آذینرو ، مرجعی برای انتخاب آرایشگاه

0

استارتاپ آذینرو به نشانی azinro.com  استارتاپی است که توسط رسول عبداللهی و احمد کریم‌پور به همراه داوود باقری و سهیل شیری راه‌اندازی شده است. رسول و احمد هر دو ۲۴ ساله هستند و در رشته نرم‌افزار تحصیل کرده‌اند‌ و پیش از راه‌اندازی این استارتاپ هم استارتاپ‌های دیگری را راه انداخته بودند ولی به دلیل عدم تجربه کافی در حوزه بیزینس هر‌کدام به دلایلی با شکست مواجه شدند.

«‌من و احمد مدت زمان زیادی است با هم در حوزه برنامه‌نویسی همکاری داریم. من مدت زمانی به صورت دورکاری با یک شرکتی که در فرانسه فعالیت می‌کرد، همکاری می‌کردم. در آن شرکت ‌روی پروژه‌ای در حوزه رزرو رویدادهایی که برای ورزش یوگا در سراسر جهان برگزار می‌شد، فعالیت می‌کردم. فعالیت در آن پروژه این جرقه را در ذهن ما روشن کرد که همین فرایند را برای رزرو آرایشگاه‌ها در ایران پیاده کنیم. حوزه‌ای که تا پیش از این کمترین کسی به آن پرداخته بود و اکثر آرایشگاه‌ها از فضای مجازی دور بودند و ساماندهی در این زمینه صورت نگرفته بود.»

 

  •  با توجه به توضیحاتی که دادید، در آذینرو چه‌کار می‌کنید و چه خدماتی را ارائه می‌دهید؟

در اپلیکیشن آذینرو آرایشگاه‌ها و سالن‌های زیبایی ثبت شده ‌که کاربران می‌توانند در بین آرایشگاه‌های مختلف جست‌وجو کنند و خدمات و نمونه کارهای هر کدام و نظر سایر کاربران را در استفاده از خدمات آن سالن مشاهده کنند و از سالن زیبایی که مد‌نظرشان است، وقت رزرو کنند.

پس از تایید رزرو برای کاربر پیام ارسال می‌شود که رزرو انجام شده ‌و می‌تواند در زمان مقرر برای دریافت خدمات مراجعه کند. همچنین کاربران می‌توانند سالن‌های زیبایی را براساس سالن‌های تخفیف‌دار فیلتر کنند و اگر لوکیشن خود را روشن کنند، می‌توانند نزدیک‌ترین سالن‌های زیبایی را به منطقه‌ای که در آن حضور دارند، مشاهده کنند.

 

  •  آرایشگاه‌ها چطور می‌توانند از خدمات شما استفاده کنند؟

ما دیتا‌بیس کاملی از سالن‌های زیبایی و آرایشگاه در اختیار داریم که اطلاعات تمام آنها در آذینرو وارد شده است. تیم ما یک به یک به این سالن‌ها مراجعه می‌کنند و خدمات آذینرو را به آنها معرفی می‌کنند و در صورت تمایل فعالیت رسمی سالن‌ها در آذینرو آغاز می‌شود. سالن‌ها براساس موقعیت مکانی که دارند دسته‌بندی می‌شوند و اعضای تیم ما به آنها مراجعه می‌کنند و پروفایل آن سالن‌ها در آذینرو فعال می‌شود.

 

  •  هزینه استفاده از خدمات آذینرو برای آرایشگاه‌ها چقدر است؟

برای ۱۰۰۰ آرایشگاه اولی که پروفایل خود را فعال کنند، هزینه استفاده از خدمات تا ۶ ماه رایگان است. پس از آن آرایشگاه با توجه به استفاده‌ای که از پنل ما می‌کند، باید حساب خود را شارژ کند. در پنل مدیریت تلاش شده است که هر‌گونه ابزاری که مورد نیاز مدیریت یک سالن زیبایی است، قرار داده شود. به این ترتیب که مدیران آرایشگاه می‌توانند مدیریت کنند چه کاربری از چه کسی در آرایشگاه قرار است سرویس دریافت کند.

قیمت خدمات، مدت زمان ارائه سرویس، روزهای تعطیل و یا روزهایی که هر کدام از کارمندان آرایشگاه خدمات‌رسانی می‌کنند نیز از دیگر مواردی است که در پنل قرار داده شده است. علاوه بر این، این امکان برای آرایشگاه‌ها فراهم است که نمونه کارهای خود را نیز در پنل قرار دهند و به نظرات سایر کاربران در مورد آرایشگاه نیز پاسخ دهند.

 

  •  چه تعداد آرایشگاه تا‌کنون فعالیتشان در آذینرو قطعی شده است؟ و چه تعداد کاربر از خدمات استفاده کرده‌اند؟

تا‌کنون حدود ۳۸ آرایشگاه پروفایل خود را فعال کرده‌اند و هر روز به تعداد این آرایشگاه‌ها در حال افزوده‌شدن است. در حال حاضر اپلیکیشن در پلتفرم ios لانچ شده است. در این پلتفرم تاکنون ۱۰ هزار و ۵۰۰ کاربر اپلیکیشن را نصب کرده‌اند‌ و از این تعداد حدود ۶۵۰ رزرو موفق داشتیم.

 

  •  در حال حاضر فقط با آرایشگاه‌های زنانه همکاری دارید؟

بله در هدف‌گذاری اولیه ‌روی آرایشگاه‌های زنانه متمرکز شده‌ایم.

  •  مدل درآمدی شما در آذینرو چگونه است؟

مدل درآمدی ما براساس هزینه‌ای است که بابت ارائه خدمات به سالن‌های زیبایی دریافت می‌کنیم و از کاربران هزینه‌ای دریافت نمی‌کنیم.

 

  •  با توجه به اینکه هنوز به فاز درآمدزایی نرسیده‌اید، هزینه‌های خود را چطور پوشش می‌دهید؟

ما موفق شده‌ایم ‌برای استارتاپ خود سرمایه‌ای ‌جذب کنیم و فاز اول سرمایه را دریافت کردیم و در ادامه راه نیز برای دریافت مراحل بعدی سرمایه‌گذاری با سرمایه‌گذاران مذاکره خواهیم کرد.

 

  •  در زمینه فعالیت خود رقیبی شناسایی کرده‌اید؟

ما در اقیانوس آبی حرکت می‌کنیم و در این زمینه رقیب جدی نداریم‌ و رقیب اصلی ما شیوه قدیمی رزرو آرایشگاه‌ها از طریق تلفن است.

 

  •  همانطور که اشاره کردید، شما در حوزه‌ای ارزش‌آفرینی کردید که تا پیش از این به صورت سنتی خدمات ارائه می‌شد این موضوع برای شما چالش‌برانگیز نبود؟

دقیقا مهم‌ترین چالشی که داشتیم، همین موضوع بود. بر همین اساس باید ارزشی را خلق می‌کردیم که مشتریان ترجیح بدهند از خدمات ما استفاده کنند تا اینکه خودشان با آرایشگاه‌ها تماس تلفنی برقرار کنند. مهم‌ترین مزیتی که سیستم ما دارد، این است که مشتریان می‌توانند از شرایط و اطلاعات آرایشگاه‌ها و نظرات سایر کاربران در مورد آن آرایشگاه‌ها اطلاع یابند؛ امکانی که در مدل سنتی وجود ندارد.

 

  •  حجم بازاری که در آن فعالیت می‌کنید، چقدر است؟ ارزیابی از آن دارید؟

حجم دقیق بازار در این حوزه قابل محاسبه نیست چون آرایشگاه‌ها اطلاعات خود را در جایی اظهار نمی‌کنند. بر همین اساس نمی‌توان ارزیابی شفافی از بازار داشت.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.