آزمایشگاه‌ها قرارداد خود با «آزمایش آنلاین» را لغو کردند!

نتیجه عکس اعلام حمایت وزیر بهداشت از استارتاپ‌های حوزه سلامت

0

آزمایش آنلاین استارتاپ جوانی در حوزه سلامت است که اخیرا اتفاقات تلخ و شیرین زیادی را به صورت همزمان تجربه کرده است؛ از تشویق و توبیخ همزمان آنها در بیست‌وچهارمین الکامپ تا دیدار و کسب حمایت وزیر بهداشت و قطع همکاری آزمایشگاه‌ها با آزمایش آنلاین. با تهدید دانشگاه شهید بهشتی، بسیاری از آزمایشگاه‌های طرف قرارداد آنها، از ادامه همکاری با این استارتاپ منصرف شده‌اند.

آزمایش آنلاین استارتاپ جوانی در حوزه سلامت است که اخیرا اتفاقات تلخ و شیرین زیادی را به صورت همزمان تجربه کرده است؛ از تشویق و توبیخ همزمان آنها در بیست‌وچهارمین الکامپ تا دیدار و کسب حمایت وزیر بهداشت و قطع همکاری آزمایشگاه‌ها با آزمایش آنلاین. با تهدید دانشگاه شهید بهشتی، بسیاری از آزمایشگاه‌های طرف قرارداد آنها، از ادامه همکاری با این استارتاپ منصرف شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری شنبه‌پرس، شقایق خلیلی، هم‌بنیانگذار آزمایش‌ آنلاین در رابطه با جلسه‌ای که با وزیر بهداشت داشتند، توضیح داد:

هفته گذشته ما جلسه‌ بسیار خوب و مفیدی با وزیر بهداشت و معاونین ایشان داشتیم. بعد از فرصتی که در اختیار ما قرار گرفت و ما دررابطه با ایده و استارتاپ‌مان توضیح دادیم، جناب وزیر و معاونشان از ایده ما استقبال کردند و حمایت خودشان از ما و از اکوسیستم استارتاپی را اعلام کردند. بعد از آن جلسه ما خیلی خوشحال بودیم که اتفاقات بدی مثل الکامپ برایمان تکرار نخواهد شد.

بعد از رسانه‌ای‌شدن اخبار مربوط به جلسه وزیر بهداشت با استارتاپ‌های حوزه سلامت، تماس‌های زیادی از آزمایشگاه‌های همکار داشتیم که درخواست قطع همکاری با ما را داشتند. وقتی علت را جویا شدیم، اینطور بیان کردند که از طرف معاونت درمان دانشگاه شهید بهشتی، با آنها تماس گرفته و اعلام شده که اگر تا ۲۴ ساعت قراردادشان را با ما لغو نکنند، پرونده آنها قضایی خواهد شد.

هم‌بنیانگذار آزمایش‌ آنلاین گفت: ما فکر کردیم بعد از جلسه و جلب حمایت وزیر و معاون ایشان، همه چیز خوب است ولی الان مشکل این است که با اینکه مورد حمایت قرار گرفتیم، هنوز هم افرادی هستند که با کارشکنی‌های خود مانع کار و فعالیت ما می‌شوند.

خلیلی اضافه می‌کند، به نظر می‌آید زمانی‌که از طرف مسئولان حمایتی از استارتاپ‌ها صورت می‌گیرد، برخی افراد در بدنه مراکز مربوطه، به جای درنظر گرفتن منافع ملی، منافع شخصی خود را می‌بینند و همین باعث می‌شود چنین اتفاقاتی در اکوسیستم دیده شود.

در همین رابطه از علیرضا مروج، نماینده معاونت اجتماعی وزیر بهداشت در اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی، پیگیر موضوع شدیم. مروج توضیح داد: «در جلسه‌ای که استارتاپ‌ها با وزیر بهداشت داشتند، استارتاپ‌ آزمایش‌ آنلاین فرصتی پیدا کرد تا برای اولین‌بار از نزدیک با وزیر صحبت کند و حتی مشکل پیش آمده در نمایشگاه الکامپ را هم مطرح کردند؛ در آخر وزیر بهداشت بیان کرد که به جد به دنبال حمایت از استارتاپ‌ها هستند و سعی دارند تا روز‌به‌روز اکوسیستم استارتاپی پربارتر و باکیفیت‌تر باشد.»

مروج ادامه داد: «متاسفانه از استارتاپ آزمایش‌آنلاین با ما تماس گرفتند که آزمایشگاه‌های طرف قراردادشان بیان کردند که به دلیل فشاری که از طرف معاونت درمان دانشگاه شهید بهشتی برای آنها وجود دارد، مجبور به قطع همکاری با این استارتاپ هستند. اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی پس از دریافت این گزارش، ‌سریعا گزارشی تهیه و به دفتر معاون اجتماعی وزیر بهداشت، آقای ایازی ارسال کردند. از طرف دیگر هم درخواست پیگیری از طرف تیم آزمایش آنلاین برای ما ارسال شد که در اولین فرصت ممکن جلسه‌ای در همین رابطه می‌گذاریم تا این موضوع به صورت کامل حل شود.»

او با بیان این جمله که جای نگرانی نیست، روندکار را به این صورت تشریح کرد: «اولا ما باید بررسی کنیم و بدانیم که دغدغه دوستان در معاونت درمان دانشگاه بهشتی چه موردی است. اصل ما بر این است که همه دلسوز هستند و از روی دلسوزی و نگرانی حرفه‌ای دست به چنین اقدامی زده‌اند.» مروج تاکید کرد که فکر نمی‌کند موضوعاتی که مطرح و یا پیگیری‌هایی که انجام شده به دلیل مشکل شخصی بوده است.‌

مروج برداشت خود را به این صورت بیان کرد که معاونت درمان دانشگاه شهیدبهشتی دغدغه‌هایی دارند که وظیفه حل‌کردن این نگرانی‌ها در حوزه استارتاپ‌ها برعهده معاونت اجتماعی وزارت بهداشت است و با دستور آقای وزیر و معاون اجتماعی ایشان پیگیری‌های لازم انجام شده و صحبت‌های هردو طرف شنیده می‌شود و قطعا راه‌حلی ارائه خواهد شد که برای همه خوشایند است.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.