ویدئوها، نظرات و انتقادات و فیلم‌های مشابه.

آنونس منبع کاملا بومی و فارسی‌زبان برای دسترسی به اطلاعات دقیق فیلم‌ها و سریال‌هاست که برای سیستم عامل اندروید طراحی شده است. تمامی اخبار سینمای ایران و جهان به طور روزانه در اپلیکیشن آنونس به‌روز‌رسانی می‌شوند و جدیدترین اطلاعات از زمان اکران فیلم‌ها در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. اگر مردد هستید که کدام فیلم را تماشا کنید، می‌توانید به فهرست برترین‌های روز یا ماه مراجعه کنید تا بهترین تصمیم را برای دریافت فیلم بگیرید. آنونس با رابط کاربری ساده و چیدمان مناسب برای استفاده توسط هر فرد با هر سن و میزان اطلاعات از سیستم‌های دیجیتالی توصیه می‌شود چراکه همه انواع کاربران به ویژه افرادی که از هواداران فیلم و سینما، اعم از داخلی و خارجی، هستند می‌توانند بدون هیچ مشکلی با اپلیکیشن آنونس کار کنند و میزان آگاهی خود را در حوزه هنر سینما و تلویزیون افزایش دهند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.