آمکس به دنبال شرکت‌های فناوری جوان!

0

رئیس شرکت آمکس، دان شولمن، می‌گوید: «از زمانی که گفته شد کارت اعتباری تکامل پیدا خواهد کرد، این تکامل از آنچه انتظار داشتیم بیشتر پیش رفته است. نگاه ما نسبت به جهان این است که تمام تجارت‌ها با حرکت دنیا به سمت ظهور تلفن‌های هوشمند و پرداخت‌های همراه و دیجیتالی‌شدن اطلاعات در سراسر چرخه تجارت، از نو تعریف خواهد شد.

 این تغییر سریع به این معناست که حوزه‌هایی که در آن آمکس به طور سنتی بین تجار و مصرف‌کنندگان ارزش ایجاد کرده است، به طور بنیادین تغییر خواهند کرد و پرداخت فقط بخشی از آن خواهد بود.»

در جایی که معاملات کارت اعتباری سنتی تنها به معنای ارائه یک نسخه ایمن و معتبر از تمام ۱۶ شماره روی کارت شما بوده است، توسعه فناورانه مانند ان‌اف‌سی، پرداخت‌های تلفن هوشمند و حتی نوآوری‌ها مانند اسکوئر و گوگل والت نشان می‌دهد که فضایی برای تعامل غنی‌تر وجود دارد؛ چیزی که در قبل امکان‌پذیر نبود. این همان چیزی است که امریکن اکسپرس می‌خواهد به دست آورد.

از اطلاعاتی که از یک تراکنش پرداخت استخراج می‌شود، می‌توان در چرخه‌های بازاریابی بسته استفاده کرد و از آن برای تسویه خودکار بودجه بهره گرفت. همچنین برای ایجاد وفاداری مورد استفاده قرار می‌گیرد تا بتوان هزینه‌ها را به روشی پرداخت کرد که قبلاً امکان‌پذیر نبوده است. بسیاری از افراد پرداخت‌های آینده را یک تحول در شیوه پرداخت تصور می‌کنند مانند اینکه روی تلفن خود در یک پوز تلنگر بزنند.

برای این منظور، آمکس سعی دارد شرکت‌های فناوری جوان و در حال ظهور را که می‌توانند به نوآوری در مدل کسب‌و‌کار آن کمک کرده و سپس روی آنها سرمایه‌گذاری کنند، شناسایی کند.

اما این فقط یک حرکت سرمایه‌گذارانه نیست، زیرا شرکت‌های انتخاب شده فناوری خود را با سیستم‌های آمکس مانند پلتفرم «سرو» یکپارچه‌سازی خواهند کرد.

ممکن است آمکس به خوبی با تولیدکنندگان سخت‌افزاری مختلف شراکت کند اما هدف اصلی آن بررسی راهکارهای نرم‌افزاری برای ایجاد یک اکوسیستم است که همراه با تراکنش انجام می‌گیرد.

بازار کارت اعتباری فعلی بسیار پایدار است و فهرست کوتاهی از بازیکنان اصلی با میلیون‌ها عضو بر آن تسلط دارند. به دلیل مقیاس این عملیات، اثرگذاری روی یک تغییر بزرگ برای هر یک از این شرکت‌ها خطرناک است.

اما یک بازار که به سرعت در حال تغییر است، می‌تواند در میدان بازی تعادل برقرار کند و طرح سرمایه‌گذاری جدید نیز بر این اساس است؛ نه فقط برای اعضای کارت فعلی بلکه برای بخش‌های جدید بازار و مکان‌های جغرافیایی جدید در سراسر دنیا. این شیوه‌های جدید پرداخت و نیز مشتریان جدیدی که می‌‌توانند برای اولین بار پرداخت دیجیتالی انجام دهند، بازار جوان، بخش‌های جمعیتی مختلف و نیز سایر بخش‌های دنیا را که در آن شارژ و اعتبار بخش کوچکی از صنعت پرداخت است، پوشش می‌دهد.

برای انجام این طرح، شرکت در نهایت اعلام کرده ‌که یک دهم از یک میلیارد دلار را برای تحولات در آینده نزدیک هزینه خواهد کرد. شولمن اظهار  کرده است که آمکس به شدت روی تغییراتی که از طریق صنایع پرداخت و تجارت اعمال می‌شوند تمرکز دارد و برای عملی کردن این تغییرات، شما باید اقدامات مهمی انجام دهید. در واقع شما باید اهداف خود را مشخص کنید.

باید این اطمینان را بدهید که به دنیای خارج امکان خواهید داد تا دریابند که کاملاً از شراکت و شریک شدن استقبال می‌کنید و به دنبال تشکیل اکوسیستم‌ها هستید. از نظر شولمن، هیچ‌یک از شرکت‌ها نمی‌توانند به‌تنهایی حوزه تجارت دیجیتالی را اداره کنند و به همین دلیل امریکن اکسپرس بسیار تمایل دارد هر دو طرف در داخل و خارج از شرکت را تشویق کند.

و در پشت تمام این موارد چیزی نهفته است: خدمات مبتنی بر فضای ابری‌، شبکه‌های همراه پرسرعت‌ و تلفن‌های هوشمند در حال حاضر موجود هستند و این واقعیت که ما همیشه اینترنت را همراه خود داریم.

به عبارت دیگر، همانطور که نتیجه‌گیری کردیم امریکن اکسپرس می‌داند که قسمت «کارت» از کسب‌و‌کار کارت اعتباری آن از بین خواهد رفت و باید در حوزه ارائه داده‌های غنی به مصرف‌کننده و بازرگانان پیشرفت کند.

همانطور که پول جایگزین کالا و مبادله کالا شده و پرداخت دیجیتال جایگزین پول فیزیکی شده است، روند خرید نیز به یک روند جدید تبدیل خواهد شد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.