آسان و سریع با فدکس

طراحی خلاقانه یک تبلیغ چاپی
آسان و سریع با فدکس
۰۸ Shahrivar 1396 بدون دیدگاه برند و تبلیغات https://goo.gl/Q1jUYv
شرکت فدرال اکسپرس که با نام تجاری FedEx در بین مردم جهان شناخته می‌شود، بزرگ‌ترین شرکت هواپیمایی جهان به شمار می‌رود که روزانه عملیات انتقال بار و مرسولات پستی را به بیش از ۳۵۰مقصد جهان انجام می‌دهد...
آسان و سریع با فدکس
 
سهولت انتقال و ارسال سریع محصولات، دو ویژگی برجسته این شرکت محسوب می‌شوند؛ به طوری که این کمپانی بسته‌های پستی را ظرف یک شبانه‌روز به مقصد می‌رساند. بر همین اساس یکی از فاکتورهای مهمی که در برنامه‌های تبلیغاتی این شرکت به چشم می‌خورد، همین تأکید بر سرعت انتقال محتویات پستی است؛ در همین راستا یکی از تبلیغات چاپی معروف و خلاقی که‌ برند فدکس ارائه کرده است، بنری است که توسط گروه بازاریابی DDB طراحی شده است.
بیننده در تصویر مذکور دو شخص را می‌بیند که از طریق پنجره‌های خود، یک بسته پستی را که نام فدکس روی آن نوشته شده است، به دست هم می‌رسانند. در وهله اول چنین به نظر می‌رسد که این دو پنجره برای دو همسایه است که در یک آپارتمان و در نزدیکی هم زندگی می‌کنند و به‌راحتی می‌توانند بسته‌های مورد نظر خود را به دست یکدیگر برسانند؛ اما با کمی دقت مشخص می‌شود که تصویر فوق نشان‌دهنده دو قاره است که دو فرد متفاوت می‌توانند تنها از طریق یک پنجره با یکدیگر در ارتباط باشند. در واقع چنین تصویری دربردارنده این نکته است که مردم می‌توانند از طریق کمپانی فدکس، ارتباطات بین‌قاره‌ای نزدیکی با هم داشته باشند و به‌راحتی بسته‌های پستی را به دست یکدیگر برسانند.
این برند در راستای برجسته‌کردن همین مفهوم، یعنی ارسال سریع مرسولات پستی، تبلیغات خلاقانه زیادی را طراحی کرده است، مانند نردبانی که بین قاره‌ها کشیده شده و بسته‌های پستی با داشتن برند فدکس در حال حرکت از نردبان مذکور هستند.
تبلیغ مورد نظر نیز گویای همین مفهوم است و این احساس را به مخاطب منتقل می‌کند که با استفاده از خدمات شرکت فدکس می‌تواند با دوستان خود در قاره‌های دیگر در ارتباط بوده و بسته‌های مورد نظر خود را برای آنها ارسال کند، درست مانند دوستانی که در همسایگی هم زندگی می‌کنند.
در طراحی یک برنامه تبلیغاتی، آنچه در درجه اول اهمیت دارد، تشخیص این نکته است که مهم‌ترین محتوای تبلیغ مذکور چه چیزی است و آژانس بازاریابی DDB نیز در طراحی تبلیغ مورد نظر، به خوبی بر این نکته واقف است که دو محتوای مهم، یعنی سرعت انتقال و سهولت ارسال، دو رکن اصلی در خدماتی هستند که برند فدکس به مشتریان خود ارائه می‌دهد.
تصویر مورد نظر نیز بر همین اساس شکل گرفته است، چراکه بیننده این تصاویر در نگاه اول، متوجه فاصله جغرافیایی که بین دو قاره است، نمی‌شود، بلکه آنها را دو همسایه می‌بیند که به‌راحتی با یکدیگر در ارتباط هستند و برای فرستادن بسته‌های مورد نظر خود حتی نیاز به خارج شدن از منزل  را نیز ندارند، بنابراین دو فاکتور مهم در خدمات این برند، یعنی سهولت و سرعت انتقال مرسولات پستی، کاملا به مخاطبان انتقال داده می‌شود.

 

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.‎
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.‎